- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (135 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (158 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-22 06:07
770 tys za zatoczkę?
Już lepiej za te pieniądze byłoby zbudować strefy relaksu z palet dla odpoczynku "miejskich aktywistów" których umysły są zmęczone i skołatane wymyślaniem bzdur.
- 8 1
-
2020-09-22 07:03
(1)
Ktoś chce eliminacji samochodów? Nie wydaje mi się. Ale korków nie robią krasnoludki na małych deskorolkach.
- 0 6
-
2020-09-22 07:03
Lepszym pomysłem byłaby likwidacja aktywistów miejskich.
- 2 1
-
2020-09-22 07:57
Wyszukałem w internetach (2)
"wpływ zatok autobusowych na płynność ruchu" i sprawa wcale nie jest jednoznacza. Jest kilka artykułów z różnych miast, są prezentacje z konferencji. Zachęcam do samodzielnego szukania informacji.
- 1 4
-
2020-09-22 08:53
Wszystko zależy od tego co ma być traktowane priorytetowo (1)
czy ważniejszy jest prywatny transport czy publiczny. "płynność ruchu" nie dla wszystkich jest taka sama. zawsze jest coś kosztem czegoś.
- 2 2
-
2020-09-22 14:08
Skoro w korku stoją samochody z tyłu autobusu ...
... to czy pomiedzy tymi samochodami w korku nie stoją kolejne autobusy ? ten drugi, trzeci, czwarty. Ludzie z mozgami sie pozamieniacie ? Nikt juz nie potrafi logicznie pomysleć.
- 1 0
-
2020-09-22 08:02
?????? (1)
Nowy przystanek przy tzw Parku Centralnym na Piłsudskiego. Co za kretyn go zaprojektował, trzeba przejść po trawniku aby do niego dotrzeć / opuścić. Na przeszkodzie stoją siedziska, stacze czy jak one tam się zwą
- 7 1
-
2020-09-22 08:35
Kretynizm urzędników nie zna granic.
- 0 1
-
2020-09-22 08:14
jak moze byc taniej skoro wszędzie znajomi i rodzina
dajcie żyć
- 8 1
-
2020-09-22 08:33
Gdyńskie inicjatywy dorgowe to zawsze...podcieranie d... szkłem (1)
Zamiast zrobić kompleksowe rozwiązania to bawią się w nowe kosteczki, drogi rowerowe (najlepszy przykład i**otyzmu urzędników to zrobienie drogi rowerowej na Piłsudskiego a potem po kilku latach wymiana nawierzchni na inną), zatoczki, itd. Przy okazji takich "inicjatyw" zamykają pasy i tworzą się kilometrowe korki. Normalnie powinna być zasada bezpośredniej odpowiedzialności urzędniczej z głupoty i najlepiej karać publicznie...może chłosta :)
- 8 3
-
2020-09-22 08:46
dyby i wystawienie na widok publiczny z lists "zaslug"
Wystarczy.
Boli bardziej niz chlosta.- 1 1
-
2020-09-22 08:50
Dla kierowców to nawet i ze złota zrobią zatoki żeby tylko nie spowalniały ruchu
wiadomo że ten w samochodzie to wielki pan i poczekać za autobusem nie może.
niech sobie czeka plebs w autobusie.- 1 6
-
2020-09-22 09:46
Siedem baniek ?
Mają rozmach sk....syny!
- 8 1
-
2020-09-22 09:55
przystanki
Dlaczego na żadnym przystanku na Dąbrowie nie ma tablic wyświetlających czas przyjazdów . W ogóle jest to bardzo zapomniana dzielnica. Cały czas monitujemy , by S zatrzymywała się na rogu Wielkopolska - Zwycięstwa, ludzie często korzystają z tego autobusu, by dojść do szpitali na ul. Powstania Styczniowego. Ale przy Klifie zatrzymuje się na każdym przystanku / na dwóch obok Klifu/. Znów zakupy górą.
- 4 1
-
2020-09-22 10:00
Święta prawda.
To, że kilka samochodów wyprzedzi autobus stojący w zatoczce w żaden sposób nie wpływa na wielkość korka. Zmienia się jedynie kolejność pojazdów. Zatoczki to zupełny bezsens w terenach zabudowanych
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.