• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: kolejny remont to kwestia czasu. Trzeba ważyć ciężarówki

Maciej Naskręt
21 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 10:51 (22 września 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze. Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze.

Estakadzie Kwiatkowskiego grożą kolejne remonty, jeśli gdyński ZDiZ nie wybuduje stanowisk do ważenia ciężarówek jadących do i z portu. Wiadomo gdzie mogłyby powstać, ale nie wiadomo kiedy to się stanie.



Czy Gdynia powinna zainwestować w miejsce do ważenia ciężarówek?

Nagranie nadesłane przez czytelnika

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

***


Trwający kilka miesięcy remont Estakady Kwiatkowskiego pochłonął 6 mln zł z budżetu Gdyni. Nie trzeba byłoby go przeprowadzać, gdyby estakadą nie jeździły przeładowane tiry z portu.
Decyzję o remoncie podjęto po tym, gdy latem 2009 roku przeładowany samochód naruszył konstrukcję belki podtrzymującej przęsło estakady.

Problem w tym, że zarządca estakady - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - nie wyciągnął jak dotąd wniosków z naprawy. Nadal nie decyduje się na tani i skuteczny sposób ochrony obiektu, czyli budowę stanowisk do ważenia ciężarówek i umożliwienie Inspektorom Transportu Drogowego kontroli pojazdów.

- Miejsca do ważenia ciężarówek jadących Estakadą Kwiatkowskiego skutecznie wyeliminowałyby ruch przeładowanych pojazdów. Kontrole miałby też charakter prewencyjny. Wysokie kary dla kierowców uchroniłyby obiekt. Zresztą takie miejsce przydałyby się w całej Gdyni, bowiem nie tu żadnego stanowiska ważenia aut - opowiada pracownik Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].

Przygotowanie jednego miejsca do ważenia aut kosztuje ok. 100-200 tys. zł - cena zależy od wartości działki, gdzie powstanie stanowisko.

Taki wydatek jednak szybko się zwraca. Kierowca-rekordzista w Trójmieście zapłacił ponad 80 tys. zł za jazdę przeładowaną ciężarówką. Pieniądze z kar trafiają do kasy zarządcy drogi, w tym przypadku Estakady Kwiatkowskiego jest to ZDiZ. Inwestycja szybko zwróciłaby się zarządcy.

Drogowcy nie wiedzą kiedy powstanie miejsce ważenia, ale wskazują już jego lokalizację: - Punkt kontroli powstanie na ul. Morskiej. Będzie tam możliwość skontrolowania auta jadącego także po Estakadzie Kwiatkowskiego - wyjaśnia Maciej Karmoliński, szef ZDiZ w Gdyni.

Ochrona dróg miejskich lepiej prezentuje się w Sopocie i Gdańsku, gdzie w sumie są trzy miejsca ważenia. Pierwsze znajduję się na ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Drugie powstało wiele lat temu przy Obwodnicy Trójmiasta w pobliżu Węzła Matarnia. W Sopocie miejsce do ważenia znajduje się na al. Niepodległości, nieopodal ul. Mikołaja Reja.

Skuteczny sposób na wyłapanie przeciążonych ciężarówek.

Na dojeździe do Wrocławia wprowadzono tzw. preselekcję pojazdów ciężarowych, czyli wstępne ważenie pojazdów poruszających się po głównych drogach. Automatyczne urządzenie waży i fotografuje auta. Poprzez łącze bezprzewodowe inspektorzy uzyskują informację, który pojazd najprawdopodobniej jest przeładowany i należy go zatrzymać, by ponownie zważyć na homologowanej wadze w specjalnym punkcie.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Czy mieszkańcy GDYNI dzielnicy KACZE BUKI powinni zbojkotować obecnego prezydenta p. dr W. SZCZURKA?

    DZIELNICA KACZE BUKI została zapomniana przez OBECNE władze miasta! :( Pytam władze dlaczego Kacze Buki nie mają dostępu do nawet wody bieżącej, kanalizacji i drogi utwardzonej, a w centrum miasta wymieniana była w tym roku wymieniana jeszcze dobra nawierzchnia asfaltowa na ul. Słowackiego i Krasickiego? Który z ... tam mieszka?

    • 1 0

  • Tory na TIRY!!

    ...i do skupu złomu. :)

    • 1 1

  • budowa

    to dlaczego budują drogi na mały tonaż?

    • 3 3

  • policja drogowa w pruszczu gdanskim

    ciekawe jak to jest ze przez pruszcz jezdza tiry przeladowane jesli most ma 20 ton

    • 0 0

  • brakuje oleju w glowie (1)

    A czy ktos pomyslal, ze przewaly sa w papierach? kierowca wie ile wiezie jak juz przyjal ladunek na siebie ale tylko dlatego ze czuje ile ma. Przewaly sa w papierach! tu nikt sie nie interesuje niestety.

    • 1 0

    • jak jest przewal w papierach to spedytora pociagnac do odpowiedzialnosci

      przeladowany tir jest bardziej niebezpieczny niz pijany kierowca ,a pozatym nalozyc na port obowiazek wazenia jak wypuszcza /za lapowe/ przeladowana ciezarowke to ze 100 tys kary w koncu sie sytuacja ustabilizuje a tak bedziemy jezdzic po koleinach caly czas bo ktos jest chciwy i chce zarobic dodatkowa kase

      • 1 0

  • no to skonczy sie jezdzenie z dwoma kontenerami (po 28 t kazdy) za 1,5 frachtu (1)

    mławiacy zbankrutują :)

    • 4 0

    • masz racje skonczy sie wozenie kawy i tytoniu w przeladowanych tirach

      • 0 0

  • w sopocie waga znajduje sie dokladnie

    jadac w kierunku Gdanska naprzeciwko biedexu. przed budynkiem z farbami.

    _akoz masowo swoimi wywrotkami niszczy drogi

    • 0 0

  • pracowalem na kontenerowce

    i wiem ze to norma przeladowane ciezarowki wyjezdzaja z portu uwazam ze kazda ciezarowka wyjezdzajaca z portu i do portu powinna byc wazona ,w niemczech to nie do pomyslenia ,walic takie kary ze w piety pojdzie ,przeladowane ciezarowki niszcza drogi,sa niebespieczne,i jest to nie utrzciwa konkurencja dla innych utrzciwych przewoznikow

    • 2 0

  • A co za różnica czyja wina? Dowalać kierowcom, to na drugi raz przeładowaną nie pojedzie, wtedy przewoźnik odmówi zabrania takiego kontenera to spedytor go na drugi raz nie przeładuje i tak dalej...

    Co jest z tym krajem że mnoży się przepisy i zupełnie ich nie egzekwuje?

    • 1 0

  • na morskiej????

    coz .....widac ze panowie z zdiz nie wiedza o wszystkim, a co z pelnymi kontenerami przewozonymi z BCT/GCT do innych magazynow np. ul.Hutnicza i jej odnogi, caly port gdynski i jego liczne magazyny i place skladowe

    zeby do nich dojechac przeciazone ciezarówki nigdy nie wjada na ulice morska

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane