- 1 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (301 opinii)
- 3 Winda, która wygląda jak kapliczka (34 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (65 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Gdańsk vs Barcelona. Czy Gdańsk jest w czymś lepszy od stolicy Katalonii?
Kilka dni temu odwiedziłem Barcelonę. Zainspirowałem się tam do napisania artykułu na ten temat. Otóż chciałbym w pewnym sensie porównać Gdańsk właśnie do Barcelony. Pokazać, że oba miasta mają wiele wspólnego.
Pragnę udowodnić, iż pod pewnymi względami nasze miasto jest ciekawsze, ładniejsze i mające więcej do zaoferowania aniżeli stolica Katalonii.
Położenie i ukształtowanie terenu
Położenie nad morzem
Barcelona ulokowała się nad Morzem Śródziemnym, zaś Gdańsk leży nad Morzem Bałtyckim.
- Na korzyść stolicy Katalonii w tej kategorii jest oczywiście fakt, iż plaża jest w centrum miasta (około 1 km od miejskiej zabudowy dzielnicy Barri Gotic).
- Kolejny aspekt to jej dostępność, gdyż prócz usytuowania bardzo blisko centrum miasta, mamy tam możliwość dotrzeć wieloma autobusami, a nawet metrem, które jedzie równolegle do linii brzegowej.
- Inna sprawa na plus dla Barcelony to zaplecze gastronomiczne.
- Dodatkowo warto napisać o pogodzie, gdyż w listopadzie jest niemal tak ciepło jak w Gdańsku latem.
- Na korzyść dla Gdańska jest fakt, iż plaże w naszym mieście są długie na aż 21 km (w Barcelonie około 5 km) i do tego szersze, a piasek drobniejszy.
- Niewątpliwie mamy dużo większy dostęp do natury i zaplecze w postaci lasów, co daje pewne odosobnienie i możliwość spokojnego spaceru lub plażowania.
- Warto też dodać, że na plażach w Barcelonie roi się od wszelkiej maści sprzedawców lub ofert masażu. Nie sposób się odgonić. W Gdańsku coś takiego nie występuje.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3315/750x0/3315211-Po-lewej-plaza-w-Barcelonie-po-prawej-w-Gdansku.webp)
porównać
Barcelona leży nad morzem, zaś od zachodu ograniczona jest wzgórzami Collserola. Podobnie jest w przypadku Gdańska, który również z jednej strony leży nad morzem, zaś od zachodu mamy wysoczyznę czyli morenowe wzgórza.
- Na korzyść stolicy Katalonii jest to, iż najwyższy szczyt ma 512 metrów n.p.m., a to automatycznie zapewnia SPEKTAKULARNY widok.
- Drugi plus dla Barcelony to możliwość dotarcia na owe wzgórza/góry. Są to pociągi, metro, kolejki linowe, funicolary! Do wyboru, do koloru. Stanowi to oczywiście nie lada atrakcje.
- Warto również wspomnieć o tym co zastaniemy już na górze. Wzgórze Montjuïc posiada wspaniałe ogrody oraz fortecę, Park Guell to bajkowa, niespotykana architektura, wzgórze Tibidabo ma park rozrywki oraz Kościół Najświętszego Serca.
- Do Wzgórza Montjuïc można porównać naszą Górę Gradową i tutaj nie powiem, że popularne "forty" są ciekawsze czy piękniejsze, jednakże mogą w jakimś stopniu konkurować. Mamy centrum nauki, mamy widok na cudne Stare i Główne Miasto, mamy możliwość wypoczynku z widokiem na miasto.
- Najwyższe wzniesienie w Gdańsku sięga 180 metrów n.p.m., jednakże chciałbym wspomnieć o Pachołku w Oliwie (100,5 metra n.p.m.) i porównać do Wzgórza Tibidabo. Owszem, wysokość 5 razy niższa, ale czy widok gorszy? Na pewno mamy naturę oraz miasto bliżej siebie.
- Na plus dla Gdańska działa również natura tej części miasta. Potoki, doliny, punkty widokowe, wspaniale ulokowane zoo, cisza i spokój.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3315/750x0/3315212-Po-lewej-widok-ze-wzgorza-Tibidabo-w-Barcelonie-po-prawej-widok-z-Pacholka-w.webp)
porównać
Architektura i dzielnice
Najstarsza część miasta oraz budynki ikony
Między morzem a wzgórzami, tak w Gdańsku, jak i w Barcelonie, leży miasto, a więc zabudowa. To właściwie jedno porównanie, gdyż architektura obu miast mocno się różni.
Obszar staromiejski
- Zajmijmy się najpierw częścią miasta zwaną Ciutat Vella (Stare Miasto) oraz Głównym i Starym Miastem w Gdańsku. Otóż w tym porównaniu na plus dla Barcelony jest niewątpliwie zadbanie uliczek i placów. Niestety w przypadku Gdańska wciąż wiele ulic prezentuje słaby poziom jeśli chodzi o estetykę.
- Druga kwestia to powierzchnia całego staromiejskiego obszaru. W stolicy Katalonii powierzchnia całego najstarszego obszaru miasta ma około 270 ha, zaś w Gdańsku jakieś 100 ha (Główne Miasto, Stare Miasto, Osiek, Zamczysko, Ołowianka i północny cypel Wyspy Spichrzów).
- Inna sprawa to fakt, iż w Barcelonie mamy do czynienia z zachowaną tkanką urbanistyczną i architektoniczną dawnego średniowiecznego miasta. U nas zaś zachowały się dość dobrze urbanistyczne rozwiązania, natomiast zabytki zostały niestety zniszczone w czasie II wojny światowej, choć cudnie odbudowane.
- Jeśli chodzi o plusy na korzyść dla Gdańska to pierwszy jaki przychodzi mi na myśl to architektura budynków świeckich, jak i kościelnych. Gotyk kataloński jest wspaniały, jednakże mnie bardziej podobają się budowle ceglane. Nieskromnie mówiąc, nie znalazłem również w Barcelonie tak ładnych i ciekawych zabytków jak Wielka Zbrojownia, Dwór Artusa bądź Zielona lub Złota Brama.
- Drugi plus to wygląd i klimat uliczek. Musicie wiedzieć, że w Barcelonie wiele uliczek lub dziedzińców mi się spodobało, jednakże większość zdominowana jest przez szary kolor ścian i nie oddaje takiego piękna jak Mariacka, Piwna czy Długa. Nasze uliczki mają więcej magii, ładnej zabudowy i koloru.
- Trzecia kwestia to część Głównego Miasta nad wodą czyli Motławą. Nabrzeże nad Motławą wyróżnia Gdańsk na tle innych polskich miast, jak i właśnie Barcelony. Nigdzie bowiem obszar staromiejski nie wchodzi tak mocno nad rzekę. Również od strony Motławy Gdańsk prezentuje się ładniej aniżeli Barri Gotic w Barcelonie od strony morza.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3315/750x0/3315208-Po-lewej-kosciol-Santa-del-Mar-w-Barcelonie-i-po-prawej-kosciol-Sw-Jana-w.webp)
porównać
XIX i XX wieczna zabudowa tworząca miasto
W tym przypadku plusy są raczej po stronie Barcelony. Otóż kamienice i siatka ulic w stolicy Katalonii są tak bogate, że pewnie tylko największe Europejskie miasta mogłyby stanąć w szranki. Żadne miasto w Polsce nie robi takiego wrażenia. Elegancja, piękno i pomysłowość architektury, masa zieleni i drzew, wielkomiejskie aleje - to coś co kocham i czego brakuje mi w Gdańsku. Zatem nawet nie będę się starał na tym polu szukać plusów po stronie naszego miasta. Chyba że macie jakiś pomysł?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3315/750x0/3315209-Po-lewej-dzielnica-Eixample-w-Barcelonie-po-prawej-Wrzeszcz-w-Gdansku.webp)
porównać
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2022-11-17 07:17
Opinia wyróżniona
Kątem oka turysty (18)
Gdańsk jest klimatyczny a Barcelona urocza.
- 89 32
-
2022-11-17 16:44
Zgadza sie jest klimatyczny panuje tutaj bezkresny klimat Flemingów Gdzie obojetnie jak Powskie władze niszczą miasto
ich wyborcy mieszkancy i tak na nich zagłosują
"bo taki mamy klimat :) "- 1 1
-
2022-11-17 15:41
"kątem oka turysty" Bartku czy język polski to twój drugi język? Jeśli tak to spoko.
- 0 0
-
2022-11-17 15:38
Powiem krótko porównanie Barcelony do Gdańska jak słonia do chrząszcza
- 6 0
-
2022-11-17 13:08
Weźcie sobie jeszcze porównajcie Kartuzy z z Nowym Jorkiem, jak już się ośmieszać, to na całego.
- 7 0
-
2022-11-17 11:40
gdyby w Polsce klimat byłby łagodny przez 9 miesięcy a morze Bałtyckie zamienić na Adriatyk to nie ruszyłbym się z Polski nigdzie przez całe życie dodałbym jeszcze ,że Barcelona nie ma czegoś co mamy my a mianowicie Kaszuby z pięknymi jeziorami za to Katalonia ma bliski dostęp do Pirenejów więc są plusy i minusy
- 7 1
-
2022-11-17 11:15
Pod katem syfu? (1)
Skracamy dystans. Na pewno mniej zlodziejstwa u nas bo nie ma imigrantow
- 4 1
-
2022-11-17 12:38
Jak to nie mamy imigrantow?
- 1 1
-
2022-11-17 11:01
o jakim klimacie mówisz ?
- 2 2
-
2022-11-17 07:37
Bardzo klimatyczny (5)
Szczególnie dzieki szadolkom
- 22 8
-
2022-11-17 11:21
Mataro (1)
z Barcelona sasiaduje Mataro, gdzie doslownie na plazy sa ogromne zaklady przemyslowe, ktore smierdza na kilka km
- 5 2
-
2022-11-17 17:37
W Gdańsku są:
rafineria,
Fosfory,
cuchnąca oczyszczalnia ścieków koło rafinerii,
Szadółki.
A Mataro jest ponad 30 km od BCN.- 5 1
-
2022-11-17 10:29
Co to znaczy: "szadolkom"? (2)
Czy w okolicach Wejherowa, nie potraficie po polsku pisać?
- 6 1
-
2022-11-17 11:00
Shalomkom
- 2 0
-
2022-11-17 10:54
tak, nie umimy
- 2 1
-
2022-11-17 07:34
Szczególnie na Jasieniu, tzw Orunii Górnej, itp (3)
- 24 4
-
2022-11-17 10:49
W Barcelonie nie ma PO (2)
- 10 13
-
2022-11-17 13:51
ale jacys zlodzieje chyba tam sa? (1)
- 3 2
-
2022-11-17 15:05
Tak, ichniejszy PIS
- 7 1
-
2022-11-17 08:15
Opinia wyróżniona
Barcelona (10)
W Barcelonie byliśmy z żoną wielokrotnie ( samolotem z Gdańska). Miasto wprawdzie większe niż Gdańsk to jest jednak podobne. Jest wiele ciekawych miejsc. Mieszkańcy są bardzo życzliwi i chętnie pomagają w różnych sprawach.
Barcelona jest trochę innym miastem niż pozostałe miasta Hiszpanii. Koszty pobytu w hotelach są dość tanie szczególnieW Barcelonie byliśmy z żoną wielokrotnie ( samolotem z Gdańska). Miasto wprawdzie większe niż Gdańsk to jest jednak podobne. Jest wiele ciekawych miejsc. Mieszkańcy są bardzo życzliwi i chętnie pomagają w różnych sprawach.
Barcelona jest trochę innym miastem niż pozostałe miasta Hiszpanii. Koszty pobytu w hotelach są dość tanie szczególnie w okresie jesiennym lub wiosennym, a warto pojechać do nich np. w kwietniu czy wrześniu.
Oczywiście jest wiele zabytków. Warto przejść się wielokrotnie po znanej ulicy Rambla i jest tu np. bazar Boqueria, gdzie można kupować warzywa, owoce i inne. W pobliżu jest muzeum morskie tu można zobaczyć m.in. pierwszą łódż podwodną . Jest też wiele innych ciekawostek i muzeów. Polecamy wybrać się do Barcelony no bo dziś można obejrzeć naszego piłkarza Lewandowskiego w drużynie barcelońskiej, sam stadion jest dość interesujacy.
Aha i przelot samolotem z Gdańska można wybrać gdy koszt jest dość tani.- 24 20
-
2022-11-17 16:43
Podobne to co ślepy jesteś?Gdańska jest zasciankiem europy do Barcelone odwiedzaja miliony ,Gdańska głównie kaszanka warszawki (2)
- 9 3
-
2022-11-18 09:42
Lem miał jednak rację.
- 0 0
-
2022-11-17 21:38
Dodam że kąpiel na naszych cudownych plażach to ryzyko złapania trypla
Że o skurczu jąder nie wspomnę nawet w środku lata.
Natomiast w Barcelonie do grudnia spokojnie można bez gęsiej skórki zażywać kąpieli, bez obaw o bezpieczeństwo i higienę- 5 0
-
2022-11-17 10:39
(5)
jak na wielokrotne pobyty w Barcelonie, to dość ubogie rekomendacje - mało odkrywcze, wręcz standardowe z pierwszych stron przewodnika. Byłam wielokrotnie w Barcelonie, swego czasu kilka razy w roku i to miasto ma zdecydowanie więcej do zaoferowania. Jest kolorowe i jedyne w swoim rodzaju. Dzięki mozaikom Gaudiego cay świat wie, że magnez na lodówce, czy kubek na półce jest z Barcelony. Nie trzeba go podpisywać nazwa miasta, jak niestety w wielu innych przypadkach tak.
- 6 10
-
2022-11-20 18:25
chyba magnezja, a nie magnez... hihi
- 0 0
-
2022-11-17 16:17
magnes nie magnez na litość boską...
- 4 0
-
2022-11-17 13:39
magnez to na skurcze a nie na lodowce, ty globtrotterze...
- 9 0
-
2022-11-17 11:10
Gdybym miał dzięki tym waszym opisom wybrać się do Barcelony, to wybrałbym chyba Wejherowo (1)
- 29 2
-
2022-11-17 12:50
Hehehehe dokładnie
Porównywać Barcelonę do Gdańska, to jak konia czystej krwi arabskiej do pospolitego muła.
To ma cztery kopyta i to. I na tym podobieństwa się kończą.- 15 4
-
2022-11-17 09:37
skończyłeś? nara
- 11 14
-
2022-11-17 07:30
Opinia wyróżniona
Plaże (11)
To coś, co jest w Barcelonie może tylko pomarzyć, by być choć w części takie piękne jak u nas nad całą Zatoką i na Helu
- 42 40
-
2022-11-17 16:41
Zachwycać sie tą zasyfioną zatoką Gdańską mogą sie tylko co najwyzej POkemony (1)
- 6 3
-
2022-11-20 18:31
ale błysnąłeś "dowcipnisiu"
- 0 0
-
2022-11-17 11:43
Taa
Jakie czyste w dodatku ha ha
- 4 1
-
2022-11-17 07:34
Bo? (7)
Wydaje mi się jednak że nie masz racji.ktos kto tak zachwala Gdańsk,widocznie nigdy nigdzie nie był i nie ma porównania.
- 23 7
-
2022-11-17 12:39
A ja byłem praktycznie wszędzie (5)
Od Nowej Zelandii po Peru, od Japonii po Europę, z wyjątkiem Rosji, Kirgistanu itp po Amerykę Północną, a Gdańsk i jego historia, położenie, odbudowane zabytki i nowa zabudowa ma w sobie coś wyjątkowego. Gdańsk w pojęciu miasta i rejonu.
- 14 7
-
2022-11-20 18:30
szacun, ale nie przesadzaj, szczególnie z nową zabudową...
- 0 0
-
2022-11-17 16:40
Byłes wazeliniarzu wszedzie co najwyzej placem po mapie!
- 2 2
-
2022-11-17 14:53
Podaj przyklad czegos wyjatkowego? (2)
- 7 0
-
2022-11-17 21:38
Urzad Miasta
- 2 0
-
2022-11-17 15:26
A zwłaszcza w tej nowej zabudowie xD
- 5 1
-
2022-11-17 10:21
Ogólnie tak
Ale tam akurat plaże są po prostu sztuczne ( co budzi podziw) wiec małe, ale lepiej zagospodarowane
- 9 6
Wszystkie opinie
-
2022-11-17 07:01
Na papierze nawet z Tokio (2)
- 46 3
-
2022-11-17 13:37
Ale raczej z Ułan Bator...
- 2 0
-
2022-11-17 16:47
hahah dokladnie
- 0 0
-
2022-11-17 07:02
(20)
Ceny podobne, tam szaleje bezrobocie,mer Barcelony jest rozliczany z obietnic wyborczych....
- 28 11
-
2022-11-17 07:06
Liczę że PiS też rozliczą z obietnic . (16)
- 14 11
-
2022-11-17 07:08
Pendolino jest
- 2 7
-
2022-11-17 07:11
(13)
Ci akurat coś robią w odróżnieniu od PoKonanych...
- 17 12
-
2022-11-17 07:46
Jak narazie to zrobili inflację największą od 26 lat. (12)
Aaaaa....... zapomniałem . Wybudowali 100.000 mieszkań , milion samochodów elektrycznych , pks-y jadą do każdej wsi ,promy pływają po morzach i oceanach, zlikwidowali oze , zlikwidowali kopalnie i sprowadzali najwięcej od lat węgla z rosji ,zbudowali i zbudowali za 3 miliardy elektrownię w Ostrołęce i ją zburzyli ...........................itd itp
I grozi nam stagflacja zapomniałem dodać jak główny ekonomista z pis stwierdził.- 11 12
-
2022-11-17 08:30
(11)
A PoKonani...:
Afera taśmowa, która pokazała, że państwo polskie istnieje tylko teoretycznie a interes narodowy wyparty został interesem prywatnym biznesowo-politycznych elit.
Afera Amber Gold usilnie zamiatana pod dywan
Afera reprywatyzacyjna
Afera stoczniowa czyli doprowadzenie polskich stoczni do upadku Afera hazardowa
Próba doprowadzenia LOT do upadłości
Afera autostradowa, która doprowadziła polskie firmy do upadłości
Afera stadionowa
Afera wyciągowa
Skok na OFE i ograbienie Polaków z połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w funduszach (153 mld zł)
Afera z KGHM
Afera z Elewarrem
Afera stanowiskowa - Platforma wzięła 140 tysięcy stanowisk, PSL - 60 tysięcy!
Skandal z budową gazoportu w Świnoujściu i dostawami gazu z Kataru
Afera atomowa Sam wybór lokalizacji trwał kilka lat, projekt budowy elektrowni atomowych pochłaniał ogromne pieniądze, które przeznaczano na tajemnicze cele. Jednym z nich jest przekazania 11 mln zł dla klubu sportowego
Podwyższenie podatku VAT do 23 proc. Na artykuły dziecięce wzrósł drastycznie z 8 do 23 proc.
Gigantyczne zadłużenie kraju - z 530 mld zł do blisko 1 bln zł
Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców
Podniesienie akcyzy na paliwo
Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej
Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)
Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego
Nałożenie na Lasy Państwowe gigantycznego haraczu - podatek od przychodu, a nie dochodu, co miało wzbogacić budżet państwa o 800 mln zł
Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego
Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego
Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego
Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej
Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń
Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych
Podpisanie z Rosją fatalnej umowy gazowej, na mocy której- 14 8
-
2022-11-17 08:53
(1)
Svencjusz, co Ty tłumaczysz płatnym trollom. A tego maliniaka z Braniewa to chyba trójmiasto.pl ma na etacie. Każdy jego hejt i szczucie zostaje, a odpowiedzi kasują.
- 8 7
-
2022-11-17 13:43
ha,ha, dobre!
tym Maliniakiem z Braniewa mnie rozwaliles...Masz duzego plusa.
Sam sie zastanawialem,skad takie mikrocefale jak maliniak sie biora? Czy samo ogladanie TVN jest w stanie tak oglupic,czy tez trzeba doprawic to der Onetem?- 2 0
-
2022-11-17 09:46
Niestety lista nieaktualna, po wielu latach rządów pis (1)
Rozliczono wszystkie afery, w końcu prokuratura i sądy na zamówienie, skazano, uwaga! Nowaka za dwa zegarki. Oznacz to, że afer nie było lub rządy są nieudolne lub jedno i drugie.
- 7 7
-
2022-11-17 13:47
pamietaj o pierwszej zasadzie III-ciej RP: "my nie ruszamy waszych,wy nie ruszacie naszych"
..cala reszta to tylko dorazne gierki polityczne i animozje osobiste.W Polsce nie ma prawa dokonac sie jakiekolwiek rozliczenie przestepstw.Przynajmniej dopoki Niemcy tu decyduja o systemie sprawiedliwosci.
- 3 0
-
2022-11-17 10:27
Tyle afer , tyłu winnych . Kto skazany?
W końcu 7 lat rządzi PiS . Spadaj obszczymurze z tymi pierdołami.
- 2 5
-
2022-11-17 10:51
A siatka z biedronki dla syna?
- 5 1
-
2022-11-17 11:11
I nikt tego durnia nie zablokuje?
- 1 2
-
2022-11-17 11:58
(2)
Podobne afery, które wymieniłeś pis ma na swoim koncie. Afera mailowa, afera ze skokami , afera z respiratorami, wybory kopertowe, finansowanie kampanii wyborczych przez prezesów spółek państwowych, lex szyszko, ciągłe łamanie Konstytucji, zawłaszczanie stanowisk państwowych, i wiele innych, które są mniej lub bardziej nagłaśniane.
- 4 5
-
2022-11-17 12:42
(1)
Toscie się napocili żeby zebrać te wszystkie afery z różnych partii. Tylko że to później WY idziecie do urn i głosujecie na tych samych ludzi.
Gratulacje- 2 1
-
2022-11-17 14:15
Jest jedną najważniejsza różnica.
Mogę z łatwością wymienić wiele inwestycji PiS jak np. tunel na zakopiance czy Baltic Pipe. Jeśli chodzi o PO mamy tylko rozpadający się stadion po zaledwie 10 latach. Nara.
- 3 3
-
2022-11-17 12:51
Totalne bzdury
gosciu oddal sie juz z tego portalu, bo opowiadasz brednie. Żadna z tych tzw. afer nie obciąża poprzednich rządów l, tylko raczej nieudlonych prokuratorów. Poza tym na czym polega afera przeniesienia środków z ofe do ZUS? Może wytłumacz, bo chyba nikt nie rozumie twojego prymitywnego toku rozumowania.
- 0 4
-
2022-11-17 10:50
Ty nie umiesz liczyć
- 0 0
-
2022-11-17 07:21
i nawet kwatere mozna kupic w podobnej cenie jak w gd (1)
na obrzeżach miasta spokojnie do 10k za m2 jest duży wybór mieszkan do remontu, lepszy standard i lokalizacja - ceny 20-35k czyli mniej wiecej tak jak u nas.... srednie wynagrodzenie wynosi ok. 57k euro rocznie czyli gdzies tak pewnie 3x wiecej niz w gd
- 9 3
-
2022-11-18 09:22
Kwatera w BCN
Chyba o Barcelonie w Wenezueli piszesz.
Ceny mieszkań sprawdzisz na portalu "Idealista", znajdziesz tam coś w cenach podanych w Twoim poście to daj znać, od razu kupię.
A zarobki przeciętne w Hiszpanii to około 25 k euro rocznie (brutto oczywiście)- 1 0
-
2022-11-18 09:18
Mer Barcelony.
Nie mer tylko alkad, teraz nawet alkada. Zresztą podobnie oceniana jak nasza Oleńka.
- 1 0
-
2022-11-17 07:02
Raczej z Mombasą
- 38 8
-
2022-11-17 07:04
Kto wymyśla (3)
takie głupie porównania?
- 112 20
-
2022-11-17 10:52
Ona... (2)
- 2 0
-
2022-11-17 11:18
Chyba chodzi o klikalność (1)
Czekam na porównanie Gdańska do San Francisco, Rio de Janerio i Las Palmas.
- 6 0
-
2022-11-17 12:38
Dokładnie tak
Minęło 5 godzin a juz jest 250 komentarzy jest szansa ze do nocy dobiją w okolice tysiąca.
- 2 0
-
2022-11-17 07:05
Barcelona (30)
ma coś o czym Gdańsk może pomarzyć. Piękna, słoneczną pogodę przez większą część roku.
- 263 9
-
2022-11-17 07:18
No właśnie :) (1)
Czytałem i czytałem i nie znalazłem czegoś oczywistego - pogoda :)
- 16 7
-
2022-11-17 10:29
A Gdańsk ma coś o czym Barcelona może pomarzyć
Wodę zdatną do picia bez chloru i uzdatniaczy
- 10 1
-
2022-11-17 07:20
Aha, dodałbym jeszcze 4 godziny autem w Pireneje (2)
Więc na nartach można też pojeździć
- 16 6
-
2022-11-17 10:01
Tu masz pół godziny na Łysa Górę... (1)
- 4 2
-
2022-11-17 12:42
Lysa góra to od kilku lat śniegu nie widziała :)
- 1 0
-
2022-11-17 07:21
W Barcelonie poradzili sobie z najmem krótkoterminowym (5)
Ona też obiecywała, że to załatwi w Gdańsku
- 17 9
-
2022-11-17 08:42
Przecież nie ugryzie ręki, która ją karmi. (2)
- 9 3
-
2022-11-17 10:01
A po co myślisz ma ochronę? (1)
Przed swoimi się chroni
- 6 2
-
2022-11-17 10:46
Nie wychodzi jak jest słońce bo się cienia boi
- 3 0
-
2022-11-17 09:10
(1)
Buhahahaha. Poradzili sobie. Miliony turystów mieszkają w hotelach w Barcelonie. Chyba ci padło na mózg!
- 3 7
-
2022-11-18 09:28
Buhaha.
Nie komentuj czegoś o czym nie masz pojęcia i czego nie rozumiesz.
W BCN obowiązuje od paru lat system koncesji na krótkoterminowy wynajem mieszkań. Koncesji wydano niewiele a ich liczba jest stała, można uzyskać koncesję tylko jeżeli ktoś inny zrezygnował ze swojej. Za wynajem krótkoterminowy bez zezwolenia grożą bardzo surowe kary pieniężne, a sąsiedzi nie życzący sobie sąsiedztwa pijanych, chamskich "turystów" szybko napiszą donos do skarbówki.
Nie obrażaj zatem kogoś kto w przeciwieństwie do Ciebie wie co oznacza termin "najem krótkoterminowy" i nie myli tego z działalnością hotelarską.- 1 0
-
2022-11-17 08:04
Złodziei jest podobna ilość (1)
- 7 4
-
2022-11-17 08:15
no nie, w Gdańsku jest mniej
- 15 3
-
2022-11-17 08:09
i wode do ktorej mozna wejsc a nie tylko na nia patrzec.
- 8 5
-
2022-11-17 08:34
Serdeczność (1)
Ale za to nie ma takiej serdeczności ile jest w Gdańsku i która sprawia że mieszkańcy są tacy szczęśliwi !
- 15 3
-
2022-11-17 08:42
Dobra ironia!
- 17 5
-
2022-11-17 08:36
Urocze są upały i trzeba kryć się w domu.
- 13 2
-
2022-11-17 08:42
Łączy nas jedno. Narzekanie na rzesze turystów.
- 7 1
-
2022-11-17 08:43
W Barcelonie są bardzo tolerancyjni a nie to co u nas (1)
Będąc tam widzialam wielu miłych przybyszów z Afryki. Nasz rząd niestety takich ludzi nie wpuszcza.
- 6 12
-
2022-11-17 11:00
też widziałem tych turystów z Afryki na autostradzie we Francji
jak rzucali kamieniami
- 7 0
-
2022-11-17 09:09
(2)
Co raz częściej ta piękna pogoda jest utrapieniem. Zmiany klimatu robią swoje.
- 2 5
-
2022-11-17 10:03
5 razy dziennie ludzie wynoszą dywany i na ulicach ćwiczą fitness i pilates (1)
- 9 1
-
2022-11-17 13:10
I mają głowy zwrócone w stronę mekki.
Pilates haha
- 2 2
-
2022-11-17 09:48
(5)
Gdzie w balceronie som dobre kebaby?
- 2 2
-
2022-11-17 10:27
dobre kebaby som tylko w Gdyni (4)
- 2 0
-
2022-11-17 10:53
Dobry kebab musi być dobrze pociety (1)
- 1 0
-
2022-11-17 13:10
hyba pocienty.
- 1 0
-
2022-11-17 10:53
Ja lubię jak kebab już wychodzi, to jego miejsce
- 0 0
-
2022-11-17 11:01
z kota
- 0 0
-
2022-11-17 18:52
I komunikacja
- 0 0
-
2022-11-17 07:07
Gdańsk ma się tak do Barcelony (6)
jak Lechia Gdańska ma się do FC Barcelona. Tyle w temacie.
- 139 11
-
2022-11-17 07:33
Ale też jedziemy na kredycie...w tym jesteśmy podobni
- 12 3
-
2022-11-17 10:54
Gdansk ma większe długi
- 6 1
-
2022-11-17 11:02
Wyjątkowo trafnie !!!! (3)
- 4 3
-
2022-11-17 11:17
Tak? A mecz Lechia-Barcelona oglądałeś? (1)
Ciekawe do jakiej drużyny porównać by arkę? Do Huragan Przodkowo!
- 3 5
-
2022-11-17 12:46
Jak to do jakiej. Po prostu do arki :)
- 2 0
-
2022-11-17 12:27
Dobre :) Zainspirowało mnie to pewnych porównań kwestii klubu tak, jak autor pisał, że w Gdańsku jest dłuższa plaża niż w Barcelonie:
FC Barcelona vs Lechia
1. stadion - oba kluby mają jedne z większych w swoich krajach. Lechia ma nowszy!
2. W kwestii liczby bramek i boiska - remis ze wskazaniem na Lechię (bo ma murawę półsyntetyczną)
3. W obu klubach najlepszymi napastnikami są obcokrajowy - jednak to Paixao łącznie ma więcej strzelonych goli w swojej lidze niż Lewandowski w hiszpańskiej
4. Zadłużenie - Lechia ma niższe i ma inwestora zagranicznego- 3 4
-
2022-11-17 07:09
Mamy piekniejsza starówke (8)
Ale w Barcelonie jest wiecej atrakcji. Jest to bardzie tam zorganizowane.. bo władze tam stawiaja na mieszkancow i turystyke. Co u nas robi samorząd?
- 21 47
-
2022-11-17 07:20
Władze tam ograniczają liczbę turystów
- 9 1
-
2022-11-17 07:22
Nie mamy żadnej starówki
- 21 7
-
2022-11-17 08:37
(3)
Starówka jest w Warszawie. W Gdańsku jest Stare i Główne Miasto. Nauczcie się wreszcie tego, słoje!
- 11 8
-
2022-11-17 09:52
Starówka w Warszawie, starówka w Gdańsku (1)
Składa się ze starego, głównego i dolnego miastadoucz się znaczenia słów. O nie, nie jestem słoikiem:) i wszyscy zawsze używali słowa starówka:)
- 6 4
-
2022-11-17 10:26
Chyba u ciebie w Bartoszycach wszyscy używali starówka.
- 4 6
-
2022-11-17 14:41
Jestem gdańszczaninem
I mówie ze albo sie jedzie do Gdańska albo konkretniej na starówke... Starówka to potocznie Stare miasto. Wiec słoiku dokształć się a potem wymądrzaj.
- 4 4
-
2022-11-17 09:56
Obawiam się, ze nasza koło tamtej nie stała nawet,
Zreszta nasza starówkę to bardziej do ich eixample trzeba porównać (do którego żadna część naszego miasta nie ma startu), bo ich jest średniowieczna, a u nas nic z tego okresu się nie zachowało
Sama idea porównania jest i**otyczna. Nie ta liga. Barcelonę możemy ewentualnie jako przykład dla Gdańska brać, bo ma podobne położenie, co jest rzadkością (ale jest tez wielokrotnie większa).- 5 0
-
2022-11-17 10:46
Co mamy? Mamy resztki hanzeatyckiego, północnoeuropejskiego miasta... resztki...
- 3 1
-
2022-11-17 07:10
(31)
Z calym szacunkiem, ale nie ma czego porownywac. Barcelona jest o lata swietlne rozna od Gdanska. Tam miasto rzeczywiscie jest dla mieszkancow. Nie wyobrazam sobie korzystac w Barcelonie z auta, a w Gdansku z komunikacji publicznej.
Kolejna rzecz- gastronomia. Juz nawet nie chodzi o znacznie wyzsza jakosc, a nawet nizsze ceny w stolicy Katalonii, ale dla mnie numerem 1 jest fakt, ze tam promuje sie wlasna, lokalna kuchnie. Trudniej jest dostac pizze czy sushi, za to praktycznie kazda restauracja oferuje jedzenie hiszpanskie i katalonskie. Oni sa dumni ze swojej tradycji. A w Gdansku (czy szerzej Trojmiescie)? Oczywiscie masowka. Pizze, burgery, sushi, kebaby. Ile jest w Gdansku restauracji oferujacych kaszubskie jedzenie?
Oj musimy sie bardzo wiele nauczyc.- 256 21
-
2022-11-17 07:17
Fakt faktem że kaszubskie jedzenie jest niedobre (5)
Ciężkie, monotonne, mało warzyw, płaskie smaki
- 25 30
-
2022-11-17 07:24
(1)
taki mamy klimat, raczej nie widzę, aby rybak przed wyjściem w morze brał na ząb tapasika z krewetką...
- 31 4
-
2022-11-17 07:36
To mamy się zmuszać do jedzenia jak rybak przed wyjściem w morze?
- 11 13
-
2022-11-17 07:38
(2)
Kaszubskie jedzenie koreluje z naszymi warunkami klimatycznymi. Ale watpie, ze poznales je w pelni, bo ciezko o to w Trojmiescie. Druga sprawa, ze nie chodzi tylko o kuchnie regionalna, ale tez narodowa, ktora ciezko uswiadczyc w Gdansku.
- 28 7
-
2022-11-17 09:56
A co to jest kaszubskie ? Nie interesuje to nikogo.
- 4 8
-
2022-11-17 13:06
Ale Gdansk to nie jest polskie miasto
tak naprawdę od setek lat.
- 1 0
-
2022-11-17 07:53
Kaszubska kuchnia (1)
nie jest taka zła. Byłam kiedyś na warsztatach na KULu (Kaszubskim Uniwersytecie Ludowym) gdzie obok mieli warsztaty kucharze. Na koniec był poczęstunek. Wszystko zachwycające, śledzie dorsze, węgorze, kasze i gęsiny podane lepiej niż hiszpańskie tapas. Szkoda ze taka kuchnia nie wchodzi pod strzechy. Myślę, że kuchnia przedwojennego Gdańska była bardziej różnorodna niż dzisiaj.
- 26 3
-
2022-11-17 08:43
Wszystko pięknie z tą kaszubską kuchnią . Tylko jedne ale , ceny z kosmosu w restauracjach odstraszają ,przeciętnego mieszkańca naszego grodu . Restauratorzy liczą na zysk ,a nie na jakość potraw ! Lepiej zrobić wielką bulę z marchwią sero podobnym produktem i mielonym z biedronki , lub ulepić pyszne polskie pierogi z kapustą i grzybami , lub nawet na zakąskę upiec śledzika z cebulką w zalewie słodko kwaśnej . Liczy się Zysk i mamona !
- 12 1
-
2022-11-17 07:59
jak chcesz kaszubskie jedzenie (11)
to jedz na Kaszuby.
- 11 14
-
2022-11-17 08:10
(10)
Niestety, na Kaszubach tez ciezko o kuchnie regionalna. A druga sprawa, ze Gdansk jest stolica Kaszub ;)
- 10 11
-
2022-11-17 09:34
stolicą Kaszub? (9)
na jakiej podstawie jest stolicą Kaszub? Większość mieszkańców Gdańska nie pochodzi z Kaszub (ani teraz ani w społeczności przedwojennej Gdańska). Znaczna część terytorium Gdańska to również nie są Kaszuby a Żuławy Gdańskie. Kaszubskie są jedynie tereny położone na morenach i dosyć niedawno włączone do Gdańska typu Jasień czy Osowa (dawne wioski kaszubskie).
- 14 1
-
2022-11-17 09:43
(4)
Kilka miast walczyło o tytułu stolicy Kaszub. Rozumiem twoje wątpliwości i sam część podzielam. Aktualnie Gdańsk jest symboliczną stolicą Kaszub, o czym świadczą między innymi tablice przy wjeździe do miasta.
- 4 9
-
2022-11-17 09:57
Jak zobaczysz na wjeździe do Gdańsk napis stolica republiki małej Sycylii to pamiętaj co mówić :)
- 7 2
-
2022-11-17 10:02
(2)
Wiesz, przegłosować można wszystko i postawić dowolne tablice też można;) Ja pochodząc ze Stogów i mieszkając na Wyspie Sobieszewskiej, mając dziadków, którzy przyjechali do Gdańska z kresów i z Mazowsza tuż po wojnie, jestem całkiem typowym mieszkańcem Gdańska i bynajmniej nie uważam, że mieszkam w stolicy Kaszub. Kultura i język kaszubski nie stanowią tożsamości Gdańska ani przed wojną, ani po wojnie ani teraz z ogromną imigracją z województw ościennych oraz z Ukrainy. Gdańsk był i jest miastem wielokulturowym, do czego przykłada się również element kaszubski. Nie jest to jednak element na tyle istotny by tytułować Gdańsk jako stolicę Kaszub. Odbiegłem od głównego tematu, wiem:)
- 8 3
-
2022-11-17 10:11
Artykuł o Gdańsku jako stolicy Kaszub pojawił się nawet na trojmiasto.pl. Inicjatorem akcji był śp Paweł Adamowicz:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kaszubskie-witacze-na-rogatkach-Gdanska-Slusznie-n46422.html- 3 5
-
2022-11-17 10:42
Smutne jest to co napisałeś, a na dodatek w dużej części nieprawdziwe.
- 0 2
-
2022-11-17 10:04
Gdańsk, Gdynia i Sopot to historyczne (1)
Kaszuby. Ale Gdańsk to stolica zarówno Kaszub jak i Pomorza, całego Pomorza a nie tylko jednego historycznego wycinka jakim są Kaszuby.
Warszawa to stolica Polski, całej Polski nie tylko województwa Mazowieckiego na którym leży.- 4 3
-
2022-11-17 16:35
Kaszuby właściwe
To Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdynią czyli Rumia Reda, Wejerowo oraz Półwysep Helski i wybrzeże do Łeby
- 1 0
-
2022-11-17 11:05
Kartuzy powinny być stolicą Kaszub (1)
- 4 0
-
2022-11-17 23:01
!
No i sa:)
- 0 0
-
2022-11-17 08:36
Z kuchnią to pojechałeś. Kuchnia katalońska (1)
jest oczywiście dostępna, ale knajp włoskich, kebabów, burgerów i past jest mnóstwo.
Paella to nie jest kuchnia katalońska :)- 9 1
-
2022-11-17 09:26
Nie chodzi o samą kuchnię katalońską, ale też narodową, hiszpańską. Oczywiście, że są tam pizzerie i kebaby. Ale mimo wszystko łatwiej dostać tam lokalne jedzenie niż pizze.
- 2 1
-
2022-11-17 08:42
Ten artykuł, to zwykły dziennikarski bełkot (1)
Nic nie wnosi i dotyczy absurdalnego tematu.
Oby jak mniej takich publikacji.- 16 1
-
2022-11-17 09:06
Barcelony nie można porównywać z Gdańskiem, to piękne miasto, tam panuje ład przestrzenny. Gdańsk jest miastem prowincjonalnym, brudnym, pierwsze co rzuca się w oczy to, w olbrzymiej ilości, brudne pojemniki na śmieci. Komunikacja miejskia w Barcelonie bardzo dobrze zorganizowane. (metro). Co tu porównywać?
- 10 3
-
2022-11-17 08:45
(3)
Marcin nigdy nie byłeś w Barcelonie. Mieszkańcy najchętniej by zamknęli granicę dla turystyki ze względu na korki, tłumy na ulicach i w sklepach. Mieszkańcy mają prze.....ne!
- 9 1
-
2022-11-17 09:24
(2)
W Barcelonie jestem średnio raz w miesiącu. Oczywiście, wiele osób narzeka na turystów. Ale Barcelona to nie tylko La Rambla i Barceloneta. W weekendy liczne parki są pełne całych, wielopokoleniowych rodzin, które biesiadują na łonie natury. Mnóstwo przestrzeni dla mieszkańców, gdzie mogą odpoczywać i bawić się. To jest inna bajka. Z pewnością z pozycji regularnego mieszkańca zauważyłbym więcej minusów tego miasta.
- 6 4
-
2022-11-17 10:44
Kto ci broni w parku Reagana biesiadować? jest łono natury, rozkładasz kocyk, wykładasz wiktuały, wino i sjestujesz. (1)
- 9 0
-
2022-11-18 09:34
Tak, ale tylko 3 miesiące w roku, tam 10 albo więcej jak zima łagodna.
- 1 0
-
2022-11-17 10:45
(1)
Z jedzeniem masz rację, W takiej Szwecji na każdym kroku zjesz śledzia a u nas mimo, że mamy takie samo położenie jak Szwecja nad morzem śledź tylko w droższych restauracjach. Fast food to tylko kebaby tak jakbyśmy mieszkali w Turcji.
- 4 0
-
2022-11-17 16:37
Zgniłego śledzia
- 0 0
-
2022-11-17 13:48
i zamiast w pubach lać lokalne piwo, to króluje perła, tyskie...
- 3 0
-
2022-11-17 07:11
widok z wieży na pachołku to FAŁSZ !
Nie taki jest widok z wieży na wzgórzu Pachołek .Wstawcie aktualne zdjęcie z koszmarnym biurowcem w tle.
Nie oszukujcie ludzi. Autor artykułu niech się doszkoli a nie tylko kopiuj i wklej.- 43 10
-
2022-11-17 07:13
Wybieram się właśnie do Nowego Jorku. Jak wrócę napiszę na swoim blogasku porównanie Gdańska do Nowego Jorku. Opublikujecie?
- 59 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.