- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (297 opinii)
- 2 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (181 opinii)
- 3 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (58 opinii)
- 4 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (483 opinie)
- 5 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (74 opinie)
- 6 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (76 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 10:19
postęp
Przydałby się jakiś twardziel aby w nocy zabrał ze sobą flex'a i powalił te rury niebieskie - róbmy wszystko na pałę...
- 4 1
-
2012-01-10 10:30
szkoda, ze sp.....no okna/szyby w budynku
oryginalne były 'lekkie' i nadawały całkiem INNY i ESTETYCZNY wyglad, tymczasem wpieprzono GRUBE, chamskie plastikowe ramy, które CAŁKOWICIE zmieniły wyglad na TOPORNY --- pomijam 'peron', bo to skandal by takie guano robic przez pół roku (ale jak było tam w porywach do 5 roboli, to co sie dziwic), chce wierzyć w to, co ktos kiedys napisał, ze peron jest NISKI (jak poprzednio), bo dostosowany do 'tramwajów szynowych' - ponoć reszta ma byc jak na innych cywilizowanych dworcach, chocby we Włoszczowej, czyli na poziomie wejscia do wagonu. JEDNAK dla mnie, z tego co sie wyłania, to spieprzono okazje do porzadnego remontu (kiedy był ostatni, kiedy bedzie nastepny) - tymczasem na POUDNIU - jak zwykle - buduje sie NOWE dworce, lub RADYKALNIE unowoczesnia stare - ale my jak zwykle jesteśmy traktowani jak 5 koło u wozu, jak prowincja prowincji
- 4 0
-
2012-01-10 10:35
W Gdyni czego nie dotkną za co się nie wezmą to Bubel albo Knot !!! (1)
A może Wojtek ruszyłby od czasu do czasu cztery litery i ruszył w miasto ! ,popatrzył ,powizytował , może to skłoniłoby wykonawców do solidniejszej roboty, pozatem nieraz w takcie prac wychodzą jakieś nieprzewidziane i niezaprojektowane lub przeprojektowane sytuacje, które trzeba zmienić lub poprawić !. Nawet za komuny były takie gospodarskie wizyty na porządku dziennym . Czy prezia interesuje już teraz tylko Wiczlino ?...
- 8 11
-
2012-01-10 10:37
!
Mam nadzieje że trafię na niego na ulicy bankowej... mam nadzieje że tej kadencji nie wygra!
- 0 0
-
2012-01-10 10:41
Fuszerek jest znacznie więcej (3)
Na peronie ustawiono chyba z setkę słupów, słupków i słupeczków. Oczywiście nie w jednej linii - to byłoby zbyt eleganckie jak na możliwości PLK. Zbyt mało przeszkadzałyby pasażerom w mijaniu się na peronie.
Tablice z nazwą stacji i numerem peronu wykonano jako pancerne rury, jakby miały bronić dostępu do peronu przed czołgami.
Projektanci i kolejarze (któryś z nich zatwierdził ten ohydny projekt) nigdy nie słyszeli zapewne o tablicach podwieszanych pod wiatą i podświetlanych.
Krawędzie peronu wyłożono różowymi płytami. To ci dopiero kolejowa estetyka! Nie wiem do czego mają one pasować.
Żeby było jasne - kolor różowy, czy raczej różowopodobny nie jest kolorem ostrzegawczym wymaganym jakimikolwiek przepisami kolejowymi PKP, ani tym bardziej międzynarodowymi.
Ławki ustawiono pod jedną z krawędzi wiaty, a nie w jej osi i zarazem osi peronu. Bo po co, jak będzie deszcz i wiatr to sobie ktoś zmoknie i już.
I ten terkoczący polbruk. Największa zakała wśród stosowanych nawierzchni chodnikowych. Ileż lat jeszcze będziemy się z tym męczyć?
Żeby nie było, że to koniec niespodzianek, to od strony ul. Morskiej stanie 3 - 5 metrowy betonowy ekran dźwiękochłonny, co by pociągi nie hałasowały na Morskiej, gdzie największym generatorem hałasu są toczące się niemal non stop samochody! To dopiero żart!
A jak być powinno - wystarczy się przejść na peron SKM - zwłaszcza na Wzgórzu Maksymiliana. Tak powinien wyglądać nowoczesny peron kolejowy.- 17 0
-
2012-01-10 11:15
wszystko racja z jednym wyjątkiem. (2)
Ekran dźwiękochłonny ma izolować pasażerów kontemplujących piękno peronu przy czekaniu na opóźniony pociąg od hałasu ulicznego z ul. Morskiej.
- 2 0
-
2012-01-10 13:10
(1)
Na taki peron to ja kontem pluję
- 1 0
-
2012-03-03 00:11
rysio
ja pracowalem na peronie nr 5 i to nie zalezy od nas tylko projektant taka fuszerke odwala my tylko robimy co nam kaza
- 0 0
-
2012-01-10 10:48
A co ze zbabranym b.Węzłem Wzgórze obecnie "Bubel ? (1)
kiedy poprawki i przebudowa . Kiedyś zjeżdżając ze Śląskiej na Bulwar mijało się trzy skrzyżowania świetlne , dziś dziewięć !!!
- 6 5
-
2012-01-10 11:14
i tak miało być. więcej skrzyzowań - więcej świateł - większa kasa w kopercie pod stołem. juz mamy światła co 50 m - zapewne ktos z UM ma w rodzinie producenta sygnalizatorów świetlnych
- 1 0
-
2012-01-10 10:48
WYKONANIE JEST DOBRE (1)
WIATY WYKONANE SĄ ZGODNIE Z PROJEKTEM. WYMIARY, KSZTAŁT I MATERIAŁ SĄ Z GÓRY NARZUCONE. WIEM BO BRAŁEM UDZIAŁ W ICH PREFABRYKACJI. WSZELKIE WĄTPLIWOŚCI CO DO FUNKCJONALNOŚCI ORAZ KOLORYSTYKI ITP POWINNY BYĆ KIEROWANE DO OSÓB PROJEKTUJĄCYCH ORAZ DO TYCH KTÓRZY TEN PROJEKT ZATWIERDZILI I ZA NIEGO ZAPŁACILI. WYKONAWCA NIE MA NA TO WPŁYWU BO DOSTAJE GOTOWY PROJEKT KTÓREGO MUSI SIĘ TRZYMAĆ. PODEJRZEWAM ŻE PODOBNIE JEST Z RESZTĄ DWORCA. WYKONANE ZGODNIE Z NARZUCONĄ DOKUMENTACJĄ . NIE WIEM JAK MOŻNA CZEPIAĆ SIĘ WYKONAWCÓW SKORO ZROBILI TO CO W PROJEKCIE POD KTÓRYM KTOŚ INNY SIĘ PODPISAŁ.
- 12 6
-
2012-01-10 11:37
rzeczywiście, w artykule nie ma mowy o usterkach w wykonaniu, ale o błędach, niedoróbkach w projekcie.
- 3 0
-
2012-01-10 10:50
Kiedy wreszcie bedzie można przejść z Morskiej na Pl. Konstytucji bez " skakania"
po peronach - organizacja placu budowy uniemożliwia to "od lat".- 7 1
-
2012-01-10 11:41
Wszystkie inwestycje robione przez pkp za miliardy euro są źle zrobione.
Ludzie żeby przez 3 lata wymienić jedynie 3 tory między Tczewem a Pruszczem. Nieźle to śmierdzi, kto jeździ to wie jak krzywe są tam nowe tory pociągi muszą zwalniać bo mogłyby wypaść z nowych torów! Zobaczycie jak się to wszystko rozleci, będą szukać winnych jak wiatru w polu! Brawo Polacy! Napiszcie mi co tu w tej Polsce nieudanej Solimarnej jest dobrze zrobione? Co? NIC!
- 6 0
-
2012-01-10 11:42
tanim kosztem, bo tanio nie jest inwestycja warta kilka mln zł a tam taka fuszera
na tym dworcu jest tak wszystko spaprane że nie wiadomo od czego rozpocząć wymienianie minusów, najlepiej zburzyć i rozpocząć od nowa z projektem bo to chyba na plastyce w zerówce dzieci projektowały i brały pod uwagę to co bedzie za 50 lat czyli 15 mln ludzi w PL. Te perony powinny byc zadaszone jedną wielką "wiatą" a zrobili taki prymityw że zacina deszcz śnieg i jak by ich wcale nie było, generalnie niezły cyrk tam panuje i powinna się tym zająć prokuratura. A REDAKTORÓW PROSZĘ ABY NIE UŻYWALI SŁOWA KOLEJARZE BO ZWYKŁY PRACOWNIK KOLEI NIE MA NIC Z TYM WSPOLNEGO, DZISIAJ ROBIĄ TO PRYWATNE FIRMY , A NA STOŁKACH SIEDZĄ MENAGEROWIE I PREZESI Z "CYWILA"
- 5 0
-
2012-01-10 11:43
Gwoli przypomnienia.
Peron nr. 5 budowany był przez 9 miesięcy, tydzień po oddaniu malowali konstrukcje zadaszeń (ludzie stali na peronach!) a już mija kolejny miesiąc od odbioru a peronowi daleko do ukończenia! W pierwszym rzędzie polecieć powinien ten skorumpowany odbiorca! w następnej kolejności wykonawca i projektant.
Mamy XXI wiek praktycznie nieograniczone technologie projektowania i wykonywania wszelkich budów a u nas jest gorzej niż za komuny - wtedy chociaż planowo obiekty oddawali.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.