• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych

Krzysztof Koprowski
29 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Z rozkładu jazdy linii 162 zniknie sześć kursów w dni powszednie. Z rozkładu jazdy linii 162 zniknie sześć kursów w dni powszednie.

W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.



Czy przekonują cię tłumaczenia urzędników dot. ograniczeń w kursowaniu autobusów?

Od poniedziałku (30 lipca) rzadziej pojadą autobusy linii 124, 127, 130, 155, 162 oraz 262. Zmiany będą oznaczały znacznie obniżenie częstotliwości kursowania pojazdów w godzinach szczytu.

Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.

Zmiany rozkładów bez rozgłosu



Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.

Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.

- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
  • Informacji o zmianach w rozkładach jazdy nie znajdziemy na tablicach SIP...
  • ... ani w gablotach informacyjnych wiat przystankowych.
  • Komunikat o zmianach rozkładów umieszczono na stronie ZTM dopiero jako piąty od góry.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.

- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim zobacz na mapie Gdańska, zamknięcie dla ruchu ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, budowa ul. Nowej Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, które w sposób istotny wpływają na to, jak pasażerowie podróżują. Z uwagi na konieczność synchronizacji rozkładów, zmiana częstotliwości na jednej linii pociąga za sobą konieczność zmiany na innych liniach, funkcjonujących na podobnych odcinkach - przekonuje rzecznik ZTM.
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem

Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?



Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.

Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy

Miejsca

Opinie (662) ponad 20 zablokowanych

  • Czas na zmiany

    skandal

    • 7 1

  • Czas na zmiany

    Oj budyń co ty wyprawiasz

    • 9 1

  • Nie znoszę jawnego kłamstwa. Wszyscy wiedzą, że GAiT ma braki kadrowe. Nie sądzę, by ktoś uwierzył w argument, że zmniejszyło się zapotrzebowanie ( no może w okresie wakacyjnym, bo uczniowie nie jeżdżą -ale co od września?). Dlaczego tak trudno jest przyznać się otwarcie, że ze względu na braki kadrowe, jest konieczność zmniejszenia częstotliwości kursów? Ludzie wolą prawdę od pogrywania. Niedługo z Łostowic i Ujeściska wogóle nie będzie można się wydostać. Autobusy jeżdżą rzadziej, kilka linii zawieszono, jak będzie jakaś awaria na linii tramwajowej (obojętnie jaka: wypadek, brak energii w trakcji, zerwana trakcja, itd.), to do Gdańska już nie będzie można się dostać.

    • 25 1

  • Teraz to ja nie tyle co sie bede spuzniac do pracy (2)

    Co do niej nie dojade. Kupuje auto, nie ma wyjscia

    • 9 2

    • spuźniać? (1)

      Aż mnie oczy rozbolały...

      • 2 0

      • wybacz, mam popsuty tel.

        • 1 0

  • skandal!!!!!

    127 i 162 i tak jeżdża beznadziejnie zwłaszcza na Morenie,a teraz jeszcze idzie "dobra zmiana"......
    SZOK!!!!!!

    • 17 0

  • Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mają ludzi za idiotów, którzy w to uwierzą. Wstyd!!!

    • 14 0

  • Jezeli nie ma chetnych prywatnych firm do obslugi lini 108 i 118 to znaczy ze chyba jest cos nie tak.Ciekawe jak to bedzie gdy zakoncza sie wszystkie remonty,jak czesto beda jezdzily autobusy.A moze calkiem zlikwidowac np 118 i jezdzic tramwajem nowa bulonska do okola.Moze niech zazad GAiT idzie na nauke do innych miast nauczyc sie zarzadzania.Bo sa w Polsce wieksze miasta od Gdanska i nie maja takich problemow.

    • 11 0

  • A był kiedyś Planetobus.Autobusy może nie były młode wiekiem ale było solidne połączenie Ujeściska z Centrum Gdańska i innymi dzielnicami dolnego tarasu Gdańska.

    • 7 0

  • Nie zachęca to do przesiadki na autobus...

    Krew mnie zalewa bo z jednej strony za chwilę dowalą 9 zł /h za parkowanie 24/7 a z drugiej zamiast zwiększyć liczbę kursujących autobusów - robią cięcia... Darujcie sobie więc szczytne hasła o oddawaniu miasta pieszym czy czystym powietrzu bo widać, że chodzi o nic więcej jak tylko o kasę. Na szczęście wybory tuż tuż...

    • 14 1

  • wydało się kasę na estakadę dla tramwaju, projekty linii tramwajowej po wąskich uliczkach

    no i nie ma kasy na zwykłą eksploatację

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane