- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren
Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.
- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.
Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.
Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.
Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.
Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.
Opinie (260) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-17 12:03
pozwolenia na budowe (5)
Jest jeden niewygodny aspekty lokelne gminy jak np. w Pępowie to gmina Żukowo wydawali pozwolenia na budowe mimo informacji w 2008 że ma powstać obwodnica metropolitalna. Mało tego ludzie pobrali kredyty i zaczeli budowy i co teraz mają wuburzać. Kolejna sprawa zaproponowali im zwrot wartości działki nie w takich cenach jakie teraz panują tylko po canach za jakie kupili ziemię nawet kilka lat temu czyli w niektórych przypadkach kilaksert procent mniej niż są warte. Ogólnie zęby w ściane. Ot jak lokalne gminy trzepią kase. Sprzedają ziemie wydają pozwolenia i potem zabieraj w cenie zakupu po kilku latach. Włosy sie jeżą na głowie
- 15 2
-
2010-12-17 12:08
a kupili koledzy i liczyli na spore zyski, a tu masz nici z lewgo biznesu
- 1 2
-
2010-12-17 12:14
poprostu nie płacą wartości odtworzeniowej
tylko tyle co ktoś zapłacił kilka lat temu. Kupisz dzisiaj działkę za 40 zł/m2 koło Gdańska? nie ? ale Spec Ustawa uważa że to sprawiedliwe
- 2 0
-
2010-12-17 14:44
(2)
Zachęcam do poczytania "specustawy" proszę nie siać plotek - wycena jest prowadzona przez rzeczoznawcę po wydaniu pozwolenia, za cenę rynkową w momencie wyceny, a nie z momentu zakupu !!!!
- 0 0
-
2010-12-17 14:51
(1)
Ale cena rynkowa tej nieruchomości po wydaniu pozwolenia na budowę przebiegającej przez tę nieruchomość drogi jest inna niż przed (czyt. dużo niższa). Cena powinna odzwierciedlać koszt działki o podobnym usytuowaniu (dojazd, warunki przyrodnicze) oraz wartość odtworzeniową budynku (wybudowanie takiego samego w innym miejscu w takim samym standardzie po aktualnych cenach) plus koszty przeprowadzki i wynajmu tymczasowego lokum na czas budowy. Tak to liczą?
- 3 0
-
2010-12-17 15:23
nie
Przy ustalaniu wartości nieruchomości przejmowanych na drogi z mocy prawa ustawodawca nakazuje w pierwszym rzędzie brać pod uwagę ceny transakcyjne uzyskiwane przy sprzedaży gruntów odpowiednio przeznaczanych lub zajętych pod drogi publiczne, a dopiero w przypadku braku takich cen, zezwala na odwołanie się do wartości gruntów o przeznaczeniu przeważającym wśród gruntów przyległych.
czyli dostajesz g... psie i tyle.
polska niestety- 4 0
-
2010-12-17 12:12
tranzyt 5-10% to przedwyborcze obiecanki (2)
to kłamstwo, obwodnica metropolitalna ma łączyć Litwę, Łotwę, Estonię itd z Berlinem. Więc jakie 5-10 % l. Ludzie to nie dla Gdańska ma powstać ta droga tylko dla tranzytu, na to Merkelowa dała kasę. Dlatego droga powinna iść dalej od domów. Poza tym nie było info a żadnej tego typu inwestycji, ludzie zbudowali domy i co z tym. Wprowadzili się z deszczu pod rynnę ?.........
- 12 11
-
2010-12-17 12:36
Dokładnie tak! Najpierw wydają pozwolenia na budowę, wydajesz masę pieniędzy na budowę a potem budują za płotem drogę! Nie (1)
pozwolimy na to!!!
- 6 5
-
2010-12-17 12:53
Trzeba było myśleć jak kupowałeś działkę i budowałeś dom. Trzeba było popytać, sprawdzić, zasięgnąć informacji tu i tam co w okolicy może dziać się za kilka, kilkanaście lat a nie teraz biadolić.
- 1 7
-
2010-12-17 12:15
Pamietacie jak rok temu latem...
Pamiętacie jak rok temu latem Żukowo protestowało przeciwko korkom w centrum Żukowa. Mieszkańcy chyba chcieli zablokować /albo zablokowali ruch/. Protestowali przeciwko dużemu ruchowi samochodów bo ten blokuje rondo w centrum. Wtedy chyba chcieli obwodnicy a teraz nie chcą? Ręce opadają...
- 16 4
-
2010-12-17 12:16
Parafrazując tytuł
jestem pewien, że drogi buduje się dla osłow! Ale to polski , przypadek jedyny w skali światowej...
- 5 3
-
2010-12-17 12:24
Widać po ostatnich śnieżycach i mrozach że obecna obwodnica jest niewydolna (3)
Potrzeba nowej drogi, pozbawionej dużych wzniesień. Kilkunastu mieszkańców nie będzie terroryzowało milionowej aglomeracji!
- 12 8
-
2010-12-17 12:33
fiu, fiu, aglomeracji, jak to dumnie zabrzmiało :-)
- 1 1
-
2010-12-17 12:45
jakich kilkunastu
chciałeś napisać kilkunastu tysięcy
- 1 3
-
2010-12-17 13:45
Dokładnie,kilkunastu tysięcy,a nie kilkunastu mieszkańców,Tu wszędzie mieszkają ludzie z Gdańska.
- 0 0
-
2010-12-17 12:28
sposób na korki - nie budować dróg!
nie budować, nie remontować, nie będzie korków... niczego nie będzie :)
- 4 1
-
2010-12-17 12:35
Piotr Michalski chyba nie pamięta, że obezna obwodnica jak ją budowano też była dla dzików i saren. Tylko, ż wtedy myśleli o (1)
przyszłości i mieli rację..
- 17 1
-
2010-12-17 14:48
No tak Gierek kazał to zrobili....
- 0 0
-
2010-12-17 12:43
budowac budowac a nie dziki i sarny
.....
- 4 3
-
2010-12-17 12:50
Znowu manipuluje Pana "redaktor" (2)
Dlaczego nie raczy Pan przedstawić argumentów drugiej strony, tylko daje pan łamy pracownikom rządowej instytucji, zę by sobie mogli pokpić i i podrwić z protestów.
Typowa michnikoidalna dzinnik..a- 8 8
-
2010-12-17 13:00
(1)
ależ argumenty drugiej strony są znane i do przeczytania wszędzie. protestują tylko Ci, którzy są na trasie OMT lub w pobliżu, ich argumenty są znane i zrozumiałe. wszelkie inne biadolenie o spójności krainy, ochronie przyrody i wyliczeń, że droga jest nie potrzebna są argumentami przykrywającymi ten jeden jedyny.
z michnikiem ma to niewiele wspólnego.- 6 0
-
2010-12-21 07:19
bredzisz
mieszkam z dala i jestem przeciwny temu idiotyzmowi.
A'propos: Tusk ostatnio gniewa się na PKP - a kasę daje na ... drogi.
Świetna logika, nieprawdaż?- 0 0
-
2010-12-17 12:51
jaki prognozowany ruch
wystarczy ogarnac jak prognozowali spacerowa i jak sie pomylili :D
jedna nitka miala wystarczyc a juz od poczatku nie wystarczyla niestety...- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.