• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • bus pas = idiotyczne rozwiązanie (3)

    Kilkaset osób będzie stało w długim korku, ich auta spalą dużo więcej paliwa (osobiście nie jestem ekooszołomem ale pamiętajmy że wydziela przez to dużo wiecej CO2) tylko po to aby jeden czy drugi bus z 20-30 osobami na pokładzie przejechał bez stania w korku. Jako, że są tam 3 pasy to proponuje jeszcze jeden dla karetek oraz służb mundurowych i jeden dla krystyny z gazownii, a kierowcy pojadą pasem zieleni. Bus pas to niebywałe marnotrawienie przestrzeni drogowej gdy dotychczas było tam bardzo duże natężenie ruchu nawet przy 3 pasach.

    • 34 30

    • (2)

      30 osób przesiadłoby się na samochód + dodać kilka lini autobusowych i pasażerowie taksówek to jak nic cały pas i tak byłby zajęty a korek większy, a tak to pasażerowie komunikacji miejskiej dotrą sprawniej :) i szybciej :D do centrum od dawna autem się nie wybieram , a już na pewno w godzinach szczytu

      • 4 6

      • proponuje rowniez zlikwidowac budownictwo jednorodzinne (1)

        ile tam ziemi sie marnuje - proponuje przesiedlic wszystkich z domkow jednorodzinnych do wiezowcow - zmniejszy sie powierzchnia miast, autobusy beda spalac mniej paliwa itp. - same korzysci.....

        ( uwaga dla spieszonych idiotow - to oczywiscie byla ironia )

        • 4 2

        • chybiona analogia

          ponieważ ktoś płaci za ziemie i buduje dom/mieszkanie - jego sprawa co na tej ziemii zrobi, a tutaj masz przestrzeń publiczną, mało tego drogę za którą kierowcy płacą w podatku paliwowym i która z założenia powinna być ogólnodostępna dla wszystkich - bez uprzywilejowanych busów czy tym bardziej taxiarzy.

          • 1 1

  • zrobcie tak jak w Lądku Zdrój (10)

    Czyli kamera lapiaca wszystkie numery aut, ktore jada tym pasem, a potem masowe mandaty.
    Najpierw, prez pare dni bylby ladny zastrzyk gotowki a potem absolutnie zero niepowolanych aut na tym pasie.
    Z ludzmi trzeba jak z psami - karac za zle zachowanie to sie w koncu naucza i poslusznie beda jezdzic dozwolonymi pasami.

    koszt kamery, nosnika, czlowieka, ktory by to sprawdzal zwrocilby sie w jeden dzien.
    czy to tak trudno wykonac?

    _
    pozdro i pocwiczcie

    • 35 9

    • Trudności nie ma żadnej. Winne jest przekonanie, że w tym kraju można coś uzyskać nadziejami i prośbami a pouczenia to środek ostateczny.

      • 4 2

    • Byłem w tym roku w Lądku (5)

      i nie zauważyłem żadnym pasów dla busów.
      Żadnego mandatu nie otrzymałem

      • 2 3

      • (4)

        To malo widziales.

        • 3 3

        • widziałem b. dużo (3)

          przede wszystkim w Lądku nie ma komunikacji miejskiej a PKSy jeżdżą normalnie jak inne samochody - jechałem PKSem z Lądka do Stroń Sląskich i żądnego oddzielnego pasa nie widziałem

          • 1 1

          • Lol, to zart jakis? Chodzi o Londyn na pewno? Nie ma tam komunikacji miejskiej? Na pewno?

            • 1 1

          • gowno widziales. caly londyn pelen jest bus-pasow a do tego instalowane sa jeszcze kamery lapiace wszystkich lezdzacych po bus-pasach. buspasy nie sa 24h tylko w wyznaczonym czasie.

            • 1 1

          • bezlitosnie obnazyles bezmyslnosc

            kilku madrali

            • 1 0

    • (1)

      jak jesteś psem to sie słuchasz ludzi !!! rób tak dalej psie bez mózgu

      • 0 3

      • ale pojechałeś stary.... no strach się bać, szkoda, że nic nie można zrozumieć z tej twojej wypowiedzi

        • 0 0

    • Myslenie rodem z Korei Północnej

      pozdro

      • 0 1

  • przepisy w poważaniu (3)

    a to tak sie dzieje dlatego ponieważ wszyscy mają w poważaniu przepisy. Niedługo ludzie zaczną na czerwonym jeździć. Policji po prostu nie ma. Pirackie prędkości, przecinanie ciągłej linii, wyprzedzanie pod zakazem itp.

    • 17 2

    • Już dawno zaczęli chłopie

      A ciągła ? co to jest? Nikt praktycznie nie zwraca uwagi na znaki poziome,a i te pionowe znakomita większość ma w poważaniu...
      Zgodzę się,że policji jest za mało, a jak jest to często "nie widzi" wykroczeń.
      Pozostaje się przyzwyczaić albo schować pj do szuflady ;->

      • 1 2

    • Już jeżdżą na czerwonym. 95% nie zatrzymuje się na czerwonym świetle i zielonej strzałce. A część jest tak niewiarygodnie głupia, że sądzą że wcale nie muszą.

      • 4 1

    • tu nie chodzi o łamanie przepisów tylko o bezsens buspasa

      • 0 0

  • Krok w dobrym kierunku (2)

    Jeżdżenie komunikacją miejską musi stać sie dogodne. Następny krok, to obniżenie cen biletów i zwiększenie liczby autobusów oraz tras. Tak aby wszędzie i tanio można było dojechać.
    I jak najprędzej skończyć z tymi upomnieniami. Podwyższyć mandaty.

    • 13 9

    • Na to bym nie liczył. Przecież dziesięciu prezesów musi zarobić, a "limit kilometrów jest bardzo napięty"

      • 0 0

    • tylko ze ja bym zaczela od zmiany tras... zeby pokazac wsyzstkim ludziom ze ma sie im cos do zaoferowania... nasteonie zrobila buspasy, a jakby juz ludzie sie przesiedli, to wtedy moznaby i obnizac ceny biletow a i tak by na swoje wyszli... :)
      w koncu jezeli jeden pasazer jhedzie za 2 zl.. a tym samym autobusem by np. dwoch pojechalo za 1.5 zl... :P to jeszcze by na tym zarobili...

      • 0 0

  • efekt gradobicia :D

    • 0 1

  • Czy Kurski jako kierowca specjalnej troski może też cię poruszac bus pasem?;) (2)

    • 19 4

    • kurskiemu przed domem to powinno się postwic kilkumetrowy krzyż...w koncu tak się torszczy o pamięć o ofiarach smoleńskich

      • 6 0

    • może, bo stać go na płacenie mandatów a i tak próbowałby nie płacić

      • 2 0

  • Korek?

    E tam... w tym materiale filmowym najlepsze jest to, że w momencie filmowania praktycnzie nie ma korka (poza jednym ujęciem, tuż przed światłami, więc nie wiadomo, czy to korek, czy normalna zmiana świateł), a ludziki i tak zapitalają buspasem,, choć to zupełnie nic nie zmienia

    • 6 1

  • TAXI ???

    A niby z jakiej racji te nieroby mają jezdzić uprzywilejowanym pasem??? I tak zawsze jezdzą jak im się podoba uważając,że mają wiecej praw niż zwykli kierowcy a teraz jakiś mądry urzędas jeszcze ich w tym utwierdził....

    • 14 4

  • Bus pas to powinni dobudować a nie zabierać kierowcą i tak juz zakorkowane centrum Miasyta (2)

    • 14 7

    • niektórzy to powinni wrócić do szkoły (1)

      ZABIERAĆ - komu czemu - KIEROWCOM

      • 6 1

      • masz racje

        setki razy to powtarzam ludzią, ale do niektorych to po porstu nie dociera

        • 7 0

  • to dyskryminacja kierowcow (10)

    do k... nedzy - za co kierowcy placa podatek drogowy w cenie benzyny?
    Jak spieszeni chca jezdzic drogami to moze zaczna placic podatek drogowy?
    Drogi w Gdansku juz wczesniej byly niedrozne - budyn zamiast budowac nowe - ogranicza ich przepustowosc wytyczajac buspasy...
    Kompletny kretynizm - 'liberal' z PO adamowicz - wprowadza komunistyczne rozwiazania - niedlugo dla naszego dobra znacjonalizuja ludziom prywatne auta ikaza wozic jakis spieszonych biedakow. chory kraj

    • 25 17

    • pasażerowie płacą za bilet, w którym jest cena benzyny i inne podatki-sratki, więc co ty tu wypisujesz o dyskryminacji? (7)

      nowego słowa się nauczyłeś i koniecznie chciałeś go gdzieś użyć? i co znaczy słowo "spieszeni"?

      • 4 6

      • guzik placa (6)

        1. gdyby nie miliony dotacji z budzetu miasta ZKM juz dawno by zbankrutowalo - wplywy z oplat za bilety pokrywaja zaledwie ulamek kosztow funkcjonowania ZKM
        2. tramwaje, autobusy kupowane sa z publicznych srodkow - a nie z wplywow jakie ZKM osiaga z biletow.
        krotko mowiac, guzik placisz - ja place za siebie i jeszcze za takich darmozjadow jak ty.
        Na poczatek proponuje urealnic ceny biletow ZKM tak by pokrywaly koszty dzialanosci ZKM w calosci!

        • 6 0

        • A za wjazd do centrum kasować 10 zł za blachosmroda (1)

          i wystarczy.

          • 3 3

          • pieszych tez kasowac - 5 PLN - nie bedzie tloku

            wielu tych co jezdzi ZKM brzydko pachnie - gorzej niz spaliny samochodowe....

            • 4 0

        • (3)

          Drogi sfrustrowany człowieku, pozwolę sobie najpierw odpowiedzieć na twoje zarzuty:
          1. ZKM nie otrzymuje żadnych dotacji od miasta i jest spółką osiągającą niewielki zysk, a wpływy ze sprzedaży biletów nie trafiają do ZKM.
          2. Coś pokręciłeś (znowu) i najwyraźniej nie masz pojęcia o tym jak funkcjonuje komunikacja zbiorowa w naszym mieście.

          Rozumiem, że podnieciłeś się niesamowicie tym, że komunikacja zbiorowa nie jest rentowna a wpływy z biletów nie pokrywają kosztów jej funkcjonowania. W pełni cie rozumiem, ja też dziwię się wielu rzeczom, których nie rozumiem. Pozwól, że uświadomię ci dwie rzeczy:

          1. Pieniądze z opłat i podatków drogowych nie pokrywają kosztów utrzymania dróg i budowy nowych. Gdańsk wydaje na inwestycje drogowe (i utrzymanie dróg) znacznie więcej niż na dopłaty do komunikacji zbiorowej - uważaj więc z domaganiem się urealnienia kosztów. Bo ja chętnie zapłacę "pełną" cenę biletu o ile ty zapłacisz "pełne" koszty rozbudowy dróg.

          2. Gdyby spełniło się twoje marzenie i komunikacja zbiorowa nie istniała a wszyscy jeździli by samochodami, to byś nawet nie ruszył spod domu, bo wszędzie stałyby samochody, już nie mówiąc o tym że nigdzie byś nie dojechał.

          Ty uważasz, że stoisz w korkach z winy komunikacji zbiorowej, a prawa jest taka, że tylko dzięki jej jesteś w stanie gdziekolwiek dojechać samochodem.

          • 6 6

          • (1)

            Większych bzdur dawno nie czytałem. Kierowcy płacą w podatkach zawartych w cenie paliwa znacznie więcej niż jest potrzebna na utrzymanie i budowę dróg. Gdybyś miał człowieku jakiekolwiek pojęcie o Polskim systemie podatkowym to byś wiedział że cała kasa jest wrzucana do jednego worka a dopiero potem dzielona. Gdyby wszystkie pieniądze płacone w podatkach przez kierowców szły na drogi to byśmy mieli takie jak w Niemczech, ale w tym chorym kraju kierowcy muszą utrzymywać całe państwo i darmozjadów takich jak ty.

            • 7 0

            • Nazwałeś mnie darmozjadem? Podpisz się z imienia i nazwiska to zobaczysz, że nasze podatki idą także na wymiar sprawiedliwości.

              • 2 4

          • bredzisz

            jak mozna pisac takie bzdury? ZKM nie otrzymuje dotacji ale osiaga niewielki zysk - mimo, ze jak piszesz wplywy z biletow nie trafiaja do ZKM... - z czego osiaga ten zysk?
            caly ten twoj wywod to belkot - porownaj sobie wplywy z podatkow drogowych, oplat paliwowych, akcyz od sprzedawanych paliw - sa one wielokrotnie wieksze od sum jakie panstwo przeznacza na inwestycje w drogi ( pieniadze z UE do tego nie wliczaj bo to kasa z zewnatrz ).

            • 1 0

    • czas sprzedać samochód (1)

      i przesiąść się na komunikację zbiorową. Zrób to szybko, bo Ci z nerwów żyłka pęknie!
      Bus-pasy to nie jest komunistyczne rozwiązanie, no ale zwolennicy neoliberalizmu żyją we własnym świecie wyobrażeń, więc wybaczam :)

      • 1 2

      • To sprzedaj. jak masz. Oj, zawiść cię gryzie.
        A na poważnei. Zastanów się, co ględzisz. Ludzie z Sobieszewa, Świbna, Przejzdowa mają się na autobusy przesiąść? Takie, co raz na godzinę kursują?
        Dowożę catering do firm, autobusem mam rozwozić, "mądralo"? A ruch z krajowej siódemki też w autobusy?
        Uruchomcie myślenie. To naprawdę nie boli, zapewniam.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane