- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (255 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Z CPK do Gdańska. Miasto powołało urzędnika kolejowego
Piotr Malepszak objął stanowisko pełnomocnika ds. kolejowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. Jego zadaniem będzie współpraca z SKM, PKM i PKP przy projektach kolejowych realizowanych na terenie miasta. Ostatnio pracował m.in w spółce odpowiedzialnej za przygotowanie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Pełnomocnik będzie również brał udział w spotkaniach ze spółkami kolejowymi w kwestii koordynacji prac pomiędzy PKP a miastem oraz możliwości przeprowadzenia inwestycji planowanych przez miasto na terenach kolejowych.
Czytaj też: 4,5 mln zł za ważny dokument ws. PKM Południe
- Moim zadaniem będzie doprowadzanie do finalizacji tematów na styku miasta i podmiotów kolejowych, spraw, które zostały rozpoczęte i czekają na dokończenie - mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik ds. kolejowych. - Również jednym z pierwszych zadań do zrealizowania jest kwestia rozbudowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej o nowy etap w kierunku południowych dzielnic miasta. Zadanie to wchodzi w etap studialny. Mnóstwo pracy przed nami.
Zobacz też: Nowa "szprycha" kolejowa z Trójmiasta do Warszawy
- w latach 2008-2016 pracował w PKP PLK S.A. na stanowiskach dyrektora biura i pełnomocnika zarządu
- w latach 2017-2018 był członkiem zarządu ds. technicznych w Kolejach Dolnośląskich S.A.
- w latach 2018-2020 zasiadał na stanowisku członka zarządu ds. kolei i p.o. prezesa zarządu w spółce Centralny Port Komunikacyjny.
Opinie (222) 10 zablokowanych
-
2021-03-12 16:01
Widać za dużo kasy w budżecie (11)
Znowu niepotrzebne stanowiska
- 273 19
-
2021-03-12 16:17
(4)
kryzys i zaciskanie pasa.
- 26 0
-
2021-03-12 16:49
Urząd fachowców (3)
- 18 0
-
2021-03-12 18:53
(1)
Co oprócz nowego etatu za pieniądze podatników wniesie pełnomocnik? Zamiast przejechać się koleją będzie myślał, co zrobić by jeszcze trochę pogrzać stołek. W naszej szkole i na uczelni najlepszymi wykładowcami byli ludzie z przemysłu, którzy znali życie od podszewki, a nie z literatury.
- 18 1
-
2021-03-12 20:02
Jak to co wniesie?
Nowego rzecznika tegoż urzędnika,ponieważ ten będzie ciężko zapracowany.
- 6 0
-
2021-03-12 20:47
Oni nie potrafią zaprojektować tras tramwajowych a zabierają się za kolej?
- 13 0
-
2021-03-12 18:05
Kolejny do
Brania kasy
- 20 0
-
2021-03-12 19:18
Dramat
Zastepcy z kwotami ponad 200 000zl rocznie. I jeszcze ktoś od koleji - kiedy miasto się tym nie zajmuję.
- 13 0
-
2021-03-12 20:46
Z drugiej strony czy nie można utworzyć tego stanowiska w Berlinie?
- 11 0
-
2021-03-12 21:13
kradzieź obywataeli z podatków (1)
na całość! już nikt nie hamuje! wszyscy biorą nie rękoma a już całymi koparkami! wszystko dla nich! pchają swoich gdzie się da! byle brać brać brać!
Podły naród!!!!!!!!!!!!!!!!!
Złodziejski naród.- 8 0
-
2021-03-13 11:00
Dlatego
W tym kraju nigdy nie będzie normalnie , kto przy korycie to tylko ciągnie na maxa i bierze swoich do udziału
- 4 0
-
2021-03-12 21:44
Kumpel grzelaka starego czy młodego
- 14 0
-
2021-03-12 16:03
O ile CPK jest inwestycją karkołomną do przeprowadzenia przy tych rządach. (24)
To SKM na Południe Gdańska powinna być bardziej możliwa do zrealizowania.
Pokusiłbym się o stwierdzenie, że CPK w zasadzie stracił już jakąkolwiek rację bytu. Nikt nie będzie jechał przez pół Polski pociągiem by polecieć stamtąd samolotem. Już prosciej lecieć samolotem z Gdańska do Wawy i stamtąd w świat.- 84 96
-
2021-03-12 16:07
Lotnisko im. Chopina ma wystarczające możliwości do obsłużenia krajowego zapotrzebowania. (4)
W Polsce nie ma na tyle dużęgo zapotrzebowania na Loty Tradycyjne by uzasadniało ono budowę dedykowanego Hub-u.
To nie Paryż Orly/De Gaulle/ To nie Heathrow/Frankfurt/Monachium.
Pominę już fakt, że nie mamy linii lotnicznych, które utrzymałyby się na takim lotnisku.- 24 21
-
2021-03-12 17:37
lotnisko Chopina w 2009 miało 8 mln pasażerów rocznie , w 2019 18 mln , przepustowość to 25 mln (1)
loty między 23:00 a 5;00 są zakazane ,
- 10 0
-
2021-03-12 22:33
Modlin
Już jest. Nic nie trzeba budować. Ale wziątków się nie przytuli, i to złodziejski rząd boli.
- 9 5
-
2021-03-12 20:38
Takie lotnisko to kasa, miejsca pracy.
Nie musimy mieć dużych lini. Lotnisko będzie obsługiwać nie tylko loty pasażerskie ale także cargo z Azji. Dlaczego mamy oddawać kawałek tortu Niemcom? Musimy mieć duży hub bo obecne lotniska są za małe i mało konkurencyjne na światowym rynku. W dodatku obsługujemy coraz więcej pasażerów ze wschodu. Wszystko wymaga mądrego zarządzania. Budowa portu musi być realizowana przez wszystkie ekipy rządowe bo to jest priorytetowa sprawa dla rozwoju i bezpieczeństwo kraju. To szybkość przemieszczania i kontrola przepływów towarów decyduje dzisiaj o pozycji na światowym rynku. Wolę wydać kasę na CPK niż 500+, wcześniejsze emerytury dla górników, policjantów i trzynastki dla urzędników.
- 12 7
-
2021-03-12 21:58
Hub dedykowany. To zaistnieje we wszystkich thing tkankach świata. Co za mózg! i**oto, daj że owsa.
- 0 4
-
2021-03-12 16:12
Te komentarze to na serio? (2)
Przecież wiadomo, że cpk to jeden wielki miś, a kto ile przytuli to jego. Na końcu da się w nazwie narodowy i ciemny lud to kupi.
- 30 22
-
2021-03-12 16:51
CPK eh...
- 4 4
-
2021-03-12 21:47
Trudno uwierzyć, ale są ludzie , którzy nie kradną. Wiem, Ty takich nie znasz. Ale to twój problem.
- 9 7
-
2021-03-12 16:15
Wyobraź sobie, że są w tym kraju miejsca skąd się nie da dolecieć do Warszawy.
A jak nie lecisz dalej partnerem lotu to na przyszły tydzień masz bilety po 549 w jedną stronę.
To jak by była opcja pojechać za 100 pociągiem kosztem godziny czasu to biorę.
Tyle w temacie dojazdu. A czy to ma być dojazd do CPK czy do Chopina to inny temat.- 9 5
-
2021-03-12 17:11
Po co nam taki port lotniczy (4)
Przecież jest w Berlinie
- 16 6
-
2021-03-12 17:35
zmień płytę Kacper - ta juz zdarta (1)
- 7 17
-
2021-03-12 20:05
To nie Kacper.Skoro wspomniał o Berlinie to pewnie Jurgen.
- 11 2
-
2021-03-12 18:17
kosmodrom też niepotrzebny, jest na Florydzie, ale wiadomo że cały świat będzie do nas przyjeżdżał żeby rakietki popuszczać. A co, nie wybudujemy? Jak tylko Prezes wbije pierwszą łopatkę to nie ma wuja we wsi
- 7 3
-
2021-03-12 20:43
I dlatego to w Berlinie mają kasę...a my jabłka.
- 9 1
-
2021-03-12 17:33
wszystkie kraje Europy zachodniej mają rozwiniętą sieć kolejową do 300 km/h (2)
po rozbudowie kolei , dojazd do CPK z Trójmiasta będzie trwał 2 - 2,5 godziny , a przyjazd na lotnisko w Gdańsku np z centrum Gdyni , odprawa , start , lot i lądowanie zajmuje podobno ilość czas co jadąc pociągiem , warto dodać że często ceny za lot to 300 - 600 zł a pociągiem 100 - 300 zł max
- 6 4
-
2021-03-12 17:36
u nas będzie 500 plus na dzień lub dwa (1)
plus przekop wzdłuż Mierzei
- 7 6
-
2021-03-13 09:06
hej nie odświeżyłeś, że opozycja już popiera 500+ ...
zostałeś z tym utyskiwaniem jak wczesny Budka czy inny Szczerba
- 6 2
-
2021-03-12 17:41
wszystkie kraje Europy zachodniej mają rozwiniętą sieć kolei do 300 km / h
po rozbudowie dojazd z Trójmiasta do CPK pociągiem zajmie 2 - 2,5 godziny , a dojazd do lotniska w Gdańsku z centrum Gdyni , odprawa , start , lądowanie , zajmuje tyle samo czasu co jazda pociągiem , dodam że cena za lot to 300 - 600 zł a za pociąg 100 - 300 zł
- 1 1
-
2021-03-12 19:55
(1)
Po co nam CPK jak jest w niemczech?
- 5 2
-
2021-03-12 20:07
Ja natürlich jawohl
- 3 1
-
2021-03-12 21:26
A dlaczego masz leciec do Warszawy ?
Wystarczy ze miasto obniży zaporowe ceny dla linii lotniczych
- 2 0
-
2021-03-12 21:49
pkm ii gdańsk Południe powstaje dzięki pkm (1)
Swoją drogą patrzę na przetargi kolejowe i to co odwala ostatnio PKM to kawał dobrej roboty 3 przetargi i 3 dobre kosztorysy inwestorskie, oferty w budżecie. W plk jakoś nie potrafią oszacować kosztów.
- 3 3
-
2021-03-13 09:08
cześć wiesiek, ja też robię w PKM
ale nawet nie udaję, że to PKM rozwiązało cokolwiek w skali rejonu i GD/GA
- 2 1
-
2021-03-12 21:55
Nie kuś się już o nic.I nie staraj się być mądrym. Zostaw to innym.
- 0 0
-
2021-03-12 16:03
Stanowisko potrzebne aby polepszyć (6)
funkcjonowanie SKM. Miasto ma dużo wolnych środków swoich, może inwestować nie tylko w rozwój miasta ale również w kompetentnych ludzi.
- 25 100
-
2021-03-12 16:51
słusznie zauważył że
Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej
- 4 0
-
2021-03-12 17:21
Tak samo potrzebne jak 5 koło u wozu
- 7 3
-
2021-03-13 11:10
Ta
A moze by tak polaczenie na miano zach miasta z Elblagiem i Slupskiem nie w 1,3 h tylko 45 minut :D
- 0 0
-
2021-03-13 13:09
bo fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego . . . . . . .
- 2 0
-
2021-03-13 13:15
Chyba tylko w ich status finansowy ( tak po koleżeńsku).
- 0 0
-
2021-03-13 13:16
Potrzebny do zarzadzania baza rydwanowa !!!!
- 1 0
-
2021-03-12 16:05
Pani serdeczna myślałem że zna się na wszystkim
- 105 8
-
2021-03-12 16:07
Kolejny przyjaciel Oleńki? (1)
Szkoda słów. Czekam na referendum
- 191 20
-
2021-03-13 14:25
Powodzenia w czekaniu
- 1 1
-
2021-03-12 16:10
robił coś kiedyś poza byciem dyrektorem i członkiem zarządu? (11)
Np. czy był inżynierem, analitykiem itp. czy coś wdrażał - będzie wiadomo od razu, czy coś sensownego będzie z tej pracy, a tak to tzw. "stanowisko kasowe pełnonocnikowe"
- 174 8
-
2021-03-12 16:13
jestem asertywny i szybko sie ucze (2)
- 19 1
-
2021-03-12 20:05
(1)
typowa pisowska odpowiedz
- 3 9
-
2021-03-13 08:40
typowa lemingowa odpowiedź
- 9 1
-
2021-03-12 16:38
Po co
On ma zawód: dyrektor
- 20 1
-
2021-03-12 17:44
Akurat ten człowiek jest dość znany w środowisku kolejowym od ładnych paru lat. (4)
Uchodzi za jednego z najbardziej kompetentnych i ogarniętych menedżerów w transporcie kolejowym. Mówię to szczerze, bez żadnych podtekstów, bo sam pracuję w tej branży. Dodam, że do obecnej władzy w Gdańsku mam sporą rezerwę. Akurat ten ruch kadrowy wyjątkowo im się udał, ten gość jest naprawdę konkretny i może sporo ruszyć w temacie rozwoju kolei w naszej aglomeracji. Aż dziwię się że nie znalazł sobie jakiejś bardziej prestiżowej i wymagającej roboty, bo każdy z branży by go wziął z pocalowaniem w rękę.
- 16 5
-
2021-03-12 17:47
Potwiedzam (1)
Zawsze jeździł bez biletu
- 23 3
-
2021-03-12 22:11
Grunt to zabrać merytoryczny głos w dyskusji.
- 5 3
-
2021-03-13 07:36
Ruch kadrowy może ok, ale po co w ogóle miastu takie stanowisko? Zarządza pociągami, czy jak?
- 4 2
-
2021-03-13 08:25
to niech zostanie prezesem SKM
jest ogłoszenie że jest konkurs
- 10 0
-
2021-03-13 19:15
(1)
Wystarczy chwilę poszperać w sieci: "Malepszak jest absolwentem Technikum Kolejowego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2003-2004 stypendysta Purdue University - USA. Autor licznych inicjatyw, który przyczyniły się do poprawy parametrów użytkowych linii kolejowych na łącznej długości ponad 4 tys. kilometrów torów. Współautor m.in. przygotowania połączeń na Euro 2012, pakietu zadań rewitalizacyjnych dla wykorzystania środków unijnych, przygotowania infrastruktury dla programu Pendolino, nowelizacji rozporządzeń i przepisów PLK." Jeśli chodzi o "nasze" podwórko to w kontekście osiągnięć p. Malepszaka warto niewątpliwie wspomnieć o rewitalizacji trasy Gdańsk-Poznań, właśnie w związku z Euro 2012. Dzięki temu w bardzo krótkim czasie, za relatywnie nieduże pieniądze poprawiono w istotnym stopniu czas podróży między tymi miastami.
- 2 0
-
2021-03-13 23:21
i tak powinni go przedstawić
a nie jako członków zarządów.
- 2 0
-
2021-03-12 16:12
Kolejny skacze po spółkach, a kasa leci
Szkoda, że i u nas takich biorą
- 127 4
-
2021-03-12 16:13
NA pewno duzo pomoze dulkiewicz
- 82 3
-
2021-03-12 16:37
Poszukiwany, poszukiwana
"Mój mąż jest z zawodu dyrektorem." Ze stołeczka na stołeczek...
- 128 5
-
2021-03-12 16:37
Po co komu to? (3)
Znowu wydatek na miarę Ostrołęki.. A w Berlinie olbrzymie lotniska.. Pisiory, jak ja was....
Glu... P... Ki- 32 56
-
2021-03-12 16:57
(2)
Racja po co cos budowac,haslo POKOnanych
- 10 4
-
2021-03-12 17:47
Po co budować, jak można latami brać pieniądze i nic nie robić. (1)
Ile km autostrad i dróg szybkiego ruchu powstało za PiS?
Ile km tras szybkiej kolei?
Przypominam, że inwestycje zaczęte przed 2015 się nie liczą...- 8 4
-
2021-03-12 20:12
Przypomne,że autostrady i drogi szybkiego ruchu
były budowane z dofinansowaniem UE gdzie nie wiadomo dlaczego są aktualnie autostradami płatnymi.Dziękuję za uwagę.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.