- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (129 opinii)
- 2 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (84 opinie)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (234 opinie)
- 4 Podpalacz i morderca w rękach policji (98 opinii)
- 5 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (111 opinii)
- 6 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (142 opinie)
Gdynia: 4 mln zł za nową drogę rowerową w ul. Kartuskiej
Jesienią rowerzyści powinni skorzystać już z nowej drogi rowerowej przy ul. Kartuskiej w Gdyni. Przetarg na prace budowlane, które dotyczą odcinka od ul. Morskiej do Jaskółczej został rozstrzygnięty w ostatnich dniach. Na razie bez zmian pozostanie organizacja ruchu na odcinku Chylońska-Morska
.
Ostatecznie droga powstaje na odcinku od ul. Morskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Bez zmian pozostaną za to okolice skrzyżowania, o które również wnioskowali rowerzyści, w tym rozwiązanie zastosowane przy przystanku tuż obok skrzyżowania w kierunku Cisowej. Potrącenia w tym miejscu nie należą do rzadkości, bowiem pasażerowie wychodzą z autobusów i trolejbusów wprost pod koła nadjeżdżających rowerzystów. Wyjściem byłoby przesunięcie drogi za wiatę, ale działka, po której miałaby być poprowadzona trasa, nie należy do miasta.
- To jeden z niewielu tak żmudnie konsultowanych projektów rowerowych w Gdyni. Nie jest ideałem, choć cieszą rozwiązania uspokajające ruch na głównej drodze dojazdowej z Pustek Cisowskich i Demptowa. Newralgicznym punktem pozostają wyjazdy z podwórek na Kartuską - nie ukrywa umiarkowanego zadowolenia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Na razie nie uda się zbudować odcinka drogi rowerowej w ul. Kartuskiej pomiędzy Chylońską i Morską. Zdaniem rowerzystów gotowy projekt, prezentowany po raz pierwszy dwa lata temu, jest niebezpieczny dla pieszych.
- Udało się zatrzymać wpuszczanie rowerów na chodnik między Morską a Chylońską. Nowe rozwiązanie powinno zdecydowanie bardziej uwzględniać komfort i bezpieczeństwo mieszkańców wybierających tam rower zamiast auta, nie odbierając przestrzeni pieszym. Gdyby proponowane zmiany doszły do skutku, zmniejszyłaby się o połowę przestrzeń na chodniku w najbardziej handlowym fragmencie ul. Kartuskiej - dodaje Bosowski.
Prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej jesienią. Miasto zapłaci za nie firmie MTM 4 mln zł.
Miejsca
Opinie (291) 4 zablokowane
-
2015-06-03 19:08
Rowery priorytetem Gdyni ?? (3)
Nie mam nic przeciwko rowerzystom, ale dlaczego dla nich ogromnym kosztem będzie zrobiona nowa droga, a mieszkańcy Pustek Cisowskich od lat muszą jeździć dziurawą i potwornie zniszczoną ul. Jaskółczą?
- 10 3
-
2015-06-03 20:08
(2)
Przypatrz się innym, znacznie kosztowniejszym, gdyńskim "priorytetom", zanim odmówisz rowerzystom drogi, żebyś ty miał lepszą.
- 2 3
-
2015-06-04 00:25
(1)
A jedziesz codziennie autobusem/trolejbusem tym kawałkiem drogi, o której mówię? Jeśli podoba ci się jej stan, to gratuluję.
- 3 1
-
2015-06-04 21:01
nawet rowerzyści powinni o tą Jaskółczą się domagać bo tak czy siak dróg rowerowych tam nie będzie a jadąc tam na rowerze aż szkoda go jak dostaje w d... na tych dziurach nie bardzo wiadomo którędy jechać przy krawężniku asfalt to tragedia jadąc daleko od krawężnika utrudnia się jazdę samochodom nie ma chyba tragiczniejszej ulicy w Gdyni niż Jaskółcza
- 1 0
-
2015-06-03 19:20
Estakada
Lepiej by zrobili przejazd - przejście między hutniczą a wiśniewskiego. Tam ani rowerem, ani pieszo nie da się przejechać / przejść
- 7 0
-
2015-06-03 19:54
(2)
4 mln to chyba gruba przesada. To droga rowerowa wzdłuż ul. 3 maja w Gdańsku mimo że ma dwie estakady była o połowę tańsza. Mam nadzieje że wraz z budową forum Gdańsk powstanie jej kolejny fragment w kierunku K. Raduni przez co będzie w końcu ciągłe połączenie na linii Pruszcz Gdański - Sopot
- 7 0
-
2015-06-08 01:49
pewnie przy okazji z pieniędzy na "rowery" ktoś zrobi remont starych instalacji podziemnych (1)
- 1 1
-
2015-06-08 10:54
czy ci to w czymś przeszkadza?
po co smucisz?
- 0 1
-
2015-06-03 20:01
(1)
Ze zdjęcia wynika że chodnik jest dość szeroki więc można tu zrobić ciąg pieszo- rowerowy i przez to nie byłoby rowerowej dziury pomiędzy Morską a Chylońską ale w Gdyni się nie myśli
- 0 3
-
2015-06-03 20:12
Takiego zdjęcia tu nie ma. Tam nie jest tak szeroko.
- 1 0
-
2015-06-03 20:01
Ten bosowski to niech lepiej się zamknie!!! (1)
Bo znowu jakiś debil wymyśli progi zwalniające na ulicy!!! Proponuję progi zwalniające na ścieżkach rowerowych, a najlepiej przy tym przystanku co jakiś debil wymyślił że ścieżka będzie przecinać przystanek!!!
- 5 0
-
2015-06-03 23:08
nie wszyscy rowerzyści są fanami bosowskiego są np kolarze jeżdżący na trasy po 200 km po co im są drogi rowerowe z chodników de facto jazda na rowerze chodnikiem idące przez przystanki raz że niewygodne bo traci sie czas na hamowanie i lawirowanie dwa niebezpieczne dla rowerzystów i pieszych ale tacy jak bosowski to fanatycy oni uważają że należy promować rowerzystów poprzez dopieprzanie kierowcom samochodów to tylko roznieca konflikty zupełnie niepotrzebnie
- 4 0
-
2015-06-03 20:03
To już nie ma na co kasy wydawać?
- 3 1
-
2015-06-03 20:26
Po jaki ch*j światła na skrzyżowaniu Kartuska-Chełmińska-Raduńska?! (1)
Może jeszcze poduszki berlińskie na Kartuskiej?
- 5 1
-
2015-06-03 23:36
bo inne (lepsze) rozwiązania jak azyle dla pieszych były zbyt tanie...
lepiej zrobić światła bez sensu za kupę kasy
- 2 1
-
2015-06-03 21:11
kiedyś wynaleziono rowery - fajna sprawa (1)
na świecie ludziska sobie jeździli rowerkami i było ok, ale bogaty Zachód wymyślił, że można pobudować drogie ścieżki rowerowe, bo już prawie wszystko miał wybudowane - elektrownie (w tym atomowe), domy mieszkalne, szosy i autostrady itp. itd. Po prostu znaleziono dla bezrobotnego przemysłu budowl. ciekawą niszę wartą miliardy. A biedna Polska podjęła rękawicę rzuconą przez rowerowe lobby i wydaje setki milionów na ścieżki, choć powinna wspomagać budownictwo mieszk. dla młodych. Jesteśmy 20 lat za Zachodem i nie musimy zaraz wszystko od nich naśladować. Na początek mieszkania, a jeśli będzie zaspokojone mieszk. w 90% to pomyślmy o ścieżkach. Ale nowoczesny prezydent Gdyni ma gdzie mieszkać, stawia na modne rowery i chce błysnąć przez Zachodem, że Gdynia też już należy do Zachodu, więc wydajemy kasę na ścieżki.
- 5 5
-
2015-06-08 10:59
mieszkańcy oszczędzający na samochodach - jeżdżący rowerami
i miasto oszczędzające na budowie przewymiarowanych ulic szybko wygeneruje środki na budowę mieszkań. Miasto stawiające bezrefleksyjnie na budowę ulic, estakad i innych pseudobezkolizyjnych rozwiązań dla samochodów niedługo nie będzie miało środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej. Nie wrzucaj "zachodu" do jednego wora: zachodnie miasta stawiające na wzrost znaczenia ruchu rowerowego zajmują wysokie miejsca w rankingach jakości życia.
- 0 0
-
2015-06-03 21:13
proszę o obliczenie - ile kosztuje metr kwadr. (1)
takiej ścieżki i o podanie - ile kosztuje metr kw. samej kostki?
- 3 0
-
2015-06-08 11:00
spytaj się także, ile kosztuje kilometr pseudoautostrady miejskiej lub sam projekt tunelu pod Pachołkiem
może coś skumasz.
- 0 0
-
2015-06-03 21:16
budowanie ścieżek rowerowych przypomina ustawianie anten satelitarnych (1)
25 lat temu na barakach i walących się domostwach ze strzechą na dachu - postaw się, a zastaw się!
- 6 2
-
2015-06-08 11:01
budowa wielopoziomowych parkingów w centrum miasta
zwiększa korki na dojazdach do niego. Budowa estakad i wielopoziomowych skrzyżowań oraz szerokich dwujezdniowych arterii typu nowa Słowackiego przypomina walkę z otyłością przez popuszczanie pasa.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.