• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych

Krzysztof Koprowski
29 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Z rozkładu jazdy linii 162 zniknie sześć kursów w dni powszednie. Z rozkładu jazdy linii 162 zniknie sześć kursów w dni powszednie.

W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.



Czy przekonują cię tłumaczenia urzędników dot. ograniczeń w kursowaniu autobusów?

Od poniedziałku (30 lipca) rzadziej pojadą autobusy linii 124, 127, 130, 155, 162 oraz 262. Zmiany będą oznaczały znacznie obniżenie częstotliwości kursowania pojazdów w godzinach szczytu.

Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.

Zmiany rozkładów bez rozgłosu



Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.

Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.

- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
  • Informacji o zmianach w rozkładach jazdy nie znajdziemy na tablicach SIP...
  • ... ani w gablotach informacyjnych wiat przystankowych.
  • Komunikat o zmianach rozkładów umieszczono na stronie ZTM dopiero jako piąty od góry.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.

- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim zobacz na mapie Gdańska, zamknięcie dla ruchu ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, budowa ul. Nowej Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, które w sposób istotny wpływają na to, jak pasażerowie podróżują. Z uwagi na konieczność synchronizacji rozkładów, zmiana częstotliwości na jednej linii pociąga za sobą konieczność zmiany na innych liniach, funkcjonujących na podobnych odcinkach - przekonuje rzecznik ZTM.
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem

Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?



Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.

Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy

Miejsca

Opinie (662) ponad 20 zablokowanych

  • ograniczają rozkład linii 162 i 262, która i tak jeździ jak chce i o której chce.

    • 5 1

  • Mieszkam

    przy Świętokrzyskiej, pracuję na Morenie i nie zgadzam się na żadne ograniczanie kursów autobusów.

    • 10 0

  • Widzę...

    codziennie pusty, autobus 283 linia z Nowego Portu w stronę... marnotrawstwo i marnotrawstwo.

    • 4 2

  • wkurzona na maxa

    My się chyba cofamy ....zamiast być coraz lepiej to jest coraz gorzej a potem pier.......jak to dużo aut jest na drogach a bo i jak dojechać np. z gd.-południe. Tam coraz więcej ludzi mieszka i zamiast coraz częściej żeby autobusy jezdzily to wzięli z dwóch tras walnęli obie /jedyne dwie linie w jednym kierunku z jabloniowej na kartuska żeby wszyscy korzystali z nowo powstałej linii tramwajowej a my teraz zadnego porządnego choćby jednego bezpośredniego dojazdu do centrum nie mamy. Rano jak ludzie do pracy jada to na kolejnych przystankach już nikt się nie wciśnie do srodka!!!! złamasy i tyle

    • 8 0

  • Gdańskie Autobusy i Tramwaje

    Lisicki i wszystko jasne.

    • 7 0

  • Gdansk to bagno

    Gorzej niz w Chinach 30 lat temu. Niebawem zostana rowery i z buta po dziurawych chodnikach, bo po jezdniach juz sie nie da jezdzic. Teraz dojda mega-korki.

    • 8 0

  • adamowicz rujnuje Gdańsk

    przez ostatnie parę lat twierdzili urzędnicy miasta że rozwijają transport masowy a tak na prawdę go zwijaja , autobusy jeżdża coraz zadziej są nie punktualne, odstraszają tempem, nie ma wizji tylko gledzenie i prywata. Gdańsk ma pecha do Prezydentów, poprzedni siedzi a ten pewnie bedzie siedział

    • 4 0

  • Gonić dziadów

    Baza na Hallera sprzedana deweloperowi ,a nowej nie ma . Tak się kręci lody w Gdańsku

    • 6 0

  • Extra

    Wystarczy tylko zrobić porządek z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku. Panowie Dobaczewski i Zomkowski swoim brakiem kompetencji oraz zasiedzeniem na stanowiskach pokazali, że już się wypalili i czas na zmianę. Zmiany, których dokonują szkodzą wszystkim korzystającym z komunikacji miejskiej w Gdańsku. Odnosząc się do prezesa Lisickiego należy zrozumieć,że trudno winić go o jakość komunikacji miejskiej. Problemów doszukiwać należy wśród kierowników na zajezdni Hallera. Tam się wszystko zaczyna. Poważne zmiany na tych stanowiskach pozwolą na wprowadzenie nowych standardów oraz jakości do naszej komunikacji.

    • 3 1

  • 126

    Za często jeździ,zwłaszcza w niedzielę:O

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane