- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.
Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.
Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.
Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!
Miejsca
Opinie (154) 3 zablokowane
-
2013-12-11 10:02
Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej ilość pojazdów w kierunku Władysławowa
zwiększy się o 30%-60%. To oczywiste. Trasa Kaszubska dołoży dodatkowy strumień pojazdów na odcinku Gdynia-Reda. Bez OPAT zarówno na obwodnicy metropolitalnej jak i trasie kaszubskiej będą kilkukilometrowe zatory na wjeździe do Gdyni. Dziwię się, ze specjaliści od ruch tego nie widzą....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.