• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 4 mln zł za nową drogę rowerową w ul. Kartuskiej

Patryk Szczerba
3 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki drodze rowerowej mieszkańcy Pustek Cisowskich zyskają kolejne połączenie z Chylonią. Dzięki drodze rowerowej mieszkańcy Pustek Cisowskich zyskają kolejne połączenie z Chylonią.

Jesienią rowerzyści powinni skorzystać już z nowej drogi rowerowej przy ul. Kartuskiej w Gdyni. Przetarg na prace budowlane, które dotyczą odcinka od ul. Morskiej do Jaskółczej zobacz na mapie Gdynizostał rozstrzygnięty w ostatnich dniach. Na razie bez zmian pozostanie organizacja ruchu na odcinku Chylońska-Morska zobacz na mapie Gdyni.



Czy projekty nowych dróg rowerowych powinny być bardziej konsultowane z rowerzystami?

Budowa drogi to jeden z ostatnich elementów projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej w Trójmieście na lata 2007-2013, współfinansowanego w ramach środków Unii Europejskiej. Mogła powstać już kilka miesięcy temu, jednak zastrzeżenia do projektu zgłosili rowerzyści i radni dzielnicy nie zgadzający się m.in. na ingerencję w przestrzeń chodnika na odcinku pomiędzy Chylońską i Morską.

Ostatecznie droga powstaje na odcinku od ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni. Zostanie wydzielona z chodnika. W zakres inwestycji wchodzi m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna oraz budowa miejsc postojowych dla rowerów. Przebudowane zostaną też chodniki. Korekty będą również konieczne na skrzyżowaniu z ul. Morską.

Bez zmian pozostaną za to okolice skrzyżowania, o które również wnioskowali rowerzyści, w tym rozwiązanie zastosowane przy przystanku tuż obok skrzyżowania w kierunku Cisowej. Potrącenia w tym miejscu nie należą do rzadkości, bowiem pasażerowie wychodzą z autobusów i trolejbusów wprost pod koła nadjeżdżających rowerzystów. Wyjściem byłoby przesunięcie drogi za wiatę, ale działka, po której miałaby być poprowadzona trasa, nie należy do miasta.

Korekta nastąpi na skrzyżowaniu z ul. Morską, ale w okolicy prac budowlanych nie będzie. Korekta nastąpi na skrzyżowaniu z ul. Morską, ale w okolicy prac budowlanych nie będzie.
- To jeden z niewielu tak żmudnie konsultowanych projektów rowerowych w Gdyni. Nie jest ideałem, choć cieszą rozwiązania uspokajające ruch na głównej drodze dojazdowej z Pustek Cisowskich i Demptowa. Newralgicznym punktem pozostają wyjazdy z podwórek na Kartuską - nie ukrywa umiarkowanego zadowolenia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Na razie nie uda się zbudować odcinka drogi rowerowej w ul. Kartuskiej pomiędzy Chylońską i Morską. Zdaniem rowerzystów gotowy projekt, prezentowany po raz pierwszy dwa lata temu, jest niebezpieczny dla pieszych.

Póki co, bez zmian także w ul. Kartuskiej na odcinku Chylońska - Morska, gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower. Póki co, bez zmian także w ul. Kartuskiej na odcinku Chylońska - Morska, gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower.
- Udało się zatrzymać wpuszczanie rowerów na chodnik między Morską a Chylońską. Nowe rozwiązanie powinno zdecydowanie bardziej uwzględniać komfort i bezpieczeństwo mieszkańców wybierających tam rower zamiast auta, nie odbierając przestrzeni pieszym. Gdyby proponowane zmiany doszły do skutku, zmniejszyłaby się o połowę przestrzeń na chodniku w najbardziej handlowym fragmencie ul. Kartuskiej - dodaje Bosowski.

Prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej jesienią. Miasto zapłaci za nie firmie MTM 4 mln zł.

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • Rowery priorytetem Gdyni ?? (3)

    Nie mam nic przeciwko rowerzystom, ale dlaczego dla nich ogromnym kosztem będzie zrobiona nowa droga, a mieszkańcy Pustek Cisowskich od lat muszą jeździć dziurawą i potwornie zniszczoną ul. Jaskółczą?

    • 10 3

    • (2)

      Przypatrz się innym, znacznie kosztowniejszym, gdyńskim "priorytetom", zanim odmówisz rowerzystom drogi, żebyś ty miał lepszą.

      • 2 3

      • (1)

        A jedziesz codziennie autobusem/trolejbusem tym kawałkiem drogi, o której mówię? Jeśli podoba ci się jej stan, to gratuluję.

        • 3 1

        • nawet rowerzyści powinni o tą Jaskółczą się domagać bo tak czy siak dróg rowerowych tam nie będzie a jadąc tam na rowerze aż szkoda go jak dostaje w d... na tych dziurach nie bardzo wiadomo którędy jechać przy krawężniku asfalt to tragedia jadąc daleko od krawężnika utrudnia się jazdę samochodom nie ma chyba tragiczniejszej ulicy w Gdyni niż Jaskółcza

          • 1 0

  • Estakada

    Lepiej by zrobili przejazd - przejście między hutniczą a wiśniewskiego. Tam ani rowerem, ani pieszo nie da się przejechać / przejść

    • 7 0

  • (2)

    4 mln to chyba gruba przesada. To droga rowerowa wzdłuż ul. 3 maja w Gdańsku mimo że ma dwie estakady była o połowę tańsza. Mam nadzieje że wraz z budową forum Gdańsk powstanie jej kolejny fragment w kierunku K. Raduni przez co będzie w końcu ciągłe połączenie na linii Pruszcz Gdański - Sopot

    • 7 0

    • pewnie przy okazji z pieniędzy na "rowery" ktoś zrobi remont starych instalacji podziemnych (1)

      • 1 1

      • czy ci to w czymś przeszkadza?

        po co smucisz?

        • 0 1

  • (1)

    Ze zdjęcia wynika że chodnik jest dość szeroki więc można tu zrobić ciąg pieszo- rowerowy i przez to nie byłoby rowerowej dziury pomiędzy Morską a Chylońską ale w Gdyni się nie myśli

    • 0 3

    • Takiego zdjęcia tu nie ma. Tam nie jest tak szeroko.

      • 1 0

  • Ten bosowski to niech lepiej się zamknie!!! (1)

    Bo znowu jakiś debil wymyśli progi zwalniające na ulicy!!! Proponuję progi zwalniające na ścieżkach rowerowych, a najlepiej przy tym przystanku co jakiś debil wymyślił że ścieżka będzie przecinać przystanek!!!

    • 5 0

    • nie wszyscy rowerzyści są fanami bosowskiego są np kolarze jeżdżący na trasy po 200 km po co im są drogi rowerowe z chodników de facto jazda na rowerze chodnikiem idące przez przystanki raz że niewygodne bo traci sie czas na hamowanie i lawirowanie dwa niebezpieczne dla rowerzystów i pieszych ale tacy jak bosowski to fanatycy oni uważają że należy promować rowerzystów poprzez dopieprzanie kierowcom samochodów to tylko roznieca konflikty zupełnie niepotrzebnie

      • 4 0

  • To już nie ma na co kasy wydawać?

    • 3 1

  • Po jaki ch*j światła na skrzyżowaniu Kartuska-Chełmińska-Raduńska?! (1)

    Może jeszcze poduszki berlińskie na Kartuskiej?

    • 5 1

    • bo inne (lepsze) rozwiązania jak azyle dla pieszych były zbyt tanie...

      lepiej zrobić światła bez sensu za kupę kasy

      • 2 1

  • kiedyś wynaleziono rowery - fajna sprawa (1)

    na świecie ludziska sobie jeździli rowerkami i było ok, ale bogaty Zachód wymyślił, że można pobudować drogie ścieżki rowerowe, bo już prawie wszystko miał wybudowane - elektrownie (w tym atomowe), domy mieszkalne, szosy i autostrady itp. itd. Po prostu znaleziono dla bezrobotnego przemysłu budowl. ciekawą niszę wartą miliardy. A biedna Polska podjęła rękawicę rzuconą przez rowerowe lobby i wydaje setki milionów na ścieżki, choć powinna wspomagać budownictwo mieszk. dla młodych. Jesteśmy 20 lat za Zachodem i nie musimy zaraz wszystko od nich naśladować. Na początek mieszkania, a jeśli będzie zaspokojone mieszk. w 90% to pomyślmy o ścieżkach. Ale nowoczesny prezydent Gdyni ma gdzie mieszkać, stawia na modne rowery i chce błysnąć przez Zachodem, że Gdynia też już należy do Zachodu, więc wydajemy kasę na ścieżki.

    • 5 5

    • mieszkańcy oszczędzający na samochodach - jeżdżący rowerami

      i miasto oszczędzające na budowie przewymiarowanych ulic szybko wygeneruje środki na budowę mieszkań. Miasto stawiające bezrefleksyjnie na budowę ulic, estakad i innych pseudobezkolizyjnych rozwiązań dla samochodów niedługo nie będzie miało środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej. Nie wrzucaj "zachodu" do jednego wora: zachodnie miasta stawiające na wzrost znaczenia ruchu rowerowego zajmują wysokie miejsca w rankingach jakości życia.

      • 0 0

  • proszę o obliczenie - ile kosztuje metr kwadr. (1)

    takiej ścieżki i o podanie - ile kosztuje metr kw. samej kostki?

    • 3 0

    • spytaj się także, ile kosztuje kilometr pseudoautostrady miejskiej lub sam projekt tunelu pod Pachołkiem

      może coś skumasz.

      • 0 0

  • budowanie ścieżek rowerowych przypomina ustawianie anten satelitarnych (1)

    25 lat temu na barakach i walących się domostwach ze strzechą na dachu - postaw się, a zastaw się!

    • 6 2

    • budowa wielopoziomowych parkingów w centrum miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego. Budowa estakad i wielopoziomowych skrzyżowań oraz szerokich dwujezdniowych arterii typu nowa Słowackiego przypomina walkę z otyłością przez popuszczanie pasa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane