- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (271 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (227 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-04 21:11
Zostawcie Konstal 105Na w eksploatacji
Konstal 105Na jest o niebo lepszy od tych ciasnych, waskich i niefunkcjonalnych NBC.
- 13 1
-
2019-07-04 22:31
Dobrze, że przynajmniej w soboty, niedziele i święta można się przejechać zabytkowym tramwajem Konstal 102Na. Tramwaj produkcji polskiej i z duszą.
- 11 0
-
2019-07-05 01:16
Komunikacja w Gdańsku (1)
To.porazka, syf brud i ubostwo jakis ciezki PRL wciaz tam.jest, tabor powojenny, przystanki w smieciach obsr*ne przez ptactwo :/ nikt nie sprzata, nie myje...ulice chodniki w opłakanym stanie!
Nie ma i nie było tam nigdy prawdziwego gospodarza vel prezydenta.- 8 1
-
2019-07-05 07:43
Niech pani prezydent i pan prezent słynnej nazwy gait (śmieszna nazwa) w godzinach 6-8 rano pojeździć tymi byrudnymi tramwajami co sekunda przystanek zatłoczone. Po co sauna wystarczy w porannych godzinach do tramwaju lub autobusu wiejsc i luksusy są. Strach tych poręczy się trzymać, okna to chyba tak porządnie myte były z 20 lat temu .Siedzenie tragedia syf brud i wszystko razem wzięte, Tylko współczuję kierowcom i motorniczym że w takich warunkach muszą pracować
- 0 1
-
2019-07-05 06:03
Co się dziwić...
Gdańsk cały jest niemiecki, co tam tramwaje...
- 6 0
-
2019-07-05 06:37
juz wiem (1)
one beda na westerplatte...
- 4 0
-
2019-07-05 06:54
Przerobione na te promy co to Krzywousty ma wybudować
tylko się stępkę dospawa ma dachu , i już .
- 0 0
-
2019-07-05 06:41
Podarujmy sobie odrobinę luksusu (1)
- 9 0
-
2019-07-05 07:37
Haha dobre dobre
- 1 0
-
2019-07-05 06:57
To tak jakby
jeździć 15-20letnim passatem w doeslu i kupić drugi na zapas. Koszty obsługi i przekladek na początku będą ok. Z czasem nie opłaci się bo przewyższy koszta nowego auta. Z trupa nikt nowki nie zrobi. Nawet z pomocą farby i pudru :-)
- 9 0
-
2019-07-05 07:33
Niemcy by pewnie na złom oddali a Polacy biorą ten złom. Masakra. A potem się dziwicie że tramwaje co chwilę się psują .Jak zlomy bierzecie to nic dziwnego..... Tramwaje nigdy przyszłości gdanska nie będą Autobusy to tak .Bo gdy tramwaj się popsuje to reszta stroi zimna, upały, deszcz, to tramwaj nie pojedzie i co wtedy?? Trzeba prosić kierowców autobusów by parę kursów zrobili za tramwaj. Bo to z parę godzin potrwa za nim oni naprawia. TAM trzeba prezesa zmienić bo z tego gait czy jak mu tam to nic nie zostanie no chyba że chcą zrobić z tego prywatną spółkę...porażka co się dzieje Tam..Ale tak jest jak przychodzi ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o tej firmie .. Czas chyba tam młodych, zdolnych, ambitnych posadzić na fotele oni lepiej wiedzą .
- 7 0
-
2019-07-05 08:13
a potem codziennie awaria co to za durny pomysł!!!!
- 8 0
-
2019-07-05 08:14
przestałam jeździć komunikacją miejską jak kilka razy spóźniłam się do pracy lub nie miałam jak na czas odebrać dzieci - kupujcie sobie te stare graty, a ja będę smrodzić miasto swoim autem - taka polityka!
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.