• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • Tyowe zachowanie

    dla prymitywnego polactwa które z demokracji uczyniło anarchię.

    • 4 2

  • Poszerzanie jezdni nie zmniejsza korków w mieście (1)

    tylko je przesuwa gdzie indziej

    Na korki lekarstwem jest promocja komunikacji publicznej, rowerowej i pieszej.

    W Gdańsku warto rozważyć wprowadzenie obowiązkowego wykupu biletu sieciowego przez kierowców gwałcących przepisy o parkowaniu w centrum

    a generalnie warto wszcząć publiczną debatę na temat problemów komunikacyjnych, żeby wyjaśnić, kto jakie koszty ponosi korzystając z różnych form poruszania się po mieście

    • 5 4

    • nonsens

      jesli ktoś ma do pracy kilkanaście kilometrów, co w Trójmieście jest normą, promocja komunikacji publicznej, rowerowej i pieszej nie ma sensu. Tu trzeba konkretów - tramwaje i SKM co 5 minut wzdłuż i wszerz Trójmiasta. Ludzie jeżdżą samochodami bo 1,5-godzinna jazda na stojaka w tłoku wykończy każdego.

      • 0 1

  • Świetny pomysł

    Ciekawe czy idiota który wymyślił wydzielenie tego pasa jeździ tam samochodem?

    • 3 5

  • buspasy wzdluz lini tramwajowych to idiotyzmlini tramwajowych. (3)

    Dlaczego miasto nie zaplanuje tak drog autobusow aby nie dublowaly sie z autobusowymi. te buspasy to taka moda? dzieki temu korek na wjezdzie od strony warszawy bedizmey mieli dluzszy gdies do elblaga

    • 4 4

    • (2)

      Bo widzisz moje drogie dziecko, co do zasady linie autobusowe i tramwajowe się nie dublują. Proponuję, żebyś porównał sobie mapkę jednych i drugich. Jednak czasami, na pewnych odcinkach te linie przebiegają tymi samymi trasami, ale to wynika z konieczności (generalnie po to, żeby pasażer ni musiał się przesiadać na ostatnie dwa przystanki po tym jak pokona 90% trasy). Jak pewnie zauważyłeś, za skrzyżowaniem Elbląska/Nowe Ogrody autobusy i tramwaje rozjeżdżają się. Zarzut o dublowaniu jest nietrafiony.

      • 6 2

      • (1)

        a widzisz drogi osesku. Autobusy powinny cie dowiezc do miejsc przesiadkowych tak jak masz to na Chelmie a stamtad grzecznie powinienes udac sie tramwajem do centrum.
        alternatywnieautobusy powinny jechac wraz ztramwajami po torowisku ktore ku temu zostanie speocjalnie przygotowane wide wroclaw o ile mnie pamiec nie myli. Przygotowanie torowiska do jazdy o nim ma jeszce jeden wazny cel a mianowcie maga tam sie poruszc sluzby ratunkowe
        ale coz latwiej wziac kilo farby i pedzel i cos tam napisac na ulicy oglosci w prasie i tv

        • 1 1

        • A od kiedy farbę kupuje się na kilogramy...? O.O Dzieciaczku?

          • 0 2

  • (1)

    Wszystkim zwolennikom buspasa proponowałbym spokojną analizę sytuacji drogowej po pierwszym września (gdy wzrasta intensywność ruchu drogowego), przy założeniu, że kierowcy pojazdów "nieuprzywilejowanych" będą stosować się do zakazu ruchu po buspasie. Otóż będzie on i tak blokowany przez kierowców wyjeżdżających z Siennickiej, Kotwiczników, Łąkowej i Chmielnej. Kierowcy ci "by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas", jednakże powinni go niezwłocznie opuścić. Tymczasem, biorąc pod uwagę fakt, że poruszanie się po prawnym pasie będzie zabronione, cały ruch, zarówno w kierunku zachodnim (W-Z), jak i północnym (Okopowa) będzie koncentrował się na pasie środkowym, który w rezultacie będzie będzie bardziej zakorkowany niż jest obecnie. "Wciśnięcie" się na niego z prawego pasa będzie więc graniczyć z cudem. Kierowcy wyjeżdżający z wyżej wskazanych ulic, obawiając się mandatów za jazdę po buspasie (a mogę się założyć, że przedsiębiorczy policjanci i strażnicy miejscy rozstawią posterunki tuż za wjazdami z każdej z wymienionych ulic) będą więc stali na tymże buspasie, czekając aż ktoś się zlituje i wpuści ich na pas środkowy. Tym samym buspas i tak będzie zakorkowany - przez kierowców czekających na możliwość zjazdu na pas środkowy.

    Buspas będzie miał sens za dwa lata, gdy (choć może powinienem napisać "jeśli") skończy się budowa Obwodnicy Południowej. Natężenie ruchu na Podwalu zmniejszy się o pojazdy jadące tranzytem.

    • 9 3

    • można rozszerzyć wakacje na 12-m-cy i wspomniany wyżej problem zniknie

      • 1 0

  • a co gdy...

    "Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić."

    Ale jak korek będzie na sąsiednim pasie (i tam buraki w starych golfach i panie w swoich autkach co gazują byle być tuz za zderzakiem poprzednika) a za mną autobus to mam jechać buspasem czy czekać z migaczem włączonym :)?
    Co jest "bardziej bezzwłoczne" ? :)

    • 6 2

  • Reporter przeszedł sam siebie..

    Jeździ samochodem który nie zostałby dopuszczony do ruchu!
    Chodzi oczywiście o tą wielką pajęczynkę na przedniej szybie..

    • 1 0

  • Pouczyć to powinno się tych, którzy ten buspas zaprojektowali. Chyba nigdy nie jechali Podwalem w godzinach szczytu. Gdzie maja kierowcy uciekać jak wszystko zakorkowane, maja unieść się w powietrze?? My tak samo jak pasażerowie komunikacji chcemy dostać się do domu czy do pracy.Także gratki dla "myślicieli".

    • 5 1

  • Polska przedmurzem Europy ha ha

    • 0 0

  • żałosne

    powinno się budować drogi, poszerzać te które są a nie bez przerwy ograniczać i karać.
    podobnie zbulwersował mnie ostatnio "sztuczny karambol", który miał wzbudzić refleksje u kierowców przejeżdżających obok (nie pamiętam gdzie dokładnie był ten "karambol"). po co takie akcje? niech państwo buduje drogi a nie biadoli, że kierowców mamy słabych. wąskie drogi z pobocznymi drzewami, jak w XIX wieku... dziadowanie, dziadowanie i jeszcze raz dziadowanie. co za kraj.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane