• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Myślenie nie boli

    Powoli wprowadzają światła przy city forum i Podwale Przedmiejskie codziennie stoi w korku praktycznie od Elbląskiej. A było tak pięknie. Zakorkują całe centrum i tyle.

    • 7 8

  • Na wysokosci Ryby-Pily ma sens

    Jak wychodze pijany to schody sa niebezpieczne

    • 0 2

  • Bedzie inaczej ale lepiej. Teraz i tak samochody stoja tam w korkach wiec dajcie tez przejsc pieszym przez ulice. Jestem za:)

    • 7 5

  • Dlaczego? (4)

    Dlaczego nikt w tym mieście nie myśli o wyniesieniu dróg ponad poziom gleby, czyli budowaniu estakad tranzytowych. Można dogadać się z PKP i np. częściowo nad torami umiejscowić takie drogi ze zjazdami w dogodnym miejscu i wpięciem ich w istniejący układ drogowy. Kombinowanie przeniesienia ruchu pod powierzchnię nie jest realne w naszym wypadku, ze względu na wysoki poziom wód gruntowych jak również stare sieci uzbrojenia podziemnego. Rozwiązania estakadowe stosowane są na świecie. Dopuścimy młodych planistów do głosu. Skończmy ze stereotypowym myśleniem.

    • 18 9

    • jak to nie? a co masz na wykletych, slowackiego we wrzeszczu? (1)

      • 2 2

      • a nie.....

        To są wiadukty, a ja mówię o estakadzie tranzytowej, czyli długich fragmentach dróg np. nad torami czyli 2 - 3 km ze zjazdami w "spokojniejszych miejscach" z włączeniem do głównych ciągów komunikacyjnych. Taki ruch np. w Gdańsku nad torami rozwiązałby problem tranzytu przez główne miasto w kierunku Pruszcza. Wiem, że są to ogromne nakłady, ale może zrobić raz i porządnie niż ciągle wałkować ten sam temat.

        • 3 0

    • (1)

      Szarpnij się do Londka i zobacz, jak pięknie sprawdzają się tam rozwiązania estakadowe. Syf i beton wbity w ulice.

      • 0 5

      • Szarpnij się

        Szarpnij się do USA, Japonii..........ba, nawet do Kairu.... to pogadamy. Tam już dawno przewidzieli takie problemy. Tu wałkuje się ciągle ten sam temat, a nic nie robi na przyszłość. Dlatego podaję przykład zagospodarowania gruntów nad koleją. Może być też odwrotnie, kolej wynieść na estakady, a ruch pod nią.

        • 4 0

  • wypadki (1)

    lepiej budować tunele bo ktoś wbiegnie na czerwonym albo na czerwonym przejedzie i śmierć na pasach.

    • 4 4

    • jak ktoś będzie chciał wbiegnąć to i tak wbiegnie nawet jak pasów nie będzie

      • 0 1

  • (1)

    Jest podziemne... Teraz są obrzydliwe korki a co będzie gdy włączymy do tego przejście dla pieszych????

    • 10 3

    • jak są korki to przejście nic nie pogorszy, więc co płaczesz

      • 1 1

  • Jest podziemne... Teraz są obrzydliwe korki a co będzie gdy włączymy do tego przejście dla pieszych???? A wypadki? Wystarczy krok na jezdnię i tragedia gotowa.. Na pewno jest inne wyjście

    • 1 2

  • dlaczego urząd tworzy chore koncepcję na weryfikację których potem wydaje nasze pieniądze.

    • 4 0

  • i super!!!! wygląda jakby przejście zawsze tam bylo, to jest centrum miasta a nie tranzyt, jeśli mamy zachecac do komunikacji miejskiej to wlasnie w taki sposób, jeszcze chodniki dla pieszych!

    • 7 5

  • Gratulacje dla idiotów !!!!

    od zieleniaka w strone żaka korki jak nic... a dodatkowo dojdzie przejście dla pieszych i swiała zaraz za hotelem central brawo !!! kto to ku...mac wymyśla co to ma poprawić????!!!!!!!

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane