• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada do wyburzenia już po remoncie

Maciej Korolczuk
11 lipca 2024, godz. 12:30 
Opinie (236)
  • Trwające 4 miesiące prace kosztowały 2,5 mln zł.
  • Trwające 4 miesiące prace kosztowały 2,5 mln zł.

Na przewidzianej do rozbiórki estakadzie na ul. ElbląskiejMapka przy Bramie Żuławskiej zakończyły się prace przy wymianie nawierzchni i barierek. 4-miesięczna modernizacja obiektu kosztowała 2,5 mln zł.



Czy kilkudziesięcioletnie estakady powinny znikać z krajobrazu Trójmiasta?

Mierząca ponad 270 m estakada powstała w połowie lat 90. Obiekt był już mocno wyeksploatowany, dlatego miasto podjęło decyzję o jego modernizacji i to pomimo planów jej wyburzenia.

Urzędnicy tłumaczyli, że proces rozbiórki przestarzałej konstrukcji i przebudowy całego skrzyżowania z racji kosztów sięgających nawet 70 mln zł będzie podzielony na etapy.

Do tego czasu estakada musiała przejść remont.


Skrzyżowanie, nad którym przebiega przewidziana do rozbiórki estakada, ma zostać przebudowane w ramach planowanej metamorfozy Długich Ogrodów. Skrzyżowanie, nad którym przebiega przewidziana do rozbiórki estakada, ma zostać przebudowane w ramach planowanej metamorfozy Długich Ogrodów.

Docelowo obiekt zostanie rozebrany



Modernizacja kosztem 2,5 mln zł właśnie się zakończyła. Na obiekcie powstała nowa nawierzchnia wraz z dylatacjami, wymieniono też bariery energochłonne.

Komfort poprawiono kierowcom także przed samym wjazdem na estakadę, wymieniając nawierzchnię na najeździe. Odnowiono też ściany murów oporowych, a cały obiekt zabezpieczono przed korozją.

Docelowo obiekt ma zniknąć sprzed Bramy Żuławskiej. Całe skrzyżowanie zostanie przebudowane w ramach planowanej metamorfozy Długich Ogrodów.

Wiadukt na Elbląskiej (w kierunku Gdańska) zostanie częściowo rozebrany i przebudowany. Potrwa to 1,5 roku i będzie kosztować 17,4 mln zł. Wiadukt na Elbląskiej (w kierunku Gdańska) zostanie częściowo rozebrany i przebudowany. Potrwa to 1,5 roku i będzie kosztować 17,4 mln zł.

Wiadukt nad torami także do remontu



Przypomnijmy, że rozbiórka i przebudowa czeka też drugi obiekt mostowy w ciągu ul. ElbląskiejMapka - estakadę nad torami kolejowymi do portu i Trasą Sucharskiego. W tym przypadku inwestycja potrwa zdecydowanie dłużej, bo aż 1,5 roku i pochłonie 17,4 mln zł. Prace mają się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Miejsca

Opinie (236) 4 zablokowane

  • z Krajobrazu miasta powinny zniknąć nie estakady, ale rozrzutne tego miasta władze

    • 10 0

  • W artykule brak jakiejkolwiek informacji nt kiedy? Kiedy nastąpi wyburzenie tego na co teraz wydano tyle kasy. Chyba tylko dlatego by nie denerwować mieszkańców informacją że to już za rok.

    • 9 0

  • W Gdańsku typowo. (8)

    Najpierw wybudujmy osiedla, a potem o drogach się pomyśli. To samo z estakadą. Najpierw wyburzymy, a potem zobaczymy co będzie. A może najpierw wybudować alternatywę? Ten tunel pod Motławą i wylot za centrum. Droga od stadionu żużlowego do traktu.

    • 303 15

    • Prościej zburzyć niż wybudować. Tak jak piszesz miał być tunel mniej więcej od mostu Siennickiego do ul Wałowej i wtedy spoko bo omija centrum. A tak to estakada do zburzenia druga na okopwej też. Za chwilę most Siennicki zamknięty będzie że wzgledu na zły stan to cały ruch pójdzie elblaska i podwalem

      • 14 4

    • Ta estakada nie ma żadnego zastosowania

      Szpeci i trzeba ją remontować. Wystarczyłoby duże i przemyślane rondo.

      • 6 20

    • Do tego trzeba mieć mózg

      Spodziewasz się, że urzednicy mają? ;)

      • 14 3

    • Co ty gadasz za bzdury (2)

      W latach gdy budowano tą estakadę to był bajpas tranzytu do portu. To była jedyna możliwość ze względu na geografię Gdańska i brak kasy na tunel pod Wisłą. Teraz jest tunel, więc likwiduje się tranzyt przez miasto, estakada jest niepotrzebna. A to że jest w użytku, bo się Janusze powyprowadzali na Żuławy? To trzeba ludziom tłumaczyć, że jak się wyprowadzą daleko za miasto to potem będą mieli problem z korzystaniem z miasta?

      • 7 11

      • (1)

        tik tak nie zauważył, że ruch w ciagu ostatnich 30 lat wzrósł 4 krotnie?

        • 8 2

        • To teraz musi zmaleć. Samochody to najgłupszy, najmniej efektywny, najbardziej hałasujący, najwięcej ludzi zabijający środek transportu. Szczególnie prywatny transport jednej osoby w pięciu osobowym aucie zawsze o tej samej porze i o tej samej trasie... Moze warto jednak przetestować transport kilkudziesięciu osób w kilkudziesięciu osobowych pojazdach, lub jednej osoby w jedno osobowym. Wszyscy będą szczęśliwi, nawet ci co się teraz burza po prostu nie rozumieją i przykro mi ale pora się dostosować. W mieście nie ma miejsca samochody, nikt tego nie chce słuchać ani wdychać, ani ginąć pod kołami.

          • 0 13

    • Nie miasto buduje osiedla tylko deweloperzy, czemu miasto ma robić więc drogi - deweloper ma zyski ze sprzedaży!!! (1)

      • 2 5

      • Miasto ma zyski z podatków :P poza tym słyszałeś o umowach szesnastkowych? Deweloperzy mają obowiązek budować drogi ale to gdzie i jakie - o tym decyduje miasto. I tu leży pies pogrzebany

        • 9 0

  • A ja uważam, że powinni wyburzać

    Dwie estakady w ścisłycm centrum (przy Forum i wspomniana w artykule) niszczą tkankę miejską. Tereny te należy zrewitalizować i za ich posrednictwem połączyć się z południową częścią dawnego Gdańska, która poprzez Podwale Podmiejskie została odcięta od turystów i lokalnego ruchu. Jaki jest potencjał widać po remontach wspomnianego Podwala i budowie przejść naziemnych, które sprawiły, że więcej ludzi zaglada na Łąkową, całe Dolne Miasto i bastiony. Czekam na Nową Wałową i tunel pod Motławą. Liczę też, że w przyszłości będzie mozna poprowadzić główną arterię na południe od opływu Motławy. I mam nadzieję, że docelowo z całej okolicy znikną szpetne wiezowce i inne potworki z czasów PRLu. Wtedy będziemy mieć jednolitą i atrakcyjną tkankę w ścisłym, historycznym centrum miasta

    • 2 18

  • kto to wszystko wymyśla i to za nasza kasę?

    czy ktokolwiek widział jakiekolwiek fachowe opracowania uzasadniające takie karkołomne eksperymenty na i tak już zakorkowanym po uszy mieście??? ludzie... skąd wy bierzecie takich inżynierów? za pare lat będziemy mieli takie korki jak na Malcie albo i gorzej, bo jakiejś eko-paniusi zachciało się być trendy? na całym świecie wielkie aglomeracje budują już wielopasmowe i kilkupoziomowe wiadukty i to także nie pomaga. skąd pomysł, że u nas będzie kolejny cud?
    i proszę skończcie z tymi ułomnymi komentarzami "przesiądź sie na tramwaj/rower" bo to żenujący brak orientacji jak wygląda życie ludzi pracujących i firm małych i dużych. miasto rośnie. aut przybywa a my likwidujemy drogi.... no super pomysł. coś jak z zamykaniem lasów. pokolenie technicznych ignorantów. mamy przerąbane.

    • 24 0

  • szkoda tylko ze my gdanszcanie za to placimy.Za glupoty urzednikow

    • 15 0

  • Normalnie "Swiat według kiepskich"...

    • 14 0

  • Estakada musi zostać

    Tylko przejścia bezkolizyjne mają sens w miastach przyszłości

    • 11 0

  • Mam nadzieję, że nie zdążą wyburzyć i w międzyczasie Gdańszczanie wybiorą mądrzejsze władze. (1)

    • 19 1

    • Już ostatnio miałem taką nadzieję,

      ale gdańszczanie nie mądrzeją.

      • 6 0

  • kto wybiera tych ludzi, którzy potem rządzą naszym Gdańśkiem?

    co wy macie we łbach???

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane