- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (298 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (93 opinie)
Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu
Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce . Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.
Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.
84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku
Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.
- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. Siennickiej w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. Lenartowicza w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
30 nowych wiat na przystankach
Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.
W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.
Opinie (219) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-28 07:01
może jeszcze przebudować te na których (22)
droga rowerowa biegnie przed wiatą przystankową, a nie za nią i co gorsze buduje się w ten sposób nawet na nowych lub przebudowanych odcinkach dróg
- 192 8
-
2020-08-28 07:16
Niestety (9)
taki jest efekt wciskania dróg rowerowych bez patrzenia na wygodę pieszych.
- 37 4
-
2020-08-28 08:29
dzięki zbudowaniu wielu dróg rowerowych przy okazji poprawiono zdecydowanie jakość (8)
chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często instaluje słupki, które psują estetykę miasta, ale są potrzebne ze względu na roszczeniowe zapędy wielu (na szczęście nie wszystkich) użytkowników samochodów.
- 11 15
-
2020-08-28 09:16
No cóż. (5)
Mniej się boję zaparkowanego na chodniku auta, niż pędzącego tym chodnikiem rowerzysty. A ty jeśli masz problem ominąć rowerem stojące auto, to może zrezygnuj z jazdy na rowerze.
- 17 16
-
2020-08-28 13:16
Wiesz, rower i tak jest porysowany od jazdy po lesie (3)
Tylko jak przeorzesz kierownicą jakiegoś gruza o wartości średniego amortyzatora, zaraz wyskakują na Ciebie Janusze.
- 2 5
-
2020-08-28 15:13
(2)
A to ciekawe rzeczy piszesz. Bardzo ciekawe.
Najdroższe amortyzatory rowerowe z którymi się spotkałem kosztowały w okolicy 1000USD.
No ale przecież wiemy. Wszystkie auta na drogach nie są więcej warte niż 1000PLN, co nie?- 1 3
-
2020-08-28 22:47
Wiekszosc nie jest warta nawet 1000pln.
- 0 0
-
2020-08-29 00:20
Średnia wartość auta na polskich drogach to 12kpln
To teraz pomyśl ile musi być gruzów za parę tysi, żeby wyrównać "złodziei ze Skodą w leasingu".
Fox 40 kosztuje 10kpln, więc mało widziałeś :)- 1 1
-
2020-08-29 16:17
w skali od 1 do 10 dostajesz 10 za glupute wypowiedzi
- 1 0
-
2020-08-28 17:12
"przy okazji poprawiono zdecydowanie jakość chodników " (1)
I dzięki temu piesi chodzą drogami rowerowymi.
- 5 0
-
2020-08-29 16:15
mandaty dla takich
- 0 1
-
2020-08-28 07:31
Jest kasa podatników (5)
Jest i zabawa , a gdzie odpowiedzialność wykonawcy . Kolejna rzecz to masa bitumiczna , która pewno po kolejnym letnim sezonie będzie jak fale na morzu
- 26 4
-
2020-08-28 09:57
Polska to PAństwo Teoretyczne
gdzie urzędnik odbiera "te nagrody nam się po prostu należały!"
ale nigdy nie ponosi żadnej odpowiedzialności! - Za NiC!- 11 3
-
2020-08-28 10:17
(1)
Nie wykonawca tylko projektant. Wykonawca wykonał prace zgodnie z projektem. No ale czego wymagać od projektantów zero praktyki i nawet tyłka się nie chce ruszyć w teren, wszystko przetestowane w teorii.
- 6 0
-
2020-08-28 17:15
a instrukcję kancelaryjną zna?
konstruował, sprawdził, zatwierdził.
Trzy podpisy.- 3 0
-
2020-08-28 11:15
(1)
Przecież napisane, że wykonawca naprawiał w ramach gwarancji. Skoro ciągle pęka to raczej wina projektu
- 4 0
-
2020-08-28 17:14
nikt, niczego nie naprawiał
jak z ręki majstrowi wypadło, tak leży...
- 5 0
-
2020-08-28 07:47
No tak znowu PO .... (2)
Zrobicie coś na dłużej niż rok?
- 16 16
-
2020-08-28 08:27
Kasperek, czy co? (1)
- 12 11
-
2020-08-29 16:23
kacperek juz swoje pieniadze unijne bezzwrotne na rozwoj biznesu wzial w celu zbankrutowania
- 1 1
-
2020-08-28 08:48
(2)
Lepsza szeroka wspólna przestrzeń przed wiatą, niż wciśnięta ddr między wiatę, a płot czy krzaki, z zawijasami i brakiem widoczności, pieszymi wychodzącymi zza wiaty i innymi "atrakcjami".
- 7 7
-
2020-08-28 12:58
(1)
Nie, nie!
- 1 1
-
2020-08-28 14:53
Tak Tak!
- 1 1
-
2020-08-28 07:02
Pięć lat i już do wymiany (5)
Brawo!
- 235 23
-
2020-08-28 07:30
Do wymiany były już po 3 ale przeciągali ile się dało.
- 43 1
-
2020-08-28 08:14
Komu bijesz brawo ? (2)
Wykonawcy wyłonionemu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych ? Oczywiście od razu wiedziałeś, ze materiał z którego zrobią ten przystanek nie wytrzyma próby czasu. Może tobie podobni uważaja ciebie " alfę i omegę" dla mnie jesteś małym g-nym trollem!
- 8 19
-
2020-08-28 08:39
Tak - to było wiadome od początku (1)
Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w Gdańsku żenujące - polecam zwiedzić ot choćby Kraków, gdzie takich problemów nie ma.
Robienie kosteczki czy drobnych płyt to proszenie się o kłopoty.- 27 4
-
2020-08-29 16:26
tylko beton zbrojony wysokiej klasy!
- 0 0
-
2020-08-28 19:58
Świadomy wyborca
Przecież to twoi idole!
- 2 0
-
2020-08-28 07:02
Przystanki wiedeńskie to świetna sprawa (8)
Bardzo podnoszą komfort pasażerów i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Mam nadzieję, że będzie ich powstawać więcej.- 86 53
-
2020-08-28 08:25
(2)
Akurat zmniejszają bezpieczenstwo
- 7 24
-
2020-08-28 08:32
? troll czy gość odklejony od rzeczywistości? (1)
ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na ulicy Myśliwskiej na Morenie nie zmieścił się na jezdni, na której były progi spowalniające i strefa Tempo 30, potrącił pasażerkę czekającą na autobus i uciekł z miejsca wypadku.
- 19 5
-
2020-08-28 09:03
A najgorsze, że nie poniósł z tego powodu większych (jeśli w ogóle) konsekwencji...
- 13 0
-
2020-08-28 09:36
Mieszkanka (2)
Ludzie jakie bezpieczeństwo? Kilkukrotnie wysiadając z tramwaju, samochody nie stają a jadą dalej! Więc efekt taki ze auto jedzie z 2 cm od stóp!
- 12 3
-
2020-08-28 09:40
samochody wysiadają z tramwaju?
- 9 5
-
2020-08-28 09:40
Żeby przystanek nie był wyniesiony do góry, to tak samo by przejeżdżali tyle, że z dużo większą prędkością, zatem teraz jest bezpieczniej. Do ideału oczywiście wiele brakuje i piszę to jako kierowca, czasem pieszy. Mnie też irytują barany co jadą mi metr za zderzakiem i ciągle im coś nie pasuje.
- 8 1
-
2020-08-28 09:39
(1)
Ale kierowdy maja to gdzies i jada prosto w ludzi wysiadajacych z tramwaju
- 6 1
-
2021-05-06 15:08
bo NIE MA
sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym przystanku.
W innym miescie niemieckim widzialem, ze oprocz sygnalizacji z progu wysuwaja sie kolczatki, bo widocznie byli tacy, co nie zatrzymywali sie przed sygnalizatorami.- 0 0
-
2020-08-28 07:03
Beton technologiczny (12)
Najlepsze jest beten technologiczny wówczas przez co najmniej 28 lat nie trzeba nic robić. Autostrada A1 na odcinku od Łodzi do Katowic budowana jest z betonu. Płytki popękają a masa bitumiczna spowoduje że będą koleiny.
- 160 4
-
2020-08-28 07:24
Obwodnica też z betonu (3)
Obwodnica też z betonu i dobrze się trzyma po tylu latach nawet przy takim natężeniu ruchu. Mimo to w zarządzie dróg i zieleni "czarna plastelinka" jest popularniejsza, po kilkunastu miesiącach się zapada i rozjeżdża na boki
- 20 6
-
2020-08-28 07:41
Ale która obwodnica? Bo na pewno nie trójmiejska
- 19 4
-
2020-08-28 08:42
Powiedzieć masa bitumiczna to nic nie powiedzieć (1)
Jak znam doniesienia medialne to podawane nazwy mogą być skrajnie dalekie od prawdy. Może zrobią to z AC, albo MMA. Natomiast sama nawierzchnia to zwykle efekt skopania podbudowy, także do wymiany jest nieco więcej niż tylko wierzchnia warstwa.
- 14 0
-
2020-08-28 17:43
Nie zawsze.
I nie z "AC albo MMA" - beton asfaltowy (AC) jest właśnie mieszanką mineralno-asfaltową (MMA).- 1 0
-
2020-08-28 07:26
wszyscy o tym wiedzą (3)
ale wówczas nie będzie co poprawiać i remontować
- 37 3
-
2020-08-28 08:33
I o to chodzi.
- 9 1
-
2020-08-28 10:33
jest jeszcze sprawa kosztów (1)
beton jest dużo droższy więc jednorazowy koszt się liczy. To że w przyszłości oszczędzimy, to sprawa następnej władzy i kolejnych pokoleń. Dla polityków liczy się dzisiaj a nie jutro.
- 8 0
-
2020-08-29 16:44
bo wyborcy nie docenia polityka ktory mysli dalekosieznie, taki tez staje sie latwym celem ataku konkurencji
- 0 0
-
2020-08-28 08:37
Co innego autostrada, co innego miejsce, gdzie kilkadziesiąt razy dziennie hamuje kilkudziesięciotonowy autobus. (3)
Inaczej zatoki byłyby z asfaltu, który też potrafi przeżyć kilkadziesiąt lat.
- 3 11
-
2020-08-28 08:50
Autobus hamuje przy przystanku a nie na tych płyta h (2)
- 8 2
-
2020-08-28 10:34
samochody hamują przed przystankami, a nie na tych płytach
- 6 1
-
2020-08-28 13:19
Aha, zatrzymuje się przed płytami, a potem teleportuje 20m dalej?
- 2 7
-
2020-08-28 07:05
Kto za to płaci? (7)
Z tego co pamiętam niedawno je wykonano. I znowu do przerobienia?
Chyba mamy za dużo pieniędzy w kasie miasta?- 136 14
-
2020-08-28 09:01
Nie można (3)
wymiany potraktować jako naprawę gwarancyjną? Wykonawca powinien za bubel zapłacić.
- 10 1
-
2020-08-28 09:38
No tak, ale ciekawe czy wybór materiału był jego pomysłem czy wynikał z warunków przetargu?
- 8 0
-
2020-08-28 09:40
Gwarancji nie ma. Jezdza ciezarowki pomimo zakazu
- 5 0
-
2020-08-28 10:11
jaka pewność że wykonawca jeszcze istnieje
- 8 0
-
2020-08-28 10:30
Pan, Pani... Społeczeństwo...
- 7 0
-
2020-08-28 13:35
(1)
przeróbka.. nazwa zobowiazuje
- 5 0
-
2020-08-28 17:15
naciągana nazwa
Trojan - tak to miejsce nazywano.
- 3 0
-
2020-08-28 07:05
Tylko po co bitumiczna?! (19)
W Gdyni wszystkie przystanki autobusowe sa zrobione z betonu/zelbetonu. To jest o wiele lepsze i trwalsze. Autobus wazy kilkanascie ton i i zawsze niszczy nawierzchnie gwaltownie hamujac i ruszajac.
- 122 7
-
2020-08-28 07:07
W gdansku zrobili betonowy przystanek przy galerii manhattan i tez dziala. To dobre rozwiązanie
- 24 0
-
2020-08-28 07:12
Chidzi o to zeby kaskę skubać (2)
a poza tym masa bitumiczna jest eko-vege bo z ropy naftowej taka naturalna a gda jest czołowym przedstawicielem nurtu ekologicznego, zwłaszcza jeśli chodzi o takie ekologiczne przedsięwzięcia jak Portservice :)
- 30 7
-
2020-08-28 07:58
Jeśli ropa to w domyśle Orlen.
Wspieramy w ten sposób spółki skarbu państwa. W TVPiS padło, że te spółki wspierają społeczeństwo, to trzeba się odwdzięczyć!
- 8 4
-
2020-08-28 09:52
Dwa tysiące pensji
Od ojczyma
- 0 0
-
2020-08-28 07:19
Wszystkie nie, bo ktoś mądry na węźle wyklętych pomyślał, że z małych kosteczek brukowych można to zrobić
kto ciekawy, niech sobie zobaczy jak wygląda zatoka z kostek bauma po kilku latach. To jest niebezpieczne.
- 12 0
-
2020-08-28 07:19
Tak,tylko przedtem w Gdyni robili przystanki z kostki i to nie brukowej,jeszcze parę takich bubli pozostało,na szczęscie wyciągnięto odpowiednie wnioski i teraz robią betonowe.
- 11 0
-
2020-08-28 07:31
(2)
Autobusy nie jeżdżą po tej kostce tylko zatrzymują się na torowisku.
- 11 2
-
2020-08-28 10:19
Autobusy nie, ale ciężarówki tak.
- 4 0
-
2020-08-28 10:40
już
nie jeżdżą...
- 0 0
-
2020-08-28 07:47
Zgadzam się. Przystanki z betonu są świetne.
Natomiast urzędnicy który zatwierdzili budowę przystanku z kostki brukowej lub co gorsza małych kamieni, powinni ponieść konsekwencje.
Autobusy na do hamowaniu wyrywają z flakami zawieszenie a pasażerowie podskakują jak pacynki z Mauppet Show.- 19 1
-
2020-08-28 08:47
Istnieje też coś takiego jak beton asfaltowy :) (1)
Beton to kruszywo zmieszane z czymś co je zlepia. Może to być cement, może być asfalt.
- 1 0
-
2020-08-28 10:23
Beton to kruszywo, czy kruszywo betonowe?
- 1 0
-
2020-08-28 08:49
(1)
Klepisko powinno być albo kocie łby jak na 10 lutego.
- 1 0
-
2020-08-28 10:17
Kocie lby to bzdura.
- 1 0
-
2020-08-28 09:45
Ale wiesz, że autobus nie wjeżdza na tę powierzchnię?
- 0 1
-
2020-08-28 10:27
W Gdyni wcale nie jest tak idealnie (1)
Betonowy przystanek na Wiśniewskiego już był w całkowitej naprawie bo się ten super beton mocno zapadł.
- 0 0
-
2020-08-28 11:02
bo z**bano podbudowe
- 4 0
-
2020-08-28 11:24
Po to by trzeci raz na tym zarobić.
- 3 0
-
2020-08-29 08:16
Autobus nie wierzdża na przystanek tylko obok
- 1 0
-
2020-08-28 07:05
Oczywiście tą nawierzchnie która jest uszkodzona robiła jakieś 2 lata temu firma która wygrała przetarg najniższą ceną (3)
Cena to nie zawsze jakość. Ps. nie jestem spamem! Tylko człowiekiem!
- 85 11
-
2020-08-28 08:00
Nie było przetargu tylko naprawa gwarancyjna gamoniu. (2)
Polecam naukę czytania ze zrozumieniem!
- 2 11
-
2020-08-28 08:10
Same walki budowlane .....naprawion po gwarancji i juz do wymiany i jeszcze wyzywasz bo nie umiesz budowac, do roboty sie wez albo zmien zawod. Umiesz zrozumiec to co piszesz czy tylko udajesz? I kto tu jest..........
- 5 4
-
2020-08-28 09:47
Głąbie Kapuściński przeczytaj komentarz jeszcze raz
- 1 1
-
2020-08-28 07:05
A w gdyni na piłsudskiego idzie kostka granitowa..
Na wyniesieniach jedzdni po roku też będzie do remontu. No tak tylko kiedy skończą ten remont dobrej drogi i przemienią go w koszmarek kierowców?
- 25 3
-
2020-08-28 07:06
(13)
> Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe
Na zdjęciach tego nie widać. Natomiast doskonale widać, że płyty te się zapadają, czyli została niewłaściwie przygotowana podbudowa pod nie.
Ewidentna fuszerka wykonawcy - nie można zatem pociągnąć go za to finansowo? Czy rzeczywiście miasto musi naprawiać to za nasze pieniądze?- 172 1
-
2020-08-28 07:26
Ale to jest do przewidzenia nawet na sucho, bez danych. (8)
autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym miejscu to siła hamowania ciągle będzie szła w te same małe kosteczki. Jak zrobisz dużą betonową powierzchnię - masz monolityczny obiekt, który przyjmie siłę hamowania, rozprowadzi do niższych warstw podbudowy i dzięki temu tak szybko się nie zniszczy.
Tymczasem urzędnicy: o, kosteczki granitowe, jakie słodkie i małe. A takie drogie, że na pewno będą w stanie utrzymać ciężki autobus podczas hamowania!- 23 4
-
2020-08-28 07:39
(5)
Tylko autobus na tych płytach się nie zatrzymuje. Przeczytaj, znafco, co to jest przystanek wiedeński.
- 16 4
-
2020-08-28 08:16
Ale po tej kostce jadą inne pojazdy osobowe i ciężarowe.
- 7 0
-
2020-08-28 08:27
już
nie.
- 0 0
-
2020-08-28 08:40
A spójrz na zdjęcie. (2)
Na tym przystanku jak najbardziej autobus zatrzymuje się na płytach.
- 2 7
-
2020-08-28 08:42
(1)
Białe myszki też widzisz? :D
- 4 3
-
2020-08-28 13:20
Następny co prawo jazdy wyjął z czipsów i nie rozumie znaków?
Ech niezłe promocje musieli mieć te 20-30 lat temu.
- 0 2
-
2020-08-28 08:50
(1)
Z dużymi płytami jest inny problem. Bardzo ciężko wykonać dobrą podbudowę i te płyty mają tendencję do pękania. Czy są lepsze - od drobnej kostki fazowanej to wszystko jest lepsze.
- 4 0
-
2020-08-29 16:56
plyty powinny byc wieksze i grubsze
- 0 0
-
2020-08-28 07:29
nie można (2)
ponieważ projekt został uzgodniony z inwestorem i z wadami przeszedł. a dzięki temu można już po kilku latach (5-ciu) (trwałość projektu (unijna kasa)) remontować , naprawiać , poprawiać
- 21 0
-
2020-08-28 09:42
Sugestywna opinia
I kasa się zgadza..
- 3 0
-
2020-08-28 12:25
ochudzamy administrację zwalniając fachowców, bo zewnętrzne firmy wszystko zrobią...
a wtedy urzędnik będzie bezczelnie załaniał się własną ignorancją i niekompetencją, bo on jest od "zarządzania" a nie od merytoryki...
A jak "zarządziłeś" i się zgodziłeś, to "widziały gały, co brały..." i twoja wina a nie wykonawcy...- 4 0
-
2020-08-29 19:49
Zadna, powtarzam, zadna plyta na przystanku Przerobka nie jest zlamana!!!
Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.
- 0 0
-
2020-08-28 07:07
Oby tego typu przystankow było jak najwiecej (tylko przystosowane do przeciązonych samochodów). (1)
- 18 18
-
2020-08-28 10:39
raczej nie
jak najwięcej powinno być przystanków wydzielonych na osobnej wyspie. Po co takie przystanki np. we Wrzeszczu czy Zaspie ??
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.