- 1 Wspólna pasja ojca i syna. Razem kradli lego (67 opinii)
- 2 Pożar magazynu pod lupą ABW (175 opinii)
- 3 Powstanie 40-metrowy akademik z hotelem (242 opinie)
- 4 Czarne skrzynki z rozbitego Bielika (137 opinii)
- 5 Zakopiańska jednokierunkowa i niejasna? (138 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (334 opinie)
Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Nad Obwodnicą Trójmiasta pojawiły się dwa nowe wiadukty. Powstały na rozbudowywanym węźle Gdańsk-Południe. Obecnie są jeszcze w stanie surowym, ale już w przyszłym roku - po otwarciu Obwodnicy Metropolitalnej - pojadą nimi pierwsi kierowcy.
- Aktualnie oba wiadukty są jeszcze w stanie surowym. Całkowite wykończenie to kwestia kilku miesięcy. Będą to łącznice pod nowy układ węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zielony wiadukt łukowy pozostanie, ale będzie przebudowany - tłumaczy Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Intensywne prace toczą się także wokół węzła. Widoczny jest już m.in. zarys nowych łącznic, którymi kierowcy będą zjeżdżać i wjeżdżać z Obwodnicy Trójmiasta na OMT.
To po nich od września ma się odbywać ruch po tym, jak drogowcy zamkną środek węzła.
Węzeł Gdańsk Południe nie będzie zamknięty latem
Początkowo planowano te działania już od połowy lipca, ale w obawie przed paraliżem zdecydowano o zmianie harmonogramu i przesunięciu prac na jesień.
Obwodnica Metropolitalna ma zostać otwarta w przyszłym roku. Odcinek między Chwaszczynem a Żukowem budowany za 715 mln zł przez firmę Budimex ma być gotowy w kwietniu 2025 r., a fragment od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe - za który odpowiada konsorcjum Mirbud/Kobylarnia, za co otrzyma 826 mln zł - we wrześniu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-07-13 19:46
Jestem ciekaw jak G Maps będzie prowadził (22)
Na trasie z Elbląga lub Łodzi do Słupska lub Władysławowa nadal nawigacja poprowadzi przez starą S6. Nowa obwodnica będzie pusta a przejmie może 10% ruchu ze starej.
- 32 135
-
wczoraj 09:14
Co to stara s6
- 0 0
-
wczoraj 06:46
G Maps już wykupiło
subskrypcję od Obwometro, więc nie powinno być tak źle.
- 1 0
-
wczoraj 03:30
(2)
Ta droga z punktu widzenia mieszkancow 3m, straszyna, pruszcza i okolic nie bedzie miala zadnego znaczenia. Zamiast poszerzyc obwodnice, wywalili kupe kasy w bloto. Nikt nie bedzie w kolo jezdzil, bo nawet przy korku, wyjdzie na to samo.
- 1 6
-
wczoraj 11:30
"Nikt nie bedzie w kolo jezdzil" (1)
jakim trzeba być pustakiem by nie zrozumieć idei omt. omt ma przejąć ruch tranzytowy czyli ten transport czy "turystów" którzy nie potrzebują wjeżdżać do 3city bo "nie mają tu żadnego interesu" , jadąc ze stolycy czy Śląska do Szczecina nie będą wjeżdżali na OT która stanie się tylko trasą szybkiego ruchu pomiędzy Gdynią a Pruszczem i A1. OT będzie łączyła też dzielnice miasta Gdańska z dzielnicami Gdyni i tylko tyle
- 1 0
-
wczoraj 12:17
O tak, przez Trójmiasto wali ogromny ruch tranzytowy XD
- 0 1
-
2024-07-14 20:04
uczciwa aktualizowana autonawigacja
Oczywiście, to się zdarza często, gdy kupuje się mapy z byle jakiego źródła. Szanująca się firma robi aktualizacje dwa razy do roku a przynajmniej raz w roku no i niestety trzeba te aktualizacje kupować.
- 0 1
-
2024-07-14 19:21
Poprowadzi starą bo jest krótsza o 16 km
Ciężarówki muszą płacić za każdy km a do tego paliwo i czas. Osobówka również jadąc nawet 70 km/h dojedzie szybciej niż ta jadąca 120 km/h nową dłuższą
- 2 3
-
2024-07-14 11:58
Tylko **** jedzie patrząc ślepo na mapę. Od tego są znaki i oczy, a jak ktoś tego nie kuma to uj mu w dude
- 4 8
-
2024-07-14 05:00
Wystarczy zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. A i odcinkowy pomiar prędkości by pomógł - ale u nas się nie da.
- 9 11
-
2024-07-13 22:15
Masz jakieś wyliczenia (2)
Że tak się wypowiadasz?
- 11 2
-
2024-07-14 09:22
proste wyliczenia - 17 km dłuższa droga a taka sama dopuszczalna prędkość, nigdy nie będzie logicznym tam jechać (1)
ta nowa obwodnica to wcale nie jest obwodnica tylko 2 drogi z Żukowa do Gdańska i Gdyni połączone w jedną, natomiast nie będzie ona pusta, tam będą tysiące samochodów jadących do trójmiasta z Kaszub gdzie już budują się nowe osiedla czekające na mieszkańców żeby jeszcze bardziej całe trójmiasto zakorkować
- 12 8
-
2024-07-14 12:44
wiesz, wole jechać do Łeby czy nawet do Karwi właśnie nową drogą. dlaczego? bo mam nadzieję, że lebiegi zostaną na obw
- 7 1
-
2024-07-13 21:18
(2)
No i fajnie, a ja i ty przejedziemy nią bez korków.
- 19 2
-
2024-07-13 21:41
korki na takich rozwiązaniach drogowych bywają dużo bardziej uciążliwe niż na zwykłych ulicach miejskich (1)
naprawdę tego nie ogarniasz?
- 2 8
-
2024-07-14 05:04
prosze o mały dopisek,czy te korki sa spowodowane,bo nie udogodnieniami,a powoduja je ,,auta" typu Audi,BMWu!!,bo napewno nie swietnie jezdzacy kierowcy z małpimi,nie ublizajac małpom,muzgami!!
- 4 4
-
2024-07-13 20:16
oczywiście, bo nowa obwodnica to kupa dodatkowych kilometrów (6)
a jak powstanie droga zielona i tunel pod pachołkiem, to cały ruch będzie szedł przez miasto i będzie można już spokojnie obwodnicę metropolitalną nazywać drogą dojazdową do Gdańska dla mieszkańców Żukowa, Kościerzyny, Kartuz itd
to będzie obwodnica tylko wtedy, kiedy S6 zakorkuje się po wypadku albo gdy ją zamkną zimą...- 7 13
-
2024-07-13 22:17
Takie mam wrażenie (2)
Że niektórych to boli, że Kościerzyna, Kartuzy, Żukowo i reszta będą mieć lepszy dojazd do Gdyni/Gdańska. Zazdrość czy o co chodzi?
- 13 6
-
2024-07-13 23:16
(1)
To nie Gdańszczanie piszą tylko Tczewiaki i inni napływowi
- 9 1
-
2024-07-14 14:48
Bo w Gdańsku naplywowych nie ma. Wszyscy co mieszkaja tu od 45 r to naplywowi i jeszcze z jedno pokolenie co najmniej musi minąć
- 1 0
-
2024-07-13 21:19
(2)
s6 zakorkowana po wypadku jest codziennie, kilka razy.
- 11 0
-
2024-07-13 23:37
nowa też będzie (1)
- 1 5
-
2024-07-14 13:33
Raczej nie. Będzie szersza, będzie prawdziwy szeroki pas awaryjny
- 3 0
-
2024-07-13 23:31
A kładka może? (7)
Robią przy obwodnicy to niech od razu machną te kładkę, żeby ludzie mogli na nogach do pracy do c.h.osowa chodzić, a nie musieć na bus czekać :)
Ale przydało by się do bezpiecznej trasy rowerem, bo tam ani chodnika nad obwodnicą, ani ścieżki rowerowej, to jest jakaś masakra.- 98 15
-
2024-07-14 12:27
Kładka pieszo rowerowa dla Osowej! Ile można czekać!
- 7 2
-
2024-07-14 11:50
i ulicę pod moim domem
- 1 2
-
2024-07-14 08:57
pani radna/poseł ch.... obiecała 15 lat temu tą kładkę
i nic nie zrobiła a ilość śmiertelnych wypadków tylko to potwierdza
- 5 0
-
2024-07-14 08:07
I jeszcze ruchome schody oraz punkt teleportacyjny.
- 10 8
-
2024-07-14 08:14
Tam przejście w poziomie!!! (2)
Oddajmy miasto pieszym!
- 4 3
-
wczoraj 09:07
Po co? żeby schodzić schodami?
- 0 0
-
2024-07-14 11:51
i ścieżkę rowerową !
albo dwie
- 1 0
-
2024-07-13 20:29
Regularnie śledzę budowę węzła Południe (20)
To jest skandal, że tak ważna budowa postępuje tak wolno. Rozumiem, że wiadukty w Koziej Wólce można budować przez trzy lata, ale w takim miejscu i w takiej aglomeracji to zdecydowanie za długo.
- 235 40
-
wczoraj 08:57
Sami eksperci. Załóż firmę budowlaną i buduj szybciej.
- 2 2
-
2024-07-14 12:07
powinni w pierwszej kolejności zrobić rozbiegówkę w kierunku A2 i prawoskręt z S7 w k. Gdyni (1)
- 0 3
-
2024-07-14 14:49
Chyba troche za wczesnie jak na rozbiegowke w A2
- 3 0
-
2024-07-14 11:42
Tutaj widać sami inżynierowie drogowo-mostowi. W takich przypadkach zawsze jest wybór. Zamknąć dla ruchu i wtedy będzie szybko albo utrzymać ruch ale będzie wolniej. Co wybierasz? A jak się nie podoba to na rower.
- 5 4
-
2024-07-13 21:46
Wyrozumiały (6)
Człowieku puknij się w głowę co piszesz. Masz pojęcie o budownictwie drogowym? To nie jest takie proste tym bardziej że nie wyłączono z ruchu drogowego odcinka gdzie są prowadzone prace. Trochę zrozumienia i wyrozumiałości i tak prace idą dosyć szybko. Człowieku byłeś zobaczyć inne odcinki jak szybko powstały?, ale prace nie były utrudnione ruchem samochodowym
- 13 33
-
2024-07-14 07:06
Ty się puknij w głowę (5)
jak można szybko budować autostrady widać w Chinach. Gdyby oni pracowali tak jak ci u nas, to byliby w czarnej d...ie. Czasami zastanawiam się, że ci drogowcy śmieją się po cichu ze wszystkich kierowców stojących codziennie w gigantycznych korkach. Jest lato, jest jasno kilkanaście godzin dziennie, jest ciepło, wokół nie ma żadnej zabudowy, można by pracowac conajmniej na dwie zmiany. A tu sobota godz. 13 i nikogo nie ma na budowie przez cały weekend.
- 30 9
-
wczoraj 10:22
W Chinach mają niewolników / więźniów. I nie budują pod ruchem.
- 0 0
-
2024-07-14 14:21
Kto będzie pracował na 2 zmiany?
Nie ma tylu pracowników, przecież trzeba też brać pod uwagę potrzebę zastępstw. Praca na 2 zmiany wymaga większej liczby pracowników, a oni wyjechali zagranicę.
- 1 6
-
2024-07-14 09:55
Nie chciałbym jeździć po autostradzie wykonanej w chińskim standardzie....
Wszystkie eksperty komentarzowi zapominają o wielu szczegółach, chociażby by typ podłoża i gruntu. Polska jest paskudnym terenem do budowy dróg, a szczególnie wybrzeże. Ilość palowan i zagęszczeń gruntów jest bardzo bardzo wysokie. Np w takiej Chorwacji mogli postępować z budową w zawrotnym tempie, bo budowali głównie na skałach...
- 9 4
-
2024-07-14 08:41
Nie chciałbyś pracować w Chinach za miskę ryżu przez całą dobę jednocześnie mieszkając na budowie (1)
Taki tutaj lament o wolne niedzielę dla handlowców a pracownikom budowlanym to nie powinny przysługiwać wolne soboty i niedziele?? Przecież mają też rodziny, dzieci które na nich czekają, pracują na powietrzu w niemal każdych warunkach itd itd. W Chinach nie ma kodeksu pracy, na każdej budowie giną robotnicy i nikt się tym nie przejmuje. Przy budowie linii kolejowej do Tybetu zginęło tysiące ludzi.
- 11 4
-
2024-07-14 14:52
A pracownikom medycznym nie powinny przyslugiwac wolne soboty i niedziele? Przeciez tez mają rodziny i dzieci.
- 2 0
-
2024-07-13 21:35
Tempo prac na węźle (8)
Dlaczego nie można były wpisać do kontraktu szybsze wykonanie tego węzła? Dalsze odcinki w szczerym polu niech się dzieją, ale ten węzeł utrudnia życie nam mieszkańcom, nie mówiąc już o turystach. Czy w GDDKiA ktoś myśli?
- 22 6
-
wczoraj 10:24
Wpisać można - papier przyjmie wszystko.
- 0 0
-
2024-07-14 08:46
Dlatego że tam pracuja ludzie - polacy ktorzy też chcą mieć wolne soboty i niedziele (2)
Pracownicy budowlani też mają rodziny, też by chcieli z rodziną latem pojechać na wakacje a nie mogą bo nie dostaną urlopu. Włącz egoisto myślenie albo jeszcze lepiej zatrudnij się w firmie budowlanej. Tam przyjmują każdego, nawet bez szkoły. Łopatę w ręku na pewno umiesz trzymać a wtedy pogadamy. Nikt w Polsce nie będzie pracował na okrągło nawet za poczwórne pieniądze!!!
- 5 4
-
2024-07-14 09:31
(1)
Ale mogli by z calej trasy zebrac ludzi zeby najpierw zrobic wezel a reszte drogi pozniej moga sobie wieki robic bo nikomu to nie przeszkadza
- 3 3
-
2024-07-14 09:56
Jesteś przykładem osoby, która uważa że 9 kobiet urodzi w 1 miesiąc?
Masz jakiekolwiek doświadczenie w kwestii budowy dróg? Chociaż blade pojęcie o zakresie prac?
- 6 5
-
2024-07-14 08:49
Polska na szczęście to nie Chiny ani Korea Północna
Tutaj ludzie mają znaczenie i prawa a nie tylko obozy pracy i przymusową praca do śmierci
- 4 2
-
2024-07-14 05:30
(1)
o technologii słyszałes?,nie?popij wody i poczytaj,moze o dwa miesiace bys przyspieszył!
- 5 8
-
2024-07-14 07:11
Ty się chyba zatrzymałeś na technologii z lat sześćdziesiątych. Jeżeli się chce, można znacznie szybciej budować. Tu się tylko pozoruje pracę.
A nawiasem mówiąc roboty ziemne też technologicznie rozłożone są na lata ?- 6 5
-
2024-07-13 21:42
Człowieku !!! Peron na Grabówku remontowali 3 lata a ty wiadukty byś chciał szybciej
- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.