• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdyni będzie zamknięty

Michał Sielski
17 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Z zewnątrz dworzec Gdynia Główna zostanie odświeżony, największe zmiany będą jednak w środku. Z zewnątrz dworzec Gdynia Główna zostanie odświeżony, największe zmiany będą jednak w środku.

Zaczynają się problemy pasażerów korzystających z gdyńskiego dworca. Podczas przebudowy dworzec PKP Gdynia Główna będzie zamknięty. Ruch pasażerów będzie odbywał się poprzez dworzec i peron SKM oraz tunel łączący perony z ul. Morską.



Zobacz jak zmieni się ruch podczas remontu dworca. Zobacz jak zmieni się ruch podczas remontu dworca.
Warty 31 mln zł remont rozpoczyna się 1 września. Wtedy całkowicie zostanie zamknięty gmach dworca. Teren wyłączony na czas prac można zobaczyć na mapie obok. Sześć kas biletowych PKP będzie w tym czasie w budynku dworca SKM, tam tez powstanie tymczasowa poczekalnia.

Firmy usługowe i gastronomiczne zlokalizowane na terenie dworca oraz na placu przy kolumnadzie przed nim, do końca sierpnia muszą opuścić wynajmowane siedziby. Część z nich wróci po remoncie. Jednak nie wszystkie.

- Najemcy nowych powierzchni handlowych będą ściśle selekcjonowani. Nie pozwolimy na to, by dworzec ponownie obrósł paskudnymi budkami - podkreśla Paweł Olczyk, dyrektor zarządzania nieruchomościami i nadzoru właścicielskiego PKP.

W czasie remontu z komplikacjami muszą się liczyć nie tylko podróżni, ale również osoby przechodzące przez dworzec z okolic ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni na drugą stronę ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Lepiej będzie korzystać z chodnika i wiaduktu przy ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni.

Remont zakończy się w kwietniu 2012 roku. Przed Euro 2012 dworzec powinien być już oddany do użytku. W tym czasie wymienione zostaną drzwi, okna, posadzki, odnowione zostaną zabytkowe mozaiki. Powstaną windy i ruchome schody, a w holu staną nowoczesne automaty informacyjne i sprzedające bilety.

Miejsca

Opinie (198) ponad 20 zablokowanych

  • Co z kloszardami? (1)

    Ostatnio jeden taki stanął u wejścia rozsnuwając wokół siebie aurę... bynajmniej fiołki to nie były. Wokół ławek naprzeciwko sklepików - też strefa silnego skażenia. Czy miasto zamierza w ogóle zająć się problemem?

    • 15 1

    • zajeli sie

      wynajeta ochrona patroluje dworzec. no ale obowiazki sluzbowe ochrony nie sa dopelniane. maja uklady normalnie z kloszradami dogaduja sie. Policji tam nigdy nie widzialem.

      a te czerwone budki gdzie kebab byl po lewej zejscie skm i po prawej kierunek morska - brud syf az ocieka. lady szyby sprzet kucheny brudny. na podlogach to tluszcz juz klei sie do butow. dobrze, ze to zamykaja

      • 6 1

  • No to się będzie działo

    Już sobie wyobrażam, że całe tłumy podróżnych idą przez peron skm. Tam już jest ciasno. To będzie jakaś makabra. Za te dwa lata do remontu będzie też peron skm i dworzec skm.
    Komunikację można było rozwiązać w jakiś inny sposób, a nie najmniejszym nakładem myślenia i środków.
    Jednak sam pomysł remontu gorąco popieram. Jeżeli będzie to wyglądać jak na wizualizacji, to jestem mocno za :) Choć jeszcze kilka lat temu byłem za zburzeniem tego budynku.
    Jednak budynki wznoszone kilkadziesiąt czy kilkaset lat temu mają więcej uroku niż dzisiejsze "potwory" bez duszy.

    • 6 3

  • wymienione drzwi i okna? (2)

    mam nadzieje, że to jakieś niedopatrzenie autora... zabytkowa stolarka drzwiowa i okienna nie powinna być wymieniana tylko poddana pracom renowacyjnym!!!

    • 11 4

    • to dawaj! do roboty trollu

      renowacja złomu i rdzy..
      heh

      • 5 1

    • Zagadzam się.

      Ale pies trącał ten Gdyński dworzec.

      • 3 3

  • budynek to jedno, a co ze beznadziejnymi peronami? (1)

    • 13 3

    • Perony należą do PLK. W ramach modernizacji linii Gdynia-Warszawa cos tam mają zrobić. Pewnie walną jakies obleśne bunkry z betonu

      • 1 1

  • będzie tylko budynek - nie będzie peronów; nie będzie pociągów

    nitchego nie bendzie

    • 6 2

  • Expreskol (2)

    Widać kierownictwu kolei nadzorującej remont zabrakło trochę wyobraźni, skierowanie potoków przez peron SKM owszem jest rozwiązaniem, ale życie nie lubi rozwiązań pozornych i tak cześć ludzi zacznie "przedostawać" sie na perony dalekobieżne schodami obok skarpy przy budynku pocztowym. A przecież może trzeba było wykorzystać tunel pocztowy pod torami SKM i udrożnić z prowizorycznymi schodami tak aby skrócić dojście do miasta - no cóż myślenie ma przyszłość. Tunel nie jest już nikomu potrzebny, a wygrodzony i częściowo zaadaptowany do celów komunikacji pieszej zapewne nie przeszkadzałby Poczcie Polskiej. A tak latający ludzie po torach SKM i wdrapujący się po skarpach będą ryzykowali zdrowiem, aby skrócić sobie drogę do parkingu nieobjętego strefą parkingowa na zapleczu budynku Gdynia 2. Ciekawe czyje sumienie obciążą wypadki na torach SKM????

    • 10 1

    • dokladnie (1)

      Czytajac artykul tez sie zastanawialam, jak sie w takim razie dostac na perony dalekobiezne. Bo o tym autor artykulu sie nawet nie zajaknal.

      • 1 3

      • wszystko jes na mapie?

        • 0 0

  • A ja mam pytanie patrząc na to zdjęcie. (5)

    Czy ul. Dworcowa będzie przerobiona na deptak czy na ścieżkę rowerową?
    Bo nie widzę na niej samochodów ale jeno spacerujących pieszych i rowerzystów...

    • 10 2

    • tak ale

      tam bedzie ladowisko dla helikoptera. poczekaj! auta beda jak prezesi skoncza remont! :S

      • 1 3

    • Wizualizacje zawsze są ładne, a w rzeczywistości będzie jak było czyli full samochodów.

      • 4 1

    • trochę dziwne by było gdyby wizualizację dworca zasłonili korkiem ulicznym na dworcowej

      • 1 0

    • To proste:

      Odnowiony dworzec będzie tak piękny, że nikt już nie będzie chciał jeździć samochodem - wszyscy się przesiądą na kolej. ;-)

      • 4 0

    • czerwone się zapaliło...

      :)

      • 0 0

  • umieszczenie mapki (2)

    zrozrysowanym planem trojmiasto.pl narusza prawo!

    mapka pochodzi z maps.google.pl i taka tez powinna byc informacja! a nie mat. prasowe

    • 3 9

    • to już problem PKP, który się pod mapą podpisuje

      • 2 2

    • zgłoś do Prokuratury...

      ...natychmiast, widać nie masz większych problemów...

      • 4 1

  • czy można udostępnić zdjęcia /projekt/ jak będzie wyglądać w środku ?????? (1)

    plisss

    • 4 5

    • 1960

      Niech wygląda tak jak w latach 60!

      • 3 0

  • Expreskol

    Na zdjęciu brakuje także podstacji trakcyjnej dla trolejbusów - no tak PKP N na takie szczegóły nie zwraca uwagi, a przecież to duży obiekt i zlikwidowanie jego pociągnie zmianę zewnętrznej bryły budynku. Co na to konserwator zabytków??

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane