• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Jest przetarg na przebudowę

Krzysztof Koprowski
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.

Jeżeli kolejarzom uda się wyłonić wykonawcę, za ok. 1,5 roku skorzystamy z przebudowanego dworca we WrzeszczuMapka. Istniejący budynek doczeka się znacznej metamorfozy wizualnej, choć pod względem powierzchni i usytuowania pomieszczeń zmiany będą niewielkie. Szacowana wartość inwestycji to ok. 14,2 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Jak oceniasz projekt przebudowy dworca we Wrzeszczu?

Zgodnie z zapowiedzią sprzed trzech lat dworzec we Wrzeszczu nie doczeka futurystycznej i całkowicie nierealnej finansowo realizacji, jaką proponowano w 2010 r.

Ponadto kolejarze ostatecznie zdecydowali się na przebudowę, a nie jak wcześniej brano pod uwagę - rozbiórkę i budowę jeszcze mniejszego niż obecnie tzw. dworca modułowego, które powstają na stacjach o lokalnym znaczeniu transportowym.

Najnowszy i ostateczny projekt (autorstwa pracowni TBi Architekci z Gdańska), na którego realizację ogłoszono właśnie przetarg, zakłada przebudowę istniejącego budynku poprzez m.in.:
  • całkowitą zmianę jego elewacji,
  • nieznaczne powiększenie poczekalni,
  • podwyższenie holu głównego,
  • utworzenie dodatkowych lokali handlowo-usługowych po stronie Galerii Bałtyckiej,
  • generalny remont wnętrz budynku.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i kolei w Trójmieście


Przesuń aby
porównać

Generalny remont wnętrz, 18 mies. na realizację robót



W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzącym na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia (w jej kubaturze oraz sąsiedztwie znajduje się blisko 1,5 tys. miejsc parkingowych). W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni (ok. 18 miesięcy) na wykonanie wszystkich prac budowlanych od momentu podpisania umowy. PKP SA oczekuje na złożenie ofert do 26 stycznia 2021 r.

Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji. Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji.

Tymczasowy dworzec kolejowy przy przejściu pod torami



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. W trakcie prac budowlanych powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy, zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku KuźniczkiMapka.

Szacunkowa wartość projektu to ok. 14,2 mln zł netto. Dla porównania, trwająca właśnie przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny kosztuje prawie 100 mln zł (brutto).

Czytaj też: Dworzec PKP Gdańsk Główny odzyskuje przedwojenny dach

Miejsca

Opinie (254) 5 zablokowanych

  • Kolejne byle jakie pomysły byle tylko coś było. Świetny projekt zaprezentowano w 2010. (3)

    a najlepszym wyjś ciem było by połaczenie obu galerii handlowych dworcem . Daję głowę że obie galerie dołożyły by cegiełkę do takiego projektu.Daję tę propozycję pod rozwagę PKP . Urzędu miasta.

    • 5 5

    • Dajesz głowę?

      No to straciłeś głowę.

      • 4 0

    • To już było. Ale nie wypaliło.

      • 1 0

    • Po co? Biznes po polsku to upublicznianie strat i prywatyzowanie zysków. Przecież to kosztuje.

      • 0 0

  • Mieszkam we Wrzeszczu od 1972 roku. (5)

    Budynek dworca został zbudowany w latach 70-tych XX wieku. Dobrze wtedy wyglądał. Modernizm?
    Nie trzeba teraz budować od nowa. Trzeba wyburzyć dobudówki. Zlikwidować piekarnię Szydłowskiego. We wnętrzu pozostawić WC i jeden kiosk z prasą. Trzeba powiększyć poczekalnię.

    • 18 1

    • Dokładnie. Też o tym pisałem. (1)

      Ta przebudowa była z okresu kiedy dworce zmieniano w mini centra handlowe. Stan pierwotny z dużą poczekalnią był dużo lepszy.

      • 4 2

      • tym tokim mylenia powstala metropolia i kaput

        • 0 0

    • (1)

      Dworzec we Wrzeszczu został zbudowany w 1952 r. Potem był dziesiątki razy przebudowywany. Tak więc coś źle pamiętasz.

      • 0 2

      • Po dworcu z 1952 roku nic nie zostało. Może tylko fundamenty.

        To był barak.

        • 2 0

    • i toy-toya

      • 0 0

  • (3)

    Jaki dworzec !!!!!!! Toż to stacja prowincjonalna !!!!!!

    • 8 4

    • Widziałeś gdzies prowncjonalną stację z trzema peronami? (1)

      • 1 1

      • Tak. Na tej wizualizacji

        • 1 0

    • Jak nie podoba się , to do innego kraju trzeba się wynieść , a nie narzekać, !!!!

      • 2 1

  • Funcja funkcja funkcja

    Dobry plan - to przede wszystkim funkcjonalny. Integrowac przede wszystkim z autobusem i kiss & ride (odbior i dowoz pasazerow samochodem). Pamietac o tym, ze czesto tu pada deszcz - wiec proste, zadaszenia z dworca do parkingu krotkoterminowego oraz przystankow autobusowych. Sam projekt budynku - to za malo. Musi wspolgrac z otoczeniem i spelniac rzeczywiste potrzeby wezla komunikacyjnego.

    • 4 3

  • Kurnik budują, a Dworzec Główny będzie jak pałac.

    Tragizm.

    • 6 2

  • Jeszcze brzydszy niż jest.

    • 5 2

  • szkoda ze te wszystkie nowoczesne bryły są takie uproszczone

    przez to wyglądają nienaturalnie i są też nudne - wszystkie podobne. a przede wszystkim brzydko się starzeją - robią się zacieki, elewacja w krótkim czasie zaczyna być szpetna

    • 12 0

  • Przebudują, a po przebudowie znowu czynna tylko jedna kasa

    A tablice informacyjne nadal będą w fazie testów.

    • 4 0

  • Dworce skm w gdańsku to jakaś kpina i kompromitacja (2)

    Wrzeszcz, na płycie dworca nie ma automatów do zakupu biletów skm, wsiadając do wagonu z zamiarem zakupu biletu u konduktora dowiadujesz się że trzeba dopłacić do biletu 4 zł za kare bo można było gdzieś tam koło dworca w kasie kupić bilet ale na płycie dworca nie ma o tym żadnej informacji !! złodziejstwo i zdzierstwo !!! na dworcu śródmieście jedyne automaty do skasowania biletu są po jednej stronie na końcu peronu, efekt? wchodząc na peron z 2 storny musisz zadyleć przez cały peron by skasować bilet !!! jak wparowałeś w ostatniej chwili mając jeszcze otwarty wagon koło siebie na 100% zanim dojdziesz do kasownika już odjedzie. Gdańsk to stan umysłu

    • 10 1

    • Prawda

      • 1 0

    • Gdzie rozsądek?

      Automaty biletowe powinny być zainstalowane wewnątrz składu każdego pociągu i po problemie dla wszystkich wpadających na peron w ostatniej chwili.

      • 1 2

  • Oooooo

    Znowu wizje!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane