• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: MTM przebuduje skrzyżowanie przy dworcu. Za ponad 20 mln zł

Piotr Weltrowski
13 lipca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Dziś przejazd przez skrzyżowanie przy gdyńskim dworcu to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie. Dziś przejazd przez skrzyżowanie przy gdyńskim dworcu to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Zwyciężyła firma MTM. Początek prac jeszcze w te wakacje. Miasto zapłaci za nie ponad 20 mln zł.



Obawiasz się korków podczas przebudowy skrzyżowania przy dworcu w Gdyni?

Władze Gdyni zdecydowały się już ponad rok temu zrealizować krążące od lat obietnice dotyczące przebudowy jednego z najniebezpieczniejszych miejsc dla kierowców, jakim jest skrzyżowanie przy dworcu. W zeszłorocznym przetargu zwyciężyła firma MTM, chcąca za wykonanie remontu 15,78 mln zł. Wszystkie prace miały zostać wykonane w 36 tygodni. Pojawiły się jednak problemy.

Pierwszy przetarg trzeba było unieważnić

Oferta MTM nie była ofertą najtańszą. Języczkiem u wagi okazał się czas zamknięcia ul. Podjazd, który określono na 38 dni. Firma Eurovia, która zaproponowała cenę w wysokości 15,2 mln zł, chciała ograniczyć przejezdność ul. Podjazd na blisko dwa miesiące. Gdy okazało się, że nie zdobędzie zamówienia, postanowiła złożyć odwołanie.

Komisja Krajowej Izby Odwoławczej orzekła, że skarga przedsiębiorstwa jest bezzasadna. Do sprawy włączył się jednak prezes Urzędu Zamówień Publicznych, wnosząc skargę na postanowienie KIO. Oddalił ją Sąd Okręgowy w Gdańsku na początku stycznia. Choć wyrok otwierał urzędnikom drzwi do podpisania umowy i rozpoczęcia prac, to - po zasięgnięciu opinii prawników - postanowili w styczniu unieważnić przetarg i rozpisać nowe postępowanie, bojąc się kolejnych prób podważania wyroku.

W kolejnym postępowaniu zmieniono kryteria

Chcąc uniknąć jeszcze raz tych samych kłopotów, władze Gdyni zmieniły kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. W zakończonym właśnie postępowaniu 60 proc. stanowiła cena, 15 proc. - czas od rozpoczęcia robót, w którym dla ruchu zostanie w pełni udostępniona ulica Podjazd (w pierwszym przetargu nie było to punktowane), 10 proc. stanowił czas zamknięcia jednej z jezdni na ul. Podjazd z zachowaniem przejezdności drugiej w ruchu dwukierunkowym, a 5 proc. - czas trwania wszystkich prac.

- W przetargu zwyciężyła Firma Budowlano-Drogowa MTM, proponując najlepsze warunki realizacji remontu. Rozpocznie się on jeszcze tego lata i potrwa maksymalnie 45 tygodni. Całkowity koszt przebudowy wyniesie ponad 20 milionów złotych - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Po zmianach na skrzyżowaniu ma się jeździć łatwiej. Po zmianach na skrzyżowaniu ma się jeździć łatwiej.

Co zmieni inwestycja?

Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna.

Ułatwienia czekają też rowerzystów. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).

Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Opinie (329) 8 zablokowanych

  • A nie lepiej zwykłe rondo? (1)

    Jest dużo miejsca na rondo, rondo jest bezkolizyjne.

    • 6 0

    • Dawać rondo !

      • 0 0

  • Z remontami tak jest (3)

    Przestancie narzekac i szukac dziury w calym. Jedne z inwestycji sa trafione inne niekoniecznie, jak przy remoncie w domu .Wazne jest to ze cos sie zmienia na lepsze. Gdyby samorzadowcy brali Wasze opinie pod uwage to Gdynia swiecilaby....ale komuna.

    • 0 5

    • (2)

      Zacytuje ciebie głąbie : "jedne z inwestycji sa trafione inne niekoniecznie" bzdura, inwestycje samorzadowe musza byc trafione. Zawsze

      • 1 1

      • (1)

        Prostaku nie wypowiadaj sie jesli masz kogos obrazac

        • 0 2

        • obraziłeś sie za głąba?? masz juz 18 lat??

          • 0 0

  • Niezły mlyn

    • 2 0

  • (1)

    brawo wojtas !!! jestes zarąbisty !!!

    • 0 0

    • niczym al capone

      • 0 0

  • wojtas spoko ziom, ciekawe czy ma juz cynkówe na oku, niezly z niego git

    • 0 0

  • no i spoko

    • 0 0

  • plan skrzyżowania powinien ulec korekcie (?)

    Codziennie przejeżdżam to skrzyżowanie dwukrotnie komunikacją publiczną ~ 08:00 i 16:30, więc mam czas na obserwację i mam parę uwag. Uważam, że plan skrzyżowania powinien ulec korekcie, gdyż albo nie zlikwiduje korków albo je wręcz powiększy.

    Proszę zwrócić uwagę na dolny, lewy róg:
    1) Kierowcy jadący 10lutego->Podjazd w kierunku Morskiej już przed tunelem będą mieli tylko jeden pas w kierunku Morskiej, gdyż drugi będzie zarezerwowany do do skrętu w Śląską. Większe natężenie pojazdów jest w kierunku Morskiej i w tą stronę powinny być 2 pasy aż do samej góry do przystanku.
    2) Kierowcy jadący od dworca i chcący skręcić w prawo w kierunku Śląskiej/Morskiej nadal mają jeden pas, a były dwa krótkie przy trójkącie zieleni - tu jest zawsze sporo aut oczekujących na prawoskręt.
    3) Coś jest nie halo z kierunkiem od dworca do 10lutego (na rogu piekarni) a kierunkiem od strony tunelu do dworca - wewnętrzne pasy na łuku wpadają na siebie - nie będzie kolizji?
    4) Wstawienie kolejnych świateł, podczas gdy poprzedzające są ~130m wcześniej na skrzyżowaniu 3Maja/10lutego nie spowoduje zatorów? Będzie jakaś synchronizacja?

    • 3 0

  • Gdynianin

    Strzałka do lewo skrętu z ulicy Dworcowe w 10 lutego vis a vis starego chińskiego Hotelu ,raczej nie powinna się tam znajdować :)

    • 1 0

  • ile z tych 20 banie jest przeznaczonych na prowizje i łapówki ?...

    • 3 0

  • Tańsze i bardziej efektywne bedzie rondo

    20 milionów na tak dziwaczny projekt. Masakra. Po co wyważać otwarte drzwi. Świat w takiej sytuacji buduje ronda. Wyjdzie kilka razy mniej.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane