- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku
Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.
Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).
Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.
Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.
W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.
W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 08:13
Opinia wyróżniona
buspasy tak - ale tam gdzie jest to konieczne i ma uzasadnienie (29)
buspasy powinno budować się tam gdzie jest duży ruch - przede wszystkim tam, gdzie jeździ dużo autobusów. Po Schuberta jadą dwie linie z częstotliwością około 5-6 autobusów na godzinę. Czyli bus pas będzie przez większość czasu bezużyteczny. W autobusach teraz mniej ludzi jeździ. Licząć około 20-30 na autobus wychodzi około max 200 pasażerów w
buspasy powinno budować się tam gdzie jest duży ruch - przede wszystkim tam, gdzie jeździ dużo autobusów. Po Schuberta jadą dwie linie z częstotliwością około 5-6 autobusów na godzinę. Czyli bus pas będzie przez większość czasu bezużyteczny. W autobusach teraz mniej ludzi jeździ. Licząć około 20-30 na autobus wychodzi około max 200 pasażerów w godzinę. Myślę że gdyby zmienić buspas na normalny pas to przez godzinę przepustowość by się zwiększyła a i na pewno więcej niż 200 osób w samochodach by przejechało.
- 104 115
-
2019-08-18 21:14
nie tylko buspasy
Wprowadzić zakaz wjazdu samochodom do centrum miasta
- 0 0
-
2019-06-24 16:36
fajne te gdańskie buspasy - takie nie połączone w całość ...
- 4 2
-
2019-06-24 12:58
(1)
wlasnie o to chodzi zeby autobus mial lepiej niz auto, bo ludzie nie chca inaczej sie przesiasc do autobusu...
- 5 1
-
2019-06-24 19:12
to moze jechac inna trasa. Tam tyle lat nie bylo autobusowych przystankow bo sa zupelnie zbedne
ale jakis ignorant musial sie wykazac.
- 2 0
-
2019-06-24 09:34
(5)
20 osób w autobusie? Widać, jak bardzo jesteś przyspawany do swojego szrota. Jak nie masz pojęcia, to lepiej milcz.
- 16 9
-
2019-06-24 12:02
(1)
widziałes tam wiecej niz 20-tu ? wiesz w ogole gdzie te linie jezdza ? ze sie wypowiadasz
- 2 0
-
2019-06-24 19:11
nie wie.
ja wiem i chodze tam piechota. wystarczy zabrac stamtad autobusy i sa przystanki przed centrum morena. Jakis glupek popsul komunikacje z kartuskiej ucinajac linie do dworca i potem zrobil te calkiem bezsensowne przystanki na koncowce schuberta.
- 1 0
-
2019-06-24 10:23
To powiedz ile ludzi tam jeździ poza godzinami szczytu? (2)
- 4 6
-
2019-06-24 14:19
4 + kierowca i renoma
- 3 0
-
2019-06-24 13:49
no spoko, spoko
jak cię pytają o autobusy czy buspasy to wtedy cię interesują godziny poza szczytem
ale jak mowa o samochodach, to oczywiście tylko godziny szczytu się liczą!- 4 0
-
2019-06-24 09:03
postawiłeś wszystko na głowie. (3)
Po pierwsze buspas robić tam, gdzie mieszka dużo ludzi. Jak jest duży ruch, to już po ptakach.
Po drugie - przecież to jest zamknięty cykl. Mało ludzi w autobusie, bo autobus stoi w korku. Zrobisz sprawny i szybki autobus, to wypełni się ludźmi. Będzie wypełniony, to zagęszczą kursy.- 22 8
-
2019-06-24 10:22
Nic nie zagęszczą bo dla ztm będzie to nierentowne... (2)
- 3 7
-
2019-06-24 11:22
ZTM z założenia nie jest rentowne (1)
Do każdej komunikacji miejskiej na świecie się dokłada ;-)
- 9 2
-
2019-06-24 12:01
chyba że jest to trójmiasto wtedy brak na autobusy i kierowców mimo ze miasto dokłada
- 4 2
-
2019-06-24 08:33
źle kombinujesz (3)
rondo i dalsze ulice są jednopasowe, wiec nic więcej by nie przejechało. Autobus pojedzie po pasie dotychczas nie istniejącym.
- 15 4
-
2019-06-24 11:59
(1)
dobrze kombinujesz namaluja buspas w powietrzu
- 5 1
-
2019-06-24 21:10
Dotychczas była powierzchnia wyłączona z ruchu. Mówi Ci to coś?
- 1 1
-
2019-06-24 11:57
2 pasy w stronę Rakoczego a nie ronda
- 1 4
-
2019-06-24 08:30
Trzy linie! (3)
Nie dwie, tylko trzy linie. I nie 5-6 autobusów na godzinę, tylko 8. A będzie więcej.
- 14 5
-
2019-06-24 11:57
a samochodów bedzie mniej jak buspasy namaluja ? Ktos tu chyba zdulczał do końca
- 5 5
-
2019-06-24 09:57
115, 168 i 283 (1)
A można się spodziewać, że 115 i 168 będą kursować częściej niż teraz
- 6 1
-
2019-06-24 11:58
ale to już było, 115 częsciej
- 0 2
-
2019-06-24 08:27
więcej (6)
dosyć aut w mieście!
- 19 27
-
2019-06-24 09:52
masz dosyć tego wszystkiego? dosyć?
- 4 1
-
2019-06-24 08:54
Dosyć aut w Spółdzielni Mieszkaniowej Morena!
- 12 4
-
2019-06-24 08:53
wincej koni (3)
dosyć traktorów na wsi!
- 17 9
-
2019-06-24 11:14
ale tych WSI to maciarewicz już polikwidował
- 0 1
-
2019-06-24 10:44
Ale wy wszyscy jesteście tępi :D (1)
Tam nie ma korków dlatego, że jest za mało pasów, tylko dlatego, że rondo na górze ma taką a nie inną przepustowość ;]]]]]
- 15 0
-
2019-06-24 11:28
Dlatego że jest za dużo samochodów. Samochody tworzą korki, nie za wąskie ulice czy złe skrzyżowania.
- 9 12
Wszystkie opinie
-
2019-06-24 07:03
Zaczynają się inwestycje jak w Gdyni przy pomocy pędzla i farby. (9)
- 96 68
-
2019-06-24 09:06
a czego byś chciał, koziołeczku-matołeczku? (5)
Poprawę komunikacji miejskiej przez stawianie huty stali? To by była dla ciebie godna "inwestycja"?
No ale jasne, najłatwiej wkleić wyświechtane hasełko o pędzlu i się poczuć najmądrzejszy w całej wiosce.- 16 2
-
2019-06-24 09:41
(2)
Huty stali to nie wiem po co, ale może wybudowanie nowych dróg to już tak.
- 2 8
-
2019-06-24 09:56
równolegle, czy może przez budynki? (1)
a może się estakada jaśnie panu marzy? Nie wiem czy zauważyłeś, ale suchanino jest tak dość gęstawo zabudowane...
- 13 2
-
2019-06-24 10:51
W tunelu do Radomia.
- 3 0
-
2019-06-24 09:58
jestem za buspasem na Łostowickiej (1)
- 6 1
-
2019-06-24 16:39
Może tramwaj
Jak chciał Kacperek?
- 0 2
-
2019-06-24 09:15
(1)
No nie, jak widzisz kładziony jest nówka sztuka asfalt, a buspasy powstają bez zmniejszania obecnego przekroju drogi dla aut.
Tak więc chybiony argument, ale zaistniałeś i dostałeś trochę plusów.- 16 0
-
2019-06-25 16:49
Czy buspas na żołnierzy wyklętych tez powstanie w tej formie?
- 0 0
-
2019-06-24 18:53
masz rację
zgadzam się z tobą ale tu w Gdańsku jest tak. W twoim piśmie o godz.18:46 masz 68+ i 90- tzn .większość gdańszczan jest przeciwko tobie .I jak tu ma być dobrze ludzie którzy piszą z sensem są minusowani bo to jest Gdańsk i platfusy minusy obojętnie czy źle czy dobrze byle przeciw
- 2 0
-
2019-06-24 07:04
Fajnie że te buspasy nie są z farby (1)
To ma szansę się udać
- 31 21
-
2019-06-24 08:47
Akurat są
Nie zmienia to faktu, że nawet najbardziej twardogłowi w końcu zrozumieli, że ułatwianiem komunikacji indywidualnej kosztem wszystkiego w okół się nic nie osiągnie.
- 15 5
-
2019-06-24 07:05
Najwiekszy buspas przydalby sie w ZTM (3)
Bo tam trzeba udroznic dzialanie.
Co z tego buspasa jak autobusy nie przyjezdzaja...- 86 13
-
2019-06-24 09:40
(1)
Nie przyjezdzaja bo nie ma buspasow i stoja w korkach.
- 5 5
-
2019-06-24 11:53
Kierowcy za mało zarabiają !!!!!
- 1 3
-
2019-06-24 10:35
od wrzesnia podwyzki cen biletow. nie martw sie.
- 0 0
-
2019-06-24 07:07
kiedy porządna droga dla rowerów i chodnik?? (6)
- 40 65
-
2019-06-24 09:25
Nigdy (4)
Nie chcemy oglądać kolesi w getrach.
- 8 15
-
2019-06-24 11:31
(3)
A my wdychać spalin tłustych blachosmrodziaży.
PS, nie noszę getrów, w sumie nie wiem co to za moda, w szortach czy dresach jeździ się czy bieda równie wygodnie, a facet w obcisłych gaciach wygląda faktycznie obleśnie.- 2 5
-
2019-06-24 12:43
(2)
jeśli rowerzyści nie chcą wdychać spalin to niech nie popierają rozbierania linii kolejowych tylko po to aby powstała tam kolejna ścieżka rowerowa. Przez takie działania coraz więcej aut pojawia się w miastach
- 2 0
-
2019-06-24 12:50
Bo rozbierane są linie kolejowe po których nic nie jeździ? (1)
No bez przesady. Korki są przez ludzi, którzy jeżdżą samochodem bez powodu.
- 1 2
-
2019-06-24 14:09
oczywiste jest że gdyby jeździły pociągi byłoby mniej aut - powstaje alternatywa(patrz PKM). To jest z korzyścią także dla rowerzystów(możliwość transportu roweru). w przypadku rozbierania linii kolejowych i wybudowania tam ścieżki rowerowej ludzie stają się niejako odcięci od komunikacji(upadające PKS, prywatny przewoźnik dyktujący ceny) - tym samym korzystają z auta
- 0 0
-
2019-06-24 09:52
Na tym akurat odcinku nie brakuje ani jednego anie drugiego.
- 6 1
-
2019-06-24 07:07
(5)
I bardzo dobrze. Więcej buspasów, mniejsze opóźnienia i priorytet dla komunikacji. Również jest to zachęta do przesiadki.
- 115 42
-
2019-06-24 08:49
Szczególnie zachęca, gdy stoisz w deszczu na przystanku
I dwa kursy już nie przyjechały
- 13 8
-
2019-06-24 09:04
przede wszystkim krótszy czas przejazdu
- 6 2
-
2019-06-24 09:13
Więcej bus pasów = więcej Januszy na nich
Przecież nasi dzielni policjanci się takimi banałami nie interesują. Wystarczy spojrzeć na bus pas od stadionu żużlowego do centrum Gdańska. Owszem, autobusy śmigają, ale cały czas również auta osobowe, nie uprzywilejowane. Nigdy nie widziałem tam żadnego patrolu, a gdyby tak prewencyjnie raz dziennie stawali na zatoczce przy Novotelu lub w okolicy tunelu przy cukierni WZ, to nie zdążyliby z łapaniem tych cwaniaków.
- 16 1
-
2019-06-24 12:06
buspasy na obwodnicy
Także podoba mi sie wizja buspaspow wszedzie gdzie sie da, zacząlbym od obwodnicy ,po wymalowaniu tam buspasów, pusccie nimi autobusy, zmniejszy sie ilosc kierowców to i korki sie zmniejsza, a ilosc kieorwców na pewno sie zmniejszy jak na te buspasy beda pikowac z lewego na zjazdach
- 0 3
-
2019-06-24 15:29
162 i 262 zawsze spóźnione
Nie zależnie od pory dnia . ;) wincej bajpasów;)
- 2 1
-
2019-06-24 07:09
(2)
Mam nadzieję, że na Trakcie nie będzie chamstwa i policja nie będzie się musiała czepiać korzystających z buspasa do skrętu w prawo w kierunku tunelu.
- 25 22
-
2019-06-24 11:19
Nawet jak bys chciał zawrócic, to zawracaj śmiało, bo policja sie bus pasami nie interesuje
- 5 0
-
2019-06-24 18:26
do tunelu skręcasz jadąc pasem brukowanym, a nie buspasem
kiedyś nawet były na nim widoczne znaki poziome, ale widocznie Gdańsk ma jakiś problem z białą farbą. może pożyczyć trochę od sąsiadów? ;)
- 2 1
-
2019-06-24 07:14
Szkoda, że buspasami nie mogą jeździć hybrydy i elektryki. (17)
W ten sposób nagradzałoby się odpowiedzialnych i świadomych mieszkańców.
- 28 152
-
2019-06-24 07:18
Bus pas czyli dla autobusów (1)
Chyba logiczne
- 30 8
-
2019-06-24 08:13
Nie mądruj się
bo taksówki też mogą a to nie autobus....
- 14 9
-
2019-06-24 07:18
Świadomych wytwarzania elektro śmieci? (1)
- 39 4
-
2019-06-24 12:52
I znowu poproszę podsumowanie
Gdzie w koszt elektryka włożysz nawet pierdy krowy, którą zjadł na obiad pracownik fabryki, a koszt ekologiczny spalinówki to samo paliwo...
- 5 1
-
2019-06-24 07:19
Elektryki mogą a hybryda to zwykły benzyniak więc won na zwykłą drogę
- 31 8
-
2019-06-24 08:11
(2)
Elektryki mogą a hybrydy to ściema dobrze tylko wypadająca w teście a realnej pali jak benzyniak czemu nie ma się co dziwić bo w fizyce obowiązuje zasada zachowania energii.
- 12 9
-
2019-06-24 08:22
zwyczajnie w świecie kłamiesz :)
- 6 11
-
2019-06-24 21:41
benzyniak nie zachowuje energii hamowania
a hybryda może
- 2 0
-
2019-06-24 09:09
chyba nie byłeś nigdy w Polsce
wyobrażasz sobie co by to było?
- No ale ja też jestem elektryczny, hehe, patrz pan, mam światła na prąd, hehe!
- Panie, to jest hybryda! Pół dizel, pół holenderski gaz!
- A co ja miałam zrobić, jak mam dzieci z przedszkola, widziałam że 4 samochody jechały to myślałam, że też mogę!- 19 1
-
2019-06-24 11:11
Na prąd z "eko" węgla... (1)
- 13 1
-
2019-06-24 19:15
napedzane ekogroszkiem
- 0 0
-
2019-06-24 11:25
(5)
Naukowcy już zdemaskowali, że to bullshit. Żeby zrównoważyć ślad węglowy wytworzenia baterii do takiego samochodu, musiałaby ona funkcjonować przynajmniej 10 lat. Do tego ta "czysta" energia pochodzi ze spalania węgla...
- 8 3
-
2019-06-24 12:53
A jaki jest koszt węglowy produkcji aluminiowego bloku silnika?
I po ilu latach się równoważy? Wychodzą mi ujemne liczby...
- 3 0
-
2019-06-24 13:04
Energia z węgla to jest problem Polski, nie elektrycznych samochodów
Polska jest energetycznym trzecim światem i bardzo szybko pożałujemy braku elektrowni atomowych na terenie naszego kraju. Najbliższa przyszłość światowej energetyki to elektrownie jądrowe z reaktorami torowymi (wykorzystywanym pierwiastkiem rozszczepialnym będzie Tor, a nie Uran). Kolejnym krokiem ewolucji będą elektrownie termojądrowe. A w Polsce dalej będziemy kopcić węglem, bo górnikom nie można zabrać przywilejów.
- 7 0
-
2019-06-24 13:13
Dziś tak ale jutro...??? (2)
Palska ma największy wzrost energii produkowanej z ogniw słonecznych rok/roku ...
Wszyscy co maja 20 tys zł i domek mogą to założyć a przy tak galopującej inflacji i cenie za KWh zaraz za 1 zł to się bardziej opłaca niz jakakolwiek lokata w banku... do tego energia za darmo przez cały rok ( tak przez cały rok bo to co wyprodukujesz w dzień lub latem możesz odebrać nocą lub zimą )...- 3 2
-
2019-06-24 14:45
(1)
Dopóki nie będzie można "sprzedać" nadprodukcji prądu, dopóty nikt normalny nie będzie takich rzeczy instalował na swoich domkach.
Jak przeliczysz koszty zakupu, instalacji i amortyzacji paneli, które za jakiś czas i tak będzie trzeba wymienić to dobrze jak wyjdziesz na zero. Gdyby można było oddawać prąd do sieci (np. wyjechałeś na wakacje a Twoje panele produkują prąd i zarabiasz) to stałoby sie to popularne i ekonomiczne.
Tylko żadni dostawcy energii na to nie pójdą , bo straciliby monopol.- 3 2
-
2019-06-24 16:33
Ale jak najbardziej można
Operatorzy płacą 80% ceny za to, co im wyślesz.
- 3 1
-
2019-06-24 07:21
A kiedy (7)
A kiedy bus pas na Armi krajowej????
- 32 40
-
2019-06-24 08:05
Na AK tylko nocne autobusy jezdza (1)
w dzien zadnego nie uswiadczysz
- 11 2
-
2019-06-24 12:08
buspas +
To namalujmy buspasy i puscmy tamtedy wsyztskei autobusy
- 0 1
-
2019-06-24 08:06
(2)
A jaki autobus tam jeździ?
- 10 2
-
2019-06-24 08:20
A powinna być linia przyspieszona przez AK z Kokoszek do centrum. Bo to co teraz nam miasto oferuje to porażka - 30min z Karczemek do centrum autobusem vs 10min samochodem.
- 7 6
-
2019-06-24 08:22
801
801 do Kartuz...
- 6 2
-
2019-06-24 08:12
(1)
po co ci buspas dla tramwajów - lepsze pytanie to kiedy tramwaj zostanie puszczony środkiem aż do Karczemek ?
- 9 3
-
2019-06-24 10:05
nie za obecnej wladzy
- 3 3
-
2019-06-24 07:23
Czarny dwor (5)
Bus pas na czarnym dworze ? Dobre haha. Tam bez 2 pasow ruchu w jednym kierunku sie jezdzic nie da.
- 60 12
-
2019-06-24 08:28
więcej buspasów (2)
dość aut w mieście!
- 7 14
-
2019-06-24 09:47
a chodź sobie na piechotę tak jak u siebie na wsi a nie wtrącaj głupot w każdym komentarzu. Chcesz iść z Oruni do Wrzeszcza do sobie spaceruj, ale nie każ innym o piatej rano do pracy wychodzić
- 8 1
-
2019-06-24 09:53
Czarny Dwór to w lesie jest, nie w mieście...
- 0 4
-
2019-06-24 10:04
jak tam zrobią buspas (z istniejących 2 pasów) w kierunku Jana Pawła II to dopiero będzie armagedon (1)
korek będzie się zaczynał w tunelu...
- 8 2
-
2019-06-24 10:40
Ale przecież inżyniery z UM Gdańsk i ZDiZ wiedzą wszystko najlepiej.
Robiąc tunel zdawano sobie chyba sprawę którędy pójdą potoki pojazdów? I co? Teraz mają pływać promami po Bałtyku czy jak??
- 4 1
-
2019-06-24 07:25
(7)
I co oni tam będą robić na tym schubera przez dwa miesiące?
Malować pasy i stawiać znaki, przecież to komedia- 64 11
-
2019-06-24 08:01
(3)
Na Schuberta jest niska wysepka, którą trzeba rozwalić, zrobić podbudowę i wyasfaltować.
No chyba że chcesz zaraz pisać komentarz dlaczego jest to tak słabo wykonane, i już dziury są w pasie dla aut ;)- 14 9
-
2019-06-24 08:23
Już zrobione (2)
Ale to już zrobione od tygodnia! Teraz trzeba tylko wymalować pasy!!!
- 11 1
-
2019-06-24 09:41
Pasy (1)
Ale pewnie stare trzeba usunąć i dlatego tak odległy termin został podany....
- 4 2
-
2019-06-24 16:43
Dwa miesiące?!
Dwa miesiące będą stare pasy usuwać? To będzie 5 metrów dziennie!
- 5 0
-
2019-06-24 13:59
(1)
będą obserwować jak Ci co kupili prawo jazdy czekają aż rondo będzie puste by na nie wjechać i przez to powodują tam korek
- 2 4
-
2019-06-24 17:44
Lepsi są ci, którzy wciskają się pod zderzak
I nie zostawiają miejsca pieszym, tylko stoją na pasach, nie?
- 2 1
-
2019-06-24 22:45
Przecież tam od kilku dni nie ma ani jednego robotnika, to w takim tempie może na Boże Narodzenie skończą !!!!!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.