• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zjazd z estakady ograniczony od miesięcy. Nie ma terminu naprawy

Patryk Szczerba
19 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Zjazd z estakady Kwiatkowskiego na ulicę Janka Wiśniewskiego odbywa się z pasa ruchu w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Prawoskręt jest zamknięty. Zjazd z estakady Kwiatkowskiego na ulicę Janka Wiśniewskiego odbywa się z pasa ruchu w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Prawoskręt jest zamknięty.

- Dlaczego pas do skrętu z estakady w łącznicę na ul. J. Wiśniewskiego w GdyniMapka jest od kilku miesięcy wyłączony z ruchu? - pytają kierowcy. Urzędnicy odpowiadają, że powodem jest zły stan techniczny dylatacji. - Trzeba ją wymienić - przyznają, ale nie podają terminu naprawy. Dodatkowo o godz. 11, z powodu uszkodzenia dylatacji na pierwszym wiadukcie od strony ul. MorskiejMapka, w kierunku obwodnicy, został częściowo wyłączony z ruchu również prawy pas jezdni Trasy Kwiatkowskiego.



Przypomnijmy: ostatnia poważna awaria dylatacji sparaliżowała ruch na estakadzie na początku wakacji.

  1. Problemy pojawiły się po uszkodzeniu dylatacji estakady Kwiatkowskiego 21.06.2021 r.
  2. Władze miasta tłumaczyły, że do awarii przyczyniły się warunki atmosferyczne.
  3. Na wysokości ul. Morskiej zamknięto dwa pasy w kierunku obwodnicy oraz jeden w stronę Obłuża.
  4. Spowodowało to ogromne korki i paraliż miasta.
  5. Ruch był ograniczony, a dylatację ostatecznie wymieniono pod koniec wakacji.


Estakada Kwiatkowskiego - wakacyjna awaria dylatacji



Od lutego zwężona, a od sierpnia zamknięta była całkowicie łącznica zjazdowa w ul. Janka Wiśniewskiego. W październiku przywrócono na niej pełną przepustowość. Prace remontowe kosztowały Gdynię około 1,5 mln zł.

Problemy także w innym miejscu



Czytelnicy zwrócili uwagę na to, że od kilku miesięcy ruch na kolejnym zjeździeMapka też jest ograniczony.

- Pas do skrętu w łącznicę z estakady Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy jest od kilku miesięcy wyłączony z ruchu i nic się tam nie dzieje - nie trwają żadne prace remontowe. O co chodzi? - pyta czytelnik Trojmiasto.pl.
Urzędnicy odpowiadają, że powodem ograniczenia ruchu na łącznicy zjazdowej z jezdni estakady Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy Trójmiasta na ul. J. Wiśniewskiego jest zły stan techniczny dylatacji usytuowanej pomiędzy łącznicą a jezdnią główną obiektu.

- Nie ma to związku z żadnym prowadzonym wcześniej remontem. Estakada Kwiatkowskiego, jak wszyscy wiemy, jest nadmiernie obciążona w związku z brakiem alternatywnego połączenia z portem, jakim ma stać się Droga Czerwona, o której budowę mocno walczymy na szczeblu centralnym od lat. Obciążenie to powoduje, że poszczególne dylatacje wymagają napraw - twierdzi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Powód to awaria dylatacji na estakadzie Kwiatkowskiego. Powód to awaria dylatacji na estakadzie Kwiatkowskiego.

Naprawa dylatacji: potrzebny projekt budowlany i części



Ruch całą szerokością łącznicy zostanie przywrócony po wymianie uszkodzonej dylatacji. Kiedy to nastąpi? Na szybką naprawę nie ma co liczyć.

- To mocno skomplikowane technologicznie prace, do których potrzebne są nie tylko odpowiednie warunki atmosferyczne i spore środki, ale też projekt budowlany i części przygotowywane na specjalne zamówienie - kończy Łucyk.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (287) 7 zablokowanych

  • Gdyby mieszkańcy (2)

    Północnych dzielnic przesiedli się na rowery a dostawy do portu przewozili rowerami cargo to nie byłoby problemu.

    • 66 4

    • No właśnie (1)

      Trzeba tiry przeładowywać na kucukowe rowery cargo. Świetny pomysł. Ponoć były tylko 2 wypożyczenia rowerów cargo. A koszty przechowywania i serwisu przewyższyły ich wartość, teraz to sie zmieni.

      • 13 2

      • Skąd może troll wiedzieć ile rowerów całego zostało wypożyczonych?

        • 1 16

  • Gdynia (1)

    To teraz takie trzeciorzędne, zapyziałe powiatowe miasto. Aż żal patrzeć. Bez koncepcji, energii i życia.

    • 71 5

    • trzeba wymienić te władzę, albo najpierw wyborców:)

      • 2 0

  • (7)

    W porównaniu do Małego Trójmiasta Kaszubskiego (Rumia, Reda, Wejherowo), niestety Gdynia jest mniej przyjaznym mieszkańcom miastem.

    • 90 4

    • (1)

      niestety. Gdynia miała swój czas, ale mamy rządy Marka i jest tylko wioską pomiędzy Gdańskiem/Sopotem a Rumią/Redą

      • 20 2

      • Ile jeszcze będziesz sobie samemu odpowiadać na komentarze?

        • 1 16

    • bo małe jest piękne

      • 0 2

    • Trójmiasto jest bardziej przyjazne mieszkańcom (3)

      • 2 3

      • ....mieszkańcom, którzy są deweloperami. (2)

        • 6 0

        • gdyby mieszkańcy byli deweloperami, to Gdynia 240 tys. by była większa niż Szanghaj (1)

          • 1 0

          • ...tym mieszkańcom, którzy są deweloperami.

            Teraz wiadomo o co mi chodziło.

            • 0 0

  • Miasto z kartonu

    Ścieżki rowerowe delfinki samolociki biala farba i pato deweloperka. Kiedy kolej na oksywie? Kiedy tunel na puckiej? Podejrzewam że gdyby akcją rozgrywała się na Wiczlinie to temat już był zamknięty. Ile lat trwa naprawa pod estakadą?

    • 73 3

  • No spoko (4)

    Dobra, a co z przystankiem Obłuże Centrum? Nie ważne czy jadę około 7 rano czy o 12, od kilku tygodni nie trwają tam żadne prace remontowe. Urlopy? Brak środków? Brak koncepcji?

    • 91 5

    • Niestety, pewnie trochę to jeszcze potrwa. ;D Z drugiej strony miasta budowa progu spowalniającego na ulicy Brzechwy (Karwiny) trwa od chyba dwóch miesięcy. Ostatnio nie dzieje się tam chyba totalnie nic. Przez tydzień koparko - ładowarka stała w jednym miejscu i zasłaniała widoczność na przejściu dla pieszych jadącym w górę od Wielkopolskiej. Z zauważonych zmian to przestawiono koparko-ładowarkę na drugą stronę ulicy i palety z kostką, bo zasłaniała pieszych.

      • 12 1

    • Tu akurat nie ma drugiego dna (2)

      Po prostu wstrzymali prace aż beton zwiąże. Jakby robili bez przerwy to na wiosnę koleiny byłyby większe niż przed remontem.

      • 1 1

      • beton wiąże miesiąc?? (1)

        • 4 0

        • Beton

          Wg Pana z magistratu 28 dni. Można znaleźć artykuł na Trójmieście o zatoczkach autobusowych z drugiego końca Gdyni.

          • 0 0

  • (5)

    W konkursie na najbardziej przyjazne miasto, Gdynia zajęła 4 miejsce po Katowicach, Łodzi i Lublinie. Nie wiem, jakie były kryteria ale aż boję się myśleć jak się żyje w miastach na dalszych pozycjach...

    • 55 5

    • (2)

      wpłata na konto orgranizatorów?

      • 17 0

      • (1)

        I 50gr za wpis na forum?

        • 4 8

        • Wpisy na forum w ramach pensji urzędada UM.

          • 11 0

    • (1)

      a kto to oceniał?

      • 3 0

      • Towarzystwo wzajemnej adoracji.

        • 7 0

  • Też mamy taki kwiatek na moście koło Novotelu. Ile czasu można remontować kilkadziesiąt metrów jezdni blokując na wiele tygodni jeden pas ruch w tak wrażliwym miejscu?

    • 17 3

  • A co będzie jak estakada się zawali? (2)

    Jak dojedzie się na północne dzielnice i dalej? Za słabo staracie się o drogę czerwoną. Nieudolni urzędnicy z um gdynia.

    • 61 1

    • nic..., będa ofiary, prokutaratura umorzy kucykowi, mają już wprawe

      a do Chwarzna dojadą swoja drogą, co ich obchodzi Północ miasta??

      • 9 0

    • będzie pusta działka dla dewelopera

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Obciążenie (22)

    Dobrze, że wszyscy wiemy, że estakada jest nadmiernie obciążona, to dlaczego miasto pozwala na budowę kolejnych osiedli na północnych terenach, wiedząc że drogi już nie wytrzymują natężenia?

    • 215 29

    • Bez jaj. Zakaz budowy osiedli przez nieudolnosc drogową miasta? No padne

      • 29 12

    • Przecież tam Gdynia nie buduje tylko gmina ościenna.
      Mam tylko nadzieję, że PITu z przyzwyczajenia nie rozliczą w Gdyni

      • 17 6

    • Osiedla powstają głównie w gminie Kosakowo, a nie w Gdyni (9)

      Kosakowo powinno współfinansować te naprawy, bo jak na razie tylko czerpią zyski z opodatkowania nowych mieszkańców i nic więcej

      • 36 11

      • za granicą jest tak, że na terenie pod deweloperkę, miasto buduje całą infra z wydzieleniem (1)

        miejsc na przedszkole, szkołe, przychodnie i sklepy a reszta pod budowę mieszkań ale buduję wszystkie drogi dojazdowe. Dopiero potem deweloper buduje domu i...dokłada sie do stworzonej infrastruktury. U nas..deweloper buduje gdzie bądź, miasto nie ingeruje i nie widzi opcji korków i rozjechanych dróg.. powiedzą, że dewe da taras widokowy albo miejsca na pryw parkingu dla gawiedzi a jak się to kończy to wszyscy wiemy, Miasto buduje dla dewe a mieszkańcy widzą..srodkowy palec. Z Kwiatkowskiego i dalej korzystają również mieszkańcy Gdyni, bo do pętli 194 na Wiejskiej , od strony rzeżni, to mieszkańcy Gdyni, więc nie tytko kosakowo...a Gdynia na Pierwoszyno jeżdzi drogą Derdowskiego, należącą do Kosakowa..także ..tylko współpraca pomiędzy gminami daje efekty a nie szarpanie się o kawałek drogi..wspólnej

        • 12 5

        • Dokładnie tak zrobił Elbląg.

          Efekt? Całkiem fajne miasteczko do nauki jazdy wyszło, bo nikt tam nie mieszka.

          • 3 0

      • Każda droga prowadzi dokądś (6)

        Remonty Morskiej powinni finansować solidarnie mieszkańcy Rumi, Redy i Wejherowa. A nawet Pucka i Władysławowa.
        Poszedłbym jednak dalej. Powinna składać się na ten remont każda polska gmina, bo przecież przez tę ulice ciągną tabuny aut z całej polski.
        Remont Chwaszczyńskiej sfinansuje Żukowo, Kościerzyna i Kartuzy oraz oczywiście Chwaszczyno i Miszewo

        • 20 3

        • (2)

          po prostu z budzetu panstwa to powinno byc

          • 6 0

          • chciało się mieć bezpartyjnego Prezydenta przez ostatnie dekady (1)

            co potrafi tylko lokalna politykę i PR uprawiać a dogadać się nie potrafi z nikim to taka cena, a dopiero początek marazmu tego miasta

            • 3 2

            • Nie no padnę!

              Prezydent miasta z PiS czarodziejską różdżką rozwiązałby wszystkie problemy w mig. Albo koledzy z Nowogrodzkiej podziałkowali by się publicznym kasiorkiem. Nie ma to jak uczciwe państwo wg PiS.

              • 3 0

        • No za morską to nawet Wejherowo Lębork Słupsk Koszalin a nawet Szczecin powinien dołożyć a za elbląska w Gdańsku to i Warszawa i Kraków nawet

          • 2 1

        • i vice versa Gdynia powinna dorzucać się do remontów w Warszawie Poznaniu i Zakopanem (1)

          • 3 1

          • Zakopane powinno wybudować metro dla Warszawy

            A Warszawa nową skocznię w Zakopanem.

            • 0 0

    • Mistrzu (1)

      Samochody osobowe nie obciążają tylko przeladowane ciężarówki co do portu jada.

      • 27 5

      • Przeciążone ciężarówki jadą do i z portu.

        • 11 0

    • przytulili od dewelopera co mieli przytulić więc co ich to obchodzi

      • 8 6

    • A wystarczy chwila wysiłku, aby sprawdzić, że liczba mieszkańców Oksywia i Pogórza spada sukcesywnie (2)

      Więc miasto nie jest w ogóle (i słusznie) zainteresowane żadną rozbudową infrastruktury w tym kierunku poza tą służącą transportowi zbiorowemu. Pretensje proszę składać w Urzędzie Gminy Kosakowo.

      • 6 6

      • Kosakowo juz musiało kupic Wasze gdynskie badziwene lotnisko (1)

        Żeby Gdynia wyszła z twarzą

        • 1 1

        • No i kupiło za piątaka.

          • 1 0

    • Nie o to chodzi

      Pewnie chodzi o to że do/z portu zasuwają ciężarówki z cięzkimi ładunkami (często przeciążone).

      • 7 0

    • ile mozna ludzi mamic remontami?
      co roku ten sam problem , tym razem juz nie tylko latem, ale caly rok
      rozszaleli sie w gdyni
      wspolczucia ludzie ze tu musicie jezdzic

      • 4 0

    • naprawdę uważasz że to osobówki obciążają nadmiernie estakadę?

      na ten bubel powinien być zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 20t, ale to jest dojazd do portu z którego wyjeżdżają ciężarówki po 44t (a często więcej)

      • 1 1

    • Dawno nie byliście na Oksywiu?

      Przecież tam właśnie wybudowano dwa nowe pato-osiedla - jedno na górnym przy Bosmańskiej, a drugie na dolnym przy Śmidowicza. Niedługo zaczną się tam wprowadzać i jedyną drogą do centrum będzie Estakada. Dobrym odciążeniem byłby most między Oksywiem a centrum, ale jak nawet Estakada nie jest remontowana, to nigdy go nie zbudują...

      • 0 0

  • za chwilę będzie jak w Koszalinie. Brawo Kucyk

    • 23 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane