• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczny pociąg obsługuje Pomorską Kolej Metropolitalną

Krzysztof Koprowski
17 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy. Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy.

Od kilku dni pasażerowie PKM mogą poczuć przedsmak elektryfikacji całej trasy. Połączenie Gdynia - Kościerzyna jest bowiem obsługiwane na fragmencie trasy przez elektryczne pociągi serii EN57. Powodem takiej organizacji jest brak odpowiedniej rezerwy taborowej pociągów spalinowych.



Czy należy kupić dodatkowe pociągi spalinowe do obsługi PKM?

Dotychczas połączenie Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - Kościerzyna przez Sopot zobacz na mapie SopotuGdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska było obsługiwane na całej długości spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Od kilku dni dwa kursy dziennie tej relacji realizowane są z podziałem na odcinki: Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna.

Pierwszy z nich obsługują zmodernizowane jednostki serii EN57, doskonale znane pasażerom z "podstawowej" linii Szybkiej Kolei Miejskiej. Następnie we Wrzeszczu pasażerowie zmuszeni są do przesiadki na skomunikowany pociąg spalinowy, którym wjeżdżają na trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Jak tłumaczy SKM, jest to tymczasowa organizacja ruchu i wynika z przeglądów technicznych dokonywanych w spalinowych pociągach. Ponieważ na linię PKM oddelegowano łącznie zaledwie 13 SZT-ów, brakuje obecnie taboru do obsługi pełnych relacji i stąd pomysł wykorzystania elektrycznych jednostek.

Przypomnijmy, że w najbliższych latach cała trasa PKM ma być zelektryfikowana. Do jej obsługi ma być jednak zakupiony nowy tabor, lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów niż konstrukcja zaprojektowana ponad 40 lat temu.

Czytaj też: Sprawdziliśmy wiek pojazdów komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (115) 1 zablokowana

  • Nigdzie na świecie niema takiej korupcji i marnotrawstwa podatków!!Kupic spalinowe by je po roku zezłomowac (1)

    Politycy urzedasy niepotrafia zrobic nieczego raz a dobrze trzeba 100 razy poprawiac i przepłacac dlatego mamy takie kossmiczne koszty ze wszystkim!
    Trzeba było natychmiast robic eletryfikacje i mozna było to zrobic ale przerosnieta biurokracja 500spóleczek skarbu państwa własnie poto powstało by te koszty tworzyć i samemu sobie wzajemnie przeszkadzać.Dzieki temu nikt niejest winny i nikt nie ponosi zanic odpowiedzialnosci! To tak jak 4 lata temu połozyli świeży asfalt na drodze tylko na tydzien a potem go zniszczyli totalnie by kłasc instalacje! Inaturalnie Politycy urzedasy twierdziły ze tak trzeba było!
    Wszystko trwa dzieki urzedasom maksymalnie długo w Trójmiescie

    • 24 1

    • Tak

      Elektryfikacja jest bardzo droga a ruch podmiejski lepiej obslugiwac autobusami szynowymi. Ktos w poprzedniej epoce wlozyl tobie do glowy zle dane!

      • 0 0

  • Ha ha wichura trakcie zerwie (1)

    I klops stoi cześć trasy przez las

    • 8 1

    • Pesy psują się bez wichury. Są jak kobiety: nigdy nie wiadomo kiedy i dlaczego mają focha.

      • 7 1

  • jak długo marszałek województwa planuje robić z POmorskiego muzeum starych kibli?

    • 11 4

  • Powodem takiej organizacji jest brak odpowiedniej rezerwy taborowej pociągów spalinowych.

    popsuły się?

    • 7 0

  • Brakuje taboru

    A co na to Urzad Marszalkowski? Ile pociagow SKM z calego taboru jest nowych? Bo wiekszosc z tego co slyszlalem to lata 60te po remontach. Rozebrane do zera, wyremontowane. Oryginalne sa tylko wozki.

    • 8 0

  • Powinniśmy poradzić się Czechów (2)

    w sprawach kolei większej i mniejszej. Niepotrzebnie wmawia się nam, że jesteśmy we wszystkim najlepsi; może kiedyś będziemy, ale tu gdzie potrzebne są szybkie rozwiązania komunikacyjne nie ma miejsca na takie eksperymenty. Oczywiście wiele czynników składa się na nasze spektakularne porażki (korupcja, rozbudowana biurokracja, niedoskonały system przetargów) jednak przy dobrze zaprojektowanych rozwiązaniach komunikacyjnych , trudniej jest coś spartolić. Szczegółowy projekt częściowo ogranicza pole do błędów. Jestem pod wrażeniem czeskich kolei, jakości składów, wyboru operatora itd. 10 lat nie wystarczy , żebyś ich dogonili w tej materii.

    • 7 0

    • Ha Czesi

      Inna kultura od pszenno-buraczanej...

      • 3 1

    • Korupcja misiu, korupcja

      Tylko tu Budyń może golić 750 tysi "na komunię" z błogosławieństwem Urzędu Skarbowego (40 tysi kary - tj ok 7 % podatku...)

      • 3 0

  • Nie wierzę że powstał taki artykuł.

    I o czym on jest?
    Autor pisze tu o jakimś przedsmaku nie wiadomo czego?
    Podwiezienie pasażerów do Gdańska starym gratem i przesiadka ma być przedsmakiem?
    Ale czego ?
    Artykuł w stylu komedia "Miś"
    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu!

    • 5 1

  • Hamulce

    Właśnie wczoraj nie miał hamulców

    • 5 0

  • Skm pkm

    W końcu przestańcie kłamać i oszukiwać podróżnych lepsza najgorsza prawda niż kłamstwo lukrem polane haha

    • 6 0

  • ???

    Do bani taki artykuł. Niepotrzebny zupełnie nikomu.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane