- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (142 opinie)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Dwa lata na projekt przebudowy Rybackiego Pobrzeża
W najbliższych dniach ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie projektu kompleksowej przebudowy nabrzeży od Bramy Straganiarskiej do Mostu Wapienniczego. To kolejny etap trwającego już remontu Długiego Pobrzeża. Prace projektowe mają potrwać ok. dwóch lat.
- Pierwszy fragment obejmuje Rybackie Pobrzeże, od ul. Straganiarskiej do Przystanku Tramwaju Wodnego "Targ Rybny". Drugi fragment to nabrzeże na ul. Wartkiej, od Przystanku Tramwaju Wodnego do Mostu Wapienniczego - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
W dokumentacji projektowej przyjęte będą rozwiązania, umożliwiające realizację inwestycji etapami. Projekt uwzględni kompleksową przebudowę konstrukcji nabrzeża, m.in.:
- konieczność rozbiórki i budowę nowego oczepu wraz z płytą żelbetową,
- budowę nowej ścianki szczelnej,
- wykonanie nowych murków znajdujących się w części odwodnej nabrzeży,
- ponadto przeprojektowane zostaną sieci: wodociągowa, energetyczna oraz kanalizacja deszczowa.
Dokumentacja ma zawierać m.in. inwentaryzację i ekspertyzę stanu technicznego nabrzeża, koncepcję zagospodarowania terenu i kwerendę historycznego obszaru.
Dwa lata na sporządzenie projektu
W ramach opracowania dokumentacji, biuro projektowe pozyska także wszystkie niezbędne uzgodnienia konieczne do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę.
Prace projektowe mają potrwać ok. dwóch lat. Otwarcie ofert planowane jest na przełomie kwietnia i maja.
Obecnie trwa remont Długiego Pobrzeża. Film archiwalny.
Kiedy zakończą się prace na nabrzeżu?
Przebudowa Długiego i Rybackiego Pobrzeża potrwa do lutego 2024 r. Modernizacja nie zmieni charakteru pobrzeża i, tak jak dotychczas, pełnić ono będzie funkcję bulwaru oraz ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających.
Nie wiadomo natomiast jeszcze jak będzie wyglądać poruszanie się po nabrzeżu podczas Jarmaku kiedy w Gdańsku jest największy ruch turystyczny.
Miejsca
Opinie (86) ponad 10 zablokowanych
-
2023-04-16 14:30
Opinia wyróżniona
Zastanawia mnie dlaczego prace projektowe muszą trwać tak długo? (10)
Przez 2 lata, dzień w dzień inżynierowie będą zajmowali się projektem? Nie można zrobić tego np. W kilka miesięcy? Dwa lata projektów ciągnie za sobą duże koszty. Zaznaczam, że nie znam się na tym i nie jest to złośliwy komentarz. Chciałbym tylko poznać logikę tego wszystkiego.
- 90 15
-
2023-04-17 16:01
Dobra inwestycja jest dwa lata projektowana i rok wykonywana. Ze złą jest odwrotnie.
- 2 0
-
2023-04-16 19:42
Proste, to nie zabudowa twojego pola pod Żukowem. (2)
Kiedyś widziałem wieśniaków jadących na Kaszuby ul. Budowlanych gdy dostrzegli lądujący samolot. Szczęki mieli tak nisko jak ty gdy zadajesz to swoje pytanie .
- 4 10
-
2023-04-17 01:32
Koledzy ?? (1)
- 0 3
-
2023-04-17 07:55
ty masz jakichś kolegów? Upewnij się co do nich, lepiej.
- 2 0
-
2023-04-16 15:55
Konserwator jest bardzi dobry- gdyby nie On to piekne dzwigi stoczniowe pocieliby na zyletki.. Podobnie z innymi miejscami (1)
Tylko dlatego ze dba o to piekne gdanskie centrum wzbudza niechcec tych co maja problem zeby to zrozumiec.
- 6 33
-
2023-04-16 18:58
Nie konfabuluj Korzeń z ługinowcami
- 10 3
-
2023-04-16 14:37
(3)
Projekt 6 do 8 miesięcy. Reszta to czas na uzyskanie wszystkich decyzji i uzgodnień
- 39 0
-
2023-04-16 15:04
Same uzgodnienia wodno prawne (2)
W instytucji Polskie Wody obecnie trwają od 1 do 2 lat
- 35 0
-
2023-04-17 08:54
Konserwator najdłużej...
- 3 0
-
2023-04-16 22:40
Oto Polska wlasnie
Podatki na urzędników którzy ograniczają prace i chcą więcej moich pieniędzy z podatków. Błędne koło które sami sobie rozbudowaliśmy
- 7 3
-
2023-04-16 13:12
Opinia wyróżniona
Po wojnie w kilka lat odbudowywali całe kwartały (2)
Teraz kilka lat to na przetargi i dokumentację schodzi...
- 83 15
-
2023-04-16 15:00
Po wojnie strzok nie był konserwatorem zabytków (1)
Nie było komu wstrzymywać odbudowę, wszyscy byli za. Dzisiaj bardzo wielu jest przeciw, wszystko skarżą i szukają dziury w całym.
- 28 4
-
2023-04-17 15:37
Problem był taki że dużo jakościowych budowli przepadło
Niestety liczyła się odbudowa tylko głównych obiektów i nikt do końca nie sprawował nad tym kontroli. Kamienice nie zostały odbudowane a jedynie fasady zostały w miarę odtworzone, przez co w zasadzie są to bloki z ładnymi fasadami i skośnymi dachami. Natomiast duża część budynków nie została odbudowana, a ludzie musieli szybko zbudować sobie dachy
Niestety liczyła się odbudowa tylko głównych obiektów i nikt do końca nie sprawował nad tym kontroli. Kamienice nie zostały odbudowane a jedynie fasady zostały w miarę odtworzone, przez co w zasadzie są to bloki z ładnymi fasadami i skośnymi dachami. Natomiast duża część budynków nie została odbudowana, a ludzie musieli szybko zbudować sobie dachy nad głową stąd takie tempo odbudowy. Niestety teraz nikt za darmo nie pójdzie budować budynków ani w czynie społecznym pracować za przysłowiową zupę. Szkoda że w ogóle wojna wybuchła i wojska radzieckie zrównały nasze miasto z ziemią, ale to już się nie odstanie. Konserwator niestety dużo nowych udogodnień blokuje ale w miarę sprawuje kontrolę tylko za dużo ma na własnych barkach powinien być ten urząd podzielony na zespół konserwatorów.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2023-04-16 12:04
Te inwestycje trwaja długo. To zrozumiale. (1)
Nie rozumiem.czemu ta cala FALA była tworzona tyle lat. Prosta instalacją kasownikow. I mają to skończyć dosłownie w ostatnim możliwym terminie. Terminy przekładali zreszta wielokrotnie. Może tu po prostu chodzi o to żeby cieple posadki zachować jak najdłużej? Nikt tego nie sprawdzą? Nikt nie kontroluje co ci ludzie robią? Nikt nie rozlicza?
- 22 7
-
2023-04-16 12:54
Teraz każdy może się wypowiedzieć, czy się zna, czy nie
Nikt tego nie kontroluje
- 2 1
-
2023-04-16 12:05
(6)
2 lata projektu?Dać studentom 5 roku architektury,w 2 tygodnie wszystko wykreślą.Po co marnować tyle czasu?W 2 lata powinno już się tam wszystko zbudować...a W tym tempie może za 10 lat coś tam powstanie...koncepcje, wizualizacje, przetargi..ehhh.
- 21 15
-
2023-04-16 12:19
... może dlatego, że... (1)
... wykonawcy takich dokumentacji nie siedzą i czekają z założonymi rękami aż może (!) wygrają przetarg, tylko mają też inne zlecenia??? Na przykład dlatego. Ja bym nie miał odwagi wziąć kasy za dokumentację, gdybym nie dał sobie przynajmniej 2 miesięcy na zapoznanie się z ze zleceniem.
- 6 0
-
2023-04-16 14:33
No ok. To masz 2 miesiące na zapoznanie się z dokumentacją
A co z pozostałymi 22 miesiącami?
- 0 3
-
2023-04-16 12:19
(1)
W Gdansku preferuje sie swojakow, tzn ekipe bierna ale wierna. Terminy na dwa lata z gory zajete.
- 2 12
-
2023-04-16 12:49
A u ciebie w pisie jak jest?
Nic nie trzeba nawet robić bo dotacja?- 10 0
-
2023-04-16 15:05
Tak, dać wszystko studentom i niech to zrobią i wybudują za darmo
A materiały biurowe I budowlane niech kupią że stypendium albo z kieszonkowego które dostają id rodziców. A my będziemy pifkować na RODos. Kraj marzeń, mlekiem i pifkiem płynący.
- 2 0
-
2023-04-16 16:33
a jak tam Horała w CPK?
- 1 0
-
2023-04-16 12:08
Olka (7)
Przebudowa nic nie zmieni.Nabrzeże w tym miejscu jest bardzo wąskie.Ludzie spacerując tam latem chodzą w olbrzymim tłoku ,ocierając się o siebie.Dobrym rozwiązaniem byłoby zasypanie Motławy z dziesięć metrów wzdłuż obecnego nabrzeża na całej długości ,aby poszerzyć chodnik i miejsca dla pieszych oraz wybudować ścieżkę rowerową .
- 3 50
-
2023-04-16 12:11
Na deptaku ścieżkę rowerową ? (2)
Deptak to deptak . Rowerem do lasu zapraszam albo ja ulice na asfalt.
A nie po chodnikach jeździć !!- 9 1
-
2023-04-16 12:15
Olka (1)
Na spacer też zapraszam do lasu lub na pielgrzymkę do Częstochowy asfaltem.
- 2 5
-
2023-04-17 09:35
Lubisz pielgrzymki,twoja sprawa!!
- 0 0
-
2023-04-16 12:13
(1)
Zasypać całą Motławę a pośrodku pociągnąć szosę.
- 4 3
-
2023-04-16 12:17
Olka
Właściwie masz rację ,bo ten odcinek Motławy jest ślepy na Żabim Kruku.
- 0 5
-
2023-04-16 18:04
To żarcik,
czy masz coś z głową?
- 2 0
-
2023-04-17 09:34
Najważniejsza ścieżka rowerowa!!Puknij się w pusty baniak!!!
- 0 0
-
2023-04-16 12:10
Jaki remont ? (6)
Tam ledwo coś się dzieje .
Co dziennie to obserwuje i tępo prac jest żenujące . A to samo serce miasta .- 56 13
-
2023-04-16 12:55
Tępo obserwujesz, powiadasz?
- 5 8
-
2023-04-16 13:16
tępo to się na to lampisz
- 3 6
-
2023-04-16 13:17
"Tępo" niestety słabe (1)
Codziennie przechodzę przez most nad Motławą, przy Zielonej Bramie i od około miesiąca nie widziałem żadnego pracownika w rejonie przystani statków Ż.G.
- 8 3
-
2023-04-16 13:22
bo dokumentacja jest tak pięknie zrobiona, że nie ma jak tego zacząć i nic się nie zgadza
- 5 4
-
2023-04-16 13:36
to typowe dla władz gdańska przetargi ustawione realizacja poza terminem koszty 100razy wieksze niz normalnie (1)
- 5 3
-
2023-04-16 15:01
zapisz do Ziobry w tej sprawie albo uruchom Kacperka
- 2 4
-
2023-04-16 12:12
2 lata? Chodzi o to, żeby robić (2)
A nie żeby zrobić :)
- 39 13
-
2023-04-16 12:41
Specjalista projektant widzę?
Weź udział w przetargu opracuj projekt, skoro Twoim zdaniem da się szybciej ;)
- 12 0
-
2023-04-16 13:06
To weź i zaproponuj 2 miesiące za te same pieniądze, fachowcu.
- 3 1
-
2023-04-16 12:22
(3)
Jedna koparka na pontonie i cztery wbite brusy pokrzywionej ścianki szczelnej - tak od prawie roku wygląda aktualny remont Długiego Pobrzeża.
- 47 12
-
2023-04-16 13:01
Przecież oni w tym roku rozpoczęli tam prace.
To już rok minął... ech, jak ten czas szybko leci.
- 3 3
-
2023-04-16 14:09
Remont zaczął 3,5 miesiąca temu
- 1 2
-
2023-04-16 18:33
Od zeszłego roku
- 1 1
-
2023-04-16 12:23
2 lata?!!!! (1)
- 8 6
-
2023-04-16 15:11
Skąd Gdańsk ma na to wszystko kasę pytam się?? To pewnie jakieś przekręty. W Gdyni nie ma żadnych remontów.
- 0 0
-
2023-04-16 12:27
Termin długi bo konserwator wstrzymuje rozwój Gdańska (2)
Niech ktoś się wreszcie przyjrzy działaniom konserwatora. Ciekawe że o tych wybrykach pkwz to się nie pisze artykułów? Facet wydłuża działanie administracyjnie i to bez karnie i chyba na zamówienie publiczne
- 26 8
-
2023-04-16 12:45
Sam rok pewnie trzeba odliczyć (1)
Na opinię konserwatora...
- 5 1
-
2023-04-16 13:15
Trafne
- 3 1
-
2023-04-16 12:30
Gdyby w tym rejonie nie było politycznego konserwatora to pewnie termin byłby o polowe krótszy (3)
- 19 13
-
2023-04-16 12:33
Taka Prezydent co zrobić (2)
- 4 5
-
2023-04-16 12:44
Co ma Prezydent do konserwatora zabytków? (1)
Przecież powołuje go wojewoda. Widzę, że komentator to specjalista od wszystkiego, a raczej to tylko od hejtowania dla samej sztuki. "Nie wiem to się wypowiem".
- 8 8
-
2023-04-16 19:41
Duża ma bardzo dużo
- 2 1
-
2023-04-16 12:41
(3)
Nie zgadzam się z tym projektem! To jest straszne! To jest zbrodnia! To jest koniec świata! Jak można niszczyć tak piękne i historyczne miejsce? Jak można pozwolić na to, żeby beton i stal zastąpiły drewno i kamień? Jak można ignorować głosy przodków, którzy żyli i pracowali na tych nabrzeżach? Jak można zapomnieć o duchach, które tam mieszkają i opiekują się nami? Jak można być tak ślepym i głuchym na piękno i magię tego miejsca?
Ale jednocześnie zgadzam się z tym projektem! To jest wspaniałe! To jest postęp! To jest nowa era! Jak można nie doceniać tak nowoczesnego i funkcjonalnego rozwiązania? Jak można nie chcieć poprawić stanu technicznego i bezpieczeństwa nabrzeża? Jak można nie korzystać z możliwości rozwoju turystyki i gospodarki? Jak można nie cieszyć się z nowych atrakcji i udogodnień? Jak można być tak konserwatywnym i zamkniętym na zmiany i innowacje?- 2 15
-
2023-04-16 12:56
Nie mogę dać jednocześnie łapki dół i w górę!
- 1 0
-
2023-04-16 18:07
Mamy XXI wiek
i korzystamy z obecnej technologii, nie ma co marzyć o średniowieczu, to domena pisowskiego konserwatora
- 1 2
-
2023-04-16 21:56
Plus
Świetnie napisane dwa komentarze. W zależności od światopoglądu, można sobie wybrać. Ja jestem za drugą wersją.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.