• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z CPK do Gdańska. Miasto powołało urzędnika kolejowego

bra
12 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Piotr Malepszak będzie w imieniu miasta współpracował ze spółkami kolejowymi przy projektach realizowanych na terenie Gdańska. Piotr Malepszak będzie w imieniu miasta współpracował ze spółkami kolejowymi przy projektach realizowanych na terenie Gdańska.

Piotr Malepszak objął stanowisko pełnomocnika ds. kolejowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. Jego zadaniem będzie współpraca z SKM, PKM i PKP przy projektach kolejowych realizowanych na terenie miasta. Ostatnio pracował m.in w spółce odpowiedzialnej za przygotowanie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Takie stanowisko jest potrzebne w Gdańsku?

- Pełnomocnik wspomoże nas w planowaniu i powstawaniu projektów kolejowych. A zwłaszcza podczas realizacji m.in. przejazdów na Oruni, bajpasu kartuskiego, nowej linii PKM Południe czy zamiany gruntów PKP pod inwestycje miejskie - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Pełnomocnik będzie również brał udział w spotkaniach ze spółkami kolejowymi w kwestii koordynacji prac pomiędzy PKP a miastem oraz możliwości przeprowadzenia inwestycji planowanych przez miasto na terenach kolejowych.

Czytaj też: 4,5 mln zł za ważny dokument ws. PKM Południe

- Moim zadaniem będzie doprowadzanie do finalizacji tematów na styku miasta i podmiotów kolejowych, spraw, które zostały rozpoczęte i czekają na dokończenie - mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik ds. kolejowych. - Również jednym z pierwszych zadań do zrealizowania jest kwestia rozbudowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej o nowy etap w kierunku południowych dzielnic miasta. Zadanie to wchodzi w etap studialny. Mnóstwo pracy przed nami.
Zobacz też: Nowa "szprycha" kolejowa z Trójmiasta do Warszawy

Piotr Malepszak od ponad 12 lat jest związany z branżą kolejową. Koordynował m.in. przygotowanie linii kolejowych do Euro 2012 i pociągów Pendolino.

  • w latach 2008-2016 pracował w PKP PLK S.A. na stanowiskach dyrektora biura i pełnomocnika zarządu
  • w latach 2017-2018 był członkiem zarządu ds. technicznych w Kolejach Dolnośląskich S.A.
  • w latach 2018-2020 zasiadał na stanowisku członka zarządu ds. kolei i p.o. prezesa zarządu w spółce Centralny Port Komunikacyjny.
bra

Opinie (222) 10 zablokowanych

  • Widać za dużo kasy w budżecie (11)

    Znowu niepotrzebne stanowiska

    • 273 19

    • (4)

      kryzys i zaciskanie pasa.

      • 26 0

      • Urząd fachowców (3)

        • 18 0

        • (1)

          Co oprócz nowego etatu za pieniądze podatników wniesie pełnomocnik? Zamiast przejechać się koleją będzie myślał, co zrobić by jeszcze trochę pogrzać stołek. W naszej szkole i na uczelni najlepszymi wykładowcami byli ludzie z przemysłu, którzy znali życie od podszewki, a nie z literatury.

          • 18 1

          • Jak to co wniesie?

            Nowego rzecznika tegoż urzędnika,ponieważ ten będzie ciężko zapracowany.

            • 6 0

        • Oni nie potrafią zaprojektować tras tramwajowych a zabierają się za kolej?

          • 13 0

    • Kolejny do

      Brania kasy

      • 20 0

    • Dramat

      Zastepcy z kwotami ponad 200 000zl rocznie. I jeszcze ktoś od koleji - kiedy miasto się tym nie zajmuję.

      • 13 0

    • Z drugiej strony czy nie można utworzyć tego stanowiska w Berlinie?

      • 11 0

    • kradzieź obywataeli z podatków (1)

      na całość! już nikt nie hamuje! wszyscy biorą nie rękoma a już całymi koparkami! wszystko dla nich! pchają swoich gdzie się da! byle brać brać brać!

      Podły naród!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Złodziejski naród.

      • 8 0

      • Dlatego

        W tym kraju nigdy nie będzie normalnie , kto przy korycie to tylko ciągnie na maxa i bierze swoich do udziału

        • 4 0

    • Kumpel grzelaka starego czy młodego

      • 14 0

  • O ile CPK jest inwestycją karkołomną do przeprowadzenia przy tych rządach. (24)

    To SKM na Południe Gdańska powinna być bardziej możliwa do zrealizowania.

    Pokusiłbym się o stwierdzenie, że CPK w zasadzie stracił już jakąkolwiek rację bytu. Nikt nie będzie jechał przez pół Polski pociągiem by polecieć stamtąd samolotem. Już prosciej lecieć samolotem z Gdańska do Wawy i stamtąd w świat.

    • 84 96

    • Lotnisko im. Chopina ma wystarczające możliwości do obsłużenia krajowego zapotrzebowania. (4)

      W Polsce nie ma na tyle dużęgo zapotrzebowania na Loty Tradycyjne by uzasadniało ono budowę dedykowanego Hub-u.

      To nie Paryż Orly/De Gaulle/ To nie Heathrow/Frankfurt/Monachium.

      Pominę już fakt, że nie mamy linii lotnicznych, które utrzymałyby się na takim lotnisku.

      • 24 21

      • lotnisko Chopina w 2009 miało 8 mln pasażerów rocznie , w 2019 18 mln , przepustowość to 25 mln (1)

        loty między 23:00 a 5;00 są zakazane ,

        • 10 0

        • Modlin

          Już jest. Nic nie trzeba budować. Ale wziątków się nie przytuli, i to złodziejski rząd boli.

          • 9 5

      • Takie lotnisko to kasa, miejsca pracy.

        Nie musimy mieć dużych lini. Lotnisko będzie obsługiwać nie tylko loty pasażerskie ale także cargo z Azji. Dlaczego mamy oddawać kawałek tortu Niemcom? Musimy mieć duży hub bo obecne lotniska są za małe i mało konkurencyjne na światowym rynku. W dodatku obsługujemy coraz więcej pasażerów ze wschodu. Wszystko wymaga mądrego zarządzania. Budowa portu musi być realizowana przez wszystkie ekipy rządowe bo to jest priorytetowa sprawa dla rozwoju i bezpieczeństwo kraju. To szybkość przemieszczania i kontrola przepływów towarów decyduje dzisiaj o pozycji na światowym rynku. Wolę wydać kasę na CPK niż 500+, wcześniejsze emerytury dla górników, policjantów i trzynastki dla urzędników.

        • 12 7

      • Hub dedykowany. To zaistnieje we wszystkich thing tkankach świata. Co za mózg! i**oto, daj że owsa.

        • 0 4

    • Te komentarze to na serio? (2)

      Przecież wiadomo, że cpk to jeden wielki miś, a kto ile przytuli to jego. Na końcu da się w nazwie narodowy i ciemny lud to kupi.

      • 30 22

      • CPK eh...

        • 4 4

      • Trudno uwierzyć, ale są ludzie , którzy nie kradną. Wiem, Ty takich nie znasz. Ale to twój problem.

        • 9 7

    • Wyobraź sobie, że są w tym kraju miejsca skąd się nie da dolecieć do Warszawy.

      A jak nie lecisz dalej partnerem lotu to na przyszły tydzień masz bilety po 549 w jedną stronę.

      To jak by była opcja pojechać za 100 pociągiem kosztem godziny czasu to biorę.

      Tyle w temacie dojazdu. A czy to ma być dojazd do CPK czy do Chopina to inny temat.

      • 9 5

    • Po co nam taki port lotniczy (4)

      Przecież jest w Berlinie

      • 16 6

      • zmień płytę Kacper - ta juz zdarta (1)

        • 7 17

        • To nie Kacper.Skoro wspomniał o Berlinie to pewnie Jurgen.

          • 11 2

      • kosmodrom też niepotrzebny, jest na Florydzie, ale wiadomo że cały świat będzie do nas przyjeżdżał żeby rakietki popuszczać. A co, nie wybudujemy? Jak tylko Prezes wbije pierwszą łopatkę to nie ma wuja we wsi

        • 7 3

      • I dlatego to w Berlinie mają kasę...a my jabłka.

        • 9 1

    • wszystkie kraje Europy zachodniej mają rozwiniętą sieć kolejową do 300 km/h (2)

      po rozbudowie kolei , dojazd do CPK z Trójmiasta będzie trwał 2 - 2,5 godziny , a przyjazd na lotnisko w Gdańsku np z centrum Gdyni , odprawa , start , lot i lądowanie zajmuje podobno ilość czas co jadąc pociągiem , warto dodać że często ceny za lot to 300 - 600 zł a pociągiem 100 - 300 zł max

      • 6 4

      • u nas będzie 500 plus na dzień lub dwa (1)

        plus przekop wzdłuż Mierzei

        • 7 6

        • hej nie odświeżyłeś, że opozycja już popiera 500+ ...

          zostałeś z tym utyskiwaniem jak wczesny Budka czy inny Szczerba

          • 6 2

    • wszystkie kraje Europy zachodniej mają rozwiniętą sieć kolei do 300 km / h

      po rozbudowie dojazd z Trójmiasta do CPK pociągiem zajmie 2 - 2,5 godziny , a dojazd do lotniska w Gdańsku z centrum Gdyni , odprawa , start , lądowanie , zajmuje tyle samo czasu co jazda pociągiem , dodam że cena za lot to 300 - 600 zł a za pociąg 100 - 300 zł

      • 1 1

    • (1)

      Po co nam CPK jak jest w niemczech?

      • 5 2

      • Ja natürlich jawohl

        • 3 1

    • A dlaczego masz leciec do Warszawy ?

      Wystarczy ze miasto obniży zaporowe ceny dla linii lotniczych

      • 2 0

    • pkm ii gdańsk Południe powstaje dzięki pkm (1)

      Swoją drogą patrzę na przetargi kolejowe i to co odwala ostatnio PKM to kawał dobrej roboty 3 przetargi i 3 dobre kosztorysy inwestorskie, oferty w budżecie. W plk jakoś nie potrafią oszacować kosztów.

      • 3 3

      • cześć wiesiek, ja też robię w PKM

        ale nawet nie udaję, że to PKM rozwiązało cokolwiek w skali rejonu i GD/GA

        • 2 1

    • Nie kuś się już o nic.I nie staraj się być mądrym. Zostaw to innym.

      • 0 0

  • Stanowisko potrzebne aby polepszyć (6)

    funkcjonowanie SKM. Miasto ma dużo wolnych środków swoich, może inwestować nie tylko w rozwój miasta ale również w kompetentnych ludzi.

    • 25 100

    • słusznie zauważył że

      Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

      • 4 0

    • Tak samo potrzebne jak 5 koło u wozu

      • 7 3

    • Ta

      A moze by tak polaczenie na miano zach miasta z Elblagiem i Slupskiem nie w 1,3 h tylko 45 minut :D

      • 0 0

    • bo fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego . . . . . . .

      • 2 0

    • Chyba tylko w ich status finansowy ( tak po koleżeńsku).

      • 0 0

    • Potrzebny do zarzadzania baza rydwanowa !!!!

      • 1 0

  • Pani serdeczna myślałem że zna się na wszystkim

    • 105 8

  • Kolejny przyjaciel Oleńki? (1)

    Szkoda słów. Czekam na referendum

    • 191 20

    • Powodzenia w czekaniu

      • 1 1

  • robił coś kiedyś poza byciem dyrektorem i członkiem zarządu? (11)

    Np. czy był inżynierem, analitykiem itp. czy coś wdrażał - będzie wiadomo od razu, czy coś sensownego będzie z tej pracy, a tak to tzw. "stanowisko kasowe pełnonocnikowe"

    • 174 8

    • jestem asertywny i szybko sie ucze (2)

      • 19 1

      • (1)

        typowa pisowska odpowiedz

        • 3 9

        • typowa lemingowa odpowiedź

          • 9 1

    • Po co

      On ma zawód: dyrektor

      • 20 1

    • Akurat ten człowiek jest dość znany w środowisku kolejowym od ładnych paru lat. (4)

      Uchodzi za jednego z najbardziej kompetentnych i ogarniętych menedżerów w transporcie kolejowym. Mówię to szczerze, bez żadnych podtekstów, bo sam pracuję w tej branży. Dodam, że do obecnej władzy w Gdańsku mam sporą rezerwę. Akurat ten ruch kadrowy wyjątkowo im się udał, ten gość jest naprawdę konkretny i może sporo ruszyć w temacie rozwoju kolei w naszej aglomeracji. Aż dziwię się że nie znalazł sobie jakiejś bardziej prestiżowej i wymagającej roboty, bo każdy z branży by go wziął z pocalowaniem w rękę.

      • 16 5

      • Potwiedzam (1)

        Zawsze jeździł bez biletu

        • 23 3

        • Grunt to zabrać merytoryczny głos w dyskusji.

          • 5 3

      • Ruch kadrowy może ok, ale po co w ogóle miastu takie stanowisko? Zarządza pociągami, czy jak?

        • 4 2

      • to niech zostanie prezesem SKM

        jest ogłoszenie że jest konkurs

        • 10 0

    • (1)

      Wystarczy chwilę poszperać w sieci: "Malepszak jest absolwentem Technikum Kolejowego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2003-2004 stypendysta Purdue University - USA. Autor licznych inicjatyw, który przyczyniły się do poprawy parametrów użytkowych linii kolejowych na łącznej długości ponad 4 tys. kilometrów torów. Współautor m.in. przygotowania połączeń na Euro 2012, pakietu zadań rewitalizacyjnych dla wykorzystania środków unijnych, przygotowania infrastruktury dla programu Pendolino, nowelizacji rozporządzeń i przepisów PLK." Jeśli chodzi o "nasze" podwórko to w kontekście osiągnięć p. Malepszaka warto niewątpliwie wspomnieć o rewitalizacji trasy Gdańsk-Poznań, właśnie w związku z Euro 2012. Dzięki temu w bardzo krótkim czasie, za relatywnie nieduże pieniądze poprawiono w istotnym stopniu czas podróży między tymi miastami.

      • 2 0

      • i tak powinni go przedstawić

        a nie jako członków zarządów.

        • 2 0

  • Kolejny skacze po spółkach, a kasa leci

    Szkoda, że i u nas takich biorą

    • 127 4

  • NA pewno duzo pomoze dulkiewicz

    • 82 3

  • Poszukiwany, poszukiwana

    "Mój mąż jest z zawodu dyrektorem." Ze stołeczka na stołeczek...

    • 128 5

  • Po co komu to? (3)

    Znowu wydatek na miarę Ostrołęki.. A w Berlinie olbrzymie lotniska.. Pisiory, jak ja was....
    Glu... P... Ki

    • 32 56

    • (2)

      Racja po co cos budowac,haslo POKOnanych

      • 10 4

      • Po co budować, jak można latami brać pieniądze i nic nie robić. (1)

        Ile km autostrad i dróg szybkiego ruchu powstało za PiS?
        Ile km tras szybkiej kolei?

        Przypominam, że inwestycje zaczęte przed 2015 się nie liczą...

        • 8 4

        • Przypomne,że autostrady i drogi szybkiego ruchu

          były budowane z dofinansowaniem UE gdzie nie wiadomo dlaczego są aktualnie autostradami płatnymi.Dziękuję za uwagę.

          • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane