• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • BUS PAS KOMPROMITACJA W GDAŃSKU!! (1)

    Ten Bus Pass to wielki błąd w Gdańsku. Czy "drogowcy" mają świadomość korków na Podwalu Przedmiejskim kiedy zacznie się sezon powakacyjny??!!
    Jak można zabierać cały pas na drodze wjazdowej do Gdańska od Wawy kiedy nie ma jeszcze innych alternatyw dojazdu??!! Po uruchomieniu obwodnicy południowej warto było to zrobić a nie teraz...
    Znowu będą nerwy i stanie w wielkim korku.
    Kto nad tym panuje? Kto pozwala na podejmowanie takich decyzji??!!

    • 9 2

    • 'drogowcy' ? :P a co oni maja do tego... to decyzja urzednikow, wladz, a nie drogowcow.. :P ale w sumie co zle na drogach to zawsze ;drogowcy... :P

      • 1 0

  • "Skala zjawiska jest porażająca" (5)

    Żaden baran z Policji, Urzędu Miasta (na czele z pomysłodawcą Lisickim), Straży Miejskiej i innych durnych instytucji nie wpadł na pomysł, że to oni sami właśnie ponoszą winę za ten stan rzeczy.

    To Wy idioci wyznaczyliście tam ten bus-pas !!! Tak Wy !!! I się teraz nie dziwcie, że ludzie nie wytrzymują.

    Wybraliście najgorsze z możliwych miejsc w Gdańsku. Miejsce, w którym tworzyły się największe w tym mieście korki !!!

    To wam należy się mandat, a nie tkwiącym w korku-gigancie !!!

    I co myślicie patafiany, że ktoś z kierowców jadących od W-wy przesiądzie się na tramwaj lub autobus?

    Jeśli tak, oznacza to jedno. Należy Wam się darmowa terapia z nabywania zdrowego rozsądku, wyzbywania ignorancji i arogancji.

    • 12 3

    • (4)

      "Wybraliście najgorsze z możliwych miejsc w Gdańsku. Miejsce, w którym tworzyły się największe w tym mieście korki !!!"

      Racz zauważyć drogi forumowiczu, że to właśnie najbardziej zakorkowane miejsca którymi jeżdżą autobusy najlepiej się nadają na buspasy. I jeśli nawet przez chwilę nie pomyślałeś o tym, żeby przesiąść się na tramwaj czy autobus, to zastanów się kto tu jest patafianem.

      • 3 2

      • "Skala zjawiska jest porażająca" (2)

        no właśnie baran od jeżdzenia busspasami się odezwał
        po to wymyślili autobusy by więcej osób jeździło nimi
        po to są busspaassy by usprawdnić ruch komunikacji zbiorowej
        a nie by cwaniaki za dychę się wpieprzały

        • 2 2

        • po to tramwaje drodzy eksperci, by nie musiały jeździć autobusy

          • 3 0

        • i po to jest pętla przy szkole muzycznej by przeiąść sięz autobusu na tramwaj

          • 0 1

      • Tak bo z Elbląga, Mrągowa czy Warszawy można dojechać tramwajem

        Pomyśl zanim coś napiszesz

        • 2 0

  • A ja uważam, że jeszcze jeden pas powinien być wydzielony dla rowerów i nazywać sie ROWERPAS. (3)

    Przeżućmy się wszyscy na rowery, będzie ekologicznie, zdrowo. Dlaczego tak mało ludzi rozumie tę oczywistość.

    • 4 2

    • e, kolego, a jak ja w deszcz w garniaku do pracy przyjadę?? (2)

      • 1 0

      • Pod parasolem (1)

        Też passe?

        • 0 1

        • Pod parasolem to się pije piwo

          • 0 0

  • Moim zdaniem...

    Lepszym(i droższym) rozwiązaniem, byłoby położenie asfaltu w miejscu torów tramwajowych, tak, żeby autobusy i tramwaje poruszały się po jednym pasie. Takie rozwiązanie zastosowane jest w kilku miejscach w Krakowie i sprawdza się bardzo dobrze. Nie poświęca się pasa ruchu dla samochodów, a autobus jedzie tak samo szybko jak tramwaj.

    • 5 0

  • HA HA HA (1)

    100 ZŁOTYCH???
    jakoś mnie to nie przeraża , wolę zapłacić taki ochłap niż stać godzinę z biedakami heh

    • 1 5

    • Hes

      Na pewno też rozjeżdżasz lasy quadami i płacisz 500 zł kary. Bo co to dla ciebie za pieniądze.

      • 0 0

  • (6)

    Gdańsk (oraz cała aglomeracja) ma bardzo specyficzne położenie geograficzne, co powoduje, że "głównych" arterii jest u nas znacznie mniej niż w miastach podobnej wielkości. We Wrocławiu można rozkopać kilka miejsc i dalej będą alternatywne trasy, u nas jest to niemożliwe. Nie ma sensu więc robić uproszczonych porównań typu "u innych się da" bo jest to kwestia ograniczeń wykraczających poza kwestie organizacyjne czy możliwości finansowe.

    Z tych samych powodów (kilka głównych arterii komunikacyjnych) Gdańsk jest dużo lepiej predysponowany do powszechnego wykorzystania komunikacji miejskiej, ponieważ większość jego mieszkańców (zaznaczam, że większość a nie wszyscy) mieszka w rozsądnej odległości od transportu szynowego (a po wybudowaniu Kolei Metropolitarnej będzie jeszcze lepiej) a już co najmniej w bardzo dobrze skomunikowanych dzielnicach.

    Dalsza rozbudowa przedmieść w każdym kierunku oznacza dodatkowych ruch na już zapełnionych trasach ("wolne" miejsce jest w zasadzie tylko na terenach postoczniowych) co oznacza, że jesteśmy "skazani" na komunikację zbiorową w dużo większym stopniu niż inne duże miasta. Ale jest to także szansa dla Gdańska (i Trójmiasta) aby być w awangardzie społeczności, które rozumieją konieczność korzystania z komunikacji miejskiej i korzyści z tego płynące.

    Bo powiedzmy sobie szczerze, ludzie mówiący "ten cały motłoch w autobusach... mam tyle ważnych spraw... debile wytyczający buspasy... tramwaje powodujące korki... gdzie te parkingi... budować po pięć pasów...." to dinozaury skazane na wymarcie.

    • 10 5

    • "...to dinozaury skazane na wymarcie."

      I tu się nie zgodzę. Powiedziałbym raczej "to przyszłość naszego kraju"

      • 2 1

    • (1)

      Tyle, że gdańska komunikacja miejska to jedna wielka kpina z pasażerów. Znam wiele miast i tylko w Poznaniu transport zbiorowy jest równie zły, jak w Gdańsku.
      Należy zadbać o punktualne kursownaie tramwajów i autobusów - i z odpowiednią częstotliwością.
      Gdańsk posiada wiele "sypialni", fatalnie skomunikowanych z centrum miasta. Gdańsk posiada tabor w fatalnym stanie technicznym (wina złej obsługi technicznej), a nadzór - to fikcja. Na Stogi, na przykład, w godzinach, gdy ludzie udają się do pracy, zdarza sie często, że z rozkłądu jazy wypadają dwa-trzy tramwaje, i to obu linii. Mówię tu o godzinach pomiędzy 5.20 a 5.40.
      Jak rozmiem, to się nazywa "promocją komunkacji miejskiej"? I to ma być alternatywa dla samochodu?

      • 1 0

      • Jostein sam sobie przeczysz. Piszesz że komunikacja miejska to kpina i trzeba zadbać o jej punktualność: a dokładnie tym jest buspas - dbaniem o punktualność.

        • 0 1

    • dobrze więc, niech tylko te zkmy jeżdżą nieco częściej (2)

      żebym z wózkiem nie musiała pięciu autobusów przepuszczać bo za każdym razem ludzi sie nazbiera i wszyscy mi się wpierniczą a potem na wózek miejsca nie uświadczysz

      • 0 0

      • (1)

        to ich wyproś.. nie mają prawa stać w miejscu do tego nie przeznaczonym. jeszcze nigdy nie widziałam takiej sytuacji o jakiej piszesz, a często komunikacją miejską jeżdżę. wózki zawsze wsiadają, a ludzie przenoszą się z tego miejsca..

        • 1 0

        • widocznie nie jeździsz z wózkiem

          ja miałam dośc chandryczenia się ze współpasażerami zajętymi galopem do wolnych miejsc w autobusie w takim tempie że mogliby zatratować konia, dlatego przesiadłam się do samochodu

          • 0 0

  • powini zrobic czwarty pas dla busów !!!!!!!!!!! (2)

    Juz widze z****.... korki zaczynajace sie na stogach plaży:P kierowcy dobrze wiedza ze poza sezonem letnim korki na podwalu w kierunku centrum zczynaja sie na wiadukcie przy gks a niedlugo bedzie mozna szukcz poczatku w Elblagu

    • 1 0

    • Mylisz się, korki będą już w Ostródzie, a kierowcy będą spędzali w nich tyle czasu, że nie będą mieli czasu na pracę, odpoczynek, rodzinę i hobby, będą tylko wiecznie stać w korku bo jak tylko przejadą w jedną stronę to będą musieli się ustawiać do kolejki z powrotem, tylko już zapomną po co właściwie to robią :)

      • 1 0

    • Nooo, i już wiem, gdzie postawię budkę z kebabami i cepłymi napojami =)))))

      • 0 0

  • nieudacznicy (3)

    będę musiał się zwolnić z pracy bo jakiś "mądry" doprowadził do tego że przejazd elbląska będzie trwał dwie godziny. To jest chore...... Piękna wizytówka Gdańska
    Proponował bym autorowi tego pomysłu o 15 pojawić się na tej ulicy i wytłumaczyć się kierowcom...

    • 8 0

    • A ja bym proponował autorowi tego pomysłu pomachać kierowcom a autobusu mijającego ich po buspasie :)

      • 1 1

    • (1)

      chodzi o to żebyś się przesiadł na autobus, bo ilość użytkowników indywidualnych samochodów zaczyna być problemem dla miasta i mieszkańców

      • 1 2

      • Bredzisz

        Z za Wisły nie jeżdżą żadne tramwaje i autobusy, a do pracy trzeba jakoś dojechać.

        • 1 0

  • postawić fotoradar i już

    • 2 1

  • bo polak wie najlepiej jak być powinno

    a powinno być dokładnie po jego myśli, bo my jesteśmy zbyt dumny naród, aby podporządkowywać się pod jakieś głupie przepisy. :)

    bo mam pieniądze i samochód i ma być tak jak ja chcę! bo ja znaczę więcej niż bezrobotni podróżujący busami. :)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane