• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie osoby obsłużą kładkę na Ołowiankę

Michał Brancewicz, Michał Stąporek
16 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • W maju rozpocznie się montaż ruchomej części kładki oraz testy. Piesi będą mogli z niej korzystać od 14 czerwca.
  • Kładka, która połączy dwa brzegi Motławy pozwoli szybciej dotrzeć na Ołowiankę. Obiekt będzie obsługiwany przez 24 godz. na dobę przez dwie osoby.

Naszpikowana elektroniką kładka przez Motławę zobacz na mapie Gdańska nie będzie samoobsługowa, lecz przez całą dobę będą nią sterowały dwie osoby. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szuka firmy, która zajmie się tym przez najbliższe półtora roku.



Dziwi cię, że kładka nie jest samoobsługowa?

Jak niedawno informowaliśmy, kładka na Ołowiankę zostanie udostępniona pieszym 14 czerwca. Od tego momentu przeprawa będzie otwierana o pełnych godzinach przez całą dobę oraz na prośbę żeglarzy i służb, np. policji czy straży granicznej.

Cały obiekt będzie naszpikowany elektroniką. Wystarczy wspomnieć o dziewięciu kamerach, dwóch tablicach LED pozwalających wyświetlać komunikaty zmiennej treści potrzebne do sterowania ruchem statków oraz czterech bramach zabezpieczających wejście na kładkę od strony Filharmonii i ul. Grodzkiej, a także wiatromierzu, dwóch wodowskazach, dźwiękowym i świetlnym systemie ostrzegawczym oraz sygnalizacji włamań i napadu.

Wszystkie te systemy będą kontrolowane z budynku sterowni powstającego na Ołowiance. Na okrągło czuwać nad nimi mają dwie osoby z co najmniej pięcioosobowej grupy pracującej w systemie zmianowym.

Warto wspomnieć, że otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania - 20 minut.

Czy do obsługi takiego nowoczesnego obiektu potrzebne są dwie osoby?

- Zamówiliśmy zewnętrzne opracowanie, które miało określić, jak powinna działać kładka. Wynika z niego, że do obsługi są potrzebne dwie osoby - przekonuje Mieczysław Kotłowski, szef GZDiZ. - To pierwszy taki obiekt w Gdańsku, na dzisiaj nie potrafimy przewidzieć np., jak na komunikat o zamknięciu kładki i jej podniesieniu reagować będą osoby właśnie z niej korzystające. Może okazać się, że nie będą chciały lub mogły zejść, co wpłynie na opóźnienie jej otwarcia. W takiej sytuacji jedna osoba z obsługi będzie musiała interweniować.
Sprawdziliśmy, jak zorganizowana jest praca innych przepraw tego typu.

W centrum Darłówka (woj. zachodniopomorskie) działa rozsuwany most dla pieszych nad rzeką Wieprzą. Z tego toru wodnego korzystają na co dzień kutry rybackie, jachty i okręty Marynarki Wojennej. Most otwierany jest przez całą dobę, co godzinę, a także na wezwanie bosmana lub kapitana portu.

Praca rozsuwanego mostu w Darłówku nadzorowana jest stale przez jedną osobę. Praca rozsuwanego mostu w Darłówku nadzorowana jest stale przez jedną osobę.
Most obsługiwany jest w sumie przez cztery osoby, z których w pracy zawsze jest jedna. Pracownik przebywa w sterówce znajdującej się bezpośrednio przy moście.

- Do obowiązku operatorów mostu należy nie tylko jego obsługa przez całą dobę, ale także wykonywanie drobnych napraw związanych z codziennym funkcjonowaniem przeprawy - mówi Waldemar Wejnerowski z Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. - Warto dodać, że pracownicy obsługi muszą posiadać stosowne uprawnienia do obsługi urządzeń sterowanych elektrycznie.
Zwodzonym mostem w Przegalinie, który nadzorowany jest przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, także zajmuje się jedna osoba.

Zgodnie z zapisami specyfikacji przetargowej opracowanej przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, chętny do obsługi kładki na Ołowiankę musi posiadać kadrę składającą się co najmniej z pięciu osób, z wykształceniem minimum średnim technicznym i znajomością języka angielskiego w stopniu podstawowym.

Oferty na obsługę kładki w terminie od 15 maja 2017 do 15 listopada 2018, można składać do 20 kwietnia. Głównym kryterium wyboru (80 proc.) będzie cena zaproponowana za usługę.

Dlaczego pracownicy GZDiZ sami nie zajmą się obsługą kładki?

- Takie zadania praktycznie zawsze zlecamy firmom zewnętrznym, wyjątkiem jest tunel pod Martwą Wisłą. W tym przypadku musieliśmy jakoś wystartować. Nie wykluczam jednak, że po pierwszym okresie funkcjonowania przeprawy zdecydujemy o jej przejęciu - zapowiada Kotłowski.
Przywołanym wcześniej mostem w Darłówku także opiekuje się zewnętrzna firma wyłoniona w przetargu organizowanym co trzy lata.

Opinie (170) 3 zablokowane

  • (1)

    Po co ta kladka skoro przez 30min na godzine bedzie niedostepna?

    • 8 2

    • A gdzie tak jest napisane?

      • 1 0

  • (1)

    Kladka prawie gotowa teraz przydalby sie tunel pod Motlawa na przedluzeniu Nowej Walowej

    • 8 0

    • Lepszy byłby most

      Ciekawe widoki

      • 0 0

  • Ruch statków w tym miejscu jest tak minimalny ,ze moze byc uruchamiana automatycznie

    ale tutaj będą ludzie zatrudnieni przez firmę :) Koniecznie dziadka z grupą inwalidzką :) Bo wygra przetarg z najniższą stawką.
    Porównanie mostu w Darłówku na długiej rzece do odcinka 300 metrowego na Motławie jest idiotyczne. Co ma piernik do wiatraka szkoda ze do Wisły nie porównali

    • 5 6

  • Wymagane wykształcenie minimum średnie techniczne.... (1)

    Uff... Bo już myślałem że wyższe i trzy fakultety... Mam szansę

    • 7 0

    • lecę, mam średnie techniczne co prawda nie kierunkowe no ale cóż. mam blisko

      i nie jestem durnym nawrockim

      • 1 0

  • Czy na stanowisko może ubiegać się psycholog/loszka? (1)

    Będę analizował zachowania ludzi podczas zamykania kładki gdy statek jeszcze dobrze nie przepłynął..Będe kosiarzem umysłów.

    • 3 0

    • Jesteś psychologiem?

      Serio.

      • 0 0

  • A bumelanci strzegący naszego jedynego tunelu?

    Tylu ludzi pracuje patrząc w kamerki tunelu pod Motławą. Niewątpliwie są bardzo zajęci, ale może starczy im czasu, by co pół godziny spojrzeć na parę dodatkowych kamerek i wcisnąć przycisk?

    • 4 1

  • Kładka jest potrzebna.

    Ale jej architektura to kpina.
    Plany jej obsługi to też kpina.

    • 12 2

  • (1)

    Jak będzie trzeba czekać pół godziny na możliwość przejścia to sobie pójdę dookoła po staremu. Myslałem że będzie otwierana w razie potrzeby a nie na 30min co godzinę.

    • 11 5

    • Gdzie jest napisane że na 30 minut?

      • 1 1

  • prom byłby tańszy, ale kto by na tym zarobił?

    drożej = lepiej (dla niektórych)

    • 9 1

  • Kładka jest potrzebna ....... (1)

    Jak najbardziej kładka jest niezbędna w tym miejscu. Musimy pamiętać o osobach, którym poruszanie się sprawia trudności...... nie każdy może pokonać pieszo parę set metrów na własnych stópkach, by przejść mostem.

    • 5 9

    • to niech nie wychodzi z domu

      huhuhuhu

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane