• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • postęp

    Przydałby się jakiś twardziel aby w nocy zabrał ze sobą flex'a i powalił te rury niebieskie - róbmy wszystko na pałę...

    • 4 1

  • szkoda, ze sp.....no okna/szyby w budynku

    oryginalne były 'lekkie' i nadawały całkiem INNY i ESTETYCZNY wyglad, tymczasem wpieprzono GRUBE, chamskie plastikowe ramy, które CAŁKOWICIE zmieniły wyglad na TOPORNY --- pomijam 'peron', bo to skandal by takie guano robic przez pół roku (ale jak było tam w porywach do 5 roboli, to co sie dziwic), chce wierzyć w to, co ktos kiedys napisał, ze peron jest NISKI (jak poprzednio), bo dostosowany do 'tramwajów szynowych' - ponoć reszta ma byc jak na innych cywilizowanych dworcach, chocby we Włoszczowej, czyli na poziomie wejscia do wagonu. JEDNAK dla mnie, z tego co sie wyłania, to spieprzono okazje do porzadnego remontu (kiedy był ostatni, kiedy bedzie nastepny) - tymczasem na POUDNIU - jak zwykle - buduje sie NOWE dworce, lub RADYKALNIE unowoczesnia stare - ale my jak zwykle jesteśmy traktowani jak 5 koło u wozu, jak prowincja prowincji

    • 4 0

  • W Gdyni czego nie dotkną za co się nie wezmą to Bubel albo Knot !!! (1)

    A może Wojtek ruszyłby od czasu do czasu cztery litery i ruszył w miasto ! ,popatrzył ,powizytował , może to skłoniłoby wykonawców do solidniejszej roboty, pozatem nieraz w takcie prac wychodzą jakieś nieprzewidziane i niezaprojektowane lub przeprojektowane sytuacje, które trzeba zmienić lub poprawić !. Nawet za komuny były takie gospodarskie wizyty na porządku dziennym . Czy prezia interesuje już teraz tylko Wiczlino ?...

    • 8 11

    • !

      Mam nadzieje że trafię na niego na ulicy bankowej... mam nadzieje że tej kadencji nie wygra!

      • 0 0

  • Fuszerek jest znacznie więcej (3)

    Na peronie ustawiono chyba z setkę słupów, słupków i słupeczków. Oczywiście nie w jednej linii - to byłoby zbyt eleganckie jak na możliwości PLK. Zbyt mało przeszkadzałyby pasażerom w mijaniu się na peronie.

    Tablice z nazwą stacji i numerem peronu wykonano jako pancerne rury, jakby miały bronić dostępu do peronu przed czołgami.
    Projektanci i kolejarze (któryś z nich zatwierdził ten ohydny projekt) nigdy nie słyszeli zapewne o tablicach podwieszanych pod wiatą i podświetlanych.

    Krawędzie peronu wyłożono różowymi płytami. To ci dopiero kolejowa estetyka! Nie wiem do czego mają one pasować.
    Żeby było jasne - kolor różowy, czy raczej różowopodobny nie jest kolorem ostrzegawczym wymaganym jakimikolwiek przepisami kolejowymi PKP, ani tym bardziej międzynarodowymi.

    Ławki ustawiono pod jedną z krawędzi wiaty, a nie w jej osi i zarazem osi peronu. Bo po co, jak będzie deszcz i wiatr to sobie ktoś zmoknie i już.

    I ten terkoczący polbruk. Największa zakała wśród stosowanych nawierzchni chodnikowych. Ileż lat jeszcze będziemy się z tym męczyć?

    Żeby nie było, że to koniec niespodzianek, to od strony ul. Morskiej stanie 3 - 5 metrowy betonowy ekran dźwiękochłonny, co by pociągi nie hałasowały na Morskiej, gdzie największym generatorem hałasu są toczące się niemal non stop samochody! To dopiero żart!

    A jak być powinno - wystarczy się przejść na peron SKM - zwłaszcza na Wzgórzu Maksymiliana. Tak powinien wyglądać nowoczesny peron kolejowy.

    • 17 0

    • wszystko racja z jednym wyjątkiem. (2)

      Ekran dźwiękochłonny ma izolować pasażerów kontemplujących piękno peronu przy czekaniu na opóźniony pociąg od hałasu ulicznego z ul. Morskiej.

      • 2 0

      • (1)

        Na taki peron to ja kontem pluję

        • 1 0

        • rysio

          ja pracowalem na peronie nr 5 i to nie zalezy od nas tylko projektant taka fuszerke odwala my tylko robimy co nam kaza

          • 0 0

  • A co ze zbabranym b.Węzłem Wzgórze obecnie "Bubel ? (1)

    kiedy poprawki i przebudowa . Kiedyś zjeżdżając ze Śląskiej na Bulwar mijało się trzy skrzyżowania świetlne , dziś dziewięć !!!

    • 6 5

    • i tak miało być. więcej skrzyzowań - więcej świateł - większa kasa w kopercie pod stołem. juz mamy światła co 50 m - zapewne ktos z UM ma w rodzinie producenta sygnalizatorów świetlnych

      • 1 0

  • WYKONANIE JEST DOBRE (1)

    WIATY WYKONANE SĄ ZGODNIE Z PROJEKTEM. WYMIARY, KSZTAŁT I MATERIAŁ SĄ Z GÓRY NARZUCONE. WIEM BO BRAŁEM UDZIAŁ W ICH PREFABRYKACJI. WSZELKIE WĄTPLIWOŚCI CO DO FUNKCJONALNOŚCI ORAZ KOLORYSTYKI ITP POWINNY BYĆ KIEROWANE DO OSÓB PROJEKTUJĄCYCH ORAZ DO TYCH KTÓRZY TEN PROJEKT ZATWIERDZILI I ZA NIEGO ZAPŁACILI. WYKONAWCA NIE MA NA TO WPŁYWU BO DOSTAJE GOTOWY PROJEKT KTÓREGO MUSI SIĘ TRZYMAĆ. PODEJRZEWAM ŻE PODOBNIE JEST Z RESZTĄ DWORCA. WYKONANE ZGODNIE Z NARZUCONĄ DOKUMENTACJĄ . NIE WIEM JAK MOŻNA CZEPIAĆ SIĘ WYKONAWCÓW SKORO ZROBILI TO CO W PROJEKCIE POD KTÓRYM KTOŚ INNY SIĘ PODPISAŁ.

    • 12 6

    • rzeczywiście, w artykule nie ma mowy o usterkach w wykonaniu, ale o błędach, niedoróbkach w projekcie.

      • 3 0

  • Kiedy wreszcie bedzie można przejść z Morskiej na Pl. Konstytucji bez " skakania"
    po peronach - organizacja placu budowy uniemożliwia to "od lat".

    • 7 1

  • Wszystkie inwestycje robione przez pkp za miliardy euro są źle zrobione.

    Ludzie żeby przez 3 lata wymienić jedynie 3 tory między Tczewem a Pruszczem. Nieźle to śmierdzi, kto jeździ to wie jak krzywe są tam nowe tory pociągi muszą zwalniać bo mogłyby wypaść z nowych torów! Zobaczycie jak się to wszystko rozleci, będą szukać winnych jak wiatru w polu! Brawo Polacy! Napiszcie mi co tu w tej Polsce nieudanej Solimarnej jest dobrze zrobione? Co? NIC!

    • 6 0

  • tanim kosztem, bo tanio nie jest inwestycja warta kilka mln zł a tam taka fuszera

    na tym dworcu jest tak wszystko spaprane że nie wiadomo od czego rozpocząć wymienianie minusów, najlepiej zburzyć i rozpocząć od nowa z projektem bo to chyba na plastyce w zerówce dzieci projektowały i brały pod uwagę to co bedzie za 50 lat czyli 15 mln ludzi w PL. Te perony powinny byc zadaszone jedną wielką "wiatą" a zrobili taki prymityw że zacina deszcz śnieg i jak by ich wcale nie było, generalnie niezły cyrk tam panuje i powinna się tym zająć prokuratura. A REDAKTORÓW PROSZĘ ABY NIE UŻYWALI SŁOWA KOLEJARZE BO ZWYKŁY PRACOWNIK KOLEI NIE MA NIC Z TYM WSPOLNEGO, DZISIAJ ROBIĄ TO PRYWATNE FIRMY , A NA STOŁKACH SIEDZĄ MENAGEROWIE I PREZESI Z "CYWILA"

    • 5 0

  • Gwoli przypomnienia.

    Peron nr. 5 budowany był przez 9 miesięcy, tydzień po oddaniu malowali konstrukcje zadaszeń (ludzie stali na peronach!) a już mija kolejny miesiąc od odbioru a peronowi daleko do ukończenia! W pierwszym rzędzie polecieć powinien ten skorumpowany odbiorca! w następnej kolejności wykonawca i projektant.
    Mamy XXI wiek praktycznie nieograniczone technologie projektowania i wykonywania wszelkich budów a u nas jest gorzej niż za komuny - wtedy chociaż planowo obiekty oddawali.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane