• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • Chwarznieńska, Estakada, Słowackiego

    wszystko w stronę obwodnicy - a tam - co raz ciasniej. Trzeba by było ją trochę poszerzyć.

    • 2 2

  • PIĘĆ LAT TO PRZESADA,DWA LATA POWINIEN ZAJĄĆ IM TEN REMONT.

    • 2 1

  • doskonale !!!! (1)

    mam na wizlinie i hwarznie 36 działek każda po 1000 m kupiłem to w 1999 za 34000 funtów. hahahah teraz na emeryturkę !!!! czed to lepsze niz lotto!!!

    • 0 2

    • przebita jak w lotto

      • 0 0

  • Polityka obecnego rozwoju Gdyni? np. KACZE BUKI mają super dojazd (ul. Chwaszczynska - Wielkopolska) a Gdynie nie pozwala na

    rozwój tej dzielnicy bo jest tam BRAK WODOCIĄGU, KANALIZACJI i dróg utwardzonych a np. inwestuje w takim Wiczlinie kasę w kanalizację i wodociągi, ale porządnej drogi dojazdowej do Wiczlina nie ma, ktoś mi odpowie dlaczego ta polityka jest gospodarna? i dlaczego w 2010roku są dzielnicce w Gdyni, gdzie brakuje wody bieżącej i kanalizacji?

    • 1 1

  • S Z O K

    "5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł"

    PROSZĘ TO UZASADNIĆ !!! DLACZEGO AŻ TYLE !!!

    nie wieżę, że "drogi" są aż tak drogie

    • 2 0

  • A co z mieszkańcami Chwarzna, którzy będą się chcieli włączyć w stronę Witomina ?

    Dwupasmówka z Chwarzna do Witomina jak widać zaplanowana jest pod kątem rozbudowy Sokółki i pozostałych nowobudowanych osiedli. Problem włączenia się z ul. Amona w ul. Chwarznieńską przy dodatkowym wprowadzeniu lewoskrętów wydaje się nierealny ... No chyba, że wprowadzą sygnalizację świetlną ...

    • 4 1

  • Wszystko zalejcie asfaltem i betonem (1)

    - budujcie te cholerne drogi i autostrady,siedzcie w waszych wypasionych maszynach i oddychajcie spalinami.

    • 0 8

    • Pozrywac asfalt! Na rowery! Żyjmy ze zbieractwa

      Sam wdychaj spaliny stojących w korkach samochodów.To dla ciebie ma sens? Współczuję toku rozumowania

      • 2 0

  • Skrzyżowanie Chwarznieńska-Amona

    Rano, w momencie gdy rodzice zawożą dzieci do szkoły to porażka, żeby włączyć się w stronę Witomina ... Przy dodatkowym lewoskręcie + drugim pasie ruchu, gdzie nikt nie będzie zwalniał (bo i po co), przy przedstawionych założeniach będzie jeszcze większy problem z włączeniem się do ruchu. Świateł na planie raczej nie ma w tym miejscu. Alternatywnie mieszkańcy tej części Chwarzna włączają się też od ul. Apollina, ale po zmianach sytuacja nie ulegnie poprawie.

    Ciekawa jestem dlaczego nikt nie pomyślał nad lokalizacją w tym miejscu ronda - tak jak na 'włączeniach' od strony 'Sokółki' ? Zgodnie z ogólnodostępną informacją udostępnioną na stronie miasta grunt od strony łąk (niezabudowany) należy do Gdyni, więc odpadły problem wykupu ziemi od prywatnych właścicieli.

    Mieszkańcy tzw. Starego Chwarzna będą mieli jeszcze gorzej. Już w tej chwili widać jak mocno będzie skumulowany tam ruch samochodowy.

    • 2 1

  • żalosne..

    Gdynia nuda? A Gdańsk nie? Kto w 21 wieku bedzie zwiedzał jakieś kościoły i chodził na jarmark made in china? W Gdyni można wypocząć, no i pełno świetnych imprez!

    • 3 1

  • zapominają o rowerzystach! (2)

    w każdym cywilizowanym kraju przy okazji budowy dróg budowane są DROGI ROWEROWE. nie Ścieżki rowerowe. Różnica taka że droga rowerowa to wydzielony pas jezdni. i co to ma znaczyć że przy budowie 5 km drogi wybudowane zostaną 2 km ścieżki rowerowej? już lepiej jakby nie było tej ścieżki, takie coś utrudnia jazdę rowerzystom!! i podejrzewam że na ścieżkach zostanie położona kostka która przy dłuższej jeździe "rozkręca" rower ;)
    Jakiś czas temu słyszałem że mają być zrobione bezkolizyjne wjazdy i zjazdy z obwodnicy. a tu widzę bardzo kolizyjny rozjazd..

    • 3 1

    • generalnie pan Szczurek i Stepa i cala ta gromadka ROWERZYSTOW (moze jako cyklistow)

      maja w glebokim powazaniu niestety ;( :(

      • 1 0

    • nieprawda.

      "Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą."
      Dziennikarz nie doprecyzował, że po realizacji całości inwestycji odcinek leśny będzie posiadał po jednej stronie jezdni dwupasmową trasę rowerową o nawierzchni asfaltowej i szerokości 2m. Harmonogram realizacji inwestycji to:
      1. Chwarzno - las - start w 2010
      2. las - Witomino - 2-gi etap start ok. 2012
      3. odcinek leśny ok. 2014

      każdy z nich posiada odrębną trasę rowerową

      z pozdrowieniami

      Marcin Wołek
      Pełnomocnik Prezydenta d/s Komunikacji Rowerowej
      605 215 685

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane