• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: linia B zamiast Planetobusu

mak
29 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bez linii B słaby dojazd do ACK
Planetobusy wyjadą ostatni raz na ulice Gdańska w sobotę. Natomiast trasa linii B zmieni się dopiero od poniedziałku. W niedzielę mieszkańcy Osowy będą mieli kłopot z dotarciem do Śródmieścia komunikacją miejską. Planetobusy wyjadą ostatni raz na ulice Gdańska w sobotę. Natomiast trasa linii B zmieni się dopiero od poniedziałku. W niedzielę mieszkańcy Osowy będą mieli kłopot z dotarciem do Śródmieścia komunikacją miejską.

Ostatnie Planetobusy wyjadą na ulice Gdańska w sobotę, a autobusy zmienionej linii B, która ma je zastąpić - dopiero w poniedziałek. W niedzielę dotychczasowi użytkownicy linii będą musieli radzić sobie sami.



W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem. W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem.
Przez prawie sześć lat charakterystyczne pomarańczowe autobusy jeździły z Kowal przez Chełm, Śródmieście i Oliwę aż do Osowy. Kiedy kilka dni temu prezes Planetobusu, Jakub Sachse ogłosił, że wycofuje się z działalności przewozowej, mieszkańcy - zwłaszcza Osowy - wpadli w popłoch.

Sytuację naprędce stara się ratować miasto, które postanowiło wydłużyć i w części zmienić trasę autobusu linii B, by choć we fragmencie pokryła się z trasą Planetobusu. Nowa odcinek będzie łączyć lotnisko przez ul. Spadochroniarzy, następnie przez ul. Radiową, Radarową, Wodnika, Kielnieńską i Barniewicką z pętlą Osowa PKP.

Dodatkowo, żeby nie dublować tramwajów, linia B nie pojedzie już przez al. Grunwaldzką i dolny odcinek ul. Słowackiego. Z Osowy linia B pojedzie przez ul. Potokową, Rakoczego, Trzy Lipy, Beethovena, Powstańców Warszawskich i Dąbrowskiego, dalej do Błędnika i Dworca Głównego PKP.

- Przedłużenie trasy autobusów linii B jest odpowiedzią na wniosek mieszkańców dzielnicy Piecki - Migowo i Kowal, których brak Planetobusów najbardziej dotknął, a także z Osowej, gdzie mieszkańcy również mają kłopot z wydostaniem się z dzielnicy - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Zmodyfikowana trasa linii B pozwoli na szybkie przedostanie się do Śródmieścia.

Czy aby na pewno takie szybkie? Autobusy będą kursować w dni robocze - co pół godziny w porze szczytu komunikacyjnego, wieczorami i w dni wolne - co godzinę.

Jak zapewnia Maciej Lisicki, takie rozwiązanie jest tańsze. - Dotychczas przejazd z Osowy do Śródmieścia Planetobusem kosztował 4 zł w jedna stronę, co daje dokładnie 168 zł za comiesięczne przejazdy w obie strony. Natomiast za bilet komunikacji miejskiej trzeba zapłacić tylko 2,8 zł, a sam tylko bilet sieciowy, który pozwala na poruszanie się nie tylko wszystkimi autobusami, ale i tramwajami na terenie Gdańska kosztuje 98 zł. To sama oszczędność - przekonuje zastępca prezydenta.

Zmieniona linia B zacznie funkcjonować od najbliższego poniedziałku. W niedzielę, w dzielnicach, po których dotychczas jeździły Planetobusy nie zobaczymy ani ich, ani autobusów linii B. - Na odcinku Oliwa - Osowa będą kursować tak jak dotychczas autobusy linii 169, 171, 179. Chcąc się przesiąść na któryś z tych autobusów, a mając przy sobie skasowany bilet, nie trzeba będzie kasować nowego, chyba, że przekroczymy czas przejazdu na danym odcinku - zapewnia Jakub Hoły z ZTM Gdańsk.
mak

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Koszmar...

    Ciekawa jestem kto wpadł na tak idiotyczny pomysł? Betka miała super trasę, można było bezpośrednio dojechać do Wrzeszcza, a teraz?

    • 0 0

  • B + D

    Brawo gospodarze miasta - z podjętej decyzji wynika , że nie znacie potrzeb mieszkanców.No cóż jeździcie samochodami. nie honor jeździć autobusem, czy tramwajem razem ze zwykłymi ludźmi. Rozwiązanie jest proste. Należy przejąć linię 820 ,a trasę B zostawić w spokoju, skoro się sprawdza od tylu lat. Uszczęsliwiać jednych kosztem drugich jest w złym guście.Pomyślcie też państwo/gospodarze / o przyszłych wyborach .

    • 0 0

  • JAK MOŻNA???

    JAK MOŻNA ZABRAĆ ORUNI DOJAZD DO:
    -Szpitala Akademii Medycznej (każecie chorym wspinać się po schodach na tramwaj - gratuluję...)
    -na uczelnię: AM, PG
    -do szkoły: ZSBO, Conradinuum
    (jakby mało było korków i czekania na Trakcie Św. Wojciecha - każcie dzieciakom się jeszcze przesiadać, niech najlepiej wstają o 5.00 i idą na piechotę - paranoja!)
    JAK MOŻNA ZABRAĆ DOJAZD Z WRZECZCZA (drugiego centrum Gdańska) DO:
    -lotniska
    -bezpośrednie połączenie z Centrum Miasta (tu po raz kolejny: jak chorzy mają dojechać do Szpitali?)
    JAK MOŻECIE ZABIERAĆ DZIECIAKOM I MŁODZIEŻY NAJDOGODNIEJSZY DOJAZD NA UCZELNIE I DO SZKÓŁ?

    Tak dbacie o swoich mieszkańców?
    Może warto jeszcze raz spojrzeć na wszystkie 'za i przeciw' (nie tylko finansowe).
    Jeśli chcecie pomagać to pomagajcie a nie utrudniajcie życie mieszkańcom...

    • 0 0

  • BBBBBBBB

    Super kretyn to wymyślił trzeba sprawdzić gdzie kupił świadectwo ukończenia podstawówki

    • 0 0

  • Piszmy maile!

    ztm@ztm.gda.pl
    m.lisicki@gdansk.gda.pl

    pokazmy władzom, że to był zły pomysł!!!
    Przekazujce wyrazy niezadowolenia!!!!!

    • 0 0

  • zkm/ztm jakas pomylka

    Moim zdaniem sredniointeligentna malpa zdolalaby ulozyc lepsze rozklady jazdy niz pracownicy w/w firm. Dojezdzam 199 do pracy, wsiadam na jednym z pierwszych przystankow i juz przy Dabrowszcakow autobus jest full. Czestotliwosc co pol godziny. Moze i to mialo racje bytu 15 lat temu, ale nie teraz. Ci idioci nie zauwazyli, ze po drodze tej linii jest uniwerek, polibuda, kilka szkol srednich, centra handlowe i odczuwaja swoista satysfakcje widzac stloczonych ludzi. No jeszcze lepszy ubaw gdy ktos sie nie zmiesci do autobusu. Po poludniu jest jeszcze gorzej. Jesli chodzi o C to podobna sytuacja. A o co chodzi z linia 139? Nie wiem dlaczego nie moza jej przedluzyc chociaz do wrzeszcza? Moze wpadna na to...za 10 lat. No i podejscie do pasazerow; w krajach cywilizowanych zmiana kierowcow odbywa sie tak, ze pasazerowie zostaja na miejscach a panowie na jednym z przystankow sie wymieniaja - u nas wyrzucaja na petli i na hurra do nowego pojazdu.

    • 0 0

  • tragedia

    Likwidacja linii B to bardzo głupi pomysł .

    • 0 0

  • Linia B

    Linia B niech jeżdzi do Osowej,nie ma problemu.
    Dla wszystkich na pewno oraz mieszkańców tej dzielnicy lepszy byłby dojazd do centrum Wrzeszcza niż na Murenę .Poza tym uważam,że jeżeli linia ma być dłuższa to powinno ją obsługiwać więcej autobusów,czyli co 20-30 minut codziennie.

    • 0 0

  • a gdzie wrzeszcz ??

    Prawde mowiac ten B przyda sie tylko ludziom co jada bezposrednio do Gdanska Glownego z Osowej, a gdzie Wrzeszcz dlaczego zostal pominiety. Przeciez moglby z moreny zjechac jaskowa lub sobieskiego na grunwaldzka i jechac sobie do gdanska glownego.

    Ten B w takim ukladzie slabo zastapi planetobus.

    • 0 0

  • Długa droga prawdy do Władców Gdańska. (1)

    Zauważyli, że pora zmienić Popiołka - mówiliśmy im o tym, np. na Chełmie, ponad rok temu. A teraz dostrzegli, że bez Planetobusów będzie tragedia komunikacyjna. Brawo, to się nazywa "refleks szachisty"! W tej wypowiedzi mamy prawdziwe kwiatki: "Przedłużenie trasy autobusów linii B"? Całkowita zmiana tej trasy, taka jest prawda. Dalej też wesolutko: "jest odpowiedzią na wniosek mieszkańców dzielnicy Piecki - Migowo i Kowal, których brak Planetobusów najbardziej dotknął". A co wspólnego ma trasa 820 z Pieckami - Migowem?
    Moim zdaniem linia B w dotychczasowym przebiegu była, jest i będzie bardzo potrzebna. Usuwanie autobusów z ulic z torowiskami tramwajowymi to całkowite nieporozumienie, mówiąc najdelikatniej. Dowodzi tego choćby linia tramwajowa 1, na której już zdarzyło się kilka awarii - całe szczęście, że nie wszystkie w godzinach szczytu. Brak autobusów, które muszą w takiej sytuacji dojechać z daleka, żeby zabrać pasażerów, to - nie chcę być niegrzeczny - arogancja władz miejskich, które "przekładają" nas z pojazdu do pojazdu jakbyśmy byli uciążliwym ładunkiem. Poza tym zdumiewa sposób współpracy miasta z bardzo potrzebnym, jak widać, podmiotem gospodarczym. Jak można było dopuścić do tego, żeby kroki zaradcze mogły być podejmowane kolanie i dosłownie za 5 dwunasta? Naprawdę nikt nie wiedział, co planował właściciel? Nie wierzę, on mówi, że chciał sprzedać autobusy i przekazać kierowców. Jeśli mimo to taka wiadomość zaskakuje Władze naszego Miasta, to dla mnie to jest żałosne, żeby nie powiedzieć wprost - skandal.

    • 0 0

    • popieram

      Brawo! całkowicie się podpisuję pod tą wypowiedzią.Bez obelg ale jasne ukazanie"polityki" komunikacyjnej miasta - pozdrawiam

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane