- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (245 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (55 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (119 opinii)
- 4 Będzie pył, nie będzie premii? (44 opinie)
- 5 Biegli zbadali list Grzegorza B. (187 opinii)
- 6 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (328 opinii)
Gdańsk zrewiduje plany inwestycji drogowych w południowych dzielnicach
Nowa Bulońska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Małomiejska i na końcu Nowa Świętokrzyska - w takiej kolejności dotychczas miały być realizowane inwestycje drogowe na południu Gdańska. W magistracie jednak zdecydowano o kolejnej analizie wspomnianego rankingu. Powód? Dynamiczny rozwój tej części miasta.
Szacunkowy koszt budowy wspomnianych tras według zapewnień władz Gdańska z 2011 r. wynosi ok. 685 mln zł. Każda z tras byłaby w przekroju dwóch jezdni (po dwa pasy każdy) i dodatkowo w jej świetle wiodłaby dwutorowa linia tramwajowa.
W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.
Wydawałoby się, że po upływie zaledwie trzech lat przestrzeń miasta zmieniła się w nieznacznym stopniu. Nie dla pracowników gdańskiego magistratu, którzy rozpoczynają prace nad aktualizacją dokumentu z 2011 r.
- Południe to rejon miasta, który rozwija się niezwykle dynamicznie. I dlatego musimy nie tylko uważnie śledzić zachodzące tam zmiany, ale również na bieżąco dostosowywać do nich plany inwestycyjne - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
- Nowy, zaktualizowany program strategiczny będzie dokumentem wspomagającym starania miasta o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - dodaje dyrektor WPR.
Przedmiotem nowego opracowania będzie określenie kolejności realizacji poszczególnych elementów układu drogowego i tramwajowego, których struktura przestrzenna i funkcjonalna jest już określona w dokumentach planistycznych i/lub administracyjnych.
Kto może stracić, a kto zyska?
Wszystko wskazuje na to, że po aktualizacji programu priorytet może stracić budowa dwujezdniowych ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej - alternatywy dla zakorkowanej każdego dnia Trasy W-Z. Póki co miasto nie zdecydowało się sfinansować nawet dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia łączącego Orunię Górną z Traktem św. Wojciecha i dalej Dolnym Miastem.
Budowa ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej w najbliższych latach spotęgowałaby ruch na i tak zatłoczonym Trakcie św. Wojciecha - powstałyby tam poważne zatory.
Które inwestycje mogą zatem zająć trzecie - priorytetowe - miejsce? Będzie to raczej ul. Nowa Świętokrzyska lub ul. Nowa Warszawska, dla których zostały zatwierdzone środki w budżecie miasta na projekt budowlany. Jeśli tak się stanie będzie to dowód na to, że nie ma co liczyć na sprawny przejazd samochodem z południa Gdańska do centrum. Taką możliwość ma zapewniać tramwajowa komunikacja miejska.
Nowa Bulońska Północna
Najbardziej potrzebna według Strategicznego programu transportowego jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej o długości 1,65 km. Jej koszt oszacowano na ok. 220 mln zł. Nowa trasa połączy istniejącą, starą ul. Bulońską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowa Jabłoniowa
Tańszą i drugą do realizacji jest budowa ul. Nowej Jabłoniowej. Ponad dwukilometrowy odcinek trasy kosztować będzie ok. 90 mln zł. Jej przebieg przewidziano od węzła przy al. Armii Krajowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowa Podmiejska wraz z Nową Małomiejską
Najdroższą i trzecią w kolejności spośród najbardziej priorytetowych inwestycji na Południu jest budowa ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską o długości 2,55 km. Droga połączy pętlę przy ul. Świętokrzyskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (160) 6 zablokowanych
-
2014-11-04 07:37
super znów remontują nowe drogi, widać gdzie pracownicy urzędu miasta mieszkają.
- 0 2
-
2014-11-04 07:58
Gdansk-zrewiduje-plany-inwestycji-drogowych-w-poludniowych-dzielnicac
bo-zbliżają-się-wybory
- 0 1
-
2014-11-04 08:21
a nowa do studzienki
to nie łaska? dziura na dziurze!
- 1 1
-
2014-11-04 08:51
ul. Nowa Małomiejska i ul. Nowa Podmiejska (1)
Niech ją wybudują jak najprędzje, zostawili 40 lat temu hektary rezerwy pod tą inwestycję a te RUINY niech w końcu wyburzą!
Miasto rozwijać ma się do wewnątrz a nie rozlewać!
Budowa tej drogi to szansa na skuteczną Rewitalizację Dzielnicy Orunia która jest tak blisko centrum gdańska.- 1 1
-
2014-11-04 23:52
Akurat do rewitalizacji Oruni niewiele ma NM i NP,która była by dojazdówką dla Platynowej i Wawelskiej
Dla Oruni znacznie ważniejsza jest budowa Nowej Chmielnej, Czerwonego Mostu,odbudowa tramwaju i porządny wiadukt lub tunel przez tory.
- 0 0
-
2014-11-04 14:16
Ważne
Najważniejsze to połączenie nr 02, 08, 10. Inwestycje należy rozpocząć od północy. Potem 06, 04, 03, 01.
- 0 0
-
2016-09-04 12:42
kaz
Co z ulicą Ptasią nieraz jadę ta ulic tam sa dziur można uszkodzić zawieszenie samochodu trudno się minąć . Co z połączeniem drogi przy TESKO z Małomiejską to by rozwiązało problem dojazdu do ul. Arami Krajowej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.