- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
Gdynia: Kolejny trolejbus przerobiony z autobusu
W ostatnich dniach na ulice Gdyni wyjechał kolejny - przebudowany z autobusu Mercedes Citaro - niskopodłogowy trolejbus. Takich "przerobionych trajtków" jeździ już po mieście ponad trzydzieści. Niebawem dołączą do nich kolejne.
- Zaczęło się w 2004 roku od przekładania urządzeń ze starych jelczy do nowych mercedesów, dzięki czemu mogliśmy wykorzystać pojazdy, które już nie są w eksploatacji. Nadal postępujemy według tej zasady, odkupując używane autobusy, które mają około 10 lat i przerabiając je do naszych potrzeb - wyjaśnia Tomasz Labuda, zastępca prezesa zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Co się zmienia? Wymieniane są podzespoły oraz demontowane silniki i skrzynie biegów. Pozostaje karoseria. Instalowane są oczywiście nowe elementy, takie jak np. silnik asynchroniczny, pozwalający na bardziej ekonomiczna jazdę.
Wszystko za cenę trzykrotnie niższą niż u producenta, gdzie nowe pojazdy kosztują nawet milion złotych. W lipcu pojawiły się trzy nowoczesne solarisy trollino 12M. Dzięki pojemnym i wydajnym akumulatorom mogą przejechać do 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej. Na większe zakupy na razie się nie zanosi.
Czytaj też: Zmiany w komunikacji nocnej
- Przez kilkanaście miesięcy, dzięki środkom unijnym kupiliśmy 28 nowych trolejbusów. Teraz koncentrujemy się na ich utrzymaniu. Przyjęliśmy strategię, że w najbliższych trzech latach ograniczmy się do zakupu trzech pojazdów, już z własnych środków. Będziemy chcieli nadal dokonywać przeróbek. Dwa przebudowywane właśnie solarisy powinny wyjechać na ulice już w grudniu i w lutym - podkreśla Tomasz Labuda.
W styczniu mają już ostatecznie zostać wycofane wysokopodłogowe trolejbusy. Pozostaną zabytki: Sauer, Skoda i dwa Jelcze, obsługujące sezonową linię turystyczną.
Opinie (111) 1 zablokowana
-
2012-12-10 10:21
Toż to wielka radość, przecież elektryczne są najlepsze.
Najlepsze są trolejbusy, najtańsze w eksploatacji, najzdrowsze dla mieszkańców, jeżdżą bez hałasów itp..
Zlikwidować autobusy i poprzerabiać na trolejbusy, to Unia da wielką kasę, a inaczej ona przepadnie.- 4 5
-
2012-12-10 11:14
urzędasy
widać już rękę Grajterowej i ekipy Szczurka. zachwyty nad lotniskiem, bo to dla Gdynian, którzy do pracy latają samolotami największa radość. Już pora przejrzeć na oczy ta ekipa urzędasów trwoni kasę zamiast pomyśleć o głodnych dzieciach i emerytach. To my jesteśmy mieszkańcami od zawsze Gdyni.
- 10 0
-
2012-12-10 11:22
wole zmodernizowanego 10 latka niż nowego SOLBUSA co wszystko trzeszczyjak by się miało zaraz rozpaść
- 9 0
-
2012-12-10 12:09
Na całym świecie odchodzi się od trolejbusów. (6)
Bardzo drogie w eksploatacji i bardzo zawodny system: brak prądu i awarja jednego powoduje spore zamieszanie, korki. Rozwija się natomiast tramwaje, mają one własny niezależny od ruchu miejskiego tor jazdy oraz autobusy: niezależne jednostki odporne na niedobory energetyczne, oblodzenia trakcji. Spełniające najwyższe normy czystości spalin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 14 10
-
2012-12-10 12:39
w miare możliwości inwestować w tramwaje (4)
Zgodzę się, tramwaje i koleje miejskie/metro są przyszłością, tyle że w przypadku Gdyni taka inwestycja jest na razie nierealna. Wiadomo Gdańsk b.dobrze robi budując nowe linie ale ma więcej środków i nie zaczyna od zera.
- 7 1
-
2012-12-10 13:10
Olsztyn śmiem twierdzić jest biedniejszy od Gdyni i buduje od zera 15 km tramwaju
kwestia umiejętności zdobycia kasy...a Unia daję na tramwaje lekką ręką
- 11 1
-
2012-12-10 17:07
Tomek Taki tok myślenia nie prowadzi do niczego, gdyby tak myślał Kwiatkowski to nigdy nie powstał by port w Gdyni (2)
- 3 0
-
2012-12-10 20:33
Port w Gdyni (1)
To była najważniejsza inwestycja II RP w tamtych czasach, ich oczko w głowie, dlatego się dało. Zresztą nie ma co porównywać, dzisiejsze władze im do pięt nie dorastają. Fakt, że Gdynia jest słaba w wyciąganiu kasy od UE, bo może z dofinansowania dałoby się to zrealizować. Tak jak napisałem popierałbym i kibicował budowie linii tramwajowej w Gdyni ale jestem też realistą;)
- 3 1
-
2012-12-11 00:51
Tomek.. to był jaskrawy przykład, ale chodziło mi przede wszystkim o sposób rozumowania
Dzisiaj budujemy przyszłość, z naszej pracy będą korzystać następne pokolenia. Jeżeli nie będziemy się rozwijać mimo trudności to zatrzymamy się w miejscu.
A tego naszej władzy następne pokolenia nie wybaczą.
O pieniądze to ja bym się nie martwił, na szynobusy jest zielone światło z unii tak jak na budowę kolejnego muzeum w Gdyni. Co wybierze nasza władza to już wiemy kolejny sentymentalną wycieczkę za 10mil. Tymczasem mądry rozwój komunikacji będzie służył nam dzisiaj i przyszłym pokoleniom, co również będzie miało wpływ na rozwój gospodarki !!!!!!- 0 0
-
2012-12-11 06:35
Brak logiki olo !!!!!!
- 0 0
-
2012-12-10 12:39
Dzięki pojemnym i wydajnym akumulatorom mogą przejechać do 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej. (6)
W praktyce wygląda to tak ładnie pierwszej zimy.Dalsza eksploatacja tych przestarzałych akumulatorów to porażka. Nie wspomnę o 400kg złomie, a ochrona środowiska przecież są to akumulatory ołowiane zalane kwasem siarkowym. !!!!!!!!!!!!!
- 8 5
-
2012-12-10 13:11
po to by kiedyś raz na ruski rok skorzystać z akku, trajtek dźwiga to i wozi cały czas (3)
i "pali" więcej prądu. a wystarczyłby awaryjnie autobus na takie trasy
- 6 1
-
2012-12-10 13:50
(2)
IMHO te aku nie sa do jezdzenia, tylko zeby zjechac z trasy w razie braku zsilania i nie blokować jezdni.
- 2 0
-
2012-12-10 14:32
5 km ma zjeżdżać z trasy? (1)
wystarczyłoby czasem 500 m max
- 1 1
-
2012-12-10 17:12
Urzędasom marzy się aby pokonywały na akumulatorach odcinki bez trakcji
a ztyłu przyczepa z bateriami
- 1 0
-
2012-12-10 17:59
Akumulatory ołowiane .... tia, gimbusie niedouczony. (1)
... lub jeżeli nie jesteś głupim gimbusem, to może jesteś emerytowanym PRL'owskim elektrykiem?
Tylko do tych dwóch grup pasują te pierdoły powyżej.- 0 4
-
2012-12-10 19:25
a co może litowo-jonowe baranie?
- 3 0
-
2012-12-10 13:25
Brakuje historycznego ZiU9B produkcji ZSRR
Szkoda, że żaden trolejbus z tej serii nie pozostał... Na Wschodzie wiele z nich jest czynnych.
- 12 0
-
2012-12-10 16:32
Daliby lepiej podwyżki pracownikom
O tym się nie mówi, że pkt od dawna schodzi na psy. Te nowe trolejbusy są tylko wizytówką, żeby władze miasta były zadowolne
, a prezesi mogli utrzymać swoje stołki.- 8 2
-
2012-12-11 11:00
WI-Fi (1)
Nawiedzeni po co?
WI-FI- 1 0
-
2012-12-11 18:16
Jak będziesz za nim stał w korku, to se fejsbuka przejrzysz za friko.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.