- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (107 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (104 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (98 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (220 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (87 opinii)
Podwyżki cen biletów na tramwaje i autobusy uchwalone
Od 1 czerwca wzrosną ceny biletów na komunikację miejską w Gdańsku. Podwyżki na czwartkowej sesji przegłosowali radni, choć nie byli w tym temacie jednogłośni.
Uchwała w tej sprawie trafiła jednak dopiero na marcową sesję Rady Miasta Gdańska. I została w czwartek przegłosowana. Podwyżki poparło 22 radnych (KO i WdG), przeciwko zagłosowało 12 radnych (PiS).
Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:
- 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
- 18 zł - tyle będzie kosztował bilet dobowy. Dotychczas było to 14 zł.
- 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.
- 140 zł - tyle będzie kosztował bilet miesięczny na okaziciela ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory kosztował 125 zł.
Zmienią się także rodzaje biletów:
- nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
- nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.
W ubiegłym tygodniu podwyżki na sesji przyjęli też radni Gdyni.
Temat wywołał dyskusję na sesji
Radni opozycji wskazywali, że to nie jest dobry czas na podwyżki cen biletów.
- To trudna, polityczna decyzja. Moment na podwyżkę jest niefortunny. Wychodzimy z pandemii i chcielibyśmy zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, a będzie drożej. To wydaje się być antyreklamą - mówił Kazimierz Koralewski, szef Klubu PiS.
Czytaj też:
Droższe bilety na SKM i Polregio
- Każdy moment jest zły na tego typu regulacje. Ale od wielu miesięcy badamy, co powoduje, że mieszkańcy chcą korzystać z komunikacji miejskiej. Cena biletu jest dopiero siódmym czynnikiem, dla pasażerów są ważniejsze inne kwestie, np. jakość komunikacji miejskiej - odpowiadał wiceprezydent Piotr Borawski.
Droższe paliwo, prąd i wysoka inflacja
Jako powody podwyżek cen biletów władze Gdańska wskazują podwyżki opłat za prąd, droższe paliwo, wyższe koszty pracy i wysoką inflację. Decyzja jest też pokłosiem odpływu pasażerów.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
- Wzrastają nam drastycznie koszty. Ze względu na radykalne podwyżki, głównie cen prądu, paliwa i znaczne zwiększenie nakładów gminy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, już w tym roku prognozowane wpływy z biletów pokryją zaledwie 26 proc. naszych potrzeb - mówi wiceprezydent Piotr Borawski. - Jeśli wysokie ceny paliw się utrzymają, zabraknie nam na paliwo ok. 20 mln zł.
Urzędnicy szacują, że dzięki wprowadzeniu podwyżek w drugiej połowie roku do budżetu miasta wpłynie ok. 7-8 mln zł więcej. W skali roku ma to być już ok. 15 mln zł.
Tak władze Gdańska tłumaczyły przyczyny podwyżek w lutym:
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizOpinie (932) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-31 17:33
Opinia wyróżniona
W okresie kiedy są wysokie ceny paliw (73)
wielu obywateli myśli o przesiadce na środki komunikacji miejskiej, a co robi miasto, zwiększa ceny za bilety, czyli zaprzepaszcza korzystna okazje, aby wielu zmieniło na stale swój model przemieszczania się.
Bilety powinny być na tym samym poziomie, aby ta zachęta do zmiany z prywatnego na miejski miała większą atrakcyjność. To jest tenwielu obywateli myśli o przesiadce na środki komunikacji miejskiej, a co robi miasto, zwiększa ceny za bilety, czyli zaprzepaszcza korzystna okazje, aby wielu zmieniło na stale swój model przemieszczania się.
Bilety powinny być na tym samym poziomie, aby ta zachęta do zmiany z prywatnego na miejski miała większą atrakcyjność. To jest ten czas, aby zmienić przyzwyczajenia.
Ale jeżeli miasto podnosi ceny nie jest konkurencyjne dla przejazdów indywidualnych. Każdy powie, ok, nie pójdę do kina, do teatru na wystawę, nie pójdę do restauracji, na czym straci miasto, ale na pewno nie zrezygnuje z przejazdu moim kochanym samochodem.
Miasto traci szanse na zmiany, zla decyzja.- 655 60
-
2022-04-02 01:00
Podwyżka biletów
Osobiśbie prawie już całkowicie z małymi wyjątkami pr?eszedłem na komunikację miejską. Aczkolwiek pazerność władz miejskich odnośnie cen biletów i parkingów, przekonała mnie że to całe eko jest g*wno warte. Trzeba robić tak aby człowiekowi było wygodnie, bo bez względu na to co zechcesz w swoim życiu zrobić RMG i tak zedrze z ciebie pieniądze. Wracam do samochodu, gdzie sobie stojąc w korku podobnie jak autobus, to przynajmniej będę siedział, zapale papierosa i muzyki posłucham jakuej lubię
- 0 0
-
2022-04-01 14:05
aaaaaa
moze w Gdansku tramwaje na rope jezdza
- 0 0
-
2022-04-01 13:54
1 po 100
- 0 0
-
2022-04-01 11:54
Porażająca logika. Czy rosnące ceny paliw oraz energii elektrycznej dotyczą jedynie pojedynczego obywatela? Firmy, która z tych surowców korzysta już nie? Rozumiemy, gdy rosną ceny artykułów żywnościowych z tego powodu, ale nie widzimy tej samej zależności w transporcie miejskim? Można się spierać, czy komunikacja miejska w Gdańsku jest na dobrym poziomie, można wytykać niepunktualność, bezsensowne zmiany linii, czy nawet brak czystości, ale argument przytoczony powyżej, to pisanie dla sztuki.
- 1 0
-
2022-04-01 10:40
Aha, to ze paliwo jest droższe to jest w porządku i dlatego przesiadasz się na komunikacje miejską, a to, że na tym samym paliwie jeżdżą autobusy a energia podrożała a tramwaje są zasilane energią i bilety musza podrożeć to jest be, myślisz jak Kali: Kali ukraść krowę to ok, ale jak Kalemu ktos uikraść krowę to jest be, zastanów sie zanim cos
Aha, to ze paliwo jest droższe to jest w porządku i dlatego przesiadasz się na komunikacje miejską, a to, że na tym samym paliwie jeżdżą autobusy a energia podrożała a tramwaje są zasilane energią i bilety musza podrożeć to jest be, myślisz jak Kali: Kali ukraść krowę to ok, ale jak Kalemu ktos uikraść krowę to jest be, zastanów sie zanim cos "wybredzisz". rozumiem, że wg ciebie paliwo dla autobusów i energia dla tramwajów nie podrożała, a pretensje o to wszystko to nie do władz miasta tylko do Warszawy, to oni zgotowali nam ten los, no a Glapiński dostał 13 tys. podwyżki a ty ile?
- 1 1
-
2022-04-01 10:43
A ile zyskasz przesiadając się na komunikację miejską nawet po podwyżce biletów! na pewno taniej cię to wyniesie niż jeżdżenie samochodem, więc przestań sie popisywać swoja ignorancja i tym, że jesteś pisowcem
- 0 3
-
2022-04-01 10:04
(1)
Komunikacja też potrzebuje paliwa lub prądu.
- 0 1
-
2022-04-01 11:31
To się zdecydujcie pod postami o Ukrainie piszecie aby już zaprzestać kupowania ropy z Rosji a tu macie pretensje że koszty rosną bo ropa drożeje.
- 3 0
-
2022-04-01 09:29
w tym okresie "na covid" Orlen Obajtka zarobił na polakach 12miliardów złotych zysku+ (1)
gdy w poprzednich latach Orlen nigdy nie przekraczał 3mld zysku
- 0 0
-
2022-04-01 11:29
Czy elektorat po tak samo jak rudy mówi prawdę tylko wtedy gdy się pomyli? W całym 2021 roku grupa Orlen osiągnęła oczyszczony wynik ebitda lifo na poziomie 14,2 mld zł(wzrost wobec 2020 o 5,8 mld zł), zysk netto w wysokości 10,2 mld zł (wyższy o 11,5 mld zł niż rok wcześniej), przychody na poziomie 131,6 mld zł (wyższe rdr o 53 proc.).
- 1 0
-
2022-04-01 07:50
z czego dofinansować i tak deficytową komunikację miejską przy tak lawinowym skokiem kosztów jej utrzymania ?
- 2 0
-
2022-04-01 07:45
bo zbiorkom jeździ na powietrze (1)
skoro rosną ceny paliw, to logiczne jest, że rosną dla wszystkich odbiorców
- 2 1
-
2022-04-01 11:24
To dlaczego jak ceny paliw jeszcze nie tak dawno leciały w dół to ceny biletów nie spadały?
- 5 0
-
2022-04-01 06:29
A baki autobusów będziesz tankować do 3/4 i dolewać wodą z rzeki
- 1 0
-
2022-04-01 05:47
Kupię konia
Byle nie starszy jak 2 lata
- 3 0
-
2022-04-01 05:18
Pensja również na tym samym poziomie ?
Wyższe ceny, wyższa jakość usług. Popieram, sposób na lepsze usługi.
- 2 1
-
2022-03-31 22:19
Niech teraz zwracja kasę.. Co wy na to? (1)
- 1 1
-
2022-04-01 07:55
zuch!
- 0 0
-
2022-03-31 20:43
(2)
Naprawdę 10 PLN /miesiąc to jest duża podwyżka jeśli ktoś naprawdę chce się przesiąść do komunikacji? To jest koszt jednego wyjazdu autem z południa Gdańska do Centrum.
- 3 15
-
2022-04-01 08:57
ta podwyżka to tylko kropla w morzu podwyżek, a pensje wbrew wielkim wałom stoją lub nawet maleją.
- 5 0
-
2022-03-31 22:24
tu 10 tam 20 gdzie indziej 50 i tak człowiek zaczyna pracowac tylko na rąb.ne opłaty
- 12 1
-
2022-03-31 19:50
a skąd pieniądze?
bo ja np. nie chce sie dokladac ;)
- 5 1
-
2022-03-31 19:06
Bardzo dobrze napisane
- 1 1
-
2022-03-31 19:01
(1)
Orlen 12 mld zysku, a Lotos 3 mld. Obajtek lupi spoleczenstwo , az milo.
- 8 14
-
2022-03-31 19:51
Gait kupuje paliwo w hurcie i ma dużo taniej
prąd też. i to nawet nie od energi w tym roku. zanim zaczniesz bredzić to doczytaj.
- 9 2
-
2022-03-31 18:50
Łostowice
- 8 1
-
2022-03-31 17:43
Zkm jest od lat rozkradane przez spółki słupy (3)
Wszystkim zarządza Lisicki największy cfaniak po adamowiczu to czego się spodziewasz ? Tu potrzeba niku prokuratury
- 44 6
-
2022-03-31 18:57
Jakieś namiary i nazwy firm czy spółek słupów. Bo innaczej można odpowiadać za pomówienia. (1)
- 3 14
-
2022-03-31 22:16
Za srenia
- 2 1
-
2022-03-31 17:48
To słup przestraszony
- 12 0
-
2022-03-31 17:41
Dziękujemy dulkiewicz i dziękujemy PO (18)
Gdańszczanie
- 54 15
-
2022-04-01 10:41
Wytłumacz mi co do podwyżek cen paliw i energii elektycznej ma Pani Dulkiewicz i PO? bo nie rozumiem twoich wypocin pisowcu
- 1 2
-
2022-04-01 10:05
Jak będzie płażyński to paliwo do autobusów i prąd do tramwajów staną się darmowe. A kierowcy i motorniczowie będa pracowac za darmo.
- 1 1
-
2022-03-31 18:32
(1)
Ale to Rada Miasta zatwierdziła ?
- 13 0
-
2022-04-01 10:36
Ale to Rada Miasta zatwierdziła ?
Ależ skąd. Gdzie byliście jak było referendum w środkach komunikacji? Prowadzili je kontrolerzy z Renomy wśród pasażerów na gapę. Zamiast mandatu można było oddać głos. Trwało to cały tydzień.
- 0 0
-
2022-03-31 18:10
(1)
lubię jak każdy wypowiada się w swoim imieniu , jestem gdańszczaninem od urodzenia i nie upoważniłem ciebie żebyś wypowiadał się w moim imieniu
- 18 5
-
2022-03-31 22:15
Sasza idi nachu
- 1 7
-
2022-03-31 18:03
oj, Strefa Pitolenia się zleciała (11)
tak, to miasto podniosło hurtowe ceny paliw i prądu, to miasto obcięło sobie udział w PIT. Ale widać strategia PiS działa - za podwyżki z powodu działa rządu - obwinia się samorządy, które muszą się niestety jakoś spiąć finansowo
- 34 39
-
2022-03-31 22:18
To mogli podnieść bilet jednorazowy do np 4 zł, a nie likwidacja i hop 4,80. Tylko szkoda, że większość osób kupowało jednorazowy bilet, nie godzinny
- 20 0
-
2022-03-31 22:14
A dulkiewicz ile dostała podwyżki?
- 12 3
-
2022-03-31 18:35
Proponuje sprzedac rydwan i beda melony (3)
- 20 9
-
2022-03-31 19:47
(2)
proponuję zmienić rząd - będą miliardy
- 12 16
-
2022-03-31 22:15
Już nigdy PO
- 14 6
-
2022-03-31 21:05
Od tego dzbanie są wybory ale wiem demokracja tylko pasuje wtedy kiedy wasi wygrywają bo jak jest inaczej to już brak nie ma demokracji xD
- 12 4
-
2022-03-31 18:25
(4)
Lepiej ciąć wydatki niż ludzia podwyższać ceny. No ale wtedy by trzeba było obciąć wydali np. na lewicowe organizacje które piękna kasę z budżetów miejskich (bo nie tylko w Gdańsku) dostają
- 29 18
-
2022-04-01 08:17
Ludzia?
Nie rozómię...
- 2 1
-
2022-03-31 18:45
Wiesz, że dotacji z budżetu centralnego nie można dowolnie przesuwać?
- 6 3
-
2022-03-31 18:30
Pomówić prosze z nami o: (1)
OrdaJurna,ile sianka skasowała ta sekta opłacana przez putina?
- 13 19
-
2022-03-31 21:04
Mniej niż organizacje lewicowe więc dałeś słaby przykład :)
- 7 8
-
2022-03-31 17:40
Prezydent dostała podwyżkę pensji a my dostaliśmy podwyżkę w komunikacji. (23)
Do tego podwyżka podatku od nieruchomości, za śmieci, za wodę, ścieki itd a do tego śmierdzi
- 97 11
-
2022-04-01 10:26
Prezydent dostała podwyżkę pensji
I tak na nią zagłosujecie a potem wypisujecie gwiazdki.
- 2 0
-
2022-03-31 17:42
To wybory już macie przegrane (21)
Sobie podwyżki a mieszkańcom też podwyżki? Skandal
- 64 14
-
2022-03-31 19:46
(9)
taaak? A jak pis sobie w sejmie przegłosował podwyżki i bezkarność to też mają przegrane? Tępy elektorat nie jest w stanie tego zobaczyć? A podwyżki cen prądu, paliwa, kosztu pracy kierowców - a w zamian zabierane miastom podatki pod hasłem, że to rząd pokryje - to co? Rząd sobie dodrukowuje pieniądze - miasto nie może. Ale to za trudne dla wyborcy jedynie słusznej partii
- 22 21
-
2022-03-31 22:13
Kwicz kwicz, efekt Tuska nie zadziałał (1)
- 9 4
-
2022-04-01 09:34
jAK NIE? notowania PiS lecą wolno i nieustannie w dół
wasz elektorat+ wkurzyło totalne uprzywilejowanie ukraińców+ i nieoPiSaną rozpędzająca się inflację+
- 3 3
-
2022-03-31 21:59
No ja nie wiem kogo elektorat jest bardziej tępy. (2)
- 7 1
-
2022-04-01 06:41
Myślę, że bez różnicy. Ogolnie większość Polaków jest tępa.
- 2 2
-
2022-03-31 22:13
Sasza,, jednarasija,,?
- 2 1
-
2022-03-31 20:58
(3)
Ale dzbanie po też głosowało za podwyżkami dla siebie. Jednak elektorat po to więksi d**ile od elektoratu PiSu. Ale odsyłam do głosowania. Głosowanie nr 4 na 16. posiedzeniu Sejmu
dnia 14-08-2020 r. o godz. 12:30:04.- 14 9
-
2022-04-01 09:58
(2)
Naukowcy potwierdzili ze wyborcy pisu są głupsi od kozy.
- 5 0
-
2022-04-01 11:19
U was też inteligencji nie widać więc spokojnie możecie wrócić do swojej starej koalicji.
- 2 0
-
2022-04-01 10:30
wyborcy pisu są głupsi od kozy.
To jacy są wyborcy opozycji, że z nimi przegrywają? Pocałujcie ich w kopytko.
- 5 2
-
2022-03-31 18:32
(10)
Bez złośliwości. W ramach pomocy Ukraińcom pomagamy im darmowymi przejazdami. Ktoś musi im pomóc. Ktoś musi pokryć koszt utrzymania taboru.
- 22 40
-
2022-04-01 10:55
(2)
Jakie dodatkowe koszty generują Ukraińcy? Chociaż jeden dodatkowy kurs uruchomiony?
- 2 5
-
2022-04-01 11:17
(1)
Wiesz co to jest amortyzacja?
- 1 0
-
2022-04-01 12:58
co to jest amortyzacja?
Sprężyny, teleskopy, resory piórowe...
- 2 2
-
2022-03-31 22:12
PO miało pieniądze dla. 40 000 uchodźców. PiS ma dla. 2 100 000.. (6)
- 6 18
-
2022-04-01 07:52
(5)
Ani PO ani PiS nie ma swoich pieniędzy ,wszystko pokrywane jest z naszych podatków a brakujące pieniądze rządzący drukują , to takie pieniądze bez pokrycia stąd tez taka inflacja
- 20 3
-
2022-04-01 16:05
Widać, że nic nie wiesz o inflacji jak osoby, które tak ochoczo plusują
bo przecież każda wypowiedz dla PO-KOmonków, która jest anty-pis nadaje się do plusowania !!!
A tak zapytam czy wiedziałeś, że największym dostawcą surowców do EU takich jak ropa, gaz, węgiel itp. jest ROSJA ! Od wielu miesięcy zmniejszali dostawy widując ceny tych surowców i jeśli dodasz do tego okres pandemii a teraz wojny na wschodzie, tobo przecież każda wypowiedz dla PO-KOmonków, która jest anty-pis nadaje się do plusowania !!!
A tak zapytam czy wiedziałeś, że największym dostawcą surowców do EU takich jak ropa, gaz, węgiel itp. jest ROSJA ! Od wielu miesięcy zmniejszali dostawy widując ceny tych surowców i jeśli dodasz do tego okres pandemii a teraz wojny na wschodzie, to masz odpowiedź.
Ps. Według Ciebie PIS rządzi całym Światem, skoro inne państwa też walczą z rosnącą inflacją ???
Ps2. Tak się składa, że obecny rząd lubiany czy nie ale zakupił największą ilość złota od dziesiątek lat i nie jest to czysty dodruk pieniądza ale gdyby rządziły inne partie, to w obecnej sytuacji ta inflacja byłaby dużo większa !- 2 2
-
2022-04-01 10:05
Oraz z kasy uzyskanej ze sprzedaży obligacji wydanych przez BGK, czyli druku
- 2 1
-
2022-04-01 09:59
Obajtek ma swoje i jego matula ma swoje ... z nędznej renciny nakupowała akcji na 800tys zł (2)
Orlen "na covid" osiągnął 12miliardów zysku+ ... gdy w latach poprzednich ledwo dociągał do 2.5mld zysku - tak się robi frajerów+ i elektorat dojnej zmiany+
- 7 3
-
2022-04-01 15:57
Wcześniej rządziły POkomony, to trudno aby spółka zarabiała ! Aż dziw, że jej nie sprzedali !!! (1)
W końcu chcieli też sprzedać KGHM, który teraz zarabia krocie.. Poza tym, to większość zysku naszej biało-czerwonej spółki jest z inwestycji zagranicznych. Tak.. inwestycji, których POprzednicy nie robili !!! Z naszego rynku obecny zysk, to ok 13 % ! ale biedaczku dalej tego nie ogarniasz... I Wy chcecie pouczać innych!
- 2 2
-
2022-04-02 21:43
Lotos
Kto i komu sprzedał stacje Lotosu? Widać z kim układy ma Pis
- 0 1
-
2022-03-31 16:50
Opinia wyróżniona
Praca hybrydowa? Co to? (58)
Władze Gdańska chyba nie zauważyły, że od pandemii wielu pracowników biurowych przeniosło się na pracę hybrydową albo zdalną. Nie opłaca im się kupować biletów miesięcznych skoro jeżdżą do pracy 2 razy w tygodniu albo i rzadziej. Zostają drogie bilety za prawie 5 zł, ale to często więcej niż samochód spali na tej trasie, a samochód jest dużo wygodniejszy. Nie wiem jak oni chcą przekonać podwyżkami gdańszczan pracujących hybrydowo do korzystania z komunikacji miejskiej.
- 513 23
-
2022-05-03 10:00
Praca hybrydowa
Samochód jest dużo wygodniejszy....a szczególnie w korkach !
- 0 0
-
2022-04-01 07:32
oni nie chcą przekonywać...
- 1 0
-
2022-03-31 20:06
?? (2)
samochód który spali na trasie mniej niż 5zł co jest 0.7 litra paliwa pokaż mi który to i na jakiej trasie napewno nie takiej 75minutowej?
- 0 8
-
2022-03-31 21:15
(1)
Ciekawe jaka trasę robisz komunikacja miejska że potrzebuje 75minut xD
- 10 2
-
2022-04-01 09:44
11 km, samochodem 25-40 minut, autobusem 75 minut (z przesiadką i część piechotą), spalanie 8l, koszt 5,8 zł, dwa bilety godzinne koszt 9,60 zł
- 1 0
-
2022-03-31 18:45
(5)
Właśnie zauważyły i stwierdziły, że to idealna grupa do oskubania.
- 10 0
-
2022-03-31 20:08
(4)
Ale rekordowa inflację , podwyżki cen towarów i usług przełknąłeś bez mrugnięcia , tobie przeszkadza tylko podwyżka cen biletów
- 0 11
-
2022-03-31 20:32
(3)
Przeszkadza mi specjalne usuwanie typów biletów, które były potrzebne mieszkańcom. A ten artykuł nie jest o inflacji.
- 13 0
-
2022-04-01 07:05
(2)
he ale ten artykuł jest o podwyżkach a wzrost cen powoduje inflację . swoją droga powinieneś przypomnieć sobie przysłowie o źdźble i belce w oku.
- 0 5
-
2022-04-01 10:02
Po pierwsze ile wynosi inflacja a ile podwyżka na bilecie jednorazowym? Po drugie nie chodzi o samą podwyżkę, tylko o to, że likwidują tańsze bilety na krótsze przejazdy i bilety miesięczne bez weekendów w sytuacji kiedy osoby pracujące hybrydowo albo pon-pt właśnie takich potrzebują. Zamiast tego zmusza się ich do płacenia za cos z czego i tak nie skorzystają. A źdźbło i belka nie maja tu nic do rzeczy.
- 6 0
-
2022-04-01 09:30
Inflacja powoduje wzrost cen, nie odwrotnie.
- 0 1
-
2022-03-31 17:20
(7)
Mniej pasażerów mniejsze wpływy , mniejsze wpływy droższe bilety bo koszty utrzymania komunikacji miejskiej musza się zbilansować . Przejazd tramwaju kosztuje tyle samo kiedy wiezie 1 osobę i wtedy kiedy skład jest pełen.
- 20 0
-
2022-03-31 17:38
Czyli można zrobić tańsze bilety (6)
i więcej osób będzie jeździło i okaże się, że miasto nie musi dopłacać a będzie dobrze zarabiać ;P
- 21 0
-
2022-03-31 18:08
komunikacja miejska wszędzie jest deficytowa
- 15 0
-
2022-03-31 17:45
(4)
Jeżeli przekonasz tych którzy wolą samochód to tak , tylko czy ich przekonasz .
- 4 4
-
2022-03-31 21:13
(3)
Jakby komunikacja wyglądała np. jak w Szwecji albo niemczech to z chęcią bym się do niej przesiadł
- 9 0
-
2022-04-01 07:02
(2)
ale nie wygląda bo daleko nam jeszcze do tych państw, a swoją drogą co jest tam takiego czego nie ma u nas ?
- 0 2
-
2022-04-01 11:46
Punktualność i dobra siatka połączeń. Najlepiej pojedź kiedyś do tych państw i samemu się przekonaj.
- 0 0
-
2022-04-01 09:29
punktualność
- 2 0
-
2022-03-31 17:16
(1)
A chcą przekonać ?
- 6 1
-
2022-03-31 17:45
Dulkiewicz jeździ rowerem.. Przed świętami, żeby nic nie mówić... O Bogu
- 11 2
-
2022-03-31 17:01
Noo mysle ze przez 75 minut (36)
Spali wiecej niż litr benzyny ktora jest po 6,60. Tymbardziej w godzinach szczytu szybciej czasem jest jechać tramwajem
- 9 50
-
2022-04-01 07:42
A dlaczego wychodzisz z założenia, że każdy dojeźdza do pracy 75 min? (1)
Ja mam pracę ok. 3 km od domu, jazda samochodem zajmuje mi 15 min i spalę sporo mniej paliwa, niż te 4,80 zł. Do tego dodam, że komunikacją nie mam bezpośredniego dojazdu, muszę się przesiadać, co od wyjścia z domu, do dotarcia do pracy zajmuje mi ponad pół godziny. Już szybciej jest iść pieszo.
- 8 0
-
2022-04-01 10:48
3 km od domu, jazda samochodem zajmuje mi 15 min
Jedziesz z prędkością ...5km/h ? Pchasz go?
- 3 3
-
2022-04-01 06:06
(1)
Rozumiem, że jeśli masz przejechać z punktu A do punktu B, a czas przejazdu to 20 minut, to i tak będziesz siedział w autobusie 75 minut, żeby cyferki się zgadzały? Big brain time...
- 6 0
-
2022-04-01 09:03
Jak mam wybrać śmierdzący autobus na trasę 20minutowa i jeszcze 5 za to zapłacić to wolę wydać 1zl więcej i zrobić ta samą trasę w 10min pachnącym a środku samochodem
- 3 1
-
2022-03-31 22:22
Tylko większość osób wsiada w punkcie a wysiada b, i trasa nie trwa 75 min tylko 30
- 14 0
-
2022-03-31 17:43
Stara komunistyczna śpiewka bo dolar zdrożał i paliwo.... (1)
- 18 2
-
2022-03-31 18:33
A to ci sami płaczą co chcą całkowitego zaprzestania kupowania ropy z Rosji?
- 8 3
-
2022-03-31 17:36
Kto jeździ 75 minut?
Większość moich przejazdów zamyka się w 15, sporadycznie do 30. Ta podwyżka skłoni mnie do rezygnacji z komunikacji. Staje się to całkowicie nieopłacalne.
- 64 1
-
2022-03-31 17:15
PiS zrobił nam dwucyfrową inflację to przecież Samorząd nie będzie dopłacał do biletów bo nie ma z czego! (27)
Niech odpowiedzialni za inflację czyli PiS niech dopłaca :)
- 19 33
-
2022-04-01 16:07
te gwiazdeczki w podpisie, to TVN ?
- 0 1
-
2022-03-31 18:30
Tak jakby po rządziło to paliwo było by po 3zl (19)
Tacy sami złodzieje jak PiS jesteście więc skończ z tymi tekstami i szoruj do Brukseli po kolejne sankcje dla Polski bo takie głosowania najbardziej lubicie. PiS to złodzieje ale chociaż w Brukseli nie głosują za sankcjami dla Polski jak te sprzedawczyki z po i lewicy
- 23 10
-
2022-04-01 14:34
Haha
Turów? Izba dyscyplinarna? PiS sie tego trzyma z uporem godnym lepszej sprawy i kary lecą... a może to też wina opozycji? :P
- 1 0
-
2022-04-01 09:15
no bo to polacy **tolicy, co się robienia wałków nie lękają, bo
zostali namaszczeni
- 0 0
-
2022-03-31 18:47
Wymień imiennie tych, którzy na coś głosowali i na co . (16)
- 3 9
-
2022-03-31 22:17
Wpisz w Google jak POtrafisz
- 1 2
-
2022-03-31 21:08
(11)
głosowali za nałożeniem sankcji na polskę:
Marek Belka (Socjaliści i Demokraci)
Włodzimierz Cimoszewicz (Socjaliści i Demokraci)
Łukasz Kohut (Socjaliści i Demokraci)
Leszek Miller (Socjaliści i Demokraci)
Robert Biedroń (Socjaliści i Demokraci)
Magdalena Adamowicz (Europejska Partia Ludowa)
Jerzy Buzekgłosowali za nałożeniem sankcji na polskę:
Marek Belka (Socjaliści i Demokraci)
Włodzimierz Cimoszewicz (Socjaliści i Demokraci)
Łukasz Kohut (Socjaliści i Demokraci)
Leszek Miller (Socjaliści i Demokraci)
Robert Biedroń (Socjaliści i Demokraci)
Magdalena Adamowicz (Europejska Partia Ludowa)
Jerzy Buzek (Europejska Partia Ludowa)
Jarosław Kalinowski (Europejska Partia Ludowa)
Róża Gräfin von Thun und Hohenstein (Odnowić Europę)
Sylwia Spurek (Zieloni). Głosowanie było 10.03.2022- 18 2
-
2022-04-01 16:10
czas wyciągać konsekwencje prawne !
art. 127 § 1 k.k. Zdrada stanu przestępstwo, zbrodnia godząca w najistotniejsze interesy państwa, jak udział obywatela w działaniach przeciw własnemu krajowi
- 1 1
-
2022-04-01 09:40
(2)
Nie na polskę !!!!? Tylko na tą bandę złodzieji pisowskich !!!!!
- 1 3
-
2022-04-01 11:43
Jakoś głosowania tyczą się polski nie pisu. Ale tak sobie tłumacz
- 2 0
-
2022-04-01 10:45
Tylko na tą bandę...
Dlatego płacisz drożej za bilety. Plucie kosztuje.
- 1 1
-
2022-04-01 07:00
(5)
i słusznie , najpierw praworządność dopiero pieniądze , to takie sankcje na nasz rząd który nie przestrzega prawa polskiego ani unijnego i łamie polską Konstytucję . oby UE się nie ugięła
- 4 3
-
2022-04-01 08:59
(4)
Praworządność xD weź skończ z tymi tandetnym przekazem na który może się jedynie małpa złapać i mówię to jako osoba która z chęcią by chciała aby PiS przestał rządzić. Chodzi podobno o upolitycznienie systemu sprawiedliwości a są kraje w UE jak Niemcy czy Hiszpania gdzie ich system sprawiedliwości jest tak samo albo i bardziej upolityczniony ale
Praworządność xD weź skończ z tymi tandetnym przekazem na który może się jedynie małpa złapać i mówię to jako osoba która z chęcią by chciała aby PiS przestał rządzić. Chodzi podobno o upolitycznienie systemu sprawiedliwości a są kraje w UE jak Niemcy czy Hiszpania gdzie ich system sprawiedliwości jest tak samo albo i bardziej upolityczniony ale wiesz jak to praworządna unia tłumaczy: bo w tych krajach jest większa kultura demokratyczna wiec systemy sprawiedliwości mogą mieć bardziej upolitycznione. I tak na marginesie wymień mi traktat w którym kompetencje dotyczace systemu sprawiedliwości zostały przekazane UE? co do łamania konstytucji dlaczego nie było takiego wycia jak po wybrało sędziów na zapas do tk wtedy było ok? Włącz sobie obrady z Brukseli to gwarantuje że już żaden kabaret cię tak mocno nie rozbawi jak posiedzenia parlamentu europejskiego. No chyba że jesteś głupszy od małpy to wtedy dalej będziesz pierdzielil głupoty jak te z swojego komentarza
- 3 2
-
2022-04-01 12:49
"po wybrało sędziów na zapas"
Zgadzam się, to był bezczelny wał ze strony PO i iskra która podpaliła lont pisowskiej bomby, która zamiast poprzestać na utrąceniu tego przekrętu, całkowicie zdewastowała system wymiaru sprawiedliwości.
- 0 1
-
2022-04-01 09:08
(2)
Hahaha- kolejny rosyjski troll. Rozbawiłaś mnie do łez.
- 0 0
-
2022-04-01 12:52
Kolejny tropiciel rosyjskich trolli
Wymyśl coś nowego, bo już nikogo nie wzrusza takie durne piep**enie.
- 1 0
-
2022-04-01 11:43
Jak ktoś pisze fakty to odrazy jest rosyjskim trollem? Ciekawe postrzeganie świata. I taka mała rada jak już jesteś na etapie że wszędzie widzisz trolle to sugeruje udać się do jakiegoś specjalisty bo już ładnie główkę masz zajechana
- 2 0
-
2022-03-31 22:19
Po co mu piszesz w TVN ie mu nie powiedzą...
- 10 0
-
2022-03-31 19:26
lewandowski i boni - mordy kryminalne (2)
- 13 4
-
2022-03-31 21:12
(1)
Boni nie głosował a Lewandowski się wstrzymał. Wy to jednak możecie iść pod pachę. Wyborca po nie wie że jego wybrańcy głosowali za sankcjami dla Polski a wyborca PiSu rzuca nazwiskami nawet nie wiedząc kto jak głosował. Jednak elektorat popisu do d**ile do kwadratu i najgorsze że macie prawa wyborcze bo przez takich d**ili jak wy nigdy nie będzie normalnie w Polsce
- 2 6
-
2022-03-31 22:18
I czego kwiczysz kałmuku, przegracie wybory 8 raz z rzędu
- 3 1
-
2022-03-31 17:43
Samogon nie samorząd (3)
Kolejne szachy za 2 500 000?
- 15 2
-
2022-04-01 09:29
A może wybory za 80 000 000 które się nie odbyły (2)
- 3 2
-
2022-04-01 11:41
Przecież to opozycja krzyczała o kopertach śmierci i to opozycja zbombardowała taką formę wyborów. A teraz opozycji wyborcy mają pretensje że kasa zmarnowana bo wybory się nie odbyły xD jednak większe z was d**ile niż z pisowcow
- 2 0
-
2022-04-01 10:42
wybory za 80 000 000 które się nie odbyły
A kto się chwalił, że wybory wysłał w kosmos? Niech teraz płaci.
- 5 0
-
2022-03-31 17:34
widać, że rządzą Światem skoro u innych też wysoka inflacja !!! (1)
A nie poczekaj...pandemia...teraz wojna na wschodzie...
- 22 4
-
2022-03-31 17:45
Mocny ten PiS
Partia Obermansch, cieniutko
- 14 3
-
2022-03-31 16:41
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze (50)
Nie może być tak, że miasto dopłaca do komunikacji miejskiej
- 58 637
-
2022-04-03 18:23
Miasto nigdy do niczego nie dopłaca. Miasto zajmuje się redystrybucją pieniędzy publicznych. A z jakim skutkiem to widać na każdym kroku.
- 0 0
-
2022-04-02 19:40
Normalny jesteś? Tyle pieniędzy się płaci w podatkach itp. że miasto powinno pokrywać całość.
- 0 0
-
2022-04-02 16:43
oj...oj...oj...
to lepiej niech każdy dopłaca z własnej kieszeni....niz miasto.......tylko kiedy pensje pójdą w górę.....bo powoli... a raczej za szybko.... konczą mi się możliwosci.......
- 0 0
-
2022-04-02 16:33
Drogo !!!
Plac sobie 20 zł za przejazd, ja przerzucam się na samochód.
- 0 0
-
2022-04-01 23:39
Bilet
Nie wspomniałam że jestem z Gdyni
- 0 0
-
2022-04-01 23:36
Bilet
Jeżdżę do Gdańska do Kliniki endokrynologii na Smoluchowskiego jestem emerytką 69lat to jakie bilety będę kupować i za ile
- 0 0
-
2022-04-01 16:20
a one z nikna co za bzdura najabrdziej popularny bilket zostal wlasnie zlikwidowany zeby doic na czasowych tfu
- 1 0
-
2022-04-01 14:38
Zawsze dopłaca się do transportu publicznego
Wożenie osób nie jest opłacalne, po prostu.
- 0 0
-
2022-04-01 13:54
(1)
Tylko dlaczego za przejazdy nie płacą wszyscy z nich korzystający. Dzieci, młodzież, seniorzy te grupy najliczniej korzytają z komunikacji miejskiej a nie płacą za to nic, ta garstka która płaci za przejazdy nie utrzyma tyłu uprzywilejowanych.
- 3 0
-
2022-04-01 23:45
Bilet
Z Gdyni jeżdżę co tydzień na Smoluchowskiego na kroplówkę z lekiem jestem emerytką 69 lat pracowałam do zeszłego roku i na te przejazdy wydaję 17,50 za darmochę nie jeżdżę i nie opowiadaj pan bzdur.
- 0 1
-
2022-04-01 12:49
Lepiej niech dopłaca do ukraińców .
dla nich wszystko
- 0 0
-
2022-04-01 09:53
i tak dopłaca do darmowych przejazdów dla bombelków
jw
- 1 0
-
2022-04-01 09:47
Miasto nie dobre (1)
To niech ludzie płacą a Ukraińcy za darmo dalej jeżdżą i to ma być przyjazne miasto dla mieszkańców żenada Mieszkańcy Rodowici Gdańska powinni jeździć za darmo jak jest w każdym normalnym mieście ale pani dulkiewicz woli dać uchodźcom niż swoim zycie
- 3 1
-
2022-04-01 12:30
Trolle na wolności!
W każdym normalnym mieście? Wymień choć trzy, trollu xD
- 1 0
-
2022-04-01 09:27
no to bardzo ciekawe co piszesz. wiesz, ze miasto jednym rozdaje darmowe przejazdy
Pytanie czy darmowe bilety dla dzieci do 18 roku zycia tez beda wycofane?
- 3 0
-
2022-03-31 23:17
Bardzo dobrze
Nie może być tak, że plebs z pisu mało płaci za bilety
- 1 4
-
2022-03-31 22:42
czekam aż uchodzcy
znajdą sie w polskiej sytuacji podatkowej ;)
- 6 1
-
2022-03-31 22:19
Serio pytam, ztm. (1)
Gdzie mogę zwrócić bilety i odzyskac pieniadze jakie na nie wydałem?
- 7 0
-
2022-04-01 09:49
zgłos sie do ZTM kiedys zwracali ale teraz juz raczej nie
- 0 0
-
2022-03-31 21:16
Ok mistrzu wymień mi jakies miasto nie w Polsce ogólnie w całej Europie gdzie komunikacja miejska wychodzi chociaż na 0.
- 7 2
-
2022-03-31 20:38
hahaha albo jestes nad wyraz głupi albo robisz prowokacje na całym swiecie sie doplaca do komunikacji miejkiej
I te miasta które doplacaja najwiecej maja najlepszą komunikacje Gdańs ma najgorszą komunikacje w Polsce !!
- 12 1
-
2022-03-31 18:02
Miasto nie dopłaca bo nie ma swoich pieniędzy, mądralo. (1)
To są twoje pieniądze , zrozum to raz na zawsze.
- 18 3
-
2022-04-01 12:55
To zamień słowo dopłaca na częściowo finansuje
Teraz OK?
- 0 0
-
2022-03-31 17:46
A gdzie są nasze PO datki?
- 21 3
-
2022-03-31 17:46
jakos kierowcom dopłaca w 100%
bo nic nie płacą!
- 7 2
-
2022-03-31 17:05
Byl taki jeden .... (3)
Był taki co to bal sie że przegra wybory .
I ciach młodzież szkolna jeździ za darmo.
Wpływy zmalały, ale ktoś musi za to zapłacić.- 33 3
-
2022-03-31 17:44
To stało się w momencie kiedy weszło 500 plus (1)
Skoro jest 500 plus, to niech płacą za bilety!
- 14 24
-
2022-03-31 18:00
Odwal się od normalnej rodziny, ojciec, matka i dziecko
- 19 21
-
2022-03-31 17:38
Dokładnie, wszyscy niech płacą tyle samo i po problemie
- 12 5
-
2022-03-31 16:51
Przecież miasto zawsze (15)
dokładało do komunikacji miejskiej, praktycznie każde miasto dokłada i nie tylko w Polsce. Komunikacja miejska nie istnieje, żeby zarabiać, tylko żeby zapewnić mieszkańcom usługę.
- 112 1
-
2022-03-31 17:06
(14)
Płacimy podatki....
- 52 9
-
2022-03-31 17:22
(13)
Ale te podatki nie starcza na wszystko.
- 9 43
-
2022-04-01 14:30
Wystarczy nie kraść ...
- 0 0
-
2022-03-31 17:43
Ma rydwan starczyły
- 30 6
-
2022-03-31 17:34
(10)
Trzeba lepiej rządzić a nie być jak Dulkiewicz.
- 70 9
-
2022-03-31 17:48
Jeszcze się taki nie narodził kto by temu roszczeniowemu elektoratowi dogodził. Ma być na wszystko i już !
- 4 32
-
2022-03-31 17:46
(8)
Zawsze można lepiej... tylko z czego zrezygnować ?
- 8 20
-
2022-03-31 20:24
Moze z rydwanu, ochrony, wycieczek po Polsce itd. (2)
- 18 1
-
2022-04-01 07:06
(1)
poprzednik nie miał ochrony....o jakich wycieczkach piszesz?
- 2 2
-
2022-04-01 11:49
Jak co chwila olcia do jakiegoś miasta jeździ na konferencję. I tych wyjazdów nie opłaca z własnej kieszeni jakbyś nie wiedział
- 4 0
-
2022-03-31 18:04
Chyba sobie jaja robisz. (4)
Może z bzdurnych wydatków na rydwany, kuwety, cateringi z Balzaca czy murale za nasze pieniądze?
- 53 6
-
2022-03-31 18:52
może z rydwanu można rzeczywiście zrezygnować
- 22 1
-
2022-03-31 18:07
Andrzeju Ługinie, Anno Pisarska, Macieju Naskręcie (2)
rydwan z 2013 roku nie jest w pozycji budżetowej z 2022 roku. Przestańcie robić z siebie i**otów - nie trzeba robić czegoś, co już zostało zrobione.
- 11 26
-
2022-03-31 19:24
w pozycji budżetowej na 2022 (1)
mamy reklamy w zaprzyjaźnionych mediach, sesje zdjęciowe Olki Dulkiewicz czy finansowanie Studium Adamowicza, Jest to do sprawdzenia w 5 minut. Polecam
- 37 2
-
2022-03-31 23:16
800 tys poszło na obsługę fb
Olki
- 18 2
-
2022-03-31 16:44
miasto ma widocznie za duzo zbednej kasy, jesli je stac na rusofobie oraz bezgraniczna pomoc ukrainie (4)
- 73 40
-
2022-03-31 17:42
Władze Gdańska mszczą się na mieszkańcach. (3)
- 55 12
-
2022-03-31 18:33
(1)
za co się mszczą ?
- 4 14
-
2022-04-01 09:32
Mszcza się bo jesteśmy Polakami. I to wystarczy
- 9 8
-
2022-03-31 17:59
Za pomoc ukraincom...
- 30 8
Wszystkie opinie
-
2022-03-31 16:32
To jest skandal (19)
Kto za taką cenę biletu pojedzie...
- 214 15
-
2022-03-31 16:39
(6)
Nikt,może o to chodzi?Ludzie wsiądą w auto,taniej wyjdzie.
- 42 6
-
2022-03-31 16:41
Tym komunikacje zniszczymy. Zostaną gapowicze, osoby z miesięcznymi, Ukraińcy, dzieci (4)
- 47 3
-
2022-03-31 17:01
juz zniszczono komunikacje w wielu wioskach (1)
cenami się nie niszczy. problem to linie turystyczne, których w gdansku od groma
- 14 2
-
2022-03-31 18:01
Do wiadomości
Tam gdzie są przystanki, mieszkańcy mają większe podatki. Z czego się głupi cieszy...? Dlatego wszędzie pchają tramwaj i autobus... Kiedy to do was dotrze dzbany?
- 4 3
-
2022-03-31 17:41
i seniorzy
- 7 1
-
2022-03-31 18:00
187 jeździ z jednym pasażerem...
- 4 3
-
2022-03-31 18:35
tak jest , szczególnie przy takich cenach paliw, ubezpieczeń i cenach napraw
- 1 4
-
2022-03-31 16:52
Ja pojadę (10)
wolę tramwaj niż stanie w korkach, które jak sadzić po buńczucznych wypowiedziach staną sie jeszce większe. Tylko jedno pytanie....czy paliwo potaniało, dlaczego drzecie (.....) na miasto , to nie ich wina , ze zadziałał "Polski ład"i inne pisowskie "socjale". Te podwyżki są następstwem, bez mała, 7 lat rządów nieudaczników!
- 13 28
-
2022-03-31 17:40
Co za mądrości, ulżyło? Na ja też pamiętam jak PiS specjalne wypuścił korona wirusa z laboratorium w Chinach żeby w Polsce była inflacja.
- 10 8
-
2022-03-31 18:06
Ty emerycie komunistyczny? (8)
Spróbuj zawieźć dziecko do szkoły i potem jedz do pracy. A później z pracy po dziecko i to wszystko autobusem albo tramwajem...
- 16 4
-
2022-03-31 18:18
ty emerycie (6)
Moja matka z ojcem w lach 70-80 zawozili do przedszkoli troje dzieci . Do szkoły tak gdzieś od drugiej klasy jeżdziliśmy sami z Moreny na Matki Polki , wielokrotnie do domu wracaliśmy z buta dla zabawy i radochy . Dziś Brajanki samochodem pod drzwi klasy i pod stołowkę , wyrosło już pokolenie dzieci nie przystosowanych do życia , Moi rodzice nie mieli samochodu , galerii bałtyckiej i innych i dali radę . Cała trójka ma wyższe wykształcenie , zna języki , podróżuje . Dało się ???
- 18 4
-
2022-03-31 18:55
100% racji (4)
Ja "karierę naukową" zacząłem w 1964.Wcześniej do przedszkola chodziłem pieszo,do szkól pieszo,na uczelnie tramwajem.Teraz tatusie i mamusie rozjeżdżają samochodami miasto bo pociecha musi chodzić do najlepszej szkoły na drugim końcu miasta,ale po szkole uczyć sie już nie musi bo biedaczek musi wypocząć...zero nauki własnej.I tak rosną tumany bo bez nauki własnej najlepsza szkoła mu nie pomoże.
- 13 1
-
2022-04-01 07:43
Rozumiem, ze masz dzieci (2)
I oceniasz nie tylko z perspektywy Ja to kiedyś. W twoich czasach podstawówka była na osiedlu, przedszkole też. Bo tak budowali. Teraz trzeba puścić dziecko 4km, w tym połowa tramwajem. Do podstawówki z rejonu. Przedszkole też 2km, ale w przeciwnym kierunku. Inaczej to wygląda. Rozumiem, że taką ul. Havla pokonywałeś radośnie z tornistrem w wieku 7 lat. A nie, czekaj, nie było takich ulic.
- 4 2
-
2022-04-01 07:58
(1)
To domagajcie się budowy szkół na osiedlach i rejonizacji,a nie że czekam na mieszkanie kupując dziurę w ziemi,a później jakoś to będzie.
- 1 0
-
2022-04-01 12:11
Ciekawe skąd byś wziął nauczycieli aby uczyli w tych szkołach które by były na każdym osiedlu? W dodatku zobacz jak wygląda demografia. No ale jak dalej jest się mentalnie w latach 60 to masz prawo tego nie wiedzieć
- 3 2
-
2022-04-01 12:09
Co jest złego że rodzice chcą aby ich dziecko chodziło do najlepszej szkoły która mieści się na drugim krańcu miasta? Może to robią aby z nich taki d**il jak ty nie wyrósł?
- 2 5
-
2022-03-31 19:09
Tak było,dzieci były też grzeczniejsze,szanowały rodziców i starszych.Nauczyciele byli autorytetem....
- 12 0
-
2022-03-31 18:45
Jeżeli myślisz że szkoła dziecka i praca to jest wynalazek dzisiejszych czasów to jesteś w błędzie . Myśmy was też odprowadzali do przedszkola i szkoły , też jeździliśmy do pracy ( a na samochód niewielu było stać ) do tego powrót i szybko obiad a i zimą w piecach trzeba było palić . Nie użalaj się więc nad sobą bo skoro zdecydowałeś się na rodzinę to trzeba wszystko ogarnąć . Tak tu pogardliwie wyrażasz się o emerytach a czy twoi rodzice a może dziadkowie nie są albo nie byli emerytami komunistycznymi ?
- 11 2
-
2022-03-31 16:58
wszyscy pojda na pielgrzymke do czestochowy
- 5 5
-
2022-03-31 16:32
Klasy (7)
Od kiedy zostanie wprowadzony podział na 1 i 2 kasę w komunikacji miejskiej?
- 114 12
-
2022-03-31 17:05
W Dubaju taki istnieje w metrze- bilety odpowiednio droższe
- 8 0
-
2022-03-31 17:30
Już masz podział - klasa 1 - za darmo Państwo z Ukrainy, klasa 2 - mieszkańcy który muszą płacić (2)
- 36 5
-
2022-03-31 18:07
Już są taksówki tylko dla kobiet...
- 8 2
-
2022-03-31 21:12
O zazdrości o auto, dom, żonę to słyszałem, ale o wojne jeszcze nie.
- 6 9
-
2022-03-31 19:12
(1)
Niedługo,dla ludzi i dla śmierdzących bezdomnych,kaszlących,zapitych.
- 5 1
-
2022-03-31 20:03
Dla Ciebie.
- 0 1
-
2022-03-31 20:12
Tak , 1 klasa siedzi , 2 klasa stoi a 3 klasa pcha autobus
- 12 0
-
2022-03-31 16:32
(10)
Złodzieję.
- 164 14
-
2022-03-31 16:43
(4)
Podziekuj Mateuszowi za dwucyfrowa inflacje
- 14 23
-
2022-03-31 17:36
(2)
Dziękuję Dulkiewicz za podwyżki. Tak to jest jak Gdańskiem rządzi nieudacznica z platformy rzekomo obywatelskiej
- 21 6
-
2022-03-31 20:03
Ola się wozi limuzyną w dodatku z ochroną (1)
tą panią tzw. "plebs" mało obchodzi.
- 12 1
-
2022-04-01 13:02
Raz wsiadła na rower
To nogę złamała :)
- 3 0
-
2022-03-31 23:14
PiS robi podwyżki, jak my byśmy rządzili to nie byłoby żadnych podwyżek
Tak ostatnio mówili, a teraz mówią że to nie jest podwyżka, tylko ukłon w stronę mieszkańców aby im było lepiej
- 4 0
-
2022-03-31 16:54
Najgorzej jak "sympatyk" i wyborca (3)
nakarmiony propagandową papką narodowej telewizji, czyli osoba popierająca złodziei krzyczy łapać złodziei!
- 12 10
-
2022-03-31 18:06
Telewizora nie ma od nastu lat.
Za to mam oczy i widzę co się dzieje, jak Gdańsk podupada.
- 9 2
-
2022-03-31 18:08
Nie kwicz i tak przegracie kolejne wybory POpaprańcu
- 8 4
-
2022-04-01 12:15
Zamiast narodowej telewizji wstaw TVN na to samo również wyjdzie xD
- 2 0
-
2022-04-01 13:58
chyba zło się dzieję
- 0 0
-
2022-03-31 16:32
(14)
Odejdz kobieto, wstydu Platformie Obywatelskiej oszczędż !
- 198 26
-
2022-03-31 16:39
(1)
Oj tam,jest przecież lawina sympatyczności))Na fb same peany a rzeczywistość jest smutna.
- 22 2
-
2022-04-02 22:58
Jakby nie patrzeć 700 tys. idzie z budżetu na profil FB.
- 0 0
-
2022-03-31 16:52
Platforma Obywatelska? (2)
A co to jest?
- 23 2
-
2022-03-31 18:09
Partia założona przez agenta komunistycznej służby za pieniądze niemieckiej CDU (1)
No weź nie wiedziałeś?
- 21 9
-
2022-04-01 12:16
I z taką partia PiS wszedł w koalicję? xD
- 1 2
-
2022-03-31 18:47
(6)
Pretensje do Rady Miasta
- 7 6
-
2022-03-31 20:04
A w Radzie miasta (5)
podwyżkę przyklepało PO i partia Dulkiewicz, WdG. Pis był przeciw podwyżce. Dziękuję, dobranoc
- 16 2
-
2022-04-01 08:01
(2)
A kto ma większość w Radzie Miasta?
- 0 2
-
2022-04-01 10:08
deweloperzy
- 5 0
-
2022-04-02 19:17
PO i Wszystko dla Gdańska----czyli po całości PO.
- 1 0
-
2022-04-01 10:50
Przez PiS to mamy inflację 10,9% (1)
:)
- 2 2
-
2022-04-01 12:17
Częściowo tak. Bo część rzeczy która wpływa na inflację nie jest zależna od pisu. Ale aby to wiedzieć trzeba być obiektywnym a nie tylko pożytecznym i**ota swojej ukochanej partii
- 5 1
-
2022-03-31 21:13
I zabierz ze sobą to całe kalo i peło
- 9 2
-
2022-04-01 10:07
swietna ta gdanska wladza.
Za to finansujemy komunikacje w Lipsku
- 3 1
-
2022-03-31 16:33
(14)
Czekam na czasy jak bilety beda po 20 zł te jednogodzinne czy na jeden przejazd, a zarobki zostaną te same ... ciekaw jestem kiedy wtedy komunikacja miejska padnie ...
- 168 6
-
2022-03-31 16:56
Inflacja tak zasuwa ze to juz niedlugo
- 13 5
-
2022-03-31 16:57
Głosuj dalej (9)
na partię kościelno-pisowska to niebawem taką cenę biletu zobaczysz! Czy tak trudno zrozumieć, że komunikacja miejska nie jest na powietrze, albo na "modlitwę".Ktoś podnosi ceny energii , podpowiem.....spółki tzw "skarbu" państwa, i ceny paliw!
- 14 17
-
2022-03-31 17:41
(6)
No na pewno, bo pandemii i wojna w Ukrainie nie miała z tym nic wspólnego. Ale jad upuszczony, ulżyło?
- 8 6
-
2022-03-31 18:58
Brawo (2)
Propaganda tvp działa,niczym się nie różnisz od sowieckiego człowieka
- 7 4
-
2022-03-31 20:05
Czy ty masz umiejętność samodzielnego myślenia?
- 3 0
-
2022-04-01 12:19
Przecież to opozycja drze ryja aby PiS natychmiast przestał kupować ropę z Rosji. A wyborcy opozycji mają pretensje że ceny ropy rosną. Proszę ustalić jedna wersję a nie dopasowywać ją do danej sytuacji.
- 3 0
-
2022-04-01 11:59
(1)
Ale że co? Inflacja zasuwa w górę, ale ceny biletów ma omijać?
- 0 2
-
2022-04-01 13:07
Podwyżka raczej spodziewana
Ale likwidacja biletów jednoprzejazdowych przy podwyżce godzinnych to szczyt skur...ństwa.
- 2 0
-
2022-04-01 13:05
Dobre argumenty
Można nimi usprawiedliwić absolutnie wszystko.
- 1 0
-
2022-03-31 18:11
A lepsza partia polskich służb komunistycznych za pieniądze niemieckie? (1)
Serio?
- 4 2
-
2022-04-01 12:20
Najpierw pozbądź się ludzi z legitymacja PZPR z swojego ugrupowania a później zacznij takich w innych partiach wytykać. Bo jakbyś nie wiedział pzprowcow u was też jest sporo
- 1 0
-
2022-03-31 17:02
przeciez wtedy bedziesz mial rate kredytowa 2137k. wiec pozostanie jesc gruz ze scian
- 4 0
-
2022-03-31 18:10
Tusk chciał żeby paliwo było po7 złotych i się doczekał na starość
- 4 0
-
2022-03-31 19:22
I bedzie 80% jezdzilo na gape
- 4 1
-
2022-03-31 16:33
Dodali i złotówki (5)
... i minuty.
- 67 2
-
2022-03-31 17:55
tylko znajdż mi taką trasę (4)
którą jedzie się 75 minut. To zwykła hucpa marketingowa
- 27 0
-
2022-03-31 18:53
Przesiadka - takie słowo coś ci mówi? (1)
- 1 14
-
2022-03-31 19:25
Jednorazowy
Mówi Ci to coś?
- 16 0
-
2022-03-31 19:14
Istnieje
227 w szczycie
- 1 3
-
2022-03-31 19:15
Bo nie ma jak zakręcić,pętle za daleko zrobili.
- 1 0
-
2022-03-31 16:33
Opinia wyróżniona
Jednoprzejazdowe (4)
Powinny być nadal bilet na jeden przejazd. Komu będzie się opłacać płacić ok 10 zl w dwie strony, raz na jakiś czas. To wariactwo
- 149 2
-
2022-03-31 16:48
Kup miesięczny (1)
w ogólnym rozrachunku opłaci ci sie albo siedź w domu!
- 3 31
-
2022-03-31 20:58
Nie opłaci się komuś, kto korzystał okazjonalnie. I nie układaj ludziom życia!
- 11 0
-
2022-03-31 16:49
kur*a (1)
Robi się drożej niż w Niemczech
- 21 2
-
2022-03-31 16:50
Juz dawno jest przeliczając na poziom zarobków.
- 19 1
-
2022-03-31 16:33
A ukraincy za darmo (24)
- 258 39
-
2022-03-31 16:37
bo oni walcza aby interesy USA sie dobrze rozwijaly, dlatego polska doplaca do tego interesu (3)
- 55 13
-
2022-03-31 18:12
Za PO trzymaliby ich na granicy, wiemy (2)
- 15 7
-
2022-04-01 12:22
(1)
Tak jak to się robi z uchodźcami wojennymi. Tylko za pół roku nie płacz że inflacja przekroczy 15%
- 8 0
-
2022-04-01 13:10
Wyobrażasz sobie obozy przy granicy dla 2,5 mln ludzi? To jakby Warszawę otoczyć drutem kolczastym.
- 1 4
-
2022-03-31 16:38
No i? (4)
Podwyżki były zapowiadane już kilka miesięcy temu.
- 10 45
-
2022-03-31 16:40
Precz wasalu anglosaski
Hamburgery do domu
- 17 21
-
2022-03-31 16:57
po podwyzcze jest przed podwyzka, nawet nie trzeba zapowiadac...ale bezplatne przejady nagle mogly zaistniec ale nie dla polakow
- 35 6
-
2022-03-31 17:38
Szkoda, że tak skrupulatnie nie realizują zapowiedzianych inwestycji i obietnic wyborczych
- 20 3
-
2022-04-01 13:07
Podwyżki były zapowiadane już kilka miesięcy temu.
No widzisz, wszyscy wiedzą, że PO łże ...a tu nagle słowa dotrzymali i ...szok.
- 1 1
-
2022-03-31 17:03
I ktoś za nich musi zaplacic
- 35 5
-
2022-03-31 17:04
tez bym chciał uciec do francji/uk i miec darmowa komunikacje. przy okazji patrzac, jak "pali się moja panno"
- 20 10
-
2022-03-31 18:46
Ukraińcy za darmo, a wy dalej płaczecie w internecie. Jestem za każdymi kolejnymi podwyżkami, docisnąć was do gleby aż w końcu otworzycie gały i będziecie działać. Jak nie to uj z wami :)
- 28 11
-
2022-03-31 19:28
Niedługo wszystko będzie w gratisie dla nich... (1)
- 25 7
-
2022-03-31 19:36
sprawdż w portfelu
czy dalej masz pesel w dowodzie, słyszałem, że kradną pesele telepatycznie.
- 3 10
-
2022-04-01 07:13
(6)
Chciałbyś się zamienić z nimi zamienić i jeździć za darmo po Lwowie czy Mariupolu bo twoje miasto zrównane z ziemią albo ostrzeliwane , ja nie . Zawsze pomyśl zanim coś napiszesz lub powiesz , warto.
- 8 16
-
2022-04-01 09:05
w punkt.
- 4 1
-
2022-04-01 12:25
(4)
Jak zaufali USA UK i Rosji że będą mieli nanaruszalne granice tylko niech oddadzą atomówki to mogą mieć pretensje tylko do siebie. Jakby nie oddali atomówek to Putin nie wypowiedział by im wojny a że byli głupi to niech teraz za to płacą. Taka jest prawda że byli d**ilami bo zaufali głównie Rosji i USA
- 3 1
-
2022-04-01 13:13
Dokładnie tak było (1)
To niech teraz USA ich wspomaga, skoro udzieliło gwarancji bezpieczeństwa. Państwa UE powinny mieć na to wylane.
- 5 1
-
2022-04-01 14:06
Ty nic nie dawaj i nie pomagaj , zostaw to tym którzy chcą to robić . Miej wylane .
- 2 0
-
2022-04-01 14:00
Ty byś oddał mając takiego sąsiada?
- 1 1
-
2022-04-01 14:05
Zapytałem czy jak tak im zazdrościsz darmowych przejazdów to byś się z nimi zamienił. Ci co koczują teraz u nas nie trzymali w lodówce broni atomowej a to oni są teraz bezdomni i bez przyszłości. Dobrze jest usiąść w ciepłym bezpiecznym domu i prawić morały o geopolityce mając o niej marne pojęcie. .
- 2 2
-
2022-04-01 09:04
oni uciekli z Ukrainy z dziećmi tylko po to by za darmo komunikacją miejską jeżdzić , weż leki pseudo (1)
patrioto
- 5 8
-
2022-04-01 14:05
to niech płacą? i się pisze weź a nie weż klawiatury jeszcze nie przestawiłeś z ukraińskiej?
- 4 1
-
2022-04-01 12:24
Bes
Nie tylko w autobusach w Skm namnożyło się ich jak stonka ziemniaczana Ci co to są od kilku lat tez maja w d*pie bilety nasze dzieci maja mieć a ich rowiesnicy maja to gdzieś bo z Ukrainy ale legitymacja z naszej szkoły i rak to wyglada Polska goscinosc Naszego rąba a ob nie bo z Ukrainy a siedzi u nas od 10 lat
- 7 1
-
2022-03-31 16:33
Skandal (4)
Sprzedają ziemię w centrum za bezcen a zwykły szarak mówi za to płacić np poprzez podwyżkę biletów. To miasto jest coraz mniej przyjazne zwykłym ludziom. Korki w oliwie czy na Przymorzu to jest patologia a będzie jeszcze gorzej.
- 198 11
-
2022-03-31 16:59
Za bezcen, co racja to racja, (1)
sprzedają ziemię katabasom !
- 12 2
-
2022-03-31 19:37
Ola nie chciała zwrotu pieniędzy od głodzia
gdzie na miejskiej działce pasł daniele. pamietamy!!!
- 9 1
-
2022-04-01 10:34
ciekawe gdzie wtedy schowaja swe twarze? (1)
jeszcze im sie to zemsci
ci radni i prezydent beda musieli wyjsc na miasto bez ochrony.- 3 0
-
2022-04-01 13:16
Chyba właśnie podpisali na siebie wyrok
Jeśli chodzi o wynik najbliższych wyborów samorządowych.
- 1 0
-
2022-03-31 16:34
Radny PiS nie widzi ile wszystko zdrożało ? (16)
Czy głupa rżnie ?
- 76 136
-
2022-03-31 16:38
Najbardziej nam Ola podrożała (4)
I jej fanaberie.
- 48 13
-
2022-03-31 17:06
no tak, ona od sasina i obiadka
- 12 17
-
2022-03-31 18:14
Dostała 9000 podwyżki... (1)
- 24 4
-
2022-03-31 19:29
Teraz zarabia 20 tysięcy netto, a wy ile? w porywach 3000 i ona jeszcze ma czelność podrażać nam bilety
- 22 4
-
2022-04-01 21:25
Piotr
Pomniki murale imprezy wspominkowe.
- 1 0
-
2022-03-31 17:37
(2)
Pis by pewnie dopłacał do każdeego biletu. A ich nowe podatki to pewnie wina Tuska
- 9 23
-
2022-03-31 18:08
Czyli według twojej wiedzy teraz nie dopłaca?
Boże, co za naród...
- 18 4
-
2022-04-01 12:28
Patrząc na bilans nowych podatków/obniżek to jednak po wprowadziło ich mniej (o 8) ale też żadnego podatku nie obniżyli PiS kilka obniżył.
- 1 0
-
2022-03-31 18:05
zaraz cała propaganda PiSu się tu zlezie (1)
Strefa Propagandy, Rogerowa Nekropolia i reszta sprzedawczyków. A to ich wina, że ceny hurtowe (tak, miasto płaci ceny hurtowe) rosną i albo miasto przerzuci ten koszt na mieszkańców - albo zacznie ciąć kursy
- 6 19
-
2022-03-31 19:27
Sasza, pisz cyrylicą
po polsku ci wybitnie nie idzie.
- 12 5
-
2022-03-31 19:01
Z "twarzy"
widać ze nie musi!
- 6 0
-
2022-03-31 20:42
Dzbanie ty jak typowy POKOelemning jak ci sie na głowe odlewają to jeszce dziekujesz i wytłumaczenie sam sobie znajdziesz (1)
Pieniędzy niema i nie będzie u nich nigdy!! zawsze bedą twierdzili ze maja zamało i trzeba podwyzke zrobic
- 11 2
-
2022-04-01 12:29
Pod tym względem niczym od pisowcow się nie różnią xD
- 1 1
-
2022-03-31 21:44
Gość
Za bilety powinni wszyscy płacić i ..
- 4 5
-
2022-03-31 21:44
Jak zwykle glupa udaje (1)
- 1 8
-
2022-04-01 09:52
on moze i udaje ale ty nim jestes :)
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.