- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: Kolejne światła dla bezpieczeństwa na al. Zwycięstwa
Sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Bernadowską w Gdyni chcieli przede wszystkim mieszkańcy rozbudowującego się nieopodal osiedla. Po analizach okazało się, że mają rację. Urządzenia zaczną działać w sierpniu, a miasto wyda na nie blisko 450 tys. zł.
Zwłaszcza że na ul. Bernadowskiej w ostatnich latach przybyło samochodów i pieszych w związku z powstającą tam zabudową mieszkaniową. Problemem jak zwykle była nadmierna prędkość. Lokalni kierowcy jadący w stronę Sopotu wiedzą, że kilkaset metrów dalej mogą napotkać patrol policjantów z drogówki, dlatego wielu zwalnia dopiero za wiaduktem nad Bernadowską.
- Ten odcinek al. Zwycięstwa znajduje się w obszarze pozbawionym intensywnej zabudowy, a odległość od miejsc wymuszających zmniejszenie prędkości, takich jak skrzyżowania czy zjazdy, jest dość znaczna. Kierowcy niejednokrotnie poruszają się nim z nadmierną prędkością - uzasadniał na początku roku budowę Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
Do tej pory brakowało jednak środków na realizację. W tym roku pieniądze w budżecie udało się znaleźć i pozostawało jedynie rozstrzygnąć przetarg. To, że nie zawsze jest to formalność, pokazuje pierwsze nieudane podejście do montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Władysława IV i Obrońców Wybrzeża .
Jedyna oferta, która wpłynęła, okazała się za droga. Opiewała na kwotę 766 tys. zł. Tymczasem miasto zaplanowało wydatek o 130 tys. zł mniejszy, więc postępowanie unieważniono, ale według zapowiedzi w tym roku światła w centrum pojawią się.
W przypadku al. Zwycięstwa udało się za pierwszym razem. Światła zaczną działać prawdopodobnie w sierpniu. Koszt montażu sygnalizatorów to blisko 450 tys. zł.
Fazy, podobnie jak na skrzyżowaniu w centrum, będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.
Miejsca
Opinie (107) 5 zablokowanych
-
2016-05-06 20:25
glupota urzednicza w pełni... lepiej wybudować tam 20 metrów pasa (3)
do rozpędzania się samochodów za 100 tyś PLN (max) i taki sam dla zjazdy w Bernadowską to o wiele tańsze i nie zatrzymuje ruchu na Najważniejsze ulicy Trójmiasta.
Miejsce na zjazd i wyjazd jest !!!!!
Po cholerę zatrzymywać samochody na lewym pasie żeby ktoś sie włączył na prawy ? (bo na ley zgodnie z Kodeksem Drogowym włączać sie od razu nie wolno
Puk Puk ktos tam w urzędach myśli ???
Koszt zjazdu i wyjadu to max 200 tys PLN a światła co roku muszą miec serwis, odnowienie atestu..to kilkadziesiąt tys PLN co roku...
Wiadomo a- urzędnicy wydają nie swoje pieniądze to co im tam.... a że stworzą korki na Alei Zwycięstwa ?
No to "dzielnie" będą przez kilka lat rozwiązywali problem (za nasze znowu pieniądze) który sami... stworzyli- 11 2
-
2016-05-06 21:13
mi co innego opadło (2)
Zatoczka dla skręcających w lewo? Dla pieszych też zatoczki? Może trzeba pomyśleć bardziej? Może trzeba przeanalizować liczbę i rodzaj wypadków w tym miejscu? Puk puk.... Na Najważniejsze ulicy Trójmiasta jest ze sto skrzyżowań z sygnalizacją panie p.
- 1 0
-
2016-05-06 22:05
tam się skręca w prawo nie w lewo na Bernadowska a pomysł pasa zjazdowego (1)
do skręcania w prawo i do rozpędzania jest banalnie prosty i tani.
Jest tam na to sporo miejsca , nie wymaga "hi tech-u" i masy kasy na utrzymanie (policz kosz ciagniony w perspektywie 25 lat.....)
Teraz wjazd jest bezpośrednio na prawy pas Aleii Zwycięstwa, a to niebezpieczne
jakoś na obwodnicy nie ma świateł a samochody płynnie sie właczają w ruch i z niego zjeżdzają bo maja pasy zjazdu i pasy wjazdu i to TRZEBA wybuwować a nie tamowac ruch NIEPOTRZENYMI swiatłami
Co do pieszych to po prawej stronie aleji powinien byc chodnik od lat....
Wzdłuz torów miejsca sporo i na chodnik i na droge rowerową (w Holandi drogi rowerowe sa po dwóch stronach jezdni) - ale to temat na inna dyskusję.
Swiatła hamujace potok samochodów na ruchliwej ulicy sa NIEPOROZUMIENIEM- 1 1
-
2016-05-06 23:20
Obwodnica
To akurat nie jest dobry przykład - tam nie ma przejść dla pieszych przez dwa pasy ruchu. Robiąc trzeci byłoby przez trzy. A wiadomo jak w takich sytuacjach wyglądają wypadki z pieszymi. Uruchomić wyobraźnię...
- 1 0
-
2016-05-06 20:43
I dobrze.
- 0 4
-
2016-05-06 20:54
to dla naszego dobra
postoisz dłużej w korku - widać tak trzeba
- 2 3
-
2016-05-06 21:15
dla mnie kierowcy kolejne światła to zły pomysł (1)
ale faktycznie w godzinach szczytu trudno stamtąd wyjechać, a powstają nowe osiedla
- 1 3
-
2016-05-06 21:17
nie mówiąc
o przejściu przez jezdnię w tym miejscu...
- 1 0
-
2016-05-06 21:20
sygnalizacja
Sygnalizacja w tym miejscu potrzebna jak świni siodło widdocznie mieszka w tym osiedlu jakiś debil
- 3 3
-
2016-05-06 21:21
Zastanawia mnie
jak to się dzieje,że deweloper w polu buduje osiedle a potem miasto dokłada pieniądze aby jego budynki połączyć z miastem ( kosztem pozostałych Gdynian)
- 12 0
-
2016-05-06 21:29
Sygnalizacja
Prosze wyznaczenie bezpiecznego przejscia dla pieszych na skrzyżowaniu chwarznienskiej z ul Pieńkawy obecny stan zagraża brd
- 2 0
-
2016-05-06 21:37
Prędkość
Chore to jest to, że tam jest ograniczenie do 50 w obie strony. Chyba tylko po to żeby policja kasę miasta reperowała.
- 7 2
-
2016-05-06 21:54
4 słupki + kilka żarówek = 450000 zł ?
Podłość ludzka nie zna granic.
A wszystko za moje pieniądze...- 8 0
-
2016-05-06 22:09
Ramka opiniotwórcza
po raz pierwszy jest tak debilna ?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.