- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Gdynia: będzie buspas na ul. Kwiatkowskiego
Do końca roku na ul. Kwiatkowskiego od łącznicy z ul. Unruga w kierunku Obłuża powinien pojawić się buspas. Zakończy się przy przystanku. Na więcej udogodnień dla pasażerów autobusów w okolicy trzeba poczekać do przebudowy ul. Kwiatkowskiego.
Szeroko, by zrobić buspas
Wiadomo, że prace obejmą m.in. wykonanie frezowania nawierzchni, nowej warstwy ścieralnej, montaż słupów sygnalizacyjno-oświetleniowych i modernizację chodnika. Kierowcy muszą przygotować się na miesięczne utrudnienia.
Jak tłumaczą urzędnicy, jezdnia w tym miejscu jest szeroka, ale nie na tyle, by zmieściły się obok siebie dwa samochody.
- Celem inwestycji jest wykonanie buspasa, co z uwagi na szerokość jezdni, która jest niewystarczająca dla wyznaczenia odrębnych pasów ruchu, wymusza wykonanie poszerzenia istniejącej jezdni łącznicy i ul. Kwiatkowskiego - informują urzędnicy.
Buspas zaplanowano na odcinku ul. Kwiatkowskiego zaczynającym się na łącznicy z ul. Unruga w kierunku Obłuża do przystanku przy ul. Kwiatkowskiego . Dalej kierowcy autobusów będą musieli dzielić pas z samochodami, ale niewykluczone, że i to niebawem się zmieni.
Kolejne udogodnienia w przyszłości
Planowana jest bowiem przebudowa ul. Kwiatkowskiego. Pod uwagę brane są dwa warianty. W pierwszym miałaby po dwa pasy w każdą ze stron, a autobusy jeździłyby po buspasie w stronę ul. Płk Dąbka. W drugim dobudowane zostałyby buspasy w obydwu kierunkach.
Czytaj też: Mieszkańcy chcą kładki nad ul. Kwiatkowskiego
W drugim kwartale 2018 roku jest planowane ogłoszenie przetargu na prace budowlane. Według przewidywań z nowych rozwiązań będzie można skorzystać w 2021 roku.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie urzędnicy zdecydowali się na stworzenie buspasa na odcinku ulicy Janka Wiśniewskiego. Mogą nim jechać autobusy jadące w stronę centrum.
Takie rozwiązanie pozostanie co najmniej do czasu, aż ulica Podjazd, gdzie toczą się prace w związku z przebudową skrzyżowania przy dworcu w Gdyni, będzie w pełni przejezdna. Urzędnicy nie wykluczają, że jeśli rozwiązanie sprawdzi się, pozostanie na stałe, podobnie jak kontrapas autobusowy na ul. Władysława IV.
Miejsca
Opinie (155) 6 zablokowanych
-
2017-09-04 10:29
(1)
Komunikację miejską należałoby zlikwidować, po co utrzymywać coś, co nie działa. Autobus nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, czy zwłaszcza motocykla. Zlikwidować, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na budowę, modernizację i udrożnienie dróg.
- 4 15
-
2017-09-04 14:15
Ten wpis to szczyt januszostwa. :D. Wyobrażasz sobie co by było gdyby większość ludzi z komunikacji przesiadła się do samochodów? Znacznie większe korki, większe spaliny, więcej wypadków i stłuczek. Poza tym jak niby mieliby dojeżdżać ludzie poniżej 18 lat, schorowani, , starsi albo nie mający predyspozycji do jazdy samochodem? Albo ludzie, którzy wolą komunikację miejską, bo rodzinnym samochodem dojeżdża do pracy małżonek a na posiadanie dwóch aut nie bardzo ich stać?
- 1 2
-
2017-09-04 10:29
Bus Pas Estakada co z tego ? kierowcy autobusów raptownym skrętem w lewo zjeżdzaja z Bus Pasa zajeżdzają
drogę jadącym prawidłowo a później na powrót skręt w prawo aby włączyć si8e do skretu w Prawo? Panie Szczurek a co z sygnalizacja powyżej ? Co ten buspas rozwiąże ? Co za i... tam zarządza. Proponuję tak jak było jeszcze niedawno zaraz za skrzyżowaniem Przystanek autobusowy. Panie Szczurek rozwiązania kompleksowe a nie gra pod publiczkę ?
- 6 1
-
2017-09-04 10:35
Jak zawsze głupich nie sieją.... Panie madry i tak wszystkie autobusy będą musiały zjeżdżać na Unruga, Śmidowicza a tam
Ważne Buspas Kwiatkowskiego. Co to da ? Jedno wielkie G...
- 8 0
-
2017-09-04 10:43
kontrapas na Władysława IV jest kompletnie bez sensu i wydłuża tylko zamiast skrócić czas przejazdu od Hali do Armii Krajowej dziw bierze że kierowcy autobusów w niedziele czy wieczorami z uporem maniaka korzystają z tego bezsensu zamiast jechać normalnie 3 maja w górę
- 3 1
-
2017-09-04 11:32
Jakiś kiepski żart kuźwa !!
Ta ulica ciągle jest zakorkowana a oni jeszcze jeden pas chcą wykluczyć na autobusy !!
Buspasy się buduje a nie rozwala ruch !!- 7 5
-
2017-09-04 11:46
Na ulicy jest korek. I teraz w cudowny sposób wyłączenie części jezdni dla autobusów ma rozładować ten korek? (1)
Ciekawe rozwiązanie.
Ludzie, według władz miasta, złośliwie wsiadają do samochodów i robią korki. No tak zupełnie na złość. Bo nie mają co robić z pieniędzmi więc kupują samochody, wykupują obowiązkowe, drogie OC, tankują drogie paliwo i płacą za miejsca parkingowe, których i tak jest za mało, ale za to są drogie.
Wcale nie robią tego dlatego, że komunikacja miejska jest śmierdząca, spóźniająca się albo jeżdżąca co pół godziny lub rzadziej.
A prezydent Szczurek i pracownicy odpowiedzialni za komunikację to też autobusem czy oni akurat mogą SŁUŻBOWYMI autami - na koszt mieszkańców?- 11 4
-
2017-09-04 12:17
Zagłosuję na takiego kandydata na prezydenta, który do pracy będzie dojeżdzał autobusem.
- 1 0
-
2017-09-04 11:56
A nawierzchnia jak w Bangladeszu
- 10 0
-
2017-09-04 12:13
ale długi ten buspas...powinien być do końca a nie kawałek za kościół, bez sensu
- 6 0
-
2017-09-04 13:14
Ponarzekam se
Przy okazji inwestycji w postaci farby na jezdni, chciałby nieserdecznie nie podziękować urzędnikom za zrobienie kontrapasa rowerowego na jednokierunkowej ul. Żołnierzy 1 Armii WP (dochodzącej do Świętojańskiej) - normalnie stało tam kilka aut, teraz korek ma nawet ponad 100 metrów! Kilkanaście a nawet więcej aut czeka, bo ci, co chcą jechać prosto/w lewo dłużej blokują tych co chcą w prawo. A kontrapas przez te 10-15 minut czekania pusty. Do du*y z takimi zmianami.
- 13 0
-
2017-09-04 17:03
gfgff
sprzedajcie te swoje auta zacznijcie jak za komuny jezdzic komunikacja miejsca to przestaniecie narzekac na korki i tyle w temacie.....
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.