- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (374 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (345 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (249 opinii)
Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych
W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.
Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.
Zmiany rozkładów bez rozgłosu
Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.
Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.
- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.
- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem
Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?
Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.
Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy
Miejsca
Opinie (662) ponad 20 zablokowanych
-
2018-07-30 12:54
I jak tu liczyć na komunikację miejską. Jest coraz gorzej.
- 10 0
-
2018-07-30 12:55
Dobrze że jest Uber
zawsze jakieś w miarę tanie wyjście. Mam nadzieję, że wkrótce wejdzie kolejna zapowiadana aplikacja tego typu. Połączy kierowców z pasażerami. Trzeba się jakoś ratować w tej paranoi. W Niemczech miliony Euro co roku władze miast wpompowują w nowe tramwaje, autobusy, w remonty. U nich jazda nowiutkim, wielowagonowym tramwajem to przyjemność. U nas wielka feta, jak odkupimy kilka wraków 30-letnich z Hamburga, które ciągle się psują. Idziemy na dno. Czy można mieć nadzieję, że zmiana władz miasta coś tu zmieni ?
- 12 1
-
2018-07-30 12:57
Przecież 124 jeździ co 40 minut a w godzinach szczytu "jak mu się podoba". Dla 127 podają rozkład, ale w sumie nie wiadomo po co, bo ten autobus przyjeżdża na czas raz na ruski rok. Co oni jeszcze chcą ciąć? Śmiechu warte, bilet pojedynczy w cenie 4zł a dojazd do niektórych dzielnic w Gdańsku to prawdziwa męka. Jestem oburzona, zamiast dodać, to obcinają. Bez auta w Trójmieście ani rusz, koszty nieznacznie większe, ale za to zaoszczędzone nerwy, przy czekaniu na spóźniony o pół godziny autobus.
- 18 0
-
2018-07-30 12:59
A w jaki celu wydają kasę na Nową Bulońską?
Czy nie po to,aby z podmiejskich gmin łatwiej było dojechać do centrum?
- 7 1
-
2018-07-30 13:03
spacer to zdrowie
spacerować..
- 3 2
-
2018-07-30 13:07
162 i mniejsze zapotrzebowanie? Ten autobus jest zawsze zawalony ludzmi
- 20 0
-
2018-07-30 13:16
samochód a autobus
Najgorsze jest to, że miasto teoretycznie zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej zamiast z samochodów, m.in. po to by nie korkować miast, zadbać o środowisko. Jednak działania są słabe. Najpierw ograniczenie miejsc i planowana podwyżka cen za parkingi. Zamiast pójść za ciosem i poprawić kursowanie środków komunikacji miejskiej, w słabo pod tym względem zorganizowanym Gdańsku, zabiera się dodatkowe kursy. Nikomu nie chce się czekać 20 minut, bo to przecież czas w jaki możemy dotrzeć samochodem do obranego miejsca. Niektóre nawet są osiągalne "z buta". Porównując to do Warszawy czy Poznania - Gdańsk wygląda tragicznie. W stolicy jest dodatkowo metro, które kursuje co 3 minuty w godzinach szczytu (poprawcie mnie, jeśli coś się zmieniło), w Poznaniu mamy kursy max co 10 minut. Pomijam kwestię nocnych autobusów/tramwajów, które jeżdżą co godzinę. cyrk. chciałbym jeździć komunikacją, ale zarządzana jest ona w fatalny sposób.
- 19 0
-
2018-07-30 13:19
Budyn Peło i katastrofa na kazdym polu
- 10 2
-
2018-07-30 13:35
skandal!
Mam nadzieje, że w związku z ograniczeniem kursowania linii autobusowych, a także z zawieszeniem niektórych z nich, bilety miesięczne będą tańsze?!
Dlaczego mamy płacić tyle samo, skoro ZKM nie realizuje tyle kursów by zaspokoić popyt, nie wspominając już o zdezelowanych autobusach w których nie działa klimatyzacja. Płacimy tyle samo a ilość usług spada, podobnie jak ich jakość!- 22 0
-
2018-07-30 13:39
To pewnie w ramach zachęty do korzystania z komunikacji miejskiej :/
Nie ma to jak dłużej sobie postać na przystanku...
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.