- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (34 opinie)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (94 opinie)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (35 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (363 opinie)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (175 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (33 opinie)
Gdańszczanie zaprojektują Kolej Metropolitalną
Trasę Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową zaprojektuje Transprojekt Gdański. Oferta tego biura nie była najtańsza, ale ma powstać w najkrótszym czasie.
Z warunków przetargu, do którego stanęło 12 chętnych, wynikało, że o wyborze najkorzystniejszej oferty w 85 proc. zdecyduje cena, a w 15 - termin wykonania dokumentacji.
Po otwarciu kopert liczyły się dwie oferty. Najtańsza, złożona przez konsorcjum firm BBF z Poznania i EGIS Poland z Warszawy, opiewała na 4,5 mln zł. Ten projekt miał powstać dokładnie w terminach określonych przez inwestora, czyli do 30 sierpnia 2011 r. (I etap) i do 30 czerwca 2012 r (II etap).
Zwycięstwo przypadło jednak Gdańskiemu Transprojektowi, który złożył co prawda ofertę droższą o 400 tys. zł, ale zadeklarował jej wykonanie odpowiednio o 32, i o 100 dni szybciej.
Zwycięzca uzbierał 92,52 pkt., natomiast druga firma - 85 pkt.
Inwestor, czyli samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, planował, że przygotowanie projektu pochłonie ponad dwa razy więcej środków, czyli ok. 10-11 mln zł.
W pierwszym etapie, dotyczącym projektu kolei między lotniskiem a Osową (budowa ma się skończyć do maja 2012 r.), firmy musiały się wyrobić do 30 sierpnia 2011 r.
W drugim etapie, dotyczącym odcinku między Wrzeszczem a Osową (ma powstać do wiosny 2015 r.), termin dostarczenie dokumentacji ustalono na czerwiec 2012 r.
Budowa Kolei Metropolitalnej ma kosztować 719 mln zł (netto), z czego 611 mln zł pochodzi z dotacji z Unii Europejskiej, ok. 93,5 mln zł z kredytu bankowego, jaki zaciągnie samorząd Pomorza, a 13,5 mln zł to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Kolej połączy Wrzeszcz z lotniskiem w Rębiechowie, linią kolejową do Kościerzyny i Gdynią. Dzięki nowej linii zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać do portu lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2011-05-05 13:58
śmieszne jest to zadęcie w nazwach (2)
No bo kolejka podmiejska łacząca dwie czy trzy dzielnice Gdańska nazywana jest szumnie 'Koleją metropolitalną. Metropolitalna naprawde to by ona była gdyby łączyła Władysławowo z Kartuzami, Starogardem i Malborkiem. A jeśli łączy Wrzeszcz z Rębiechowem przez Brętowo to raczej powinna nazywać się po prostu linią lotniskową albo zachodnią SKM.
Podobnie z "Obwodnicą Metropolitalna" kóra łączyć ma Straszyn z Chwaszczynem przez Lublewo, Otomino i Małkowo. Faktycznie metropolitalna skala niczym Nowy Jork z New Jersey
Noż Druga Japonia i Druga Irlandia w jednym!.- 14 6
-
2011-05-05 20:51
metropolitalna- bo działa w obrębie jednej metropolii!
- 1 0
-
2011-05-05 21:14
to nie jest zadęcie
Kolek metropolitalna administrowana przez samorząd województwa pomorskiego nie ogranicza się jedynie do linii Wrzeszcz - Lotnisko-Gdynia. Tutaj chodzi o włączenie do tej sieci także linii do Kościerzyny i Kartuz a przyszłości do CHojnic i rewitalizację linii do Bytowa. Stąd nazwa metrolpoltalna. Ma ona łączyć cały region z ,etropolią czyli trójmiastem
- 5 0
-
2011-05-05 14:21
A BEDĄ BECZKOWOZY Z PIWEM ? NO EWENTUALNIE Z WÓDKĄ.
- 1 1
-
2011-05-05 14:40
O co chodzi? (5)
Dlaczego Kolej Metropolitalną projektuje firma drogowo-mostowa, nie mająca nic wspólnego z koleją? Jeszcze pół roku temu nikt nie potrafił tam zaprojektować prostego przejazdu kolejowego. Kto układa te klocki?
- 11 5
-
2011-05-05 15:44
klocki to se układaj w klozecie...co za bzdury,
- 3 2
-
2011-05-05 22:49
Kryzys
Normalnie kryzys hula w TGD i roboty innej nie ma. Z dróg i mostów i nie da się teraz wyżyć, zwłaszcza taka duża firma więc szuka jakiś nisz, którą się okazała kolej. Doświadczenia nie mają więc pewnie bubla odstawią, ale przynajmniej praca na teraz jest, a co będzie potem to się okaże -tak się zdaje myśli kierownictwo.
- 1 3
-
2011-05-06 07:36
bo wygrała przetarg :)
- 1 0
-
2011-05-06 08:15
Pewnie nie mają roboty więc biorą co popadnie byleby się utrzymać i nie redukować zatrudnienia.
- 0 1
-
2011-05-06 08:42
...gwoli ścisłości TG zajął drugie miejsce w prekwalifikacji...
...to chyba rozwiewa wątpliwości jeżeli chodzi o dośwaiadczenie w projektowaniu tego typu zadań...- 0 0
-
2011-05-05 14:55
jest więc czas na zastanowienie się nad pomysłemm wybudowania drogi rowerowej wzdłuż tego odcinka (1)
W drugim etapie, dotyczącym odcinku między Wrzeszczem a Osową ..., termin dostarczenie dokumentacji ustalono na czerwiec 2012 r.
jest więc czas na zastanowienie się nad pomysłem wybudowania drogi rowerowej wzdłuż tego odcinka umieszczenie trasy w projekcie
kiedyś planowano przeprowadzenie takiej drogi właśnie tym szlakiem.
uwzględnienie ścieżki rowerowej już podczas projektowania pozwoliłoby na wkomponowanie jej w trasę,jako osobnego pasa ruchu nie kolidującego z drogą dla samochodów i pociągów.
dodanie lekkiej kładki do budowanych wiaduktów, nie stanowiłoby pewnie większego problemu
wsiądźcie na rower, przejedźcie się tą trasą, wspaniałe widoki, czyste powietrze. trzeba tylko uważać na zerwane mostki i wiadukty ;)- 8 1
-
2011-05-05 15:33
Miasto ma nadal chore pomysły pociągnięcia wzdłuż PKM drogi 2x2 lub dodatkowej pary torów tramwajowych (drogo, bez sensu i nie wiadomo gdzie bo nie ma na to miejsca) między Migowem a Szczyżą. Pomysł ścieżki rowerowej jest zbyt racjonalny ;-)
- 3 0
-
2011-05-05 15:33
Koneksje
mogą być ciekawe
- 0 1
-
2011-05-05 15:38
przy wale polanki/7dwór (1)
powinna byc stacja po obu stronach wału sa szkoły z jednej strony szkoła floretu i podstawowa(7 dwór) z drugiej strony(krzyżanowskiego) liceum , okoliczni mieszkańcy mają daleko do tramwaju i naprawde przydałby się w tym miejscu przystanek a nawet jak ktoś mysli to powinien byc a nie spędzac wszystkich na jedno miejsce kto chce pójdzie na tramwaj dalej kto chce wsiądzie bliżej do kolei metropolitalnej
- 0 2
-
2011-05-05 15:49
najwcześniej przy ul. Gomółki
ze względu na małe odległości między przystankami i związane z tym częste postoje
- 0 0
-
2011-05-05 18:06
JA MAM PYTANIE DO WTAJEMNICZONYCH.....
CZY KTOŚ MOŻE WIE KIEDY I CZY W OGÓLE BĘDZIE BĘDZIE BRANA POD UWAGĘ W NIEDŁUGIM CZASIE REWITALIZACJA KOLEI PRZEZ KOKOSZKI, LEŹNO DO KARTUZ?
- 5 1
-
2011-05-05 18:12
Taka mała sugestia...
Pierwszy przystanek uważam że nie powinien być usytuowany od ul. Wita Stwosza do al. Grunwaldzkiej tak jak to jest w tej chwili brane pod uwagę. Sądzę że dużo lepsze usytuowanie przystanku byłoby od ul. Wita Stwosza do ul. Polanki. Ludzie bez problemu mogliby z jednej strony wsiadać od strony VII Dworu jak również z drugiej strony, móc przesiadać się z tramwaju na PKM czy odwrotnie.
- 5 1
-
2011-05-05 19:53
Gdańszczanie mają g*wno do powiedzenia a wy mądrale zacznijcie ją budować bo trojmiasto.pl zanudzi mnie tymi tanimi artykułami
- 3 1
-
2011-05-05 20:41
najtańszą to do kosza
my nie chcemy bubla tylko porzadne połączenie !cieszmy sie że wygrali swojacy!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.