• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie. Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie.

14 dziewięcioletnich, używanych Mercedesów trafi wkrótce do Gdańska. Spółka GAiT zakupiła właśnie pojazdy, które jeszcze niedawno jeździły po Berlinie. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni.



Czy miejska spółka słusznie postąpiła, kupując 9-letnie autobusy z Niemiec?

Zakup autobusów był dotychczas utrzymywany przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje w całkowitej tajemnicy ze względu na rocznik autobusów (2009).

Mercedesy Citaro zostały nabyte od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Cechą charakterystyczną nowych-starych pojazdów jest brak trzecich, ostatnich, drzwi w "nieprzegubowcach" - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona.

W czwartek dotarły do Gdańska cztery pierwsze pojazdy, a przyjazd kolejnych zaplanowano w weekend. W poniedziałek nastąpi natomiast oficjalne podpisane umowy z EvoBus Polska.

- Dzięki zakupowi 14 używanych pojazdów oraz 46 nowych, spółka GAiT będzie mogła wycofać z eksploatacji najstarsze autobusy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Czytaj też: Używane autobusy z Gdańska trafią do Gdyni

Umowa z firmą EvoBus Polska opiewa na kwotę 4 438 000 zł. Koszt jednego autobusu to 317 tys. zł. 14 autobusów Citaro trafi do Gdańska w ciągu miesiąca. Są to pojazdy wyprodukowane w 2009 roku, spełniające normy emisji spalin Euro V, wyposażone w klimatyzację oraz w dwoje drzwi pasażerskich z zabezpieczeniami przed zakleszczeniem. Autobusy pomieszczą 28 osób na miejscach siedzących i 66 na stojących.

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Kierowca (3)

    Po co te zakupy skoro nie ma komu jeździć autobusami, firma przepraszam jej część autobusowa w zastraszającym tempie chyli się ku upadkowi. Polityka zarządu na czele z Panem L. i panią G.doprawadzila do sytuacji że na dzień dzisiejszy brakuje ok 80 kierowców chętnych do podjęcia pracy za stawki proponowane przez w/w brak wszyscy młodzi rezygnują nawet po pierwszym dniu pracy zmuszanie do jeżdżenia po 11-12 godz dziennie co stwarza zagrożenie dla pasażerów bo kierowcy są zmęczeni brak mechaników zaplecza technicznego jak i części zamiennych a teraz jeszcze ten beznadziejny zakup dwudzwi owych autobusow.W tym tempie przy tak beznadziejnym zarzadaniu firma GAIT czytaj autobusy wakacji nie dotrwa .Niestety tak kończą firmy w których czas stanął w 1989 roku

    • 18 0

    • Ej.. (2)

      Sam sobie odpowiedziałeś po co Lisek przyszedł

      • 2 0

      • (1)

        A to akurat można było się spodziewać po panu Likwidatorze. ..człeniu od zadań ciezkich w UM Gdańsk

        • 3 0

        • Właśnie

          Tacy ludzie są od zadań specjalnych

          • 2 0

  • kto (1)

    finansuje zakup???? to jest popieranie szkopskuich interesów

    • 8 1

    • Ty

      Niestety Ty

      • 1 0

  • (2)

    Miliony Polaków śmigają codziennie ściąganymi z Niemiec furami, ale autobus jest beee. Jest wiele linii np 138 gdzie autobus jeździ rzadko i prawie pusty. I taką dziurę można zatkać używanym. Puszczać tam nowego solarisa z drzwiami co metr to marnotrawstwo. Co to jest 14 używanych przy 46 nowych? Zamiast tych 14 były by góra 2 - 3 nowe. Oczywiście najlepiej byłoby mieć co dwa lata wszystkie nowe i różowe.

    • 1 11

    • chodzi oto ze jedne idrugie to złomale tobie to juz niepasuje. (1)

      • 2 0

      • Obejrzał zdjęcie i już wszystko wie - zdalny diagnosta.

        • 0 2

  • (1)

    Wielu Polaków jeździ w Anglii w komunikacji i na taryfach. Więc dlaczego skoro brak kierowców nie wpuścić Ukraińców, Rosjan czy nawet Hindusów. Zaraz będzie wrzask że tylko Polak potrafi.

    • 1 9

    • ?

      Pewnie byś chciał,żeby cię Hindus po rękach całował...
      Tylko,że oni mają cię w d*pie

      • 3 0

  • NIemcy mają najwiecej zamówień na Polskie autobusy elektryczne ,ale my zamiast robic to samo kupujemy ich złom

    oni wywalają złom kupują elektryczne a my ten złom jeszcze skupujemy z pocałowaniem w rękę!!

    • 8 0

  • Wstyd

    Po prostu jest wstyd kupować ten nazistowski złom z niemiec

    • 10 1

  • Popapraniec (2)

    Budyn ciekawe ile na kupnie tych gratów zarobił kpina z mieszkańców tak rządzą POpaprancy

    • 13 2

    • pisowska kanalio, twoi rządzą jeszcze lepiej, kradną bardziej oficjalnie niż robili to POpaprańcy... (1)

      • 0 2

      • a ło jaka zmiana

        Won szmaciarzu!

        • 2 0

  • no i git, na nasze super drogi, polecam zwłaszcza Benzynowa i jej przedłużenie Wałowa lub most Sobieszewski, jak znalazł,

    • 2 3

  • Złom...

    To się Berlin złomu pozbył...Powinny mieć wizerunek Budynia wymalowany.

    • 15 0

  • (1)

    Dzisiaj czekalem na 227 prawie poltora godziny.nie pojechaly 3 kursy a 4 przyjechal opozniony.idzcoe w h..j z taka komunikacja.w gdyni jakos autobusy jezdza normalnie

    • 13 0

    • 227

      nie pierwszy raz nie przyjechal

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane