- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych
W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.
Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.
Zmiany rozkładów bez rozgłosu
Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.
Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.
- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.
- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim , zamknięcie dla ruchu ul. Zaroślak , budowa ul. Nowej Bulońskiej , które w sposób istotny wpływają na to, jak pasażerowie podróżują. Z uwagi na konieczność synchronizacji rozkładów, zmiana częstotliwości na jednej linii pociąga za sobą konieczność zmiany na innych liniach, funkcjonujących na podobnych odcinkach - przekonuje rzecznik ZTM.
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem
Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?
Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.
Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy
Miejsca
Opinie (662) ponad 20 zablokowanych
-
2018-07-30 09:29
Czas na zmiany
skandal
- 7 1
-
2018-07-30 09:30
Czas na zmiany
Oj budyń co ty wyprawiasz
- 9 1
-
2018-07-30 09:52
Nie znoszę jawnego kłamstwa. Wszyscy wiedzą, że GAiT ma braki kadrowe. Nie sądzę, by ktoś uwierzył w argument, że zmniejszyło się zapotrzebowanie ( no może w okresie wakacyjnym, bo uczniowie nie jeżdżą -ale co od września?). Dlaczego tak trudno jest przyznać się otwarcie, że ze względu na braki kadrowe, jest konieczność zmniejszenia częstotliwości kursów? Ludzie wolą prawdę od pogrywania. Niedługo z Łostowic i Ujeściska wogóle nie będzie można się wydostać. Autobusy jeżdżą rzadziej, kilka linii zawieszono, jak będzie jakaś awaria na linii tramwajowej (obojętnie jaka: wypadek, brak energii w trakcji, zerwana trakcja, itd.), to do Gdańska już nie będzie można się dostać.
- 25 1
-
2018-07-30 09:53
Teraz to ja nie tyle co sie bede spuzniac do pracy (2)
Co do niej nie dojade. Kupuje auto, nie ma wyjscia
- 9 2
-
2018-07-30 14:00
spuźniać? (1)
Aż mnie oczy rozbolały...
- 2 0
-
2018-07-30 15:55
wybacz, mam popsuty tel.
- 1 0
-
2018-07-30 09:54
skandal!!!!!
127 i 162 i tak jeżdża beznadziejnie zwłaszcza na Morenie,a teraz jeszcze idzie "dobra zmiana"......
SZOK!!!!!!- 17 0
-
2018-07-30 09:55
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mają ludzi za idiotów, którzy w to uwierzą. Wstyd!!!
- 14 0
-
2018-07-30 09:56
Jezeli nie ma chetnych prywatnych firm do obslugi lini 108 i 118 to znaczy ze chyba jest cos nie tak.Ciekawe jak to bedzie gdy zakoncza sie wszystkie remonty,jak czesto beda jezdzily autobusy.A moze calkiem zlikwidowac np 118 i jezdzic tramwajem nowa bulonska do okola.Moze niech zazad GAiT idzie na nauke do innych miast nauczyc sie zarzadzania.Bo sa w Polsce wieksze miasta od Gdanska i nie maja takich problemow.
- 11 0
-
2018-07-30 10:01
A był kiedyś Planetobus.Autobusy może nie były młode wiekiem ale było solidne połączenie Ujeściska z Centrum Gdańska i innymi dzielnicami dolnego tarasu Gdańska.
- 7 0
-
2018-07-30 10:07
Nie zachęca to do przesiadki na autobus...
Krew mnie zalewa bo z jednej strony za chwilę dowalą 9 zł /h za parkowanie 24/7 a z drugiej zamiast zwiększyć liczbę kursujących autobusów - robią cięcia... Darujcie sobie więc szczytne hasła o oddawaniu miasta pieszym czy czystym powietrzu bo widać, że chodzi o nic więcej jak tylko o kasę. Na szczęście wybory tuż tuż...
- 14 1
-
2018-07-30 10:08
wydało się kasę na estakadę dla tramwaju, projekty linii tramwajowej po wąskich uliczkach
no i nie ma kasy na zwykłą eksploatację
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.