• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: ulice przeznaczone do naprawy

Maciej Naskręt
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ulica Podwale Staromiejskie w Gdańsku równa niczym wysokie fale Dunaju. Ulica Podwale Staromiejskie w Gdańsku równa niczym wysokie fale Dunaju.

Dlaczego ulica w twoim sąsiedztwie nie może doczekać się remontu? Odpowiedź znajdziesz w rankingu dróg przeznaczonych do modernizacji. Gdańsk na ich naprawę wyda w 2018 r. ok. 45 mln zł. Nie wystarczy dla wszystkich.



Kilka dni temu informowaliśmy o ulicy Kampinoskiej, która znajduje się na 68. pozycji wśród ulic przeznaczonych do przebudowy na terenie Gdańska. Wielu czytelników w komentarzach pod artykułem zaczęło się zastanawiać, jakie inwestycje są na wyższych pozycjach niż ulica Kampinoska.

Prośba jednego z czytelników w komentarzu. Prośba jednego z czytelników w komentarzu.

Czy ulica w twoim sąsiedztwie jest ujęta w rankingu?

Postanowiliśmy zapytać w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, jak są oceniane poszczególne drogi do remontu. Poprosiliśmy też o pełne zestawienie ulic ujętych na liście.

Przypomnijmy, że gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska. Dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w roku 2015. W zależności od kategorii drogi program realizowany jest poprzez dwa zadania:
  • Budowa i przebudowa dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne,
  • Modernizacja nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmująca drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe.


- Realizacja programu opracowanego przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpoczęła się w roku 2016 - podkreśla Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Listę hierarchiczną ulic w PMU opracowuje GZDiZ, a zatwierdza Prezydent Miasta Gdańska. Obecna lista ulic w programie obejmuje ponad 500 pozycji. Kryteria kwalifikacji ulic do programu są następujące:
  • stan techniczny drogi,
  • ważność drogi w układzie komunikacyjnym Gdańska,
  • liczba obiektów użyteczności publicznej i zakładów pracy, do których droga prowadzi.


Program modernizacji ulic w Gdańsku - ranking aktualny na czerwiec 2018 r. from Trojmiasto.pl

Ile pieniędzy miasto wydaje na remonty dróg?



Program został zaplanowany na wiele lat i corocznie przyznawane są środki finansowe na jego kontynuację z budżetu miasta. Obecnie jedynym wyjątkiem jest ul. Stara Słowackiego - dwóch inwestorów prywatnych wpłaci środki na przebudowę tej drogi.

W roku 2017 miasto wydało:
  • na budowę i przebudowę dróg gminnych - 16,7 mln zł,
  • na modernizację dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych - 11,4 mln zł.


W roku 2018 przeznaczono środki finansowe:
  • na budowę i przebudowę dróg gminnych - 24,2 mln zł,
  • na modernizację dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych - 21,5 mln zł.

Czytaj też:
Bieżące remonty i prace drogowe w Gdyni

Miejsca

Opinie (270) ponad 10 zablokowanych

  • Ulicy Izydy nawet nie ma na liście

    Niedługo liczba rodzin przy tej ulicy na Osowej dojdzie do setki a ZDiZ jej nawet nie zauważa.

    • 10 1

  • Leona Kruczkowskiego (2)

    Leona Kruczkowskiego jest w tragicznym stanie

    • 7 0

    • ale zakręt ładny (1)

      • 3 0

      • sprawa dewelopera

        Ten zakręt to chyba sprawa dewelopera, który postawił budynek przy nim.

        • 3 0

  • Mydlenie oczu (2)

    Ten ranking to mydlenie oczu. Na 29. pozycji jest w nim ulica Niedziałkowskiego (odcinek od Balcerskiego do Sołdka). Ten odcinek został już wyremontowany w tym roku. Znajdującej się na na 21. miejscu ulicy Starogardzkiej, która na odcinkach niewyremontowanych przez deweloperów znajduje się w koszmarnym stanie, nawet nie ruszono. Po co w takim razie ten ranking, jak i tak miasto remontuje wedle uznania. Na 20. miejscu jest ulica Hoża, znajdująca się w przyzwoitym stanie, będąca na obrzeżach miasta, będąca drogą wewnątrzosiedlową, podczas gdy na 398. (!!!!) miejscu jest ulica Smoleńska, będąca w opłakanym stanie (koszmarnie nierówny bruk, przejazd z prędkością większą niż 20 kmh grozi uszkodzeniem samochodu), a znajdująca się przy szkole, nowym basenie i orliku, przez którą codziennie przejeżdżają setki, jak nie tysiące samochodów. Niech miasto nie wciska kitu, że kierowało się jakimiś innym kryteriami, niż prywatny interes radnych ...

    • 22 3

    • Warto doczytać, że dokument jest z 2015 roku

      • 6 0

    • Oczywiście myślisz, że oni za każdym razem wydają taki ranking jak ktoś się pyta.

      Normalne jest, że ranking jest z początku roku i wiele drug z list jest już po remoncie, a część w trakcie. U mnie na przykład na liście są dwa odcinki Świętokrzyskiej i oba już zostały w tym roku wyremontowane.

      • 6 0

  • Dlaczego ujęto ul. Św Barbary skoro cała jest wyremontowana? (1)

    ktoś robiąc ranking chyba wykonał kopiuj - wklej.

    • 10 3

    • Nie jest cała

      Tylko część.

      • 3 4

  • Jak tu jeździć

    • 8 0

  • a kiedy "stara" Słowackiego (4)

    od Chrzanowskiego do stacji PKM. Jezdzić się nie da, dzira na dziurze i do tego dziarawe i rozwalone chodniki.

    • 8 3

    • to nie jeździj masz nową

      • 3 3

    • to nie jeździj masz nową

      • 1 4

    • Deweloper i tak ją zamknie tak jak Chrzanowskiego i Szymanowskiego

      wolne przestrzenie dla dewelopera

      • 3 3

    • Jest na liście

      • 2 1

  • Oj ,gdyby Pis rządził jako jedyny ,cudowny ,prawdziwy ,patriotyczny , katolicki to byście latali w powietrzu niczym

    anioły i żaden krzywy bruk by wam nie przeszkadzał i kościoły i pomniki byłyby jeden przy drugim o jak cudownie byłoby

    • 8 5

  • Dzielenie biedy

    na remonty ulic jakieś 2% budżetu a na muzea i wielkie słomiane inwestycje setki milionów każdego roku. Wybraliście to macie, ja mam czyste sumienie głosowałem na Wałęsę.

    • 14 6

  • Ul. Niepołomnicka i Kampinoska (1)

    To powinno być odwrotnie - najpierw trzeba by zrobić ulicę Kampinoską natomiast dopiero później ulicę Niepołomnicką. Powód jest prosty, zamknięcie ulicy Niepołomnickiej zmusi ludzi do objazdu ulicą Kampinoską, która jest w dużo gorszym stanie niżeli Niepołomnicka. Może po prostu niech te płyty na Kampinoskiej zdemontują i zostawią sam piach, lepsze to dla amortyzatorów i całego zawieszenia niżeli te płyty, które chyba leżą tam po to by ludzie niszczyli sobie samochody i by płacili jeszcze więcej na remonty autobusów, które po tej drodze jeżdżą.

    • 6 3

    • Objazd będzie też ulicą Srebrną co w efekcie doprowadzi do pogorszenia jej stanu a tej ulicy w ogóle na liście nie ma. Tak samo z ulicą Nowiny, która już nie raz z racji remontów na trakcie służyła jako objazdówka.

      • 4 0

  • Człuchowska? (1)

    Nie widzę najdłuższej ulicy z płyt w Gdańsku - czyli Człuchowskiej między Ujeściskiem a zakoniczynem. W szczycie - staje się alternatywą dla zakorkowanej Świętokrzyskiej i dojazdówka do SP12- w rezultacie ruch w szczycie rzędu kilkuset samochodów na godzinę. Prowizorka od 10 lat. Płyty w gorszym stanie niż Kampinoska (fakt nie ma tam autobusu), a w ogóle nie będzie w planach. Dodatkowo ruch ciężarowy (w okół same budowy) nie polepsza jej stanu.
    Szkoda, że w tym marnym zestawieniu brak jest tych mitycznych kryteriów - jak zbadany ruch samochodów/dobę i populacja mieszkająca w okolicy.

    • 10 0

    • I boczna wieżycka

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane