• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Buspasy na Morskiej z poślizgiem?

Michał Sielski
31 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Po świętach Bożego Narodzenia na remontowanym odcinku trudno było spotkać choć jednego robotnika, choć pogoda do prac była sprzyjająca.
  • Po świętach Bożego Narodzenia na remontowanym odcinku trudno było spotkać choć jednego robotnika, choć pogoda do prac była sprzyjająca.
  • Po świętach Bożego Narodzenia na remontowanym odcinku trudno było spotkać choć jednego robotnika, choć pogoda do prac była sprzyjająca.

Budowa buspasów na ul. Morskiej miała się już kończyć. - Asfaltu całego nie ma, przejścia niewymalowane, pasy niewyznaczone, światła co chwile wyłączane, a chodniki i ścieżki rowerowe rozkopane. Ile jeszcze będzie się to wlekło? - pyta nasz czytelnik.



Jak oceniasz budowę buspasów na ul. Morskiej?

Przypomnijmy: przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku. Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.

Oprócz buspasów o szerokości 3,5 metra, w ramach prac odnowione zostaną chodniki na odcinku ok. 2,5 km oraz droga rowerowa o długości niemal 1 km. Zmodernizowane będą również zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna. Odnowione mają być też trawniki, które zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie oraz osiem drzew.

Czytaj także: 21,5 mln zł na buspasy przy ul. Morskiej.

Pasażerów komunikacji publicznej najbardziej denerwowały korki, wynikające ze zwężeń podczas budowy buspasów i wylewania nowej nawierzchni. Gdy tylko jedno zwężenie się skończyło, nieopodal zaczynało się kolejne. Mieszkańcom nie podobało się też tempo prac oraz montaż przycisków dla pieszych i rowerzystów. Dodajmy: przycisków niezgodnych z prawem.

Zobacz więcej: Nielegalne przyciski na skrzyżowaniu w Gdyni.

Warto pamiętać, że mimo inwestycji ciągłości buspasów na ul. Morskiej niestety nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Czytelnik: Nic nie jest skończone



- I chętnie bym go wybrał, ale dookoła jest taki bajzel, że do przystanków dojść się nie da. Chodniki są rozkopane, ścieżki rowerowe tak samo. Wyjazdy z posesji są ogrodzone biało-czerwonymi taśmami. Nie ma znaków, żadnych informacji, że są buspasy, chociaż nawierzchnia jezdni jest już w większości wylana w całości. Ale nawet pasy nie są oddzielone żadnymi liniami, więc wszyscy jeżdżą "na czuja". Do tego część odważniejszych rowerzystów jedzie legalnie pomiędzy autami po jezdni, inni po gruzie z pieszymi. Do tego samochody parkujące, gdzie popadnie: na ścieżkach, chodnikach, remontowanych i nie. Pełen chaos. Aż cud, że jeszcze nikt nie ucierpiał - wylicza nasz czytelnik, pan Andrzej, który mieszka i pracuje przy ul. Morskiej na Grabówku.
Sprawdziliśmy. Jego spostrzeżenia potwierdzają się. Rzeczywiście sporo jeszcze brakuje do końca prac, choć zwężeń - to stan na ostatni piątek - nie ma. Znaków poziomych ani pionowych na nowych odcinkach też nie ma, nawet tymczasowych. Część nawierzchni jeszcze nie jest ukończona, pasy są zagrodzone barierkami. Formalnie buspasów więc jeszcze nie ma nawet tam, gdzie nowa nawierzchnia została położona. Chodników i dróg rowerowych nie ma natomiast także fizycznie. Wprawdzie na niektórych odcinkach prace są zaawansowane, ale do końca wiele brakuje: na chodnikach nie ma kostki, drogi rowerowe z nawierzchni bitumicznej też odnowione są tylko częściowo i obowiązuje na nich zakaz jazdy, więc rowerzyści muszą jechać jezdnią ul. Morskiej.

O skalę ewentualnych opóźnień zapytaliśmy gdyńskich urzędników. Do tej pory nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi. Gdy tylko nadejdzie - opublikujemy ją.

Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia".

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;

Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • nie oszukujmy się, ten trzeci pas jest tam od czasów asfaltowania Czerwonych Kosynierów

    • 16 0

  • Efekt dzisiejszej edukacji

    Wystarczy placic czesne żeby kupić tytuł inżyniera.

    • 6 0

  • a po co wogóle ta prawie roczna babranina ?

    czy nie prociej było zrobić to po gdyńsku ?- czyli wymalować !... a tak a propo !- gdzie są te buspasy ? ,przecież - P Sielski był pan ,oglądał pan ? -wszystko zostałotak jak było !!!!!

    • 13 0

  • Odnosnie artykulu (1)

    Ciekawy jeste ze urzad miasta nic nie wie,przeciesz napewno jezdza do pracy ul.Morska.Po swietach zadnego pracownika po prostu pustki tak samo jak jechalem do Klif w Orlowie rozkopane i nikogo nie ma napewno swietujemy a co tam caly tydz.Patrzac na roboty drogowe w Gdyni to te firmy budowlane bym wyslal na szkolenie do krajow Skandynawsjich tam maja dopiero problemy bo przewaznie wszedzie skala a tempo robot szybszy nisz u nas.Poprostu zachowuja sie z stylem pracy jak za komuny.Powini brac przyklad z budowy nowej stacji benzynowej na Morskiej byla budowana od podstaw i w tempie takim ze tylko pozazdroscic ,okzazuje sie ze mozna.PSpytanko do naszych tzw gospodarzy miasta w umowach maja klauzule ze za brak terminu beda kary finansowe!!!

    • 14 0

    • Bo stacja benzynowa jest prywatna.

      W prywatnym przedsiębiorstwie przestój = brak zysków, w państwowym albo za państwowe - czyli nasze - im dłużej, tym lepiej bo drożej. Czy jakaś firma kiedyś zapłaciła w Gdyni kary za opóźnienia? No własnie.

      • 2 0

  • Czemu z pewnymi firmami zawsze problem z terminami jest?

    Tak tylko pytam, czy w przetargach nie można dawać dodatkowych punktów za dotychczasową terminowość? Może wtedy firmy podawały by w przetargu realne terminy wykonania, a nie tylko obiecanki by wygrać...

    • 14 0

  • Dramat

    Ile to może trwać ciągłe korki

    • 10 0

  • Głosowaliście na gryzonia???

    To cicho siedzieć!!!

    • 25 0

  • MTM - dziwi to kogoś, że jest opóźnienie?

    • 6 6

  • gdynia

    wracamy do wsi Gdynia....

    • 10 1

  • Najpierw poszerzać ulice, budować ronda, lewoskręty i. t. d. Wyciskanie buspasów w wąskie ulice, lub ich kosztem to czysty d**ilizm.

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane