- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Gdańsk ślubami, ale i rozwodami stoi
Gdańsk znalazł się wśród sześciu miast w Polsce z najwyższym wskaźnikiem ślubów w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców. Co ciekawe, w badanym czasie w stolicy Pomorza było też bardzo dużo rozwodów: gdyby patrzeć tylko na liczby, w 2022 r. rozpadło się prawie co drugie zawarte małżeństwo.
- Jak często brano śluby w Gdańsku?
- Co drugie małżeństwo w Gdańsku się rozpada? Najpierw te z krótkim stażem
- Dlaczego się rozwodzimy i kto się na to decyduje?
Dzięki analizie danych przeprowadzonej przez rocznice.pl, opracowano ranking miast, który przedstawia statystyki dotyczące małżeństw i rozwodów na 10 tys. mieszkańców w Polsce w ciągu ostatnich trzech dekad (1990-2022).
Jak często brano śluby w Gdańsku?
- Rybnik (33,3 małżeństwa),
- Płock (33,1),
- Kraków (32,7),
- Toruń (32,1),
- Tychy (31,9),
- Gdańsk (31,9).
- Wysoka liczba małżeństw w tych miastach może świadczyć o połączeniu korzystnych warunków życia z lokalnymi tradycjami, które sprzyjają decyzjom o zawieraniu związków małżeńskich. W miastach takich jak Kraków czy Gdańsk atrakcyjność miejska może przyciągać młode pary, podczas gdy w Rybniku czy Tychach lokalne zwyczaje mogą promować życie rodzinne - zauważają autorzy raportu.
Niewykluczone, że liczba ślubów w Gdańsku zwiększy się ze względu na sprzyjające okoliczności... architektoniczne. Wszystko dlatego, że ceremonie wrócą do Pałacu Ślubów we Wrzeszczu, który właśnie przechodzi rewitalizację.
![3 mln zł na remont Pałacu Ślubów](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3695/150x100/3695520__c_368_0_1543_1080__kr.webp)
Co drugie małżeństwo w Gdańsku się rozpada? Najpierw te z krótkim stażem
Co ciekawe, tak jak w stolicy Pomorza zawiera się dużo ślubów, tak często dochodzi do rozwodów. Biorąc pod lupę 2022 rok, z danych gdańskiego magistratu wynika, że w wówczas zawarte zostały 1693 związki małżeńskie. Natomiast rozwodów było 784.
Gdyby popatrzeć tylko na liczby, to oznaczałoby, że... prawie co drugie małżeństwo się rozpada. Najwięcej jest postępowań rozwodowych w przedziale trwania małżeństwa 5-10 lat, rzadziej rozwodzą się małżeństwa z wieloletnim stażem.
Dlaczego się rozwodzimy i kto się na to decyduje?
Co o tym mówią eksperci?
- W miastach z wyższym indeksem jakości życia, takich jak Olsztyn, Wrocław, czy Gdańsk, obserwujemy wyższe wskaźniki rozwodów. To sugeruje, że lepsze warunki życiowe mogą sprzyjać większej niezależności osobistej, co z kolei może ułatwiać podejmowanie decyzji o zakończeniu małżeństwa. Miasta z niższym indeksem jakości życia, takie jak Zabrze, Ruda Śląska, czy Bytom, charakteryzują się niższymi wskaźnikami rozwodów. Może to wskazywać na to, że trudniejsze warunki życia skłaniają społeczności do większej kohezji i wsparcia w trudnych czasach, co z kolei może wzmacniać związki małżeńskie - podsumowują autorzy raportu.
Opinie (246) 9 zablokowanych
-
2024-04-16 13:51
Opinia wyróżniona
Slabe jest to ze obywateli traktuje sie jak dzieci (40)
I żeby się rozejsc trzeba sprawę udowadniać i prać brudy przed urzędnikiem który traktuje to jako kolejna sprawę.
- 171 34
-
2024-04-16 19:07
XD (1)
Ty i plusujacy tak na serio?
To po co idziecie do tego urzędu jak dzieci zamiast dogadać się między sobą?- 23 5
-
2024-04-17 08:18
aby np dziedziczyć majątek/móc bez dodatkowych papierów odbierać dzieci z przedszkola aby się razem rozliczać itp.
łatwo sięp obrac..trudno rozejśc..nie dziwne?
- 5 1
-
2024-04-16 15:16
(5)
Nie trzeba - rozwód to jedna, krótka rozprawa, oboje małżonków deklarują chęć rozwodu, brak orzekania o winie i rozdział majątku we własnym zakresie. Pół godziny (znacznie krócej niż załatwianie ślubu).
To co mylisz i to co trwa latami to rozwody z orzekaniem o winie, oraz późniejszy podział majątku, kłótnie o dzieci, oskarżenia o pedofilię i tym podobne atrakcje, nieodłączne nieomal każdemu rozwodowi.- 44 1
-
2024-04-16 15:24
"trzeba sprawę udowadniać" (4)
Ale w pozwie i przed sądem, nawet bez orzekania winy, musisz udowodnić, że nastąpił rozpad związku a to się wiąże właśnie z praniem brudów. Nawet gdy rozstanie odbyło się w zgodzie jest to bolesne i zupełnie niepotrzebne.
- 15 7
-
2024-04-16 16:53
(2)
Wystarczy że obie strony tak powiedzą i sprawa jest załatwiona i wiem to z własnego doświadczenia.
Podział majątku nastąpił polubownie, na podstawie intercyzy (polecam), przed samym rozwodem.
Obie strony przed sądem deklarują że mieszkają osobno, że nastąpił rozkład pożycia i obie strony chcą rozwodu.
Jedyny zgrzyt wWystarczy że obie strony tak powiedzą i sprawa jest załatwiona i wiem to z własnego doświadczenia.
Podział majątku nastąpił polubownie, na podstawie intercyzy (polecam), przed samym rozwodem.
Obie strony przed sądem deklarują że mieszkają osobno, że nastąpił rozkład pożycia i obie strony chcą rozwodu.
Jedyny zgrzyt w tej procedurze że to nie jest wniosek o rozwód (który mogłyby złożyć zgodnie obie strony), a jednak pozew rozwodowy który jeden małżonek składa przeciwko drugiemu, a sąd cały czas używa pojęć powód i pozwana.
Ale generalnie pół godziny i wychodzisz jako kawaler z odzysku ;)- 13 1
-
2024-04-16 22:53
intercyza (1)
intercyza nie jest podziałem majątku, mylisz pojęcia.
- 4 1
-
2024-04-17 08:12
Ale go ułatwia.
- 2 0
-
2024-04-16 16:50
Nie wiąże z praniem brudów.
Musisz być jedynie przekonywujacy, że rzeczywiście nic już nie łączy Cię z drugą stroną. Druga strona to samo. Żadnego prania brudów. Sprawdzone.
- 6 1
-
2024-04-16 14:45
(11)
Jak nie chcesz się rozwodzić to nie bierz ślubu. Wziąłeś/wzięłaś ślub to na dobre i na złe. Chyba, że jak dziecko nie rozumiesz co przyrzekasz.
- 26 24
-
2024-04-17 09:06
oni muszą bo presja rodziny i społeczeństwa ...no jak tak bez ślubu ...najwyżej rozwód się weźmie
- 1 0
-
2024-04-16 14:49
Tak... (3)
Lub druga strona nie rozumie, co przyrzeka
- 20 1
-
2024-04-16 23:57
Dlatego nie warto się hajtać (2)
Znam ludzi co 12 lat żyją na kocia łapę. Czyli można.
- 2 1
-
2024-04-17 11:34
(1)
jestem w takim związku, dodam bardzo szczęśliwym, ponad 18 lat i rozważamy zawarcie związku, ale niejako jesteśmy do tego zmuszeni sytuacją ekonomiczno-prawną. Brak uregulowań związków partnerskich tj. możliwości wspólnego rozliczania, dziedziczenia po sobie (owszem, można uregulować to testamentem, ale za spadek trzeba zapłacić podatek. Za
jestem w takim związku, dodam bardzo szczęśliwym, ponad 18 lat i rozważamy zawarcie związku, ale niejako jesteśmy do tego zmuszeni sytuacją ekonomiczno-prawną. Brak uregulowań związków partnerskich tj. możliwości wspólnego rozliczania, dziedziczenia po sobie (owszem, można uregulować to testamentem, ale za spadek trzeba zapłacić podatek. Za majątek, którego się wspólnie dorabialiśmy prawie całe życie, bo w świetle prawa jesteśmy obcymi sobie ludźmi)). Poza tym jesteśmy co raz starsi. W razie niespodziewanej choroby pojawiają się mega komplikacje. Niestety, nie wiedzieć czemu, związki partnerskie kojarzą się większości z parami homoseksualnymi (stąd pojawiają się idelologiczne bariery przed ich wprowadzeniem), zapominając o tym, że każdym związkom znacznie ułatwiłyby życie.
- 2 0
-
2024-04-17 13:01
To czym prawnie miałoby się róznic związek partnerki od małżeństwa?
Jeśli ma być taka sam wspólnota majtkowa, rozliczanie podatków, dziedziczenie to nie widzę różnicy. Jeśli nie trzeba go w żaden sposób zatwierdzać, ani rozwiązywać, można się z sąsiadem dogadać,że się tworzy związek partnerski i razem będzie rozliczać pit, robić darowizny bez podatku itp. Cechą związku małżeńskiego jest współodpowiedzialność
Jeśli ma być taka sam wspólnota majtkowa, rozliczanie podatków, dziedziczenie to nie widzę różnicy. Jeśli nie trzeba go w żaden sposób zatwierdzać, ani rozwiązywać, można się z sąsiadem dogadać,że się tworzy związek partnerski i razem będzie rozliczać pit, robić darowizny bez podatku itp. Cechą związku małżeńskiego jest współodpowiedzialność za współmałżonka i za potomstwo. I to zazwyczaj rodzi kwestie sporne przy rozwodach. Jeśli regulacje związków partnerskich miałyby tylko obejmować tylko prawa partnerów a nie obowiązki, to zaraz byłby wysyp "pokrzywdzonych" których partner po 18 latach wystawił za drzwi.
- 4 0
-
2024-04-16 14:47
brak ustawy o związkach partnerskich powoduje że śluby bierze się także z powodów prawnych (5)
- 20 14
-
2024-04-17 11:23
albo finansowych, bo nie można się wspólnie rozliczać, co przy różnicy zarobków niestety jest bardzo niekorzystne
- 1 0
-
2024-04-16 19:37
Niemiec z prezenterem i tęczowymi jeszcze nie wprowadzili?
- 3 7
-
2024-04-16 15:21
(2)
tak tak , jak mają pomóc np mops to tworzycie gospodarstwo domowe a jak skarbówka to nie jesteście małżeństwem , tak czy siak na szkodę obywatela
- 3 8
-
2024-04-16 15:26
Szkodę którego obywatela? Dwoje dorosłych, zero dzieci, czyja jest szkoda? (1)
- 14 2
-
2024-04-17 09:07
oooo jackowski się trafił ... to kiedy te stopy stopiarz obniży powiedz ... i co zwykli ludzie będą mieli dziki pieniądzom z KPO ?
- 0 1
-
2024-04-16 14:20
(4)
na zabawę w dom miałeś czas w przedszkolu teraz pokazujesz swoją "dorosłość" ...albo srylowatość
- 9 15
-
2024-04-16 15:26
twój komentarz dowodzi właśnie tego o czym napisałeś. życia nie znasz synku. (3)
- 10 5
-
2024-04-17 09:08
ooo widzę odpowiedzialność za swoje decyzje ...a nie nie to nie ty , tu widzę spełnianie kaprysów oparte o znajomość swoich praw bez patrzenia na obowiązki
- 1 1
-
2024-04-16 19:37
Dobrze ze ty znasz życie nieudaczniku (1)
- 2 6
-
2024-04-16 20:43
Ale żeś się zagotował :)
- 2 0
-
2024-04-16 14:21
To zalezy
Jeśli masz dobrze napisany pozew, zgodne strony, a najlepiej brak dzieci i intercyzę, to idzie szybko. Czekałem na rozprawę kilka miesięcy, ale na niej rozwód orzeczono w 12 minut
- 16 3
-
2024-04-16 13:57
(13)
Rozwody są przed sądem.
- 7 3
-
2024-04-16 14:10
(2)
lub przed biskupem jak w przypadku Jacka Kury
- 10 6
-
2024-04-16 14:20
(1)
kiedyś 2 tysie i już człowiek rozdzielał to co Bóg złączył ... teraz chyba 8 tysi...szatan lubi mamonę a ludzie dobra materialne i doczesność
- 7 6
-
2024-04-16 15:22
czemu minusujecie - sprawdźcie sami w Oliwie u księżulków ...przy okazji można obejrzeć jakie furki kryją się w garażu :)
- 7 0
-
2024-04-16 14:11
A niech przed kimkolwiek! (9)
To patologiczny brak równowagi w czynnościach prawnych. Małżeństwa są jak pułapka. Do pobrania się wystarczy wolna wola, do rozstania - decyzja państwa w osobie obcego człowieka wydającego postanowienie i rozłożona w czasie!
- 27 6
-
2024-04-17 05:21
Do wzięcia ślubu nie wystarczy wolna wola, trzeba spełnić kilka warunków wymaganych przez państwo: np. odpowiedni wiek i brak aktualnie trwającego małżeństwa. To też czynność urzędowa i też wymagana jest zgoda urzędnika. Urzędnik udziela ślubu.
- 2 0
-
2024-04-16 15:24
(7)
to po co bierzesz ślub skoro zakładasz rozejście się ...pies też sukę dorwie na trawniku a potem dalej biegnie w swoją stronę ...masz geny psa ?
- 5 18
-
2024-04-16 15:56
Bo nie ma zwiazkow partnerskich a bez slubu nie masz (6)
jako partner wielu praw. Choćby prawo do dziedziczenia albo prawo do informacji o ciężko chorym partnerze. Czego teraz w szkołach uczą skoro tego nie wiesz?
- 12 5
-
2024-04-17 09:10
(1)
uczą , ze można to załatwić pismem u notariusza ... jedni wyszukują problemy inni je rozwiązują ... kwestia zaradności w życiu ...ale tak tak ty nie możesz ! nie da się ...
- 2 1
-
2024-04-17 09:20
Bzdura, pokaż gdzie ordynacja podatkowa coś znosi na "pismo u notariusza"
- 0 0
-
2024-04-16 23:59
O co ci chodzi konkretnie? Rozumiem, że dla ciebie związek, to inwestycja w siebie, a nie z miłości na całe zycie, gdzie papierek nie ma znaczenia ? Jak wy macie coś trwałego zbudować z takimi poglądami na życie ? Co za bełkot !
- 1 0
-
2024-04-16 18:41
Nieprawda (2)
Można dziedziczyć, jeżeli wcześniej partner/partnerka spisał testament (najlepiej przed notariuszem, by inni nie mogli go podważyć), w którym uczynił/uczyniła daną osobę swoim spadkobiercą.
To samo dotyczy kwestii zdrowia. Można napisać samemu albo wg wzorca z internetu pełnomocnictwo dla danej osoby. W dokumencie tym udzielamy określonejMożna dziedziczyć, jeżeli wcześniej partner/partnerka spisał testament (najlepiej przed notariuszem, by inni nie mogli go podważyć), w którym uczynił/uczyniła daną osobę swoim spadkobiercą.
To samo dotyczy kwestii zdrowia. Można napisać samemu albo wg wzorca z internetu pełnomocnictwo dla danej osoby. W dokumencie tym udzielamy określonej osobie pełnomocnictwa do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia i przebiegu leczenia, do wglądu i dostępu w całą dokumentację medyczną dotyczącej naszej osoby, do konsultacji z wszelkimi lekarzami dotyczących bieżących spraw zdrowotnych i przebiegu naszego leczenia, do podejmowania wszelkich decyzji dotyczących ewentualnego naszego leczenia i udzielania świadczeń zdrowotnych, do wyrażenia zgody na przeprowadzenie badania, wykonanie zabiegu operacyjnego lub udzielania innych świadczeń zdrowotnych, do odbioru wszelkiej dokumentacji medycznej dotyczącej naszej osoby, w tym wypisów ze szpitali, skierowań i recept. Wszystkie te czynności, w zakresie których chcemy udzielić pełnomocnictwa wymieniamy w tym dokumencie, drukujemy go i idziemy z nim i z dowodem osobistym do notariusza, przed którym dokument ten (tj. pełnomocnictwo) osobiście podpisujemy. Notariusz sprawdza nasz dowód osobisty, uczestniczy przy podpisaniu dokumentu, stawia na tym dokumencie swoją pieczątkę i podpis, a cała ta czynność w 2018 r. kosztowała 30 zł. Obecnie nie wiem jakie są koszty notarialnego poświadczenia podpisu, ale sądzę, że w 80 -100 zł koszty się zamykają. Najlepiej dokument ten wydrukować w kilku egzemplarzach i na każdym z nich złożyć swój podpis w obecności notariusza (koszty za każde poświadczenie podpisu na dokumencie są oddzielne zatem trzeba je pomnożyć przez ilość dokumentów które podpisujemy). Pełnomocnictwo przekazujemy temu komu je udzieliliśmy.- 3 2
-
2024-04-17 05:24
(1)
Proszę dodać, jakie są koszty podatku od spadków dla trzeciej grupy (osoby obcej w świetle prawa) i koszt zachowku dla rodziny partnera przy pominięciu ich w testamencie. Ludzie dorabiają się razem przez całe życie, a po śmierci jednego z nich ogromne pieniądze idą do państwowej kasy i do rodziny, która w procesie gromadzenia majątku nie uczestniczyła.
- 5 0
-
2024-04-18 12:48
Można nabywać rzeczy wspólnie.
- 0 0
-
2024-04-16 13:08
Opinia wyróżniona
Tak to (20)
Właśnie jest, obserwuje młode pokolenie 20-30 l , każda kobieta na ogół chcę księcia na białym koniu... Panowie chcą młodej, pięknej studentki.... Która na wszystkie ich fanaberię będzie pozwalać... W taki sposób to nie zbuduję się małżeństwa gdzie trzeba się dotrzeć ale i iść na ustępstwa z obojga stron...
- 238 23
-
2024-04-17 03:48
Jeju znowu jakiś incel niedopieszczony. A większość facetów chce o 10-20 (jeśli są starsi) lat młodszej supermodelki.
Pozdrawiam normalnych, którzy chcą miłości- 2 6
-
2024-04-16 15:26
taka najlepsza
byle nie piła wody z kałuży , nie robiła wstydu jak się odezwie , miała w sobie więcej tego co natura dała niż tego co kosmetyczka dokleiła czy wstrzykiwała, nie gapiła się 24 na dobę w telefon, myła się i dbała o siebie , potrafiła włączyć pralkę i odkurzacz i już się nadaje ... aaa i by psy nie wyły na jej widok :)
- 34 3
-
2024-04-16 14:24
Każda. Każda jedna.
- 11 5
-
2024-04-16 13:39
Nie bierzcie ślubu (11)
1. droga rozrywka
2. kosztowny rozwód
3. nie ma obowiązku.
to naprawde nic nie daje.
Oczekuje wdrożenia związków partnerskich. Także pary hetero potrzebują tego. Chcą mieć załątwione paperki a chcą uniknąć presji na wieśniacką imprezę z discopolo i wjazdem podpalonego knura o 2 w nocy.
No i mamy punkt 5............. śluby nie są romantyczne
to wieśniacke imprezy z discopolo, świniakiem i morzem gorzały- 56 37
-
2024-04-16 19:08
Przecież to ja decyduje co leci na moim weselu. (1)
A lecial metal i rock. Poważnie. Oczywiscie taneczny rock metal. I ludzie się bawili, od Kultu po Rammsteina.
- 14 3
-
2024-04-17 15:48
Haha na pewno;)
- 0 1
-
2024-04-16 14:44
Bo dzbanie slub cywilny to nie to samo co sakrament
- 23 13
-
2024-04-16 14:26
Na moim weselu (4)
DJ powiedział, że na początku puści parę testowych kawałków, żeby zobaczyć, co się najbardziej podoba gościom. Przy kawałku disco polo parkiet opustoszał. Do końca bawiono się więc przy normalnej muzyce.
- 14 10
-
2024-04-16 14:41
Bylem, potwierdzam. Tylko muzyka klasyczna. (3)
- 15 4
-
2024-04-16 15:00
(2)
Muzyka zaczyna się od Bacha
- 17 1
-
2024-04-16 16:33
Nowożytna to raczej od Monteverdiego.
- 3 1
-
2024-04-16 15:08
Jaskier rzępolił na lutni jeszcze przed Bachem
- 17 1
-
2024-04-16 13:56
(2)
Wesela są takie, jakie młoda para sobie życzy. Dzik i inne atrakcje nie są obowiązkowe. Wesela zresztą tez być nie musi.
- 41 1
-
2024-04-16 23:55
Ja tez uważam ze nie musi (1)
A kobieta ode mnie z pracy zasugerowała, że skoro chcemy slub bez wesela, to jesteśmy "jak dziadki". Zapewne ludzie z pracy chcieliby zostać zaproszeni i się uchlac, a sprzątać pawie po sobie to już nie łaska. Wesela to przeżytek, na szczęście podrożały.
- 9 2
-
2024-04-17 10:07
Widocznie koleżanka z pracy do mniej inteligentnych należy :-D
- 4 0
-
2024-04-16 13:30
bo żony się starzeją (3)
a studentki pierwszego roku zawsze są młode i piękne
- 65 9
-
2024-04-16 23:56
Szczególnie Pawłowicz
- 1 1
-
2024-04-16 21:04
Mężowie bardziej (1)
a studenci pierwszego roku zawsze mają potencję na zawołanie.
- 8 3
-
2024-04-17 10:09
Do czasu ( krótkiego ), aż się znudzisz
- 1 0
-
2024-04-16 13:29
Pytanie, czy tak nie było zawsze? ;)
- 9 8
-
2024-04-16 13:03
Opinia wyróżniona
(3)
Tylko, te statystyki zawyżają ludzie, którzy tylko biorą ślub w Gdańsku. Nie mieszkając tu na stałe.
- 111 24
-
2024-04-16 15:48
chyba nie bierzesz pod uwagę zameldowania
to dziś zupełnie nic nie mówi. Przyjeżdżać specjalnie tu na ślub? Bez przesady, obiektywnie patrząc są i ładniejsze miejsca.
- 10 10
-
2024-04-16 13:20
Dlaczego ktokolwiek miałby to robić? (1)
Sam zastanawiałem się, czy nie wziąć ślubu gdzieś pod Gdańskiem, bo kolejka nie ma prawie roku...
- 19 8
-
2024-04-17 05:49
Bo chcą wziąć ślub w katedrze. Gdański przemysł matrymonialny katedrami stoi. Plus masa ludzi mieszka w Gdańsku, tu prowadzą życie, tu biorą ślub, ale zameldowani są u siebie, co zmniejsza pulę oficjalnych gdańszczan i podbija statystykę liczby ślubów na 1000 mieszkańców.
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2024-04-16 13:01
(6)
Dramatyczna statystyka...po co zatem się żenić jak połowa po roku się rozwodzi?Główny powód,odmienne charaktery...przecież każdy człowiek jest inny a ślub to przypieczętowanie miłości na dobre i na złe...a dzisiaj niestety podejście hedonistyczne tylko ja ja ja.Stąd wysyp wiecznych singli,bo tak łatwiej żyć.Komedyja.
- 72 17
-
2024-04-16 13:11
(2)
Pierwszy raz powiedziałeś coś z sensem
- 23 3
-
2024-04-16 13:53
Dużo częściej pisze z sensem, (1)
niż ten troll kulawy maliniak.
- 15 2
-
2024-04-16 15:12
Kulawy tylko hejtuje i obraża,ja natomiast komentuje.
- 6 1
-
2024-04-16 13:11
(1)
Ludzie mentalnie żyjący wciąż w PRL jak ty,tego nie zrozumieją.
- 3 21
-
2024-04-16 13:32
Fajnie jest się bawić w ślub i rozwód po roku? I po jakimś czasie kolejna zabawa w ślub i rozwód?
Cóż, różni ludzie wolą różne rzeczy :)- 7 1
-
2024-04-16 22:49
Kolejny
Skażony przez redaktora, który nie potrafi czytelnie przedstawić statystyk. Skąd takie info, że połowa małżeństw rozwodzi się po roku...?!
- 0 0
-
2024-04-16 13:03
Opinia wyróżniona
(3)
Tylko, te statystyki zawyżają ludzie, którzy tylko biorą ślub w Gdańsku. Nie mieszkając tu na stałe.
- 111 24
-
2024-04-16 13:20
Dlaczego ktokolwiek miałby to robić? (1)
Sam zastanawiałem się, czy nie wziąć ślubu gdzieś pod Gdańskiem, bo kolejka nie ma prawie roku...
- 19 8
-
2024-04-17 05:49
Bo chcą wziąć ślub w katedrze. Gdański przemysł matrymonialny katedrami stoi. Plus masa ludzi mieszka w Gdańsku, tu prowadzą życie, tu biorą ślub, ale zameldowani są u siebie, co zmniejsza pulę oficjalnych gdańszczan i podbija statystykę liczby ślubów na 1000 mieszkańców.
- 2 0
-
2024-04-16 15:48
chyba nie bierzesz pod uwagę zameldowania
to dziś zupełnie nic nie mówi. Przyjeżdżać specjalnie tu na ślub? Bez przesady, obiektywnie patrząc są i ładniejsze miejsca.
- 10 10
-
2024-04-16 13:05
(7)
Niestety mass media, IG, tik-tok, facebook, i inne twory tworzą nierealistyczny obraz związku, małżeństwa. Sam jestem singlem (32 lata mężczyzna) z własnego wyboru, bo po prostu oczekiwania jednej i drugiej grupy (mężczyz i kobiet) wobec siebie wyeksplodowały do takiego momentu, że mało kto jest temu wszystkiemu sprtostać. Mało kto rozumie że prawdziwe życie to nie instagram ani rolka w tik toku. Oczywiście to nie jest tak, że zabraniam komus z tego korzystać, wazne jest jednak to odróżniać i nie siedzieć kilka godzin na tym. A tak mamy to co mamy, ale ja jestem szczęśliwszy, portfel bardziej pełny, i wsyzstkim czytającym życzę dobrego dnia i znalezienia odpowiedni partnerów i partnerek. Pozdrawiam :)
- 121 1
-
2024-04-16 13:23
(4)
Chłopie robisz co chcesz, nawet jeśli raz w tygodniu idziesz na Rokse to i tak oszczędzasz kupę kasy, która wydałbys na roszczeniowa księżniczkę i jej kaprysy. Wierz mi, wiem co mówię. Także bądź sobą i żyj dla siebie, zamiast pompować ego pospolitych i**otek które same nie mają nic do zaoferowania, ale od faceta wymagają jakby byly miss Polonia.
- 32 9
-
2024-04-16 17:18
Kobieta z "Roksy" nie powie, że Cię kocha. A uczuć i troski na "dobre i złe" potrzebuje każdy. Miłość znaczy coś więcej niż seks
- 12 1
-
2024-04-16 17:35
A do ilu lat będziesz chodził, na Roksanę jak ci grucha przestanie działać! Ciepło drugiej osoby, rozmowa i scalona rodzina to jest wtedy sens życia! I nie zakłamuj rzeczywistości, że nie masz do kogo gęby otworzyć, chyba że rozmawiasz sam ze sobą!
- 4 4
-
2024-04-17 03:58
(1)
To po co wybierasz roszczeniowe księżniczki zamiast fajnych, dobrych, mądrych i pomocnych kobiet? Może są ładniejsze i młodsze od Ciebie dużo, dlatego uważają, że mogą sobie na wiele pozwolić, co?
- 2 1
-
2024-04-17 07:20
Nie ma takich
- 0 0
-
2024-04-16 15:43
Nie tylko media, system też jest przeciwko (1)
małżeństwom - skrajne uprzywilejowanie kobiet powoduje, że małżeństwo to akt desperacji. Kapitalizm dokonał kompletnej destrukcji społecznej - np. w Korei Południowej poglądy tradycyjne ma aż 70% mężczyzn ale kobiet już tylko 20%. Lata systemowej pracy zwróciły kobiety i mężczyzn przeciwko sobie a jak nie będzie związków to nie będzie też dzieci (a połowa dzieci to związki nieformalne, takie wzorce na pewno nie poprawią demografi)
- 8 4
-
2024-04-16 17:49
Nie kapitalizm, a socjalizm
- 3 3
-
2024-04-16 13:08
Opinia wyróżniona
Tak to (20)
Właśnie jest, obserwuje młode pokolenie 20-30 l , każda kobieta na ogół chcę księcia na białym koniu... Panowie chcą młodej, pięknej studentki.... Która na wszystkie ich fanaberię będzie pozwalać... W taki sposób to nie zbuduję się małżeństwa gdzie trzeba się dotrzeć ale i iść na ustępstwa z obojga stron...
- 238 23
-
2024-04-16 13:29
Pytanie, czy tak nie było zawsze? ;)
- 9 8
-
2024-04-16 13:30
bo żony się starzeją (3)
a studentki pierwszego roku zawsze są młode i piękne
- 65 9
-
2024-04-16 21:04
Mężowie bardziej (1)
a studenci pierwszego roku zawsze mają potencję na zawołanie.
- 8 3
-
2024-04-17 10:09
Do czasu ( krótkiego ), aż się znudzisz
- 1 0
-
2024-04-16 23:56
Szczególnie Pawłowicz
- 1 1
-
2024-04-16 13:39
Nie bierzcie ślubu (11)
1. droga rozrywka
2. kosztowny rozwód
3. nie ma obowiązku.
to naprawde nic nie daje.
Oczekuje wdrożenia związków partnerskich. Także pary hetero potrzebują tego. Chcą mieć załątwione paperki a chcą uniknąć presji na wieśniacką imprezę z discopolo i wjazdem podpalonego knura o 2 w nocy.
No i mamy punkt 5............. śluby nie są romantyczne
to wieśniacke imprezy z discopolo, świniakiem i morzem gorzały- 56 37
-
2024-04-16 13:56
(2)
Wesela są takie, jakie młoda para sobie życzy. Dzik i inne atrakcje nie są obowiązkowe. Wesela zresztą tez być nie musi.
- 41 1
-
2024-04-16 23:55
Ja tez uważam ze nie musi (1)
A kobieta ode mnie z pracy zasugerowała, że skoro chcemy slub bez wesela, to jesteśmy "jak dziadki". Zapewne ludzie z pracy chcieliby zostać zaproszeni i się uchlac, a sprzątać pawie po sobie to już nie łaska. Wesela to przeżytek, na szczęście podrożały.
- 9 2
-
2024-04-17 10:07
Widocznie koleżanka z pracy do mniej inteligentnych należy :-D
- 4 0
-
2024-04-16 14:26
Na moim weselu (4)
DJ powiedział, że na początku puści parę testowych kawałków, żeby zobaczyć, co się najbardziej podoba gościom. Przy kawałku disco polo parkiet opustoszał. Do końca bawiono się więc przy normalnej muzyce.
- 14 10
-
2024-04-16 14:41
Bylem, potwierdzam. Tylko muzyka klasyczna. (3)
- 15 4
-
2024-04-16 15:00
(2)
Muzyka zaczyna się od Bacha
- 17 1
-
2024-04-16 15:08
Jaskier rzępolił na lutni jeszcze przed Bachem
- 17 1
-
2024-04-16 16:33
Nowożytna to raczej od Monteverdiego.
- 3 1
-
2024-04-16 14:44
Bo dzbanie slub cywilny to nie to samo co sakrament
- 23 13
-
2024-04-16 19:08
Przecież to ja decyduje co leci na moim weselu. (1)
A lecial metal i rock. Poważnie. Oczywiscie taneczny rock metal. I ludzie się bawili, od Kultu po Rammsteina.
- 14 3
-
2024-04-17 15:48
Haha na pewno;)
- 0 1
-
2024-04-16 14:24
Każda. Każda jedna.
- 11 5
-
2024-04-16 15:26
taka najlepsza
byle nie piła wody z kałuży , nie robiła wstydu jak się odezwie , miała w sobie więcej tego co natura dała niż tego co kosmetyczka dokleiła czy wstrzykiwała, nie gapiła się 24 na dobę w telefon, myła się i dbała o siebie , potrafiła włączyć pralkę i odkurzacz i już się nadaje ... aaa i by psy nie wyły na jej widok :)
- 34 3
-
2024-04-17 03:48
Jeju znowu jakiś incel niedopieszczony. A większość facetów chce o 10-20 (jeśli są starsi) lat młodszej supermodelki.
Pozdrawiam normalnych, którzy chcą miłości- 2 6
-
2024-04-16 13:08
Jak chcesz się napić mleka to nie oznacza że musisz kupić całą mleczarnie. (4)
Dla faceta bycie dzisiaj singlem i zmiana partnerek na młodsze to raj.
- 41 29
-
2024-04-16 15:48
Jak jesteś znanym koszykarzem to tak (1)
ale dla przeciętnego typa wyrwanie jakiejkolwiek kobiety to zadanie niemal nieosiągalne. I w tym problem, przeciętnych facetów nikt nie chce a giga-chady nie muszą się żenić bo kobiety same im wskakują do łóżka. Znany koszykarz miał ponad 3 tys. dziewczyn (udowodniono na potrzeby procesu). Kobiety nie muszą dziś odpowiadać za swoje złe wybory a wręcz są nagradzane - to tylko jeden z wielu problemów.
- 12 3
-
2024-04-17 03:59
Tak samo mają przeciętne kobiety, wiec nie narzekaj :)
- 1 0
-
2024-04-16 17:36
(1)
Szczególnie jak wybija 30 lat i co potem! Zabawa własnym jajem! Nie zaklinaj rzeczywistości, bo to ściema!
- 3 5
-
2024-04-16 20:26
30 lat ? Sorry ale takich starych mamusiek już nie tykam.
- 2 4
-
2024-04-16 13:08
Jak nie weźmiesz ślubu to się nie rozwiedziesz (2)
proste
- 50 7
-
2024-04-16 16:02
(1)
Jak się nie urodzisz to nie umrzesz proste.
- 10 1
-
2024-04-16 23:58
No i sprawa wyjasniona :)
- 2 0
-
2024-04-16 13:09
(18)
Napiszcie proszę kto składa pozew o rozwód - w przeważającej większości, są to kobiety. Po prostu znalazły lepszą opcję (czytaj wprost bardziej nadzianego partnera). Zatem, jeśli nie ma wychowania w tradycyjnym systemie wartości rodzinnych, następuje szybka zmiana. Ot clue sprawy. Wierność, uczciwość oraz przysięga małżeńska schodzą na plan dalszy, jeśli w perspektywie jest Dubaj i słodkie zdjęcia z wycieczek na Mauritius. Wybierają wygodne życie. To jest główna przyczyna spadku dzietności - hipergamia kobiet na skalę niewyobrażalną.
- 92 56
-
2024-04-16 13:14
(8)
W tradycyjnym systemie wartosci czyli tak jak pan maz mial w domu? Zona urobiona po pachy a facet zmeczony po pracy? I wy sie dziwicie, ze wa rozwody? Ja nie :)
- 28 25
-
2024-04-16 13:18
(7)
Dla takich wyzwolonych zostaje karuzela na erasmusie lub staropanieństwo.
- 21 18
-
2024-04-16 13:40
Staropanieństwo? To pojęcie sprzed paru wieków. (6)
Na podkarpaciu jeszcze tak mówicie, czy masz umysł zdziecinniałego starca?
Bo kompleksy braku wykształcenia i jakaś nienawiść do kobiet-studentek to akurat pewne.- 25 24
-
2024-04-16 15:32
Wyksztalcenia? (4)
Ja akurat jestem magistrem inżynierem po politechnice, ale socjologia, politologia czy europeistyka, to żadne wykształcenie. Kobiety idą na g*wno studia i potem się dziwią że jedyna ścieżka kariery to sprzedawcą w galerii. Ale elektrykiem po technikum już się wielka Pani nie zainteresuje, bo głupek, szkoda że zarabia od niej trzy razy więcej.
- 10 9
-
2024-04-16 18:30
(3)
Socjologia, politologia powiadasz? Informatykiem, specjalistą jestem. Z własną działalnością. Zarabiam nie najgorzej. Ładną singielką. Bo tak i co? Jestem ten gorszy sort ? Bo nie mam w domu gostka , lenia ?
- 4 8
-
2024-04-16 20:11
Dlaczego trafiają Ci się tylko Lenie?
- 6 2
-
2024-04-17 00:06
Naucz sie pisac singielko. (1)
Jestes facetem czy kobieta?
- 2 2
-
2024-04-17 08:01
Kobietą jestem od urodzenia. Pisać potrafię. A singielką jestem z wyboru. Mam zabezpieczenie materialne, bo jestem pracowita, oszczędna i do spokojnego życia żaden mężczyzna nie jest mi potrzebny. Trochę świata zobaczyłam, znam języki, i tyle. Zadowolony?
- 5 0
-
2024-04-16 15:44
Polecam słownik języka polskiego, tam się dowiesz co to znaczy bycie starą, czyli po 30-tce, panną.
- 2 9
-
2024-04-16 13:17
(1)
W moim przypadku to akurat ja złożyłem pozew. Nie przez zdradę, po prostu ktoś w końcu musiał podjąć słuszną decyzję. Nie żałuję, święty spokój nie ma ceny.
- 30 2
-
2024-04-16 16:40
Nie musisz publicznie prać osobistych brudów.
To Twoja prywatna sprawa.
- 1 8
-
2024-04-16 13:21
Facetom pasuje pozostawanie w małżeństwie, kiedy skaczą sobie na bok... (1)
Aż w końcu kobieta nie wytrzymuje.
- 18 7
-
2024-04-16 16:27
U mnie to ona skoczyła w bok i to wiele razy
A ja opiekowałem się dziećmi ,zajmowałem domem i pracowałem zarobkowo.
Ona chciała ,jak to mówiła :żyć i bawić się póki jeszcze może .
Orzeklem o jej winie- 10 0
-
2024-04-16 13:28
Moja siostra się rozwiodła bo jej mąż bez przerwy kłamał (2)
Okłamywał w różnych sprawach nie tylko ją ale i znajomych i resztę rodziny. I nigdy nie dotrzymywał słowa. Obiecywał, np. że będzie woził syna na treningi i nigdy tego nie robił. A to tylko jeden przekład z wielu innych gdzie się do czegoś zobowiązywał a potem to olewał. Teraz moja siostra jest sama z dziećmi i wcale nie szuka bardziej nadzianego faceta, ale takiego na którym można polegać.
- 28 3
-
2024-04-16 15:04
I wcześniej przed zrobieniem dzieci nie widziała ze kłamie? (1)
- 11 6
-
2024-04-16 15:42
Łobuz kocha najmocniej
- 10 4
-
2024-04-17 03:50
(1)
Sprawdź może powody rozwodu, bo zwykle to jest zdrada męża
- 2 1
-
2024-04-17 08:34
Ale co? Że może facet zdradza ją z innymi facetami? ;)
To jednak panie są... bardziej przebiegłe.- 0 0
-
2024-04-16 13:10
Nikt nie bedzie ryzykowal utraty polowy majatku i placenia alimentow na kobiete (5)
- 60 13
-
2024-04-16 13:17
(2)
Najlepsze jest to, że po porodzie masz tylko dwa tygodnie na zrobienie testu na ojcostwo i wyparcie się nieswojego dziecka, które zrobiła kobieta skacząc w bok. Po dwóch tygodniach sąd rodzinny (bardzo silnie sfeminizowany) z automatu uzna, że już się do nieswojego dziecka "przyzwyczaiłeś" I jest ono traktowane jako Twoje. Więc jeśli ta niewierna kobieta kiedykolwiek uzna, że chce rozwód i alimenty to nie masz jakichkolwiek szans się przed nimi ustrzec.
"Piekło kobiet".
We Francji jeszcze lepiej, testy na ojcostwo są nielegalne i obarczone wielotysięcznymi karami, zaś jeśli potajemnie zrobisz je za granicą to nie zostaną uznane za wiążące. Witamy w erze totalnej dominacji kobiet.- 30 6
-
2024-04-16 18:26
a w wybiórczej lament
że nawet kobiety nie chcą głosować na dżendery - a po co niby? By wpuszczać gwałcicieli identyfikujących się jako kobiety pod damski prysznic?
Oni wciąż nie zakumali, że feminizm i lewica z początku wieku z tym obecnym nie ma kompletnie nic wspólnego.- 2 2
-
2024-04-17 05:29
Ale głupota! Co Pan wypisuje?! Dziecko urodzone w małżeństwie od pierwszej chwili życia jest uznane za dziecko męża. Nie ma żadnych magicznych 2 tygodni. I żaden sąd w tym nie uczestniczy. Mąż ma rok od czasu, kiedy dowiedział się, że dziecko od niego nie pochodzi, żeby wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa. Rok. Rooooook! Od czasu, kiedy dowiedział się, że nie jest ojcem, nawet nie od narodzin dziecka, tylko od kiedy się dowiedział, że to nie on jest biologicznym ojcem. Żadne dwa tygodnie.
- 1 1
-
2024-04-16 18:23
Alimenty i inne takie narzuciły elity
by mieć łatwiejszy dostęp do kobiet kosztem oczywiście tak zwanych beciaków.
- 2 2
-
2024-04-17 03:50
Połowy majątku, ale przecież nie twojego, tylko wspólnego.
- 2 2
-
2024-04-16 13:12
Tylko ślub humanistyczny. My się kochamy i nam bug nie jest potrzebny (3)
polecam to meta fizyczne doświadczenie
- 6 41
-
2024-04-16 16:44
Takich ślubów udziela Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, stojący za Panią Kosiorek.
Poziom megalomanii tak wysoki, że ma się za celebransa (czyli kapłana).
- 1 3
-
2024-04-16 17:42
Ślub najlepiej na plaży.
Potem powitanie dziecka na plaży (zamiast jakichś tam chrzcin). A później wprowadzenie na plaży w nastoletność (zamiast jakieś tam I komunii).
A nie, zaraz, a po co dzieci.
No to to samo z psem.- 1 4
-
2024-04-17 09:46
A ja polecam słownik.
- 2 0
-
2024-04-16 13:15
(3)
Na czym budować trwałość, jak w dużych metropoliach dominuje pozerstwo, materializm i hipergamia. Standard jest zawsze ten sam: on- zgrywanie co to nie ja(jaki to dziany, "gankster"- żeby zaimportować i zaciupciać). Ona: wejscie z siatkami na gotowe, okręcanie wokół palca, a potem kop w tyłek jak gościu się wypstryka z kasy. Oczywiście na jego miejsce jest już ustawiony następny napalony desperat z kolejki i tak w koło Macieja. I nie winie tutaj kobiet, które korzystają z sytuacji na rynku matrymonialnym, ale właśnie z frajerów napędzających ich ego w kosmos. Potem dochodzi się do sufitu i co dalej? No właśnie to o czym pisałem.
- 60 8
-
2024-04-16 13:50
Tak jest gdy osobnik, traktujący drugiego przedmiotowo,
trafia na drugiego, takiego samego płci przeciwnej (akurat dewiacji tu w ogóle nie włączam, bo morale jednostek z zaburzeniami seksualnymi jest kompletnie wypaczone: tacy geje wprost twierdzą że ich związek roczny ma trwałość równą dziesięcioletniemu normalnemu, mężczyzny i kobiety). Tak jest też gdy takie osobniki mają tylko płytką, niedojrzałą uczuciowość.
Więc.... Może niech łączy wzajemne poznanie się a nie wyglądu czy finansów?- 9 3
-
2024-04-16 15:08
Dużo mężczyzn jest wyjątkowo naiwnych (1)
A kobiet cwanych i wyrahowanych. Kobiet też to jest wina, bo wykorzystują to. W ogóle to jak chcesz sobie poszukać żony/kobiety to tylko za granicą. Wiem co mówię
- 13 6
-
2024-04-16 18:26
wiekszosc kobiet nie ma wyobrazni
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.