• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła naprawa estakady Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
17 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Prace na zwężonym odcinku potrwają prawdopodobnie kilkanaście dni. Prace na zwężonym odcinku potrwają prawdopodobnie kilkanaście dni.

W poniedziałek ruszyły prace na zamkniętym od miesięcy pasie do skrętu z estakady Kwiatkowskiego w łącznicę na ul. J. Wiśniewskiego w GdyniMapka. Na początek zaplanowano montaż pierwszej z trzech nowych dylatacji.



Czy remonty dróg utrudniają ci jazdę samochodem?

Przypomnijmy:
  1. O ograniczeniu na zjeździe w ul. J. Wiśniewskiego pisaliśmy w listopadzie 2021 r.
  2. Czytelnicy zwrócili uwagę na to, że funkcjonuje ono od kilku miesięcy.
  3. Urzędnicy odpowiadali, że powodem jest zły stan dylatacji.
  4. Jesienią nie byli w stanie podać konkretnego terminu naprawy.


Okazało się, że wystarczyło kilka tygodni, by prace ruszyły. Wymiana dylatacji rozpoczęła się w poniedziałek.

- Zamówione wcześniej dylatacje musiały zostać wykonane na konkretny wymiar i są dopasowane do danego miejsca, stąd taki czas oczekiwania, ale dotarły już do wykonawcy, który wymieni uszkodzone elementy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga przejezdna, ale z ograniczeniem prędkości



Główna jezdnia estakady będzie przejezdna. Utrudnienia, co naturalne, mogą pojawić się na łącznicy zjazdowej, ale nie powinny być mocno uciążliwe. Wymiana dylatacji prowadzona będzie bowiem etapami, najpierw na prawej stronie łącznicy, później na lewej.

W trakcie prac ruch będzie przekładany i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości.

Kolejne poważniejsze utrudnienia na estakadzie Kwiatkowskiego to jednak kwestia czasu. Do naprawy pozostaje bowiem dylatacja na odcinku Trasy Kwiatkowskiego między ul. Morską a Obwodnicą Trójmiasta.

Dylatacja między Morską i obwodnicąMapka też do wymiany



W grudniu udało się przywrócić przejezdność dwoma pasami w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Jest też oznakowanie, aby w tym rejonie częściowo ograniczyć prędkość. To jednak prowizoryczne rozwiązanie, bo i tak konieczna będzie wymiana dylatacji.

- Czekamy z rozpoczęciem prac ze względu na trwający okres zimowy, który mógłby wydłużyć zaplanowane roboty. Te prace będą wymagały większych zmian w organizacji ruchu - zapowiada Michał Felon, mianowany pod koniec roku dyrektorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Podczas naprawy ruch znowu zostanie zwężony do jednego pasa. Zaplanowane i trwające prace przy wymianie dylatacji są finansowane z budżetu przeznaczonego na bieżące naprawy dróg.

Miejsca

Opinie (119)

  • Jedynym wyjściem jest (1)

    budowa Drogi Czerwonej i OPAT. Obiecanej zresztą przez PiS w ostatnich wyborach. Czemu nikt o tym nie mówi?

    • 3 0

    • bo nikt nie rozumie tych pojęć

      Oba zawierają komponent będący podstawą jakichkolwiek sensownych rozwiązań dla gdyńskiego kolejowo-drogowego węzła gordyjskiego. Jest to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę terenów kolejowych. Czy pod nimi, czy też nad nimi, to pytanie do inżynierów. Równolegle powinny zostać rozwiązane konflikty sieci drogowej z kolejową na Hutniczej (x2), Puckiej (x2), Chrzanowskiego/Węglowa i ew. coś nowego między Morską a Wiśniewskiego... Przy okazji powinny być zoptymalizowane torowiska wzdłuż Wiśniewskiego i Hutniczej. Stare wiadukty na Wiśniewskiego też się wkrótce posypią. Choć w porównaniu do estakady, zachowują się bardzo dzielnie...

      Zamiast reanimacji stanu przedwojennego, system kolejowy portu powinien zostać przebudowany, bo powody, dla którego czoło pociągu musi być kilkakrotnie zmieniane, zniknęły 80 lat temu. Duża część z 2 miliardów złotych to środki na reanimowanie trupa, czyli wrzucone w błoto. Dosłownie...

      Podobnie z przebiegiem i rewitalizacją linii 201. Jej przebieg od Skorzewa powinien zostać zmieniony kompletnie i wszystkie problemy z miastem Gdynią i "premią górską" znikną automatycznie. Niemcy wiedzieli, co robią, budując tor przez Rumię...

      • 3 0

  • Takie jakieś dziwne podobieństwo

    Para - buch!
    Koła - w ruch!
    Najpierw powoli jak żółw ociężale,
    Ruszyła naprawa łącznicy ospale,
    I biegu przyspiesza, i gna coraz prędzej,
    I dudni, i stuka, łomoce i pędzi.
    A skądże to, jakże to, czemu tak gna?
    To nasz wiceprezydent tak sprawnie to pcha,
    Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to!...

    • 6 0

  • Czy władze miasta i portu czekają na powtórkę sytuacji z Koszalina lub z Genui?

    Czekają na katastrofę budowlaną? Jak najszybciej przedłużyć obwodnice w Chyloni i zrobić alternatywny dojazd do portu aby odciążyć estakadę. Jak coś się stanie - oby nie - port Gdynia traci na znaczeniu. Port Gdynia w znaczącym stopniu powinien dofinansować inwestycje.

    • 1 0

  • Odstawić MTM i po problemie

    Fuszerki naprawiają kolejną fuszerką i gruba kasa wpada więc nic się nie zmieni.

    • 0 0

  • wieczny remont

    kiedy przez 10 lat ta estakada nie będzie remontowana

    • 0 0

  • gdynia nie, wybieracie tych samych Kolesi, a potem się dziwicie, że Gdynia w Gaciach., żeby żyło się lepiej kolesiom, reszta upada płacić za parkowanie i nie marudzić, a następ ym razem znów wybrać kolesia Szczurka, z tej samej ferajny.

    • 0 0

  • Skoro Gdynianie wybierają ekipę Kolesi, to niech się nie dziwią, że Gdynia się cofa. stare towarzystwo um, myśli o sobie i deweloperach, a Wy jeździc dziurawymi drogami, płacić krocie za parkowanie i nie marudzić, bo wybieracie, to samo Towarzystwo.

    • 0 0

  • Do wymiany

    Ten most nadaje się do wymiany te trudy znosimy cierpliwsi to i budowę damy radę

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane