- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (130 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (59 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdański "kret" nabiera kształtów
Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.
Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.
Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.
Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.
Opinie (109) 8 zablokowanych
-
2013-02-16 11:52
brak logiki i konsekwencji w postępowaniu władz trzeba było zasypać martwą wisłę (1)
komu ona potrzebna, jak likwidujemy przemysł stoczniowy. blachy na wiatraki można spawać na stogach, albo w świbnie
- 7 5
-
2013-02-16 13:39
rozumiem, że koszty wtedy byłyby mniejsze i wszystko bezpieczniejsze i mniej czasochłonne, tak?
- 2 0
-
2013-02-16 13:43
Na Google Maps widac jakie macie smieci w Miescie Gdansk macie niesamowite brudy
Zobacz na Google Maps Brudy i Syf w Miescie Gdansk
- 2 1
-
2013-02-16 13:44
kret
w norwegi sa tunele pod morzem po 8 km. i nikt z tego nie robi sensacji a tu robia tunel pod bajorem i wielkie hallo za bezrobocie niech sie wezma bo ludzie nie maja za co zyc....
- 5 1
-
2013-02-16 16:34
Symfonia dla uszu
w końcu będzie gdzie powarczeć 4 litrową v8 :)
- 0 4
-
2013-02-16 17:29
nic nazdzwyczajnego , na Discovery pokazywali takie machiny niejeden raz
- 2 2
-
2013-02-16 19:44
Tunel pod Wisłą.
My rowerzyści mówimy zdecydowane nie i rozwarzamy zablokowanie tej budowy jeśli nie uwzględni ona ruchu rowerowego w tym tunelu
- 1 5
-
2013-02-16 19:54
Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech
ciekawe co Niemcy kupują w Polsce, kiełbase i papierosy.
- 0 0
-
2013-02-16 21:11
Czy poza skomunikowaniem portu z S7
ten tunel jest do czegoś potrzebny? Zwłaszcza że nie ma
w nim ani ciągu pieszego ani rowerowego?
Jeżeli zaś Budyń buduje infrastrukturę za GDDKIA
to wpółczuję mieszkańcom...- 2 3
-
2013-02-16 21:16
Żenada
Super, w końcu będzie ten tunel. Nie mogę się już doczekać, w końcu Gdańsk to metropolia, a nie te śledzie z Gdyni.
- 0 1
-
2013-02-17 01:33
ostatni odcinek trasy Słowackiego?
wydaje mi się że brakuje jeszcze odcinka od ETC do ronda Hallera czyżby budyń nie znał topografii miasta kiedy brakujący odcinek , teraz jest to bez sensu cały ruch przez zaspe.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.