• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk dostał 286 mln zł z UE na komunikację

Michał Brancewicz
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pierwszą zakontraktowaną inwestycją GPKM IVA będzie zakup 15 dwukierunkowych tramwajów Pesa Jazz. Pierwszą zakontraktowaną inwestycją GPKM IVA będzie zakup 15 dwukierunkowych tramwajów Pesa Jazz.

W środę zostanie podpisana, zapowiadana od miesięcy, umowa na dofinansowanie czwartego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Jego wartość to ok. 560 mln zł, a ponad połowę tej kwoty dołoży Unia Europejska. Za te pieniądze powstaną m.in. dwie nowe trasy tramwajowe, wyremontowana zostanie linia na Stogi oraz będzie można sfinalizować zakup 15 tramwajów.



Podpisanie umowy miało początkowo nastąpić na przełomie sierpnia i września. Termin ten był jednak kilkukrotnie przekładany. W środę podpisy znajdą się w końcu na odpowiednich dokumentach, więc inwestycje w ramach GPKM IVA będzie można zacząć wprowadzać w życie.

Projekt składa się z sześciu zadań:

  1. Budowy linii tramwajowej i jednej jezdni ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Na 20 grudnia zaplanowane jest otwarcie kopert z ofertami. Realizacja ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku.

  2. Czytaj też: Nowa Bulońska: 16 chętnych do budowy
  3. Przebudowy infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej. Oferty w tym przetargu mają być znane 11 stycznia. Realizacja potrwa do połowy 2019 roku.

  4. Zobacz także: Remont trasy na Stogi
  5. Budowy linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w połowie przyszłego roku.
  6. Zakup 15 tramwajów. Umowa między GAiT-em a Pesą ma zostać podpisana jeszcze przed świętami.
  7. Czytaj też: Co z umową na nowe tramwaje
  8. Nowe wiaty przystankowe na terenie Gdańska.
  9. Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gdańska

Wartość tych inwestycji szacowana jest na ok. 560 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniesie 286 mln zł.

Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Opinie (243) ponad 20 zablokowanych

  • Brawo brawo brawo

    Brawo brawo brawo

    • 13 1

  • A park sportu i rozrywki w Zaborni (1)

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdansk-dostal-286-mln-zl-z-UE-na-komunikacje-n119340.html?strona=7#opinie

    • 1 5

    • to akurat budowane nie będzie deweloper kupił teren pod osiedle

      • 0 0

  • Oszczędność ma swoją cenę...

    Nie zakupuje się części zamiennych do taboru w efekcie czego prezes pewnie dostanie duuuużą premię za oszczędność a tabor - e, jakoś to będzie.Pracowałem kiedyś we firmie w której sprawa była podobna jeżeli chodzi o oszczędność.Ba,było nawet gorzej bo kierownik odcinka sam podpisywał premie która niby trafiała do robotników a oni jej wcale nie widzieli.Sprawa się rypła i co ? Ano włos kierownikowi z głowy nie spadł.W ramach rewanżu po dobrej popijawie na budowie nasz kierowniczek z zastępcą tak się spili że popadali za barakami socjalnymi na ziemię a było lato.Cała brygada jak jeden mąż ojszczali ich po kolei - przynajmniej mieliśmy satysfakcję.Gościu pewnie już zdechł i gotuje się w piekle. Taka sobie historia.

    • 4 5

  • Gdańsk

    Kocham to miasto.

    • 20 2

  • A co będzie u nas w Gdyni - oprócz lotniska?

    Czy władze Gdyni znajdą te 69 tys na choć jeden automat biletowy?

    • 16 0

  • będzie wiszący tramwaj ? (1)

    Jak nikomu nie potrzebna linia na Brętowo ?
    chciabym zeby tramwaj wspinał się wysoko wysoko , potem zamieniał się w pociąg , taki express polarny i rozpędem suną przez zatokę aż na Hel
    Na koniec naszej Metropolii ;-)

    • 8 4

    • jak gołodupiec - gołodupcowi

      dziadujemy za UE bo nie mamy swojej kasy
      bo jesteśmy skłóceni, źle zorganizowani, leniwi, nieuczciwi itd

      marz raczej byśmy byli zgodnii, dobrze zorganizowani, pracowici i uczciwi
      wtedy wiszące tramwaje, dwupoziomowe drogi, czy prom samochodowy na Hel
      może być choćby jutro

      • 1 0

  • Super. widac Adamowicz przyciaga inwestorow do Gdanska.

    Ale PiSowcy maja bol du.y ;-)

    • 14 6

  • (2)

    Ile by nie wydali na komunikację i tak zawsze będzie szybciej i wygodniej mieć swoje auto ;)

    • 7 11

    • (1)

      zwłaszcza jak nie ma gdzie zaparkowac :D

      • 1 1

      • Zawsze znajdzie się miejsce ;)

        • 0 1

  • A w mieście obok mamy już gotowe tory, ale nasza władza nie ma jaj aby

    je wykorzystać i skierować nimi PKM do północnej....Gdyni.

    • 7 0

  • Pętelka Nowa Swiętokrzyska z tramwajem

    W następnej kolejności - i dopiero wtedy Południe będzie obsłużone komunikacją publiczną. Wiadomo, że dopiero wybudowanie tramwaju powoduje, że rozproszone osiedla zyskują status miasta. Miejskość to tramwaje atobusy i pierzeje zabudowy wzdłuż ulic przy których znajdują się usługi.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane