• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce uszczelnić strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
21 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Czy wkrótce poruszanie się pieszo między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi będzie bardziej komfortowe i bezpieczne? Czy wkrótce poruszanie się pieszo między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi będzie bardziej komfortowe i bezpieczne?

W przyszłym roku urzędnicy wraz z drogowcami z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą uszczelnić strefy płatnego parkowania. Będzie się to wiązało z rozszerzeniem już istniejących SPP m.in. w Śródmieściu. Jedną z takich "czarnych plam" na obrzeżach obecnie funkcjonujących SPP jest Targ Rakowy zobacz na mapie Gdańska, gdzie wkrótce pojawią się słupki i - niewykluczone - także parkomaty.



Czy na Targu Rakowym powinny być słupki i Strefa Płatnego Parkowania?

Strefy Płatnego Parkowania porządkują kwestie parkowania w miastach, ale nie rozwiązują wszystkich problemów. Czasem też je stwarzają - zwłaszcza na obrzeżach SPP, gdzie kierowcy szukają wolnych i darmowych miejsc postojowych. Tam, gdzie ich zabraknie, pozostawiają swoje auta na chodnikach, zieleńcach czy wjazdach do prywatnych posesji.

Jednym z takich miejsc, gdzie kierowcy szukają azylu do darmowego, a przy tym komfortowego parkowania jest Targ Rakowy w Gdańsku.

To jedna z ostatnich "czarnych plam" na obrzeżu SPP w Śródmieściu, gdzie można zaparkować auto bez opłat. Problem w tym, że liczba miejsc postojowych na dwóch parkingach przy Poczcie oraz Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej jest ograniczona. Kierowcy wykorzystują więc okazję i parkują na szerokich, odnowionych przy okazji budowy Forum Gdańsk chodnikach.

Obecnie Targ Rakowy leży na granicy obowiązującej strefy płatnego parkowania. Niewykluczone, że wkrótce zostanie do niej włączony. Obecnie Targ Rakowy leży na granicy obowiązującej strefy płatnego parkowania. Niewykluczone, że wkrótce zostanie do niej włączony.

Efekt?

Tylko w środę, gdy postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda parkowanie w tym miejscu naliczyliśmy kilkanaście aut zaparkowanych na chodnikach. Miejsce przeznaczone dla pieszych w kilku miejscach było całkowicie zastawione przez samochody.

Na problem uwagę zwrócili radni miasta. W imieniu pieszych wystąpiła w interpelacji do prezydenta przewodnicząca Rady Miasta Agnieszka Owczarczak, która poprosiła o zabezpieczenie chodników słupkami uniemożliwiającymi nielegalne parkowanie.

- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w porozumieniu z zespołem ds. zarządzania ruchem przygotowuje projekt zmian organizacji ruchu, uwzględniający montaż słupków w rejonie Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej na Targu Rakowym - poinformował w odpowiedzi na interpelację radnej Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
  • Parkowanie na nowych chodnikach na Targu Rakowym to niestety smutna codzienność.
  • Gdy na parkingu zabraknie wolnych miejsc, kierowcy nie mają żadnych skrupułów i parkują na chodniku.
  • Kierowcy niebieskiej dacii i srebrnego subaru także zaparkowali na chodniku.
  • Wkrótce takie parkowanie przy Targu Rakowym mają uniemożliwić ustawione słupki.
  • Nowe szerokie chodniki nie zostały w żaden sposób zabezpieczone i wręcz zachęcają kierowców do pozostawiania na nich swoich aut.

Jak dodał, w tej sprawie prowadzone były także rozmowy z zarządcą Forum Gdańsk, który zadeklarował współpracę przy realizacji rozwiązań porządkujących parkowanie w tej lokalizacji.

- Niezależnie od powyższego, Targ Rakowy jest to jeden z kilku obszarów Śródmieścia, co do którego jest zamiar wprowadzenia strefy płatnego parkowania. W tym kierunku planowane są rozmowy z Radą Dzielnicy Śródmieście w celu uzyskania ich stanowiska. Jeżeli nie będzie sprzeciwu ze strony Rady, to będzie to jeden z pierwszych kierunków rozszerzenia obszaru poboru opłaty - dodał Grzelak.
Konsultacje urzędników z radnymi dzielnicy mają odbyć się w najbliższym czasie. Jeśli zakończą się pomyślnie, zyskają i kierowcy, i piesi. Pierwszym będzie łatwiej znaleźć wolne miejsce w pobliżu biblioteki (dzięki wymuszonej rotacji), a piesi odzyskają chodniki do sprawnego i bezpiecznego poruszania się między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi.

  • Piesi idący np. na pocztę zmuszani są do przeciskania się między stojącymi na chodnikach autami.
  • Chodnik przy budynku, w którym w przyszłym roku powstanie Kunszt Wodny także zastawiony jest samochodami.
  • Są miejsca na Targu Rakowym, gdzie kierowcy swoje auta parkują na chodnikach... prostopadle.
  • W parkowaniu na łuku drogi niektórym nie przeszkadzają nawet ustawione słupki.
  • Niewykluczone, że wkrótce na Targu Rakowym porządek z parkowaniem zaprowadzą parkomaty.

Opinie (363) 7 zablokowanych

  • tak wam uszczelnia ze za rok placenie za oddychanie w centrum. (1)

    a wy jak te OWCE.........cokolwiek wam kaza to wy jak zombie.... zero wlasnego zdania , stado owiec.
    Aha trzeba wiecej progow , co 200m by Ulanow spod bialo czerwonej przyhamowac w tych zlomach na kredyt

    • 5 10

    • No bo znakiem się nie da

      Jakby było przyjemnie, gdyby stało 40 i nie było żadnych szykan na ulicy, bo ludzie by respektowali. Czasem naiwni decydenci tak robią, a kierowcy mają tto w dudzie, więc na chybcika trzeba dostawiać zasieki. Nie dla polskiego ułana wyklętego ograniczenia stawiane przez zanorcę i okupanta. My orły sokoły, szybko, ale bezpiecznie ( czasem tylko w przystanek się zdarzy, ale to ci oni)

      • 3 1

  • (1)

    Za wszystko powoli się już płaci w Gdańsku. A może tak np. piętrowe parkingi bezpłatne dla wszystkich można byłoby budować.
    Same zakazy i nakazy i coraz więcej, więcej... i ciaśniej,ciaśniej. Karetki itp. też już wkrótce nie będą mogły przejechać wcale, smutne co się w tym Gdańsku wyprawia. Śródmieście już też i na Przymorzu,wkrótce cały Gdańsk i bus pass przez cały Gdańsk może.

    • 9 9

    • Bo jest za dużo samochodów

      To nie tak, że miasto nic nie robi, to mieszkańcy powodują korki, bo z uporem maniaka jeżdżą i jeżdżą. Gdyby zostawić same służby, ciężarówki i asutobusy to by pusto na drogach było. A gdyby tak wyburzyć pół miasta i postawić parkingi i poszerzyć ulice do 5 pasów, to by każdy uznał, że samochodem teraz się opłaca jeździć, dokupili by sobie aut i ruch by wzrastał, aż do takiego poziomu, że jazda by nie była przyjemna ( bo jakby była to by zachęciło dalsze osoby do poruszania się samochodami) Nie takie aglomeracje jak Gdańsk już to przerabiały i jedynym sposobem, żeby się dało poruszać okazało się zniechęcanie ludzi do poruszania się po mieście, a nawet wjazdu do niego. Żeby w Londynie mieć samochód, to trzeba płacić grubą kasę za parkowanie pod domem, a i tak korki są ogromne. Masa małych miast we Włoszech w ogóle wyłącza ruch na starym mieście, a 100% parkingów jest płatne 24h. Są kraje, gdzi można do obywateli zaapelować " nie bądźcie durniami!", ale do większości przemawiają tylko opłaty

      • 7 1

  • (1)

    No cóż, Forum musi zarobić. Następna będzie ul. Długie Ogrody, za 2-3 lata będzie tu płatny kilkupiętrowy parking, który też będzie musiał zarobić.

    • 5 4

    • i bardzo dobrze. Zbudować ten parking na Długich Ogrodach i zakazać parkowania na całej długości ulicy. Zresztą chodniki sa tam też zastawione przez auta.

      • 0 1

  • strefa płatnego parkowania mnie nie dotyczy, bo do Forum jeżdżę po 17-tej lub w weekendy

    od godziny 17 oraz w soboty i niedzielę parkowanie jest gratis

    • 7 2

  • A moze radni oddadzą swoje miejsca parkingowe przy UM w Gdansku , a pan Grzelak i pani Owczarczak gdzie parkują !!!! W naszym zacnym Gdansku , są lepsi i jest drugi sort ludzi . Podział i Dyskryminacja Panie Adamowicz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 3

  • Uszczelnienie strefy... (2)

    A może by tak życzliwiej spojrzeć na nas kierowców Panowie Włodarze??? To MY odprowadzamy podatki, którymi miasto dysponuje, a także żyje z tego budżetówka. Żeby płacić podatki, musimy zarabiać. Żeby zarabiać, musimy dojechać do pracy i zostawić gdzieś samochód. Płacimy podatki po to, żebyście nam organizowali życie, a nie ścigali nas i przeganiali z kąta w kąt, najlepiej na jakieś zabłocone świniowisko, przy którym wstyd Wam postawić parkomat.

    • 14 6

    • Co

      Ze złomem, który przyjeżdża codziennie zza miasta a podatki płaci gdzie indziej?

      • 3 3

    • Nie mam samochodu

      Płace drugi próg podatkowy. Jeszcze jakieś anonse w kwestii jak to tylko kierowcy płacą podatki? Bo chyba nie masz na myśli śmiesznego podatku drogowego, który nie starczy na odśnieżanie. Akcyza i PD w paliwie? Płacimy wszyscy w opłatach za transport dóbr z których codziennie. korzystamy.

      • 1 2

  • moi drodzy moi mili może byśmy się napili

    • 5 0

  • (1)

    dajcie 100 zł za godzinę parkowania kogo będzie stać to zaparkuje reszta zostawi auta na wsi

    • 6 10

    • 3 zł nie chcą płacić

      i gotowi są w środku parku zostawić auto a ty wyskakujesz ze 100zł. Za taka kwotę to ci na klatkę schodową wjadą i z domu nie wyjdziesz.

      • 0 0

  • (1)

    Najpierw poprawa komunikacji miejskiej, dopiero potem płatne parkowanie!! Wstyd, że w XXI wieku podróż komunikacją miejską (tramwajem) zajmuje czasem więcej czasu niż pieszo...

    Zabiera się kierowcom miejsca do parkowania, wprowadza opłaty, a nie ma nic w zamian.

    • 14 2

    • bez obciążania kierowców kosztami, które generują

      w mieście prędkość samochodu niekiedy spada poniżej prędkości pieszego.

      W zamian masz płatne parkingi - często puste.

      • 1 4

  • Gdańsk.... Szerokim łukiem... (1)

    Co za szczęście, że już nie mieszkam w Gdańsku (i w Polsce)... Ale współczuję wszystkim kierowcom którzy jeszcze muszą tam się pojawiać.

    • 6 7

    • to po co zabierasz głos?

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane