• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska i Uczniowska są jak ubity dukt

Maciej Naskręt
31 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ok. 200-metrowe połączenie ul. Uczniowskiej z al. Hallera. Ok. 200-metrowe połączenie ul. Uczniowskiej z al. Hallera.

Trudno przejechać między ul. Uczniowską a al. Hallera w Gdańsku. Powód? Tymczasowa jezdnia to tak naprawdę dukt, na którym można urwać koło. Lepiej będzie dopiero na Euro 2012.



Brak znaków wygradzających pas drogi. Brak znaków wygradzających pas drogi.
Kierowcy ze zgrzytem zębów (i podwozia) pokonują samochodem 200-metrowy odcinek między ul. Uczniowską zobacz na mapie Gdańskaal. Hallera zobacz na mapie Gdańska na granicy Brzeźna i Wrzeszcza. To fragment ulicy Gdańskiej, który na czas budowy Drogi Zielonej został wysypany tłuczniem.

- Ta droga się rozsypuje - twierdzą kierowcy. Faktycznie, powstały tu głębokie i liczne dziury. Droga nie ma oświetlenia, a znaki ją wygradzające są zamazane zmarzniętym błotem. Sytuacja jest o tyle dramatyczna, że każdego dnia w godzinach szczytu przejeżdża tędy kilka tysięcy aut. To dobry skrót wobec zatłoczonego Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska i ul. Klinicznej.

Co na to władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która zleciła w tym miejscu prace? - Faktycznie, droga nie jest utwardzona, a jej nawierzchnię stanowi kruszywo - tłuczeń. Wykonawca jednak cały czas monitoruje stan nawierzchni drogi i w miarę potrzeby wyrównuje ją - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Gdańskie drogi są jak plac budowy. Zadbany czy chaotczny?

Utrudnienia na splocie ulic Gdańskiej i Uczniowskiej związane są z budową Trasy Słowackiego na odcinku od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Droga ma być gotowa pod koniec tego roku.

Na szczęście feralny odcinek ul. Gdańskiej zmieni się jeszcze przed Euro 2012. - Do tego czasu powstanie docelowy układ drogowy z nawierzchniami bitumicznymi. Nie będzie kłopotów w ruchu - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy.

Wyrównany zostanie także odcinek ul. Uczniowskiej zaraz za skrzyżowaniem z ul. Gdańską. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wyłonił już w przetargu firmę, która wyremontuje tę ulicę aż do ul. Kochanowskiego. Prace wykona Skanska, która ma na to czas do końca kwietnia i otrzyma 857 tys. zł.

W ramach inwestycji zaplanowano rozbiórkę starej nawierzchni jezdni i chodników, wyrównanie istniejącej podbudowy i ułożenie nowych nawierzchni bitumicznych.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Oddany do ruchu w grudniu 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • Wracałem ostatnio tamtędy nocą... szkoda gadać........... (1)

    • 6 2

    • jeździj dookoła

      • 2 3

  • Na Słowackiego lepszej drogi nie ma.

    • 2 1

  • to nie jedtny taki "kwiatek"

    Cygańska Góra - asfalt kończy się w 1/3 długości drogi dalej można jechać (jak masz czołg)

    • 6 1

  • protestowaliście ostatnio z powodu benzyny za 5 z kawałkiem

    a dla mnie z tytułu pracy w tym rejonie od 3 lat benzyna kosztuje 10 zeta ( objazdy, stanie w korkach itp..)

    • 5 4

  • Zlikwidowane przystanki ! ! ! (9)

    Przy skrzyżowaniu alei Hallera z ulicą Gdańską zostały zlikwidowane przystanki tramwajowe!!! Bezmyślność ludzka nie zna granic!!! Pytanie tylko komu one przeszkadzały??? Nikt nie pomyślał, że tam mieszkają luidzie!!! Rozwalone ulice, rozbabrane nawierzchnie i do tego polikwidowane przystanki... a więc jak mieszkańcy mają się poruszać w tym rejonie??? Helikopterem???

    • 7 5

    • bzdura, z tych przystanków nikt nie korzystał (8)

      Mieszkańcy Brzeźna są zadowoleni, bo tramwaj teraz szybciutko jeździ

      • 4 4

      • Jak to nikt nie korzystał??? Bzdura!!! (7)

        Codziennie korzystali z nich mieszkańcy i działkowicze. Skoro tak twierdzisz, że nikt z nich nie korzystał to tak samo można powiedzieć o kolejnym przystanku przy Bazie Autobusowej ZKM - z tamtych przystanków to już kompletnie nikt nie korzystał!!! Poza tym jesteś w totalnym błędzie Aniu z Brzeźna odnośnie szybkiej jazdy tramwaju. Teraz tramwaje tłuczą się poprzez te wertepy, hałdy piachu, rozwalone i rozbabrane dziwaczne rondo, żeby dostać się do tego swojego zacnego Brzeźna. Totalna porażka z tym objazdem przez jakieś wykopaliska!!! Tramwaj naokoło objeżdża jakieś kopaliny i traci czas. Poza tym traci też czas stojąc na światłach przy zlikwidowanych przystankach!!! Zupełnie nieprzemyślana strategia i logistyka transportu!!! Kompromitacja do potęgi entej!!!!!!!!!!!!!!! Trzeba pokonać dzisiaj setki kilometrów, żeby dostać się w ogóle do Brzeźna!!!

        • 2 3

        • setki kilometrów to chyba jadąc z Zakopanego:) (6)

          a gdzie tam mieszkają ludzie (przy tych zlikwidowanych przystankach)? Przeż tam pustki i działki. Na dzialki nikt zimą nie chodzi. Tramwaj jedzie po już zrobionych torach a hałdy nic do niego nie mają bo dotyczą przebudowy drogi.

          • 4 2

          • Jaki bezsens!!! (5)

            Hahaha... ale nonsens!!! W życiu czegoś niedorzecznego nie czytałam... haha!
            "Na działki nikt zimą nie chodzi" - szczyt mądrości i MEGA odkrycie sezonu!!! A gdzie droga brzeźnianko są pozostałe pory roku??? Dlatego, że zimą mniej się uczęszcza na działki - to przez to likwiduje się przystanki??? Dobry żart!!!!!!!!!!! Jak pasażerowie mają dojeżdzać na swoje działki, do ogródków działkowych??? Poza tym mieszkają tam ludzie. Wystarczy się dobrze rozejrzeć zanim wyda się pochopną i mylną opinię oraz krzywdzący i dotkliwy osąd!!! Na terenie ogródków działkowych ludzie się już dosyć dawno temu pobudowali i powstał tam szereg normalnych domków i budynków, w których mieszkają. Ludzie jeżdżą do pracy, dzieci do szkoły, działkowicze i starsi na działki. I co teraz mają fruwać??? A nie, może istnieje lepsze rozwiązanie... Skoro zimą się nie chodzi to może na sankach po tych nowych torach mają się ślizgać co...? Po co było likwidować coś co istniało tam od samego początku??? Te przystanki były tam od zawsze!!! Teraz dopiero jest PUSTKA!!!

            • 2 2

            • Popieram Anię (2)

              te przystanki były totalnie bez sensu zbudowane, bo nikt z nich nie korzystał. Dodatkowo były niebezpieczne. Chyba w okolicy Zielonej Drogi buduja nowe przystanki i one bardziej będą służyć mieszkańcom, bo będą blisko osiedla i domów. Dzieci bezpiecznie dojadą do szkoły

              • 2 3

              • Wszystkie przystanki są bez sensu

                Jasne... na wielkim skrzyżowaniu i rondzie będzie zdecydowanie bezpieczniej. Niewiadomo, w którą stronę się ruszyć! Wszędzie wkoło rozpędzone samochody i jeszcze tramwaje na głowie! To dopiero jest wyzwanie! Ludzie, ale niedorzeczności piszecie. Śmiech na sali :-D

                • 1 1

              • dobrze tak

                jestem zadowolna z usunięcia tych przystanku, na prawdę nikt nie korzystał z nich

                • 2 3

            • Przestań trollować na forum i idź na tą swoją działkę (1)

              • 2 2

              • ZŁY ADRESAT. NIE MAM DZIAŁKI :)))

                • 0 0

  • POpaprańskie drogi

    Brak perspektywicznego myślenia, byle jakie remonty dróg na zasadzie aby był remont to i zatłoczony Węzeł Kliniczna, a nade wszystko dopiero co wyremontowane skrzyżowanie Klinicznej z Hallera. W średniowieczu bardziej myśleli o przyszłości jak ci nie-dzisiejsi co nami dzisiaj rządzą.

    • 3 3

  • jakaś tragedia (1)

    niech się wezmą do roboty bo na dzialkię na wisone nie dojadę. tak szybko niszczyli dzialki bo dorge trzeba robić, od lipca nic się nie zmieniło. jak przejerzdzam tam to najczęściej nikogo nie ma. jaks tragedia a nie roboty drogowe. wsty, jak przyjadą na euro to zobaczą syf, chyba ze zawieszą aką wielką plahtę zasłaniającą albo czerwone dywany żeby Platini i prezydety wszytskie sobie bucików nie pobrudzili. Kaluże to tam byly takie że samochód prawie się utopil. o na wsiach lepsze mają drogi!!!!!!!!!!!Wiem bo pochodzę ze wsi, tam drogę to się robi max miesiąć a w miastach to jak widać nawe rok nie strcza!!!!!!!!

    • 3 5

    • tak myślałam ze jesteś ze wsi

      i do szkoly miałes/aś daleko i omijałeś/aś lekcje z j. polskiego

      • 3 0

  • (1)

    jest w lepszym stanie niż dolny odcinek ul. Myśliwskiej

    • 0 0

    • Miejmy nadzieję

      Ma być budowana Nowa Myśliwska.
      Kiedy?
      Nie wiadomo.

      • 0 0

  • Ł A M I G Ł Ó W K A (11)

    Czy ktoś może nam powiedzieć dlaczego zlikwidowano przystanki tramwajowe na skrzyżowaniu ulic: Hallera/Chrobrego/Gdańska........???

    • 2 5

    • I bardzo dobrze! (1)

      Teraz tramwaj szybciutko jedzie i nie musi się bezsensownie zatrzymywać na przystankach, z których nikt nie korzystał. Codziennie jeżdżę tą trasą i nigdy nie widziałam ani jednej osoby, która korzystała z tych przystanków!
      Brawa od mieszkańców z Brzeźna

      • 4 3

      • Bardzo źle ! ! !

        To proste. Widocznie jeździłaś akurat takimi kursami, z których mało kto korzystał. Przecież cały czas, non stop, na okrągło nie musi istnieć ruch na przystankach. Wiadomą jest rzeczą, że jest to cykliczność zmienna i ruch nie jest constans. Poza tym jest to bezsensowne tłumaczenie. Istnieje masa przystanków, które są słabo uczęszczane bądź prawie wcale. I jakoś nikt nie robi z tego problemu, żeby je likwidować. Zaprzeczasz sama sobie: "tramwaj szybciutko jedzie i nie musi się bezsensownie zatrzymywać na przystankach." Wcale szybciutko nie jedzie, bo i tak zatrzymuje się na światłach przy tym skrzyżowaniu ze zlikwidowanymi przystankami i stoi tam bardzo długo. Jeszcze dłużej niż przed remontem, ponieważ teraz zmieniła się organizacja ruchu i świateł. Więc gdzie tu jest sens??? W takim razie w myśl tego twierdzenia, które napisałaś to tramwaj w ogóle nie powinien się bezsensownie zatrzymywać na żadnych przystankach... gdyż o określonej porze dnia, w określonym czasie i miejscu i tak z nich nikt nie korzysta :-D
        Brawa od mieszkańców z Zaspy :-)

        • 2 3

    • Odpowiedź jest prosta... (6)

      Zlikwidowano je, bo teraz wszystko jest robione pod stadion i dla stadionu. Teraz stadion jest najważniejszy, ten balon na bagnach. W jego okolicach ma powstać nowy przystanek gramwajowy i z tego powodu zlikwidowano przystanki przy skrzyżowaniu. Nikt o niczym innym aktualnie nie myśli, tylko stadion stadion stadion... Dlatego zmienia się lokalizację przystanków i całą strefę ruchu w tym rejonie. M A S A K R A :-(

      • 3 2

      • tyle, że budowane tam teraz drogi były planowane już na długo przed stadionem (5)

        Przyznanie nam EURO i decyzja o budowie stadiony jedynie przyspieszyła ich realizację.

        Zamiast zlikwidowanego przystanku (od którego najbliższe zabudowania mieszkalne oddalone są o przeszło pół kilometra) powstanie nowy, raptem 300m dalej na o wiele ważniejszym skrzyżowaniu ul Hallera i Drogi Zielonej.

        Z nowego miejsca wcale nie jest bliżej do stadionu! Bliżej jest za to do zabudowań.

        Również z Zaspy bliżej jest do innych przystanków niż do tego ostatnio zlikwidowanego.

        • 0 2

        • Jakie znowu pół kilometra??? (4)

          Zamiast wprowadzać ludzi w błąd radzę się uważnie przyjrzeć. Człowieku rozejrzył się dokładnie wokół zlikwidowanego przystanku to zobaczysz gdzie jest najbliższe zabudowanie mieszkalne. Po jednej i po drugiej stronie ulicy dla ścisłości. Po co ludziom wciskać ten kit??? Bezsensownym działaniem jest umieszczenie nowego przystanku przy Zielonej Drodze. Rondo, skrzyżowania, natężony ruch samochodów, torowisko i jeszcze piątego koła u wozu tam brakuje w postaci przystanku tramwajowego. Wprost wymarzone miejsce pod względem bezpieczeństwa. A odnośnie stadionu to jedna wielka porażka. Wszystko w Gdańsku mamy najdroższe przez ten balon na bagnach, w który się utopiło i nadal topi koloslane fundusze!!! Mieszkańcy miasta dotkliwie odczuwają i będą odczuwać tego skutki!!! Wszyscy mają syndrom chorego stadionu!!!

          • 0 1

          • nie kłam! (3)

            Piszesz "gdzie jest najbliższe zabudowanie mieszkalne. Po jednej i po drugiej stronie ulicy dla ścisłości." co jest kompletną nieprawdą!

            Po jednej stronie tamtego przystanku są rodzinne ogrody działkowe (na których teoretycznie ludzie nie powinni mieszkać choć sporadycznie się to zdarza) i budowana właśnie droga a po drugiej zajezdnia autobusowa oraz kolejne działki i nieużytki. Mieszkasz w jednym z wyżej wymienionych miejsc?

            Ze zlikwidowanego przystanku korzystało tak mało osób, że nic wielkiego się nie stanie nawet jeśli któraś z nich będzie teraz musiała chodzić kawałeczek dalej. Za to dla większości pasażerów komunikacji miejskiej nowa lokalizacją będzie bardziej atrakcyjna niż stara.

            "Bezsensownym działaniem jest umieszczenie nowego przystanku przy Zielonej Drodze. Rondo, skrzyżowania, natężony ruch samochodów, torowisko i jeszcze piątego koła u wozu tam brakuje w postaci przystanku tramwajowego. Wprost wymarzone miejsce pod względem bezpieczeństwa." Jak nie czujesz się bezpiecznie w mieście, na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetlną, to lepiej się wyprowadź.

            • 0 1

            • To prawda! Żadne kłamstwo!

              Nie mierz innych swoją miarą i nie zarzucaj kłamstwa. Sam pewnie kłamierz skoro zarzucasz to komuś innemu i przerzucasz na kogoś innego taki typ zachowania. Radzę po raz kolejny bardzo uważnie się przyjrzeć i rezejrzeć dookoła zamiast wydawać mylne opinie. Może trzeba będzie zabrać ze sobą lornetkę i wziąć gogle. Nieużytki przy zajezdni autobusowej??? Człowieku w jakim mieście żyjesz? Ale kompromitacja na forum... hahaha :-DDD Masz jakiś w tym udział skoro tak zaciekle bronisz tej lokalizacji???

              • 0 0

            • To prawda! Żadne kłamstwo!

              Nie mierz innych swoją miarą i nie zarzucaj kłamstwa. Sam pewnie kłamierz skoro zarzucasz to komuś innemu i przerzucasz na kogoś innego taki typ zachowania. Radzę po raz kolejny bardzo uważnie się przyjrzeć i rezejrzeć dookoła zamiast wydawać mylne opinie. Może trzeba będzie zabrać ze sobą lornetkę i wziąć gogle. Nieużytki przy zajezdni autobusowej??? Człowieku w jakim mieście żyjesz? Ale kompromitacja na forum... hahaha :-DDD Masz jakiś w tym udział skoro tak zaciekle bronisz tej lokalizacji???

              • 0 0

            • To prawda! Żadne kłamstwo!

              Nie mierz innych swoją miarą i nie zarzucaj kłamstwa. Sam pewnie kłamiesz skoro zarzucasz to komuś innemu i przerzucasz na kogoś innego taki typ zachowania. Radzę po raz kolejny bardzo uważnie się przyjrzeć i rezejrzeć dookoła zamiast wydawać mylne opinie. Może trzeba będzie zabrać ze sobą lornetkę i wziąć gogle. Nieużytki przy zajezdni autobusowej??? Człowieku w jakim mieście żyjesz? Ale kompromitacja na forum... hahaha :-DDD Masz jakiś w tym udział skoro tak zaciekle bronisz tej lokalizacji???

              • 0 0

    • bo chcieli je przenieść bliżej stadionowego pola :)))))))))))))))

      • 2 2

    • Niech na to pytanie odpowie Zarząd Transportu Miejskiego, bo on o tym decyduje!

      • 2 0

  • Szacunek za zajęcie się tym tematem (1)

    " Wykonawca jednak cały czas monitoruje stan nawierzchni drogi i w miarę potrzeby wyrównuje ją - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek "
    Dobry żart. Jeżdżę tą drogą codziennie i tylko raz droga wyglądała jakby ją ktoś wyrównał ale przyznam się że pewności nie miałem. Przypuszczam że dzisiaj będzie wyrównana :-)
    Może zamiast rozgrzebywać dwa skrzyżowania czyli na Hallera i Gdańskiej skupić się na jednym i zrobić je szybciej.
    Nie byłoby tego problemu gdyby remont tego odcinka był robiony równolegle z zamknięciem na rok wiaduktu ale to byłoby zbyt piękne.

    • 5 2

    • jaki remont?

      Przecież tam (od Hallera do Marynarki Polskiej) jest budowana zupełnie nowa droga, która będzie równoległa do Uczniowskiej. Stąd przebudowa skrzyżowania z Hallera i z Gdańską jak i np budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

      Teraz praktycznie na całym tym odcinku trwają prace ziemne a to zwykle trawa najdłużej. Na sam koniec pewnie wyleją wszędzie za jednym zamachem asfalt. Jakby robili to etapami to zajęłoby to pewnie o wiele więcej czasu.

      Nie widzę potrzeby by ten krótki, raptem dwustumetrowy odcinek przechodzący przez sam środek budowy był specjalnie wcześniej remontowany, zwłaszcza że porusza się teraz po nim regularnie ciężki sprzęt a za moment będzie tam zupełnie inny układ drogowy. Dobrze, że w ogóle jest otwarty dla ruchu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane