• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT chce dać pracę kierowcom i motorniczym z Ukrainy

Maciej Korolczuk
20 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Czy wkrótce za kierownicą gdańskich autobusów i pulpitami tramwajów usiądą przeszkoleni obywatele Ukrainy? Taki pomysł na wzmocnienie załogi ma zarząd spółki GAiT. Miejski przewoźnik kieruje ofertę pracy do osób zza wschodniej granicy, zarówno posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów, jak i osób, które do tej pory nie pracowały w komunikacji miejskiej.



Czy ma dla ciebie znaczenie narodowość kierowcy lub motorniczego, gdy korzystasz z komunikacji miejskiej?

Dymitr Grzebieniowski oraz Oksana i Andrii Horaichuk do załogi GAiT dołączyli kilka lat temu.

Do Gdańska przyjechali z Ukrainy. Pan Dymitr jest kierowcą autobusu, małżonkowie Oksana i Andrii - motorniczymi.

Teraz, w imieniu Gdańskich Autobusów i Tramwajów, za stery pojazdów GAiT zapraszają swoich rodaków, którzy w tym trudnym czasie znaleźli schronienie w naszym regionie.

- Zdajemy sobie sprawę, w jak trudnej sytuacji znajdują się obecnie nasi sąsiedzi. Jak bardzo niekomfortowe - pomimo otwartej, serdecznej i empatycznej postawy Polaków - jest ich aktualne położenie. Nie z własnej woli, zmuszeni są odnaleźć się w zupełnie nowej rzeczywistości. Z dala od bliskich, pozbawieni swojego dotychczasowego życia: domów, miejsc pracy - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Obecnie w spółce GAiT pracuje sześć osób z Ukrainy. Niewykluczone, że wkrótce ich liczba znacząco wzrośnie. Obecnie w spółce GAiT pracuje sześć osób z Ukrainy. Niewykluczone, że wkrótce ich liczba znacząco wzrośnie.
Oferta dołączenia do załogi GAiT skierowana jest nie tylko do osób z Ukrainy przebywających obecnie w Gdańsku, ale także w innych rejonach Polski. Jak mówi Lisicki, obywatele Ukrainy zaczynają już układać swoje życie na nowo, a pomóc im w tym może oferta stałej, a nie sezonowej pracy.

- Zależy nam, by decyzja o podjęciu współpracy z nami była decyzją przemyślaną. A na to składa się przecież wiele aspektów i życiowych decyzji, co wymaga czasu. Co istotne, zaproszenie do współpracy kierujemy zarówno do osób posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów komunikacji miejskiej, jak i do osób, które jeszcze takich uprawnień nie posiadają. Niezbędne uprawnienia można bowiem zdobyć na przygotowanych przez nas bezpłatnych kursach - dodaje prezes GAiT.
Na stronie internetowej Gdańskich Autobusów i Tramwajów uruchomiona została specjalna podstrona Pracuj z nami / Працюйте з нами, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje w języku ukraińskim dla osób zainteresowanych pracą za sterami pojazdów GAiT. Dystrybuowane będą także ulotki informacyjne w języku ukraińskim, a na przystankach pojawią się plakaty.

W spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje jako prowadzący pojazdy pracuje obecnie sześć osób z Ukrainy.

Dodatkowe zatrudnienie obcokrajowców mogłoby pomóc nie tylko obywatelom Ukrainy w ułożeniu sobie życia w Gdańsku, ale też samej spółce. Jak informowaliśmy niedawno, GAiT ciągle prowadzi nabór na nowe stanowiska zarówno wśród kierowców, jak i motorniczych. Tylko do końca roku spółka planuje zatrudnić ok. 30 nowych osób.

Miejsca

Opinie (670) ponad 50 zablokowanych

  • Beda kierowcy z kupionymi uprawnieniami na bazarze w kijowie. Masakra.

    • 34 1

  • Poprostu oni są wszędzie

    I już zostaną

    • 21 1

  • (3)

    Ukraina niech już wraca do siebie i to szybko !!!

    • 40 2

    • oni nie chcą wracać (1)

      nawet ci co z początku tak mówili nie chcą, mimo, że na ich terenach nie ma wojny. Jak im wszystko pod nosek podtykają i po plecach głaszczą jacy to oni biedni i zarazem bohaterscy to gdzie im lepiej będzie.

      • 9 1

      • Wróca jak sie darmowe skonczy

        U nich jest o.wiele.taniej niz u nas, nie bedzie im.sie oplacac za wszystko placic

        • 6 0

    • Od razu by to całe chamstwo zniknęło...marzenie.

      • 1 0

  • oni tylko mysla o sobie i o zadowolenie swoich kolesi. w takim miejscu jak trojmiasto powinien byc jeden bilet jak w wielomiionowych metropoliach jak tokyo nowy jork. a firma powinna byc zarzadzana przez max 10 osob., bilety powinny byc sprawdzane przez kierowce albo bramki jak wszedzie. a u nas co? ile osob zarzadza zwyklymi tramwajami i autobusami? nie bylo tygodnia zeby nie bylo uszkodzonego autubusu a to jest konsekwencja niskich zarobkow i kwalifikacji., ile jeszcxze absurdow? ile kosztowalo szycie ukrainskich flag czy oni nic juz innego nie maja do roboty? kanarow nie widzialem juz pol roku a ida na to miliony. kto to kontroluje?

    • 18 0

  • Na razie

    Jeździ jeden Bułgar i jeden Ukrainiec.

    • 13 0

  • mniej biurokracji stanowisk wieksze pensje dla kierowcow bardziej przemyslane kursy

    • 13 0

  • przecież Oni jeżdża jak wariaci - pozabijają nas!

    • 19 1

  • Ta firma to już dna sięga

    • 25 0

  • ... (1)

    Uważam, że skoro Polacy nie chcą pracować, bo wolą dostawać 500+ i inne socjale, to jest to dobra decyzja.

    • 1 38

    • Kobiety nie chca pracowac w Gait

      bo mają 500 plus? Btw kup dziecku pieluchy I mleko modyfikowane na miesiac za to 500 plus I zobaczysz, ile zostanie na hulaszcze życie.

      • 10 0

  • bilety

    a jak będą sprzedawać bilety czy ogólnie dogadywać się z pasażerami jak nie znają języka polskiego?

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane