• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyrektor ZTM-u podał się do dymisji

Krzysztof Koprowski
5 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Włodzimierz Popiołek Włodzimierz Popiołek

Chaos w gdańskiej komunikacji w Nowy Rok, za mało autobusów po zabawie sylwestrowej oraz inne nieprawidłowości to główne przyczyny dymisji Włodzimierza Popiołka, dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.



Włodzimierz Popiołek złożył dymisję ze stanowiska dyrektora ZTM w poniedziałek, 5 stycznia. Stało się to między innymi po publikacji naszych artykułów, które ujawniły bałagan, jaki zapanował w gdańskiej komunikacji po 1 stycznia. Na ulice wyjechały wówczas autobusy niespełniające wymagań ZTM, nie przygotowano rozkładów jazdy w wersji elektronicznej, zaś tradycyjne rozkłady na przystankach rozklejano dopiero 1 stycznia.

- Uznaliśmy, że nie widzimy możliwości dalszej współpracy z dyrektorem Popiołkiem. - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska, tłumacząc przyjęcie dymisji Włodzimierza Popiołka.

Byłemu już dyrektorowi przysługuje okres wypowiedzenia do końca kwietnia. Niewykluczone jednak, że odejdzie wcześniej, za porozumieniem stron. Obowiązki dyrektora przejęła Alicja Kraska, dotychczasowy zastępca Popiołka.

- Niezwłocznie ogłosimy konkurs na nowego dyrektora. Chcemy, by objął on stanowisko najpóźniej 1 maja - dodaje Lisicki.

Włodzimierz Popiołek przestanie również pełnić funkcję w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Dotychczas był tam zastępcą przewodniczącego zarządu.

Włodzimierz Popiołek ukończył studia na Wydziale Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej. Pracował na stanowisku konstruktora-technologa w Zakładach Metalowych "Łucznik" w Radomiu. Następnie pełnił stanowisko dyrektora Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, zaś rok później radomskiego Zarządu Transportu Miejskiego.

W maju 2005 roku wygrał konkurs na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Funkcję tę pełnił do 5 stycznia 2009 roku.

Miejsca

Opinie (297) ponad 50 zablokowanych

  • nie macie racji

    to całe ZTM nalezy zlikwidować.

    • 0 0

  • Bogu dzięki

    I tak dziwię się że go tak długo tolerowali. I nie chodzi tylko o noworoczny chaos. miasto które chce orgniazowac mecze Eyro 2012 musi miec solidna komunikacje. często jezzę w strone Sobieszewa. niektóre autobusy po prostu nie przyjezdzają

    • 0 0

  • Czytam tu wiele nieporozumień. (3)

    Nie jest zasługą Pana Popiołka nowa linia tramwajowa, Ludzie kochani:) Jeśli już, to UE, która wreszcie dała pieniądze, bo w Polsce zawsze znajdzie się jakiś głupek, dla którego ważniejszy jest np. Irak niż nasze potrzeby. Jaki powinien być najważniejszy efekt pracy instytucji takich jak ZTM? Prosta taryfa zachęcająca do przejazdów zbiorowych, dobre rozkłady jazdy i czyste zadbane pojazdy z kulturalną obsługą. Z wymienionych 3 rzeczy jesteśmy może nieco bliżej tej ostatniej - i to nie w całym Gdańsku. Moim zdaniem Pan Popiołek się nie nadawał, bo nie szanował Pasażerów - myślał w sposób typowy dla technokraty. Szef ZTM musi być otwarty na ludzi i sam jeździć tym, co dla nas organizuje. W końcu płacimy za to sporo.

    • 0 0

    • (2)

      Czy w takim razie pracując w pizzerii można jeść tylko pizzę, a pracując w Biedronce, zakupy robić tylko tam? Dlaczego jak kogoś stać na samochód to ma jeździć komunikacją? W takim razie od dziś pracownicy ZTM i ZKM jeżdżą tylko i wyłącznie komunikacją miejską, pracownicy Orlenu tankują tylko i wyłącznie na swoich stacjach, zaś pracownicy Urzędu odpowiedzialni za lokale komunalne, sprzedają swoje dotychczasowe lokale i zamieszkują w lokalach komunalnych...

      • 0 0

      • A ty chodziłbyś do pizzerni, której właściciel zjada pizze tylko wtedy, kiedy kupiona u konkurencji?

        • 0 0

      • moja myśleć że twoja być idiota, co nie znaczy że towje atka i ojciec także

        • 0 0

  • Chwalmy Pana! (1)

    Nareszcie pierwsze konkrety!!! To co się dzieje z gdańską komunikacją na tle innych miast, to po prostu pomyłka. Pominę rozkłady jazdy, punktualność transportu i inne "renomy"bo to wiemy. Jedna jeszcze prośba o zmiany w komunikacji nocnej: późniejsze ostatnie tramwaje w mieście!!! i taki np. jak kiedyś nocny autobus przez Brzeźno i Wrzeszcz (ul. Hallera) do Gdańska. Ludzie latem i nie tylko jadą wieczorem zrelaksować się do Brzeźna lub na molo i mają tylko jakieś nienormalne połączenie przez Letniewo. Wystarczy zobaczyć na jakiej trasie mieszka więcej ludzi.

    • 0 0

    • Taak

      Oczywiście tymi późniejszymi ostatnimi tramwajami czy autobusami będą jeździć sami trzeźwi ,mili i kulturalni pasażerowie i wcale nie będą np:wybijać szyb bo za dużo wypili.To może "dorzućmy " jeszcze do każdego z takich nocnych tramwajów czy autobusów po czterech policjantów i eskorty radiowozu żeby w miarę całe dotarły na zajezdnie lub bazę autobusową.Kto jest zmuszony jeździć "nocnymi" wie o czym mowa.

      • 0 0

  • dno

    Trzeba wybudować jeszcze kilka galeri przy głównych skrzyżowaniach, potem zapłacić kupę kasy za żle przeprowadzone przetargi,kupić dobry służbowy samochód .A pospulstw pozwolić jeżdzić,a raczej stać w korkach w nie ogrzanych autobusach i tranwajach.Potem się kogoś rzuci na porzarcie i będzie o,key.
    Panie A. czas wyborów się zbliża, zacznij pan pracować.

    • 0 0

  • Przeglądam sobie te posty, przeglądam,

    nagle czuję jakiś dym. A to cały kwas wylał się z monitora i wypalił dziurę w moim biurku.

    • 0 0

  • jak kto bedzie dyrektorem z konkursu

    Lary w Afryce kazdy ma swoj autobus od Gdyni na Orunie swoim bedziemy jezdzic a tak powaznie to w dzielnicach by sie przydaly trzeba z buta chodzic

    • 0 0

  • wolny fotel

    Zgłaszajcie swoje CV, ja zaraz złożę, już zacząłem zapuszczać wąsy. Jestem opymistą, bo znam swoją wysoką wartość, ale wy też złóżcie papiery, żeby szeroka konkurencja była.

    • 0 0

  • Co ma wspólnego wykształcenie tego pana z komunikacja miejską?.W jaki sposób rozstał aię z komunikacją w Radomiu??

    • 0 0

  • czemu nie dyscyplinarka??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane