• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa weekendy intensywnych prac na al. Niepodległości

Piotr Weltrowski
30 sierpnia 2024, godz. 13:05 
Opinie (33)
Remont al. Niepodległości trwa od 22 lipca. Ma się zakończyć w październiku. Remont al. Niepodległości trwa od 22 lipca. Ma się zakończyć w październiku.

Dobiega końca pierwszy etap remontu alei NiepodległościMapka, która jest przebudowywana na odcinku od ul. 23 Marca do ul. Andersa. W czasie najbliższych dwóch weekendów będzie się zmieniać organizacja ruchu w rejonie wykonywania prac.





Dwa weekendy ze zmianami w organizacji ruchu



Remont al. Niepodległości:

Sam remont zaczął się w drugiej połowie lipca. Wciąż trwa pierwszy etap prac, w ramach którego jest remontowana jezdnia (oba pasy) w kierunku Gdańska. Cały ruch, w obu kierunkach, odbywa się dwoma pozostałymi pasami.

Już dziś, około północy, rozpoczną się prace związane z układaniem warstwy wiążącej na remontowanym odcinku drogi. W związku z tym do niedzieli nie będzie możliwości:
  • wjazdu i wyjazdu w ul. Sikorskiego,
  • wjazdu w ul. Andersa
  • wyjazdu z ul. 23 Marca
  • wjazdu w ul. Podjazd, jadąc od Gdyni, i wyjazdu z ul. Podjazd w kierunku do Gdańska oraz w ul. Sikorskiego (z ul. Podjazd będzie obowiązywał nakaz jazdy w prawo).

Trzy naziemne przejścia dla pieszych na alei Niepodległości - na wysokości ulic Podjazd i Sikorskiego oraz ul. 23 Marca - będą wyłączone z użytkowania.

Nie będzie działała sygnalizacja świetlna. Piesi będą kierowani znakami do podziemnych przejść przy ul. 1 Maja i ul. Marynarzy/Krasickiego oraz ul. Malczewskiego.

9 września początek kolejnego etapu prac



Po weekendzie organizacja ruchu będzie taka, jak przed weekendowymi pracami. I taki stan rzeczy potrwa do kolejnego piątku, czyli do 6 września. Wtedy to od godz. 20 rozpoczną się prace przygotowawcze do układania ostatniej warstwy nawierzchni - ścieralnej.

Podczas układania masy, czyli od piątku do poniedziałku (do godz. 6), będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu, identyczna jak podczas prac, które będą się odbywały w najbliższy weekend.

W poniedziałek, 9 września, ok. godz. 6 rozpocznie się II etap remontu i drogowcy przeniosą się na jezdnię w kierunku Gdyni.

Po remoncie jezdnia będzie węższa



Przypomnijmy, że remont ma łącznie potrwać do października. Prace wykonuje firma Budowlano-Drogowa MTM SA, a koszt inwestycji to 8,6 mln zł.



Remont obejmuje m.in. frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej (na odcinku 600 metrów w obu kierunkach), ułożenie dwóch warstw nawierzchni (wiążącej i ścieralnej), ułożenie geosiatki zbrojeniowej, remont nawierzchni chodników i zjazdów, dwóch zatok autobusowych, wymianę krawężników i obrzeży na kamienne, remont skrzyżowań z ul. 23 Marca, ul. Władysława Sikorskiego, ul. Podjazd i ul. W. Andersa.

Rowery na al. Niepodległości? Chodniki będą szersze, więc miasto to rozważa Rowery na al. Niepodległości? Chodniki będą szersze, więc miasto to rozważa

Ważnym elementem modernizacji tego fragmentu alei jest remont przebiegającej pod jezdnią sieci kanalizacji deszczowej i usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną.

Sama jezdnia po remoncie zostanie zwężona o 75 cm, co ma skłonić kierowców do bezpieczniejszej jazdy oraz zapewnić możliwość zwiększenia chodników, na których urzędnicy prawdopodobnie dopuszczą też ruch rowerowy.

Opinie (33)

  • ciekawe

    W ubiegłym roku to samo skrzyżowanie było remontowane (Sikorskiego/Niepodległości), przepalanko kasy ?

    • 11 3

  • Puszczenie rowerów wzdłuż Niepodległości (5)

    Najbardziej poroniony pomysł sopockiej władzy za czasów nowej prezydencicy

    • 68 14

    • Puszczenie tranzytu Gdańsk - Gdynia przez Sopot (3)

      Najbardziej poroniony pomysł trójmiejskich władz minionej epoki

      • 6 14

      • (2)

        tranzyt od dawna jeździ obwodnicą.

        • 5 1

        • Nie chodzi o TIRy (1)

          "Tranzyt w transporcie, przewóz ludzi lub towarów przez dane terytorium."
          Chodzi o wszystkich z Gdańska jadących do pracy w Gdyni i wszystkich w Gdyni jadących do pracy w Gdańsku.
          Ja bym chciał tunel tranzytowy pod Sopotem, ale nawet bez niego uważam że Al. Niepodległości powinna być zwężona do 1x1 z ograniczeniem do 40km/h. Ludzie nauczyliby się sami omijać Sopot a Kamienice na środkowym odcinku by odżyły. Znalazłoby się wiele nowych miejsc postojowych, więcej wysiadówek na łąwkach, więcej nasadzeń drzew, i miejsca na ogródki przed lokalami.

          • 0 6

          • Chce ci się myśleć a później tworzyć takie

            bzdety jak berety.

            • 2 0

    • Dokładniej

      Powinni móc jechać jezdnią

      • 4 5

  • zwężanie jezdni trwa. Ale z uśmiechem. (2)

    • 12 3

    • już nie będzie tak łatwo po pijoku

      • 2 1

    • Liczba pasów ruchu pozostanie taka sama, a szerokość będzie taka, jak na dalszym odcinku

      Więc, o co chodzi? Tu po prostu były szersze niż nieco dalej. Jak tam ludzie sobie radzą, to i tu sobie poradzą.

      • 2 0

  • Cel remontu jest irracjonalny. W pierwszej kolejności zróbcie porządki na chodnikach a okaże się że nie są wąskie (5)

    Ale łatwiej zwężać jezdnię.

    • 40 14

    • i tak jest za szeroka

      • 5 8

    • To jest bardzo potrzebny remont i kolosalna zmiana dla ludzi

      Te chodniki były za wąskie. Były wyremontowane, ale po prostu były za wąskie. Jezdnię zwęzić dużo trudniej, ale ona zostanie zwężona do szerokości takiej, jaka jest już dalej na tej ulicy, więc w czym problem?

      • 6 9

    • weź sobie miarkę i idź tam, póki jeszcze zostały resztki starych chodników

      a potem jak już zmierzysz ten metr szerokości chodnika w wielu miejscach to wróć tu i przeproś za tę bzdurę jaką napisałeś

      • 5 2

    • Co ty tam wiesz o chodnikach. Nic

      A się mądrzysz jak słoń przed rowerem.

      • 1 2

    • Wyjdz ze swojego blachosmrodu i spróbuj tera z się tam przecisnąć pomiędzy jezdnią a budynkami jest 90 cm!

      Szczególnie przy budynku 801 az dziw że nikt do tej pory nie zginął

      • 0 1

  • (2)

    Nie ma czegoś takiego, jak podziemne przejście przy ul. Malczewskiego.

    • 5 1

    • (1)

      Ciekawe o ile minut wydłuży się dojazd służb przy zdarzeniach przez to zawężenie? Ostatnio widziałem, jak karetka na sygnale przebijała się przez korek na długości 100 metrów przez kilka minut.

      • 1 2

      • a wiesz jak bardzo skróciłby się dojazd karetki gdyby ta ulica był dostępna tylko dla autobusów?

        a jak bardzo poprawiła by się jakość życia okolicznych mieszkańców? (oczywiście tych normalnych a nie zapuszkowanych)

        • 0 1

  • Jak można zwężać główną arterię (3)

    3 miasta? Ci trzeba mieć pod kopułą

    • 17 4

    • Ale kojarzysz, że kiedyś był tam dopuszczony ruch tirów i była to praktycznie droga tranzytowa.

      Teraz mogą tam jeździć tylko osobówki, dostawczaki i komunikacja miejska. Nie ma potrzeby zachowywania parametrów drogi ekspresowej, zwłaszcza że obowiązuje ograniczenie do 50km/h.
      Przecież nie ubędzie tam pasów ruchu..

      • 4 6

    • a ja myślałem że główną arterią jest obwodnica a ta akurat powoli ale jednak robi się coraz szersza

      • 0 0

    • Lewackie śmieci wbijane do głowy

      • 0 0

  • utrudnienia? moze gdańska PO już świętuje wybuch 2 wojny św ?

    • 3 0

  • MTM? No to powodzenia, mieszkańcy Sopotu.

    • 3 3

  • Tak wąska jak na odcinku od Malczewskiego do Wejherowskiej, gdzie ledwo mieszczą się dwa SUV-y, a autbusy zdzierają opony na

    Takiego inżyniera the billa powinni pozbawiać jakichkolwiek uprawnień!

    • 3 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane