- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (322 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
"Filmowy" pociąg SKM w dawnych barwach
Zmiana nie jest duża, bo SKM-ka zamiast niebiesko-żółta, jest żółto-niebieska, co nawiązuje do historycznych barw i jest ukłonem w stronę filmowców. Przy okazji pociąg został unowocześniony. Pojazd wyruszy na trasę w poniedziałek, 26 lipca.
EN71-052 został wyprodukowany we wrocławskim PaFaWagu w 1971 r. Przez Szybką Kolej Miejską jest eksploatowany od 1990 roku. Pasażerów woził do 2020 roku.
Potem kilka miesięcy czekał na naprawę czwartego poziomu utrzymania (P4), która w takich jednostkach wykonywana jest co 400 tys. kilometrów lub co 5 lat.
- Podczas naprawy zmieniliśmy malowanie na historyczne, także oznakowanie pojazdu nawiązuje do historycznego, ale uwzględnia obecne przepisy. Dodatkowo pojazd został m.in. wyposażony w wyświetlacze Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP), system otwierania drzwi zewnętrznych przez pasażerów oraz stojaki na rowery - wylicza Złotoś.
Pociąg wyjedzie na tory w poniedziałek, 26.07.
- Pociągi trójmiejskiej SKM z reguły składają się z dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. W planach mamy przerobienie jeszcze jednej jednostki, która będzie miała nie tylko historyczną malaturę i oznakowanie, ale także wnętrze - zapowiada rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Miejsca
Opinie (177) 7 zablokowanych
-
2021-07-27 14:59
Na malowanie mają czas. Ale nie mają czasu na na przyjazdy w/g rozkładu. Często mają czas się spóźniać a w kierunku Wejherowa, w Rumi potrafią bez sensu odpoczywać po kilkanaście minut. To nie jest szybka kolej miejska tylko skur...ła kolej miejska.
- 0 0
-
2021-07-27 18:36
drzwi powinny byc jak boki pól na pół, lub cale żółte
- 0 0
-
2023-01-08 19:02
Szkoda tylko, że trzeba było zwrócić uwagę na pomalowanie niezgodne z historycznym drzwi jednostki.
Na dodatek gdyby SKM faktycznie się przejmowała historią, to by zapewniła trzy EN57 w ramach jednego pciągu i przygotowała kasetę do możliwości wstawienia tablicy, zdemontowała ,,ciepłe guziki,,, zamontowała górne ,,końcówki,,. Wstawiła stare okna (które jeszcze do niedawna miały ex tyrystory), zdjęła środkowe górne ,,wiadra,, i anteny typu ,,płetwa,,. Może jeszcze odszykowała ,,klamówkę,, i EWę.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.