• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • Bez sensu

    Zacznijcie w końcu planować miasto z większym rozmachem, bo puki co, to zabudowa wygląda tak jak nawtykanie bloków na wsi...
    Wyobrażacie sobie aby tak zabudować np Koleczkowo przy istniejącym stanie dróg?
    Przecież Gdynia zabudowywana jest w analogiczny sposób bez planowania poszerzania dróg i rozbudowy skrzyżowań.
    Kto to tak robi?
    Całe miasto w korkach

    • 62 9

  • Buspasy i ścieżki (1)

    "Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:"

    No i mamy wyjasnienie dlaczego taka inwestycja trwa tak długo; Potrzeby przepustowości jedynego od strony Sródmieścia , dojazdu do S6 nie są wogóle brane pod uwagę. Brawo szczurkowa ekipa.

    • 58 16

    • dokładnie - dla osób korzystających ze zjazdu z obwodnicy na Chwarznie nic się nie zmieni...

      • 20 10

  • już się nie buduje takich skrzyżowań

    tylko rondo turbinowe jak przy stadionie w Gdańsku i w Kokoszkach

    • 51 15

  • Tunel pod Witominem!

    Wiertło pożyczyć od Gdańska

    • 49 20

  • Rondo rozladuje korek na malokackiej

    • 31 27

  • Wiadukt nad Witominem!

    • 51 12

  • Ruch na obwodnicę puszczony przez środek dzielnicy

    Rozwiązanie rodem z Kazachstanu, Uzbekistanu albo innego byłego kraju ZSRR. Ludzie na witominie chcą normalnie żyć, a nie sluchac hałasu i wdychać spaliny tysięcy samochodów, które tu dziennie przejezdzaja!!! Tymczasem cały ruch z centrum Gdyni na zachód i wszystkie podtrójmiejskie wioski idzie przez ulicę chwarznienska!

    • 64 11

  • Obwodnica witomina

    Aż szkoda wydać pieniądze w błoto

    • 54 11

  • Rondo 2 pasmowe (1)

    Czy w tym kraju boją się budować ronda w całej Europie budują a w tym kraju się boją!! Tu nie trzeba płacić za postawienie sygnalizacji za jej obsługę i awarie skrzyżowanie jest bez kolizyjne praktycznie ludzie w jakim wy świecie żyjecie

    • 54 11

    • Rondo jest w Chwarzczynie

      Ronda się w Polsce słabo sprawdzają, w Chwarzczynie jest korek z każdej strony ronda, jadąc z Gdyni stoi się przynajmniej od masztu prawie o każdej porze.

      • 23 3

  • To nic nie da. Szkoda czasu i pieniędzy.

    tylko obwodnica witomina. włodarze świetnie to wiedzą. Więc dla czego idą na półśrodki? Naiwnością i ciężką głupotą jest sądzić że ludzie masowo przesiądą się na rowery i autobusy.

    • 55 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane