- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (483 opinie)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (317 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (209 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (37 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
Gdańsk będzie miał Ławę Morską
W Gdańsku powstanie Ława Morska, której członkowie - ludzie nauki, biznesu, sportu - zajmą się promocją spraw morskich. Dzięki ich pomysłom Trójmiasto ma zwiększyć swoją rangę wśród nadbałtyckich aglomeracji.
- Ława Morska ma być pewnego rodzaju forum obywatelskim. Jego głównym zadaniem będzie przedstawianie pomysłów, kreowanie projektów i innych inicjatyw, związanych z otwieraniem Gdańska na morze. Te idee mają być przedkładane miastu, które będzie je uwzględniać w swojej długoterminowej polityce - mówi Cezary Windorbski, prezes Fundacji Gdańskiej, która zajmuje się powołaniem Ławy Morskiej.
Jednym z członków ławy będzie mianowany niedawno ambasadorem Gdańska do spraw morskich, Mateusz Kusznierewicz: - Będziemy dyskutować o sprawach związanych z Gdańskiem i szeroko rozumianymi sprawami morskimi. Chcemy, by podczas naszych debat rodziły się nowe pomysły, idee, które potem będą wdrażane przez odpowiednie osoby albo instytucje. Ława jednak w tym wypadku będzie odgrywać jedynie rolę siły napędowej i pomysłodawczej. Nie będziemy natomiast podmiotem decyzyjnym - zastrzega Mateusz Kusznierewicz.
Choć sama idea ławy i jej skład wciąż są dopracowywane, pojawiła się już jedna inicjatywa: - Będziemy postulować utworzenie Narodowego Programu Edukacji Morskiej, który funkcjonowałby w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Chcemy, by dzieci miały większy kontakt z morzem, m.in. poprzez sport - mówi Cezary Windorbski.
W Ławie Morskiej zasiadać ma stały skład, którzy działać będzie non profit. Pierwsze posiedzenie planowane jest na marzec.
Opinie (158) ponad 50 zablokowanych
-
2010-02-22 12:16
Po co?
Po co? Kolejny bezsensowny instrument. Byle tylko się dowartościować. Ewentualnie pojechać na szkolenie, albo zgarnąć parę złotych. Widzę, że nie ma już na co poieniędzy wydawać.
- 2 0
-
2010-02-22 12:26
Hahahahahaha, uśmiałem się setnie...
Takie pomysły są tak żałosne, że nawet nie warto tego komentować. Ciekawe tylko kto, komu, ile i z czyich pieniędzy płaci, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że Kusznierewicz i reszta pracują dla słusznej sprawy naszego morza całkiem charytatywnie...
- 3 0
-
2010-02-22 16:09
Nowe stołki a nie ława,
dla kolesi !!!!
- 1 0
-
2010-02-22 21:56
nieszczęściem tej ziemi jest to, że są tu trzy miasta 10 razy mniejsze niż jedna dzielnica np. Nowego Jorku albo Meksyku,
rządzi tu trzech baranów których zżera ambicja, mają chyba za małe wacki rząd federalny powinien zlikwidować te 3 bezsensowne administracje i utworzyć jedną, jedno miasto, jeden burmistrz, jeden port morski, jeden port lotniczy, jeden naród, jedno TRÓJMIASTO
- 0 0
-
2010-02-23 00:36
to wszystko zapozno o 20 lat
to wszystko zapozno o 20 lat, teraz jak juz trojmiasto nie ma nic
plo zlikwidowane
dalmor zlikwidowany
marwoj zlikwidowany
flota handlowa zlikwidowana
flota rybacka zlikwidowana
stocznie zlikwidowane
transocean zlikwidowane
porty w likwidacji - ruina
teraz to trojmiasto jest nie potrzebne i nalezy tez zlikwidowac- 0 0
-
2010-02-23 00:40
wszystko sie nie oplacie w trojmiescie
piekne trojmiasto i przemysl okretowy oraz flota - to wszystko zgasilo swiatlo
- 0 0
-
2010-02-23 00:42
PLO PLO PLO PLO PLO PLO PLO PLO
2010-02-22 09:07 0000-00-00 00:00 Re: PŻM ma swoją flotę ?
Nawet się autor owego postu nie pofatygował przeczytac info w witrynie PżM:
link http://www.polsteam.com.pl/:
"Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 71 statków o łącznej nośności ponad 2 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki.
Obok podstawowej formy działalności tj. przewozów masowych, przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje m.in. - poprzez swoją spółkę Unity Line - żeglugę promową na Bałtyku. Jest właścicielem najnowocześniejszego kompleksu biurowo-hotelowego w Szczecinie – „Pazim”, a także części reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego, skąd prowadzi żeglugę białą flotą. ..."
Siedziba przedsiębiorstwa w Szczecinie.
Gdyńskiego armatora PLO podzielono na małe zakłady i rozkradziono.
Pozdrawiam
miker
odpowiedz 5/0- 0 0
-
2010-02-23 00:47
juz lawa nie potrzebna - spozniliscie sie
trzeba bylo nie likwidowac gospodarki morskiej - nie ma floty nie ma przemtslu okretowego nie ma stoczni lawa nie potrzebna
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.